قالب وبلاگ

یاهو
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

حذف كامل ID و ایمیل در Yahoo

در بسیاری از موارد حتما برایتان پیش آمده است که بخواهید اکانت سرویس ایمیل یاهو خود را پاک کنید مثلا یک اکانت ایمیل جدید ساخته باشید و بخواهید ایمیل قبلی خود را پاک کنید و یا به هر دلیل خاص دیگری.

این امکان را می‌توان تقریبا از امکانات مخفی یاهو به حساب آورد که به طور آشکار یاهو این امکان را در اختیار کاربرانش قرار نداده است. اما ما در این ترفند قصد داریم چگونگی انجام این کار را برای شما شرح دهیم. البته قبل از گفتن این ترفند با خاطر نشان شویم که پس از پاک کردن اکانت خود ایمیل شما به طور کامل از روی سرور یاهو پاک می‌شود و راه برگشتی هم وجود ندارد. و اما ترفند.

 

عضويتی آسان در سايت ياهو

همانطور كه می‌دانيد جهت عضويت در سايت ياهو و ساخت يك ايميل جديد احتياج به انتخاب كردن كشور است. از آن جايی كه به دليل تحريم ايران توسط ياهو نام ايران از ليست كشورها حذف شده است و همچنين از آن جايی كه برای انتخاب كردن هر كشور ديگر نياز به زيپ كد اصلی آن كشور است و اكثرا زيپ كد كشورها را نمی‌دانيم در اينجا ترفندی را اشاره می‌كنيم كه می‌توانيد به راحتی بدون وارد كردن زيپ كد يك كشور برای خود ايميل جديدی در ياهو ثبت كنيد.

 

پنج قابلیت مخفی و منحصر به فرد موتور جستجوی یاهو

گوگل بهترین و موفق‌ترین موتور جستجوی حال حاضر اینترنت است و نمی‌توان از این قضیه چشم پوشی کرد، اما سایر رقبای گوگل هم ویژگی‌های خاص خودشان را دارند که بعضی وقت‌ها به علت این توانمندی و قدرت‌نمایی گوگل از چشم ما پنهان می‌مانند، مثلا موتور جستجوی یاهو قابلیت‌هایی دارد که کمتر کسی از آنها با خبر است. در این پست قصد داریم به 5 نمونه از این قابلیت‌ها اشاره کنیم. این قابلیت‌ها عبارتند از:

 

پی بردن به ساعت مناطق مختلف جهان از طریق موتورهای جستجو

امروز قصد داریم ترفندی را به شما بیاموزیم که با استفاده از آن می‌توانید به ساعت مناطق مختلف جهان پی ببرید آن هم از طریق موتورهای جستجو.

همگی ما از موتورهای جستجو به مانند گوگل و یاهو ، برای جستجوی متون و نهایتأ عکس‌های مورد نظر خود استفاده می‌کنیم. اما این موتورهای جستجوی توانایی‌های مخفی کاربردی دیگری را نیز دارا هستند که بسیاری از آنها بی‌خبرند.

 

لغو عضویت در گروهایی با ایمیل یاهو

برای لغو عضویت در گروهای یاهو به آدرس groups.yahoo.com بروید روی Sign in کلیک کنید و با نام کاربری و رمز عبور خود وارد شوید در کنار My Groups در سمت چپ صفحه لیست گروه هایی که عضو آن هستید قرار دارد روی Manage کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1340
|
امتیاز مطلب : 43
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

ممکن است شما نیز در گروه های مختلف وب سایت یاهو عضو شده باشید. این گروه ها روزانه ایمیل های بسیاری را از طرف اعضای خود برای شما میفرستند. ممکن است از نامنظم بودن این ایمیل ها و پر کردن Inbox میل شما گله مند باشید. قصد داریم ترفندی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید ایمیل های ارسالی از طرف گروه ها را جوری تنظیم کنید که همگی به یک بخش بروند.

برای این کار:
ابتدا وارد صفحه ایمیل خود شوید. سپس وارد Option شده و گزینه Filters را برگزینید.
سپس در قسمت Mobile Device User نام گروه مورد نظر را به طور كامل تایپ كرده و روی Add كلیك كنید.
از این پس همه نامه های آن گروه به لینكی به همین نام در كنار inbox به mail شما ارسال می شود.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1040
|
امتیاز مطلب : 47
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

شرکت یاهو، سایت سرویس دهنده تحلیل و آمار IndexTools را خریداری نمود. حدودا 1 هفته بعد از این ماجرا نیز، Dennis Mortensen در وبلاگ خود خبری را مبنی بر اعلام تمایل مدیران یاهو برای رایگان کردن این سرویس منتشر کرد. این تصمیم یاهو به احتمال زیاد در پی ارائه خدمات رایگان سرویس های مشابه گوگل و مایکروسافت اتخاذ شده است. همانطور که می دانید، سرویس Analytics شرکت گوگل (که در سال 2005 تاسیس شده است) از جمله سرویس هایی است که بسیاری از سایت ها و وبلاگ های مطرح برای تحلیل آمار سایت خود از آن استفاده می کنند و حالا پیدا شدن رقیب جدید و پر خطری مانند یاهو شاید زنگ خطری برای این شرکت بزرگ باشد.

IndexTools که تا قبل از این، خدمات تحلیل داده های وب سایت های خود را با قیمتی بین 49 تا 290 دلار ارائه می داد، هم اکنون کلیه این سرویس ها را به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران عضود خود قرار داده است. بنا به گفته Mortensen تعداد این کاربران به عددی بالغ بر 3000 مشتری می رسد. بنابر این، در حال حاضر سرویس دهی رایگان تنها در اختیار کاربران عضو سایت است و به زودی (به احتمال زیاد در آپدیت بعدی نرم افزار این سایت) باید منتظر ارائه سرویس دهی رایگان به کلیه کاربران سرارسر دنیا از طرف یاهو باشیم.

بی شک این یک توسعه مهم در صنعت تحلیل و داده های آماری وب سایت هاست اما اهمیت این توسعه برای شرکت یاهو چیزی فراتر از این است. مطمئنا اگر یاهو موفق به جلب نظر صاحبان وب سایت ها و وبلاگ ها برای استفاده از خدمات رایگان سیستم آماری خود شود (که کاری نه چندان آسان به نظر می رسد)، می تواند اطلاعات زیادی را در مورد سایر اهدافی که مد نظر دارد به دست بیاورد. باید دید تاثیر این ایده جدید یاهو برای جذب کاربران جدید چه عکس العملی را از طرف شرکت های گوگل و مایکروسافت به همراه خواهد داشت.

به نظر شما آیا این مسئله بر روی پیشنهاد مایکروسافت مبنی بر خرید یاهو و سایر این مباحث نیز تاثیر گذار خواهد بود؟! اصلا خرید سایت IndexTools چقدر می تواند به پیشنهاد مایکروسافت مربوط باشد؟!



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1269
|
امتیاز مطلب : 48
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

کلید های میانبر همواره موجب سهولت کاربران در استفاده از کامپیوتر و برنامه های جانبی آن بوده است. همگی ما حداقل با تعدادی از این کلید های میانبر در ویندوز و نرم افزارهای دیگر آشنایی داریم. اما این کلیدها تنها به محیط ویندوز و یا نرم افزارهای تحت آن محدود نمیشود ؛ بلکه کاربردهای دیگری نیز دارد. در نسخه جدید سرویس ایمیل یاهو ، کلیدهای میانبر متعدد و کاربردی گنجانده شده است که سرعت کارکرد شما را افزایش میدهد. در این ترفند به معرفی این کلیدهای میانبر در محیط یاهو میل جدید خواهیم پرداخت.


پیش از هر کاری وارد http://mail.yahoo.com شوید.
نام کاربری و رمز عبور سرویس ایمیل یاهوی خود را وارد کرده و لوگین کنید.
اکنون دقت نمایید یاهو میل شما در حالت نسخه جدید قرار گرفته باشد.
اگر اینگونه نیست و همچنان در حالت Classic قرار دارد (در این حالت در پایین لوگوی اصلی یاهو ، عبارت Classic درج شده است) ، کافی است از بالای صفحه و سمت راست بر روی All-New Mail کلیک کنید تا یاهو میل شما به نسخه جدید تغییر پیدا کند. اگر اصلأ All-New Mail را نمیبینید ، نسخه یاهو میل شما جدید است.
پس از ورود موفقیت آمیز به ایمیل با استفاده از کیبورد از کلیدهای تکی یا ترکیبی زیر در محیط اصلی یاهو میل یا در درون هر میل استفاده کنید:
کلید M : چک کردن ایمیل ها
کلیدهای Shift + M : چک کردن همه ایمیل ها
کلیدهای + Ctrl : بستن زبانه (Tab) جاری
کلید N : ارسال ایمیل جدید
کلیدهای Shift + N : ارسال ایمیل جدید در همان پنجره
کلید C : ایجاد یک چت جدید (همچنین کلیدهای Ctrl + Shift + C)
کلید R : پاسخگویی به ایمیل
کلید A : پاسخگویی به ایمیل همه افرادی که در قسمت To قرار دارند
کلیدهای Shift + A : پاسخگویی به ایمیل همه افرادی که در قسمت To قرار دارند در پنجره جدید
کلید F : ازجاع دادن (Forward) ایمیل
کلیدهای Shift + F : ازجاع دادن (Forward) ایمیل در پنجره جدید
کلید K : علامت گذاری ایمیل به عنوان خوانده شده
کلیدهای Shift + K : علامت گذاری ایمیل به عنوان خوانده نشده
کلید L : نشانه گذاری ایمیل (Flag)
کلیدهای Shift + L : برداشتن نشانه ایمیل
کلید Delete : پاک کردن (ایمیل ، مخاطبین و ...)
کلید P : پرینت گرفتن (همچنین کلیدهای Ctrl + P)
کلیدهای Ctrl + S : ذخیره کردن به عنوان پیش نویس (Draft)
کلیدهای Ctrl + Enter : ارسال ایمیل (همچنین کلیدهای Alt+ S)
کلید V : نمایش (ترفندستان) یا عدم نمایش محتوای ایمیل های دریافتی در قسمت پایین پوشه جاری
کلیدهای [ + Ctrl : حرکت بین Tabها از راست به چپ
کلیدهای ] + Ctrl : حرکت بین Tabها از چپ به راست
کلید Enter (در لیست ایمیل های دریافتی) : باز کردن ایمیل در پنجره جدید
کلید Enter (در لیست مخاطبین) : باز کردن صفحه ویرایش مخاطب
کلیدهای Ctrl + F : جستجوی کلمه یا عبارتی خاص در متن ایمیل
کلید D : انتقال ایمیل به یک پوشه
کلید F11 : گسترش پنجره به صورت بیشترین ارتفاع
کلید Esc : بستن پنجره ایمیل در حال مطالعه
کلیدهای . + Ctrl : ایمیل بعدی (هنگام باز بودن یک ایمیل)
کلیدهای , + Ctrl : ایمیل قبلی (هنگام باز بودن یک ایمیل)



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1164
|
امتیاز مطلب : 39
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

روزانه صدها ايميل خواسته و ناخواسته وارد صندوق نامه های الکترونیکی شما میشود که فرستنده آن ها برایتان ناشناخته است و شما کنجکاو مي شويد که ببينيد اين ايميل از چه مسيري برايتان ارسال شد ه است. اولين قدم براي رد گيري يک ايميل یافتن Header يا همان سر برگ ايميل در يافتي است. در واقع اين سربرگ ها براي اين است که به شما نشان دهد ايميل دريافتي از کجا و در طي چه مسيري به دست شما رسيده است که به طور معمول اين سر برگ ها To ، From و Subject را نشان مي دهد. اما چيز هاي بيشتري در سر برگ وجود دارد.در اين ترفند شما را به سفري براي رد گيري ايميل هاي صندوق پستي خود مي بريم و اين راه فقط در داخل صندوق پستي شما ميسر است.
1- در Gmail : ابتدا وارد Inbox ایمیل خود در Gmail شوید. سپس وارد ایمیل دریافتی شده و سپس بر روی فلش کوچک رو به پایین در بالای متن ایمیل و در کنار تاریخ ایمیل و دکمه Reply کلیک کنید. در منوی کوچک باز شده ، Show Orginal را انتخاب کنید. در پنجره جدید شما ریز اطلاعات ایمیل دریافتی را خواهید داشت.

2- در Hotmail یا Live : وارد صندوق پستي ایمیل خود شويد ، بر روی Options در بالای صفحه سمت راست کلیک کنید. سپس بر روي Mail Display Settings کلیک کرده و گزينه Message Headers را به Full تغيير داده و دکمه OK را بزنيد. اکنون ايميل هاي شما داراي سر برگ هاي بيشتري خواهد شد.

3- در Yahoo Maill: وارد Inbox خود در یاهو شده و سپس وارد ایمیلی که قصد مشاهده سربرگ های کامل آن را دارید بشوید. سپس در پایین متن ایمیل خود عبارت Full Headers را بیابید و بر روی آن کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1089
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

بسیاری از ارسال کنندگان ایمیل مایل هستند از خوانده شدن ایمیلشان با خبر شوند چون بارها اتفاق افتاده که ایمیلی ارسال شده ولی جوابی نیامده در چنین مواقعی ارسال کننده ایمیل هیچگونه اطلاعی از وضعیت ایمیل ارسال شده ندارد . آیا ایمیل به دست گیرنده رسیده است ؟ آیا ایمیل خوانده شده یا چرا گیرنده ایمیل جوابی نفرستاد ؟ اینگونه سوالات و سوالاتی شبیه به این بعد ارسال ایمیل گریبانگیر بسیاری از ما بوده ولی راه حل این مشکل چیست ؟

سایت http://bigstring.com این مشکل را به طور کامل حل کرده به گونه ای که شما با استفاده از امکانات این سایت نه تنها دیگر با مشکل فوق مواجه نخواهید شد بلکه امکانات زیر را به رایگان در اختیار خواهید داشت :

1 - ( Self-Destructing Email ) امکان ارسال ایمیلی که خود به خود بعد مدت مشخصی که شما مشخص می کنید ( یک دقیقه , دو دقیقه , سی ثانیه , شصت ثانیه ) نابود می شود ! ( با جلوه های فانتزی چون آتش گرفتن ( Fire ) , کم رنگ شدن ( Fade ) ( محو شدن ) , خاموش و روشن شدن ( Blink ), پریشانی ( به دلیل ترس از مخابرات ) ( Drunk )

2 - ( Recallable/Erasable Email ) ارسال ایمیلی با قابلیت فراخوانی بعد ارسال یا با قابلیت پاک شدن ایمیل در تاریخ مشخص یا  مشخص کردن تعداد دفعاتی که ایمیل مشاهده می شود !

3 -  ( Non-Forwardable Email ) فرستادن ایمیلی که بعد رسیدن به دست گیرنده به هیچ وجه به آدرس دیگری فوروارد نمی شود !

4 - ( Non-Printable/savable Email ) ایمیلی که به هیچ وجه قابلیت پرینت یا ذخیره شدن را ندارد .

5 - ( Advanced Email Tracking ) تنظیمات پیشرفته تشخیص مسیر ایمیل های ارسالی و دریافتی !

6 - ( Masquerading ) پنهان ماندن هویت ارسال کننده ایمیل

7 - ( Secure Email ) ارسال ایمیل بسیار امن ( با قابلیت پسورد گذاری روی ایمیل ارسال شده ! )

8 - امکان ارسال ایمیل با استفاده از کد نویسی ( کدهای HTML ) با این خصوصیت می توان ایمیل های فارسی ( یونیکد ) بسیار زیبا فرستاد .

8 - ( Video Email ) امکان ارسال ایمیل ویدیویی

9 - ( Unlimited Storage ) فضای ذخیره سازی نامحدود برای ایمیل های شما !

10 - ( Advanced Anti Spam and Anti Virus ) ضد ویروس و ضد اسپم

11 - ( Large Attachment Capacity ) امکان پیوست کردن فایلی با حجم بالا به ایمیل ارسالی



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1082
|
امتیاز مطلب : 50
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

هرزنامه چیست؟ شاید از میان‌ آنان‌ كه‌ درگیر این‌ کار با اینترنت و ایمیل شده‌ اند هنوز خیلی‌ ها باشند كه‌ دقیقاً ندانند هرزنامه چیست‌.

در بین‌ استفاده‌ كنندگان‌ معمولی‌ اینترنت‌، هرزنامه به‌ این‌ صورت‌ ساده‌ تعریف‌ می‌ شود كه‌ «هرزنامه چیزی‌ نیست‌ جز نامه‌ های‌ الكترونیكی‌ ناخواسته‌ یا .UNSOLICITED EMAILS» متاسفانه‌، همانط‌ور كه‌ می‌ بینید این‌ تعریف‌، آنقدرها تعریف‌ به‌ جا و دقیقی‌ نیست‌ . اگر این‌ تعریف‌ ساده‌ درست‌ بود برای‌ ما كه‌ می‌ خواهیم‌ از بوجود آمدن‌ و گسترش‌ یافتن‌ هرزنامه به‌ نحوی‌ جلوگیری‌ كنیم‌ باید پیش‌ از ارسال‌ هر نوع‌ نامه‌ الكترونیكی‌ای‌ به‌ مخاط‌ب‌ (یا مخاط‌بین‌) خود، با آنها قبلاً (به‌ شكلی‌، مثلاً تلفنی‌) تماس‌ بگیریم‌ و از او (یا ایشان‌) بپرسیم‌ كه‌ آیا می‌ توانیم‌ برایشان‌ نامه‌ الكترونیكی‌ ارسال‌ كنیم‌ یا اینكه‌ خیر.

در سالهای‌ اخیر، تعریف‌ دیگری‌ نیز مطرح‌ شده‌ است‌. برخی‌ می‌ گویند كه‌ هرزنامه (SPAM) یعنی‌ نامه‌ های‌ الكترونیكی‌ ای‌ كه‌ از منابع‌ نامشخص‌ و یا ناشناخته‌ ارسال‌ و دریافت‌ می‌ شود. نظ‌ر شما چیست‌؟ به‌ نظ‌ر من‌، این‌ هم‌ غلط‌ است‌. من‌ در سایت‌ خودم‌ هر روز تعداد بسیاری‌ نامه‌ الكترونیكی‌ دریافت‌ می‌ كنم‌. این‌ نامه‌ ها ، اگر چه‌ از افرادی‌ ناشناخته‌ به‌ دستم‌ می‌ رسد، و اكثراً نیز علیرغم‌ میل‌ باط‌نی‌ و درخواست‌ من هستند، اما هرزنامه هم‌ نیستند. خیلی‌ ها معتقدند كه‌ هرزنامه همین‌ نامه‌ های‌ الكترونیكی‌ ای‌ است‌ كه‌ خیلی‌ ساده‌ به‌ نحوی‌ باعث‌ رنجش‌ و ناراحتی‌ مان‌ می‌ شود. این‌ تعریف‌، هنوز نمی‌ تواند هرزنامه را آن‌ ط‌ور كه‌ مورد نظ‌ر ماست‌ تعریف‌ كند. گاهی‌ اوقات‌ شنیده‌ ایم‌ كه‌ هرزنامه اشاره‌ دارد به‌ آن‌ دسته‌ از نامه‌ های‌ الكترونیكی‌ ناخواسته‌ ای‌ كه‌ به‌ صورت‌ «انبوه» برای‌ افراد یا موسسات‌ ارسال‌ می‌ شود. این‌ تعریف‌ نیز، تعریف‌ بدی‌ نیست‌ و بیشتر به‌ آنچه‌ مورد نظ‌ر ماست‌ نزدیك‌ شده‌ است‌ اما كماكان‌ نمی‌ تواند تعریف‌ كامل‌ و دقیقی‌ از هرزنامه باشد چرا كه‌ فرض‌ كنید شما با سازمان‌، بانك‌، شركت‌ یا فردی‌ كار می‌ كنید، شما آدرس‌ پست‌ الكترونیك‌ خود را به‌ آنها می‌ دهید اما هیچگاه‌ از آنها نخواسته‌ اید كه‌ برایتان‌ نامه‌ الكترونیكی‌ بفرستند. اماچون‌ گاهی‌ اوقات‌ این‌ یك‌ نوع‌ اجبار است‌ و بعضی‌ وقتها هم‌ توفیقی‌ است‌ كه‌ گاه‌ گاه‌ از ط‌رف‌ های‌ كاری‌ و تجاری‌ خود با خبر شوید، پس‌ بنابر این،‌ این‌ نوع‌ نامه‌ ها را تحمل‌ می‌ كنید و آنها را هرزنامه نمی‌ دانید. پس‌ این‌ تعریف‌ هم‌ كامل‌ نیست‌.

پس‌ هرزنامه چیست‌؟ در اینترنت، مقوله‌ اخلاق‌ و رعایت‌ آن‌، مقوله‌ ای‌ دیگر است‌. موضوع هرزنامه ، به‌ نوعی‌ از حیطه‌ امور فنی‌ خارج‌ می‌ شود و وارد دنیای‌ موضوعات‌ اخلاقی‌ می‌شود. موضوع‌ هرزنامه به‌ عقیده‌ كارشناسان‌ و دست‌ اندركاران‌ فعالیتهای‌ اینترنتی‌ و حرفه‌ ای‌ های‌ آن‌، بیشتر موضوعی‌ اخلاقی‌ است‌. شخصاً با این‌ تعریف‌ موافق‌ ترم‌ كه‌ نامه‌ های‌ الكترونیكی‌ می‌ توانند به‌ دو دسته‌ تقسیم‌ شوند: «اخلاقی‌ و غیر اخلاقی‌» اما آن‌ دسته‌ از نامه‌ های‌ الكترونیكی‌ كه‌ به‌ صورت‌ «انبوه‌ یا BULK» یا «MASS» برای‌ دهها، صدها، هزاران‌ و یا حتی‌ گاهی‌ میلیونها نفر بر روی‌ اینترنت‌ ارسال‌ می‌ شود اصط‌لاحاً و قطعاً كاری‌ غیر اخلاقی‌ است‌ و اكثراً هم‌ حاوی‌ مطالبی‌ غیر حرفه‌ ای‌، خام‌، غلط‌، بی‌ محتوا و وقت‌ تلف‌ كن‌ هستند كه‌ در واقع‌ می‌ توانند مثال‌ مشخصی‌ باشند برای‌ تعریف‌ كوتاه‌ اما جامع‌ ما از مقوله‌ ای‌ به‌ نام‌هرزنامه ، كه‌ هرزنامه همانا نامه‌ های‌ الكترونیكی‌ انبوه‌ و غیر اخلاقی‌ای‌ هستند كه‌ برای‌ افراد به‌ صورت‌ ناخواسته‌ ارسال‌ می‌ شوند و موجبات‌ ناراحتی‌ و انزجار گیرندگان‌ آنها را فراهم‌ می‌ كنند.

نامه‌ های‌ اخلاقی‌، نامه‌ هایی‌ هستند كه‌ ارسال‌ كننده‌ آنها مشخص‌ و معتبر است‌ و جزئیات‌ موجود در HEADER پیام‌ های‌ الكترونیكی‌ آنها كاملاً درست‌ و بدون‌ خدشه‌ است‌. پیام‌ هایی‌ كه‌ هرزنامه تلقی‌ می‌ شوند، پیام‌ هایی‌ هستند كه‌ در آنها ارسال‌ كننده‌ پیام‌ نامشخص‌ و گمنام‌ است‌ و یا اینكه‌ HEADER این‌ گونه‌ نامه ‌ها اساساً مخدوش‌، جعلی‌ و ساختگی‌ است‌، به‌ ط‌وری‌ كه‌ نمی‌ توان‌ ارسال‌ كننده‌ آنها را تشخیص‌ داد و یا اینكه‌ رد آنها را دنبال‌ كرد و در چنین‌ حالتی‌، حتی‌ اگر پیام‌، فقط‌ و تنها یك‌ پیام‌ هم‌ باشد كه‌ برایتان‌ ارسال‌ می‌ شود، یعنی‌ اگر به‌ صورت‌ انبوه‌ و گروهی‌ هم‌ ارسال‌ نشده‌ باشد، از نظ‌ر ما، آن‌ پیام‌ هرزنامه است‌. نامه‌ هایی‌ كه‌ ارسال‌ كنندگان‌ آنها رعایت‌ اصول‌ اخلاقی‌ را كرده‌ اند، نامه‌ هایی‌ هستند كه‌ اگر به‌ صورت‌ گاهنامه‌، ماهنامه‌ یا خبرنامه‌ ارسال‌ می‌ شوند، گیرندگان‌ براحتی‌ و بدون‌ دردسر و دغدغه‌ می‌ توانند از آن‌ فهرست‌ خارج‌ شوند. متاسفانه‌ برنامه‌ نویسانی‌ آمده‌ اند و برنامه‌ هایی‌ نوشته‌ اند كه‌ مانند روبات‌ از سایت‌ وبی‌ به‌ سایت‌ دیگر می‌ روند و به‌ قول‌ معروف‌ آدرس‌ های‌ پست‌ الكترونیكی‌ مردم‌ را - كه‌ برای‌ تماس‌ های‌ ضروری‌ و كاری‌ بر روی‌ صفحات‌ اینترنتی‌ خود قرار داده‌ اند - از روی‌ صفحات‌ و سایتهایشان‌ جمع می‌ كنند كه‌ اصط‌لاحا” به‌ این‌ نوع‌ برنامه‌ ها EMAIL HARVESTERS می‌ گویند. استفاده‌ از اینگونه‌ برنامه‌ ها، كاری‌ غیر اخلاقی‌ است‌ و استفاده‌ كنندگان‌ از این‌ گونه‌ برنامه‌ ها، مسلماً نامه‌ هایی‌ كه‌ به‌ این‌ سوی‌ و آن‌ سوی‌ اینترنت می‌ فرستند، چیزی‌ جز هرزنامه نیست‌ و این‌ كار، همانا نادیده‌ گرفتن‌ حقوق‌ دیگران‌ است‌.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1148
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

برای استفاده از ترفندهای زیر ابتدا از mail.yahoo.com وارد صفحه Yahoo Mail شوید. سپس ترفندهای زیر را اجرا کنید:

1- آدرسهای مسدود شده
بدین وسیله قصد داریم تا آدرسهایی که نمیخواهیم از جانب آنها ایمیلی برای ما ارسال شود را مسدود کنیم. بدین منظور روی لینک
Options کلیک کنید. در صفحه بعد به Block Addresses بروید. در این صفحه در قسمت Add Block ایمیل فردی را که میخواهید از جانب او ایمیلی برای شما نیاید را وارد کنید تا او بلاک شود. در حال حاضر شما تا 500 نفر را میتوانید مسدود کنید.

2- مشاهده
IP افراد فرستنده ایمیل
بدین وسیله شما میتوانید
IP افرادی که برایتان ایمیل ارسال کرده اند را پس از باز کردن ایمیلشان مشاهده کنید. بدین منظور پس از مراجعه به Options ، به General Preferences بروید. در قسمت Headers گزینه دوم یعنی Show all headers on incoming messages را انتخاب کنید. در پایان روی دکمه Save کلیک کنید. اکنون هر ایمیلی را که در Inbox تان باز کنید در قسمت X-Originating-IP میتوانید IP ارسال کننده را مشاهده کنید.

3- تنظیم تعداد ایمیلهای قرار گرفته شده در صفحه
با استفاده از این ترفند میتوانید تعداد ایمیلهای وارد شده در هر صفحه را تنظیم کنید که در هر صفحه
Inbox جای بگیرد. اگر قصد پاک کردن کلیه ایمیل هایتان را داشته باشید این روش میتوانید کار شما را آسان تر گرداند. برای این کار پس از رفتن به صفحه Options مجدد به General Preferences بروید. حال در قسمت Messages per Page یکی از اعداد 10 ، 25 ، 50 ، 100 و 200 را انتخاب کنید. این اعداد نمایانگر تعداد ایمیلها در هر صفحه است. در پایان دکمه Save را بزنید تا اطلاعات ذخیره شود.

4- نام شما در ایمیلهای ارسالی
ممکن است دوست داشته باشید نام شما در ایمیلهایی که میفرستید یک نام خاص باشد تا نام و نام خانوادگی تان که در ابتدای ثبت نام وارد کرده اید. برای تنظیم نام تان در ایمیلهای ارسالی پس از مراجعه به
Options و سپس General Preferences در قسمت From name یک نام برای خود در نظر بگیرید و با استفاده از دکمه Save تغییرات را ذخیره کنید



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1164
|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

یکی از توانمندی هایی که نرم افزار Microsoft Outlook برخوردار است و اکثر کاربران از آن بی خبرند ، قابلیت ارسال ایمیل صوتی یا Voice Mail است. با استفاده از این روش شما میتوانید یک پیغام صوتی را ظبط کرده و برای فرد مقابل ارسال کنید. سپس او میتواند پیغام شما را به شکل صوتی دریافت کند.

برای این کار:
ابتدا نیاز است تا پیغام صوتی خود را ضبط کنید. بدین منظور میتوانید از Recorder خود ویندوز استفاده کنید. از منوی Start وارد All Programs شده ، سپس از شاخه Accessories و سپس Entertainment بر روی Sound Recorder کلیک کنید. اکنون از طریق میکروفون پیام خود را بخوانید و توسط برنامه ضبط و ذخیره سازی کنید. حجم فایل صوتی کم خواهد بود.
اکنون نرم افزار Outlook را اجرا کنید.
وارد صفحه مربوط به ارسال ایمیل شوید. اکنون از نوار بالا و منوی Insert روی قسمت File کلیک کنید. حالا فایل صوتی خود را انتخاب کنید و روی دکمه Insert کلیک کنید.
حال میتوانید متن نامه را نیز وارد کرده و ایمیل را ارسال کنید.

اکنون پیام شما همراه فایل صوتی به شکل Voice Mail برای فرد مورد نظر ارسال میشود. در صورتی که خود فرد دریافت کننده نیز از برنامه Outlook و امثالهم استفاده کند به محض مشاهده ایمیل میتواند پیغام صوتی را بشوند. در غیر این صورت پیغام صوتی به شکل یک فایل پیوست برای فرد مورد نظر قابل دریافت است.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1148
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

همان طور که ميدانيد ياهو سرويس هاي pop3 ايميل هاي خود را براي استفاده کننده گان رايگان غير فعال کرده و براي استفاده از اين سرويس بايد پول پرداخت ، ولي اين به اين معني نيست که شما نمي توانيد از اين سرويس به صورت رايگان استفاده کنيد. شما با استفاده ازنرم افزار YahooPops به آساني قادر به دريافت و فرستادن نامه هاي خود به وسيله outlook و ديگر نرم افزار هاي مديريت ايميل هستيد. در زير به شرح طريقه دريافت ايميل هاي yahoo به وسيله outlook و outlook express مي پردازيم.
ابتدا برنامه YahooPops را از yahoopops.sourceforge.net دانلود کنيد و آن را نصب کنيد و سپس به سراغ outlook رفته و تنظيمات را مو به مو انجام دهيد.
تنظيمات لازم براي براي دريافت نامه هاي yahoo توسط outlook express
1. از منوي tools گزينه account را انتخاب کنيد.
2. بر روي دکمه add کليک کرده و گزينه Mail را انتخاب کنيد.
3. نام خود را وارد کنيد و کليد next را بزنيد.
4. آدرس ايميل خود را وارد کنيد و کليد next را بزنيد.
5. گزينه My incoming mail server is a را روي pop3 قرار داده.
6. در قسمت localhost ، Incoming (POP3, IMAP or HTTP) mail server را وارد کنيد.
7. در قسمت localhost ، Outgoing (SMTP) mail server را وارد کنيد و next را بزنيد.
8. در قسمت Account name نام کاربري خود را وارد کنيد.
9. در قسمت password کلمه عبور خود را وارد کنيد و کليد next را بزنيد.
10. کليدfinish را بزنيد.
11. بر روي account جديد(localhost) کليک کنيد و گزينه Properties را انتخاب کنيد.
12. برگه servers را انتخاب کنيد و گزينه My server requires authentication را تيک بزنيد.
13. برگه advance و گزينه Server Timeouts را به 5 minutes تغير دهيد.
14. اگر گزينه Leave a copy of messages on server را تيک بزنيد نامه ها پس از download از روي سرور پاک نمي شوند .
تنظيمات لازم براي براي دريافت نامه هاي yahoo توسط outlook
1. از منوي tools گزينه Email accounts را انتخاب کنيد.
2. گزينه Add a new email account را انتخاب کنيد و کليد next را بزنيد.
3. Server Type را بر روي pop3 قرار دهيد و کليد next را بزنيد.
4. در قسمت Your Name نامي را که دوست داريد گيرنده نامه شما هنگام دريافت نامه ببيند را بنويسيد.
5. در قسمت user name و email address ايميل خود را به صورت کامل وارد کنيد.
6. در قسمت Password کلمه عبور ايميل خود را بنويسيد.
7. در قسمت localhost ، (POP3) Incoming Mail Server را وارد کنيد.
8. در قسمت localhost ، (SMTP) Outgoing Mail Server را وارد کنيد و next را بزنيد.
9. بر روي دکمه More Settings کليک کنيد و برگه Advanced را انتخاب کنيد.
10. گزينه Server Timeout را به 10 minutes تغير دهيد.
11. برگه servers را انتخاب کنيد و گزينه My server requires authentication را تيک بزنيد.
12. گزينه Log on using را تيک زده و ايميل و کلمه عبور خود را وارد کنيد.
13. براي بستن پنجره More Settings بر روي دکمه ok کليک کنيد.
14. بر روي دکمه next کليک کنيد و سپس finish را بزنيد.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1185
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

1. Pdf@koolwire.com

 

اگر به این ایمیل یک بزنید و به آن یک فایل مثل یک عکس یا یک پرونده آفیس را الصاق کنید این ایمیل به شما یک نسخه PDF آن را میل می کند. به همین راحتی!

 

2. photos@flickr.com

 

فلیکر برای شما یک آدرس در اینجا تهیه کرده است که اگر از طریق آن عکسی را ( از طریق الصاق کردن ) بفرستید آن وقت عکس شما در فلیکر آپلود می شود. موضوع نامه تیتر و بدنه نامه توضیحات عکس را تشکبل خواهند داد.

 

3.prod@writely.com

 

این آدرس ایمیل برای گوگل داک است و شما می توانید مطالب خود را از طریق این سامانه برای گوگل داک بفرستید. این قسمت هم برای شما تهیه شده است.

 

4. wsmith@wordsmith.org

 

شما می توانید از طریق این آدرس ایمیل متن خودتان را ترجمه کنید. یعنی کلمه شما از نظر معنی برای شما باز می شود. ساده ترین راه برای فهمیدن ترجمه انگلیسی به انگلیسی یک لغت. فقط یادتان باشد در عنوان بنویسید define myword و در متن نامه هم که عبارتتون رو بنویسید.

 

5. go@blogger.com

 

اگر از داشبودتون گزینه ارسال بوسیله ایمیل را علامت بزنید می توانید از طریق این آدرس ایمیل به بلاگرتون مطلب بفرستید. محصوصا الان که در دسترس نیست!

 

6. pdf2txt@adobe.com

 

یک هدیه بسیار زیبا. PDF تان را به ایمیل سنجاق کنید و آن را برای سایت آدوبی بفرستید. نسخه متنی فایل شما آماده است. این هم یک راه حل آلترناتیو برای زمانی که یک PDF خوان دم دست نیست!

 

7. www@web2mail.com

 

و این هم یک ایمیل واقعا به دردبخور! سایت اجرا نمی شود؟ آدرس بدهید. یک کپی تحویل بگیرید. امتحان کنید!



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1209
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

گذشته از بحث در رابطه با تهدید پست الکترونیکی شما توسط سرویس های انتشار هرزنامه و اسپمر ها، شاید شما کاربری محتاط باشید که اصلا علاقمند به انتشار آدرس پست الکترونیک خود نباشید. بسیاری از کاربران سرویس های پست الکترونیکی همیشه از تعداد فراوان نامه های ناخواسته رسیده به صندوق خود گله مند می باشند، البته تکنولوژی تشخیص هرزنامه ها هر روز در حال پیشرفت و توسعه می باشد و الگوریتم های بررسی ایمیل ها در اکثر موارد کمک شایانی به کاربرانی نموده اند که خواهان صندوق های پست الکترونیک خالی از نامه های ناخواسته می باشند. بسیاری از سرویس های ارایه شده برای در اختیار گذاشتن امکانات پیشرفته تر و اعمال الگوریتم های کاربردی خود مبالغی را از مشتریان خود دریافت می کنند.

با این وجود همیشه احتمال وقوع یک اشتباه ممکن است، شاید به اشتباه بر روی یک لینک تایید کلیک کنید و یا اینکه فرم اطلاعات اینترنتی را بدون خواندن مجوز حفظ حریم خصوصی کاربران پر نمایید. بد نیست بدانید که سرویس هایی وجود دارد که با استفاده از ربات های خود محتوای وب را کند و کاو می کنند و لیست بلند بالایی از آدرس های ایمیل را دسته بندی می نمایند، مشتریان این سرویس های موذی ممکن است شرکت های خدماتی و یا شرکت های بزرگ تجاری باشند، مطمئن باشید که تمام جوانب امر از قبل پیش بینی شده است، این وسط فقط شما هستید که قربانی توطئه ای مرموز شده اید.

شاید به این فکر کنید که با وجود جنایات اینترنتی در این سطح چقدر زندگی در محیط سایبر سخت است، اما هیچ جای نگرانی وجود ندارد، از قدیم گفته اند «دست بالای دست بسیار است». امروزه روش های بسیاری برای مقابله با پدیده اسپمینگ وجود دارد که در ادامه این مقاله به یکی از آنها یعنی استفاده از «آدرس های موقت پست الکترونیکی» اشاره خواهیم داشت.

اصلا از پر کردن فرم های عضویت سایت های مختلف اینترنتی هراس نداشته باشید، چرا که هیچ لزومی ندارد که آدرس معتبر پست الکترونیکی خود را در فرم ها وارد نمایید. آنچه مسلم است بسیاری از مواردی که اقدام به عضویت در یک سایت می نمایید، قصد آزمایش امکانات آن را دارید. اکنون سوال پیش رو این است، «آیا لزومی دارد آدرس پست الکترونیکی خود را در هر جایی وارد کنیم؟»، پاسخ این سوال بسیار روشن است، اما چه جایگزینی برای این مورد دارید؟ بسیاری از سایت های اینترنتی از شما می خواهند تا حداقل آدرس پست الکترونیکی تان را در فرم وارد کنید!

راه چاره بسیار ساده است، باید از یکی از سرویس هایی که در زیر معرفی می کنیم استفاده کنید، این سرویس ها آدرس پست الکترونیکی موقت در اختیار شما قرار می دهند، در بسیاری از موارد این شما هستید که انتخاب می کنید این آدرس تا چه زمانی معتبر باشد. آدرس پست الکترونیک موقت خود را در فرم ها وارد کنید، در صورت دریافت نامه جدید، سرویس مربوطه شما را از آن مطلع خواهد ساخت.

»سرویس Ten Minute Mail
آدرس سرویس: http://10minutemail.com
مدت زمان اعتبار آدرس: ده دقیقه(قابل تمدید)
مراحل ایجاد آدرس ایمیل موقت: کلیک بر روی لینکی در صفحه اصلی
اطلاع رسانی: از طریق صفحه ای در خود سایت(بدون ارسال ایمیل به شما)

»سرویس PookMail
آدرس سرویس: http://pookmail.com
مدت زمان اعتبار آدرس: 24 ساعت
مراحل ایجاد آدرس ایمیل موقت: وارد کردن یک ID برای ایجاد آدرس ایمیل موقت در صفحه اصلی
اطلاع رسانی: از طریق صفحه ای در سایت اصلی(بدون ارسال ایمیل به شما)، به انضمام فید خروجی

»سرویس Jetable
آدرس سرویس: http://jetable.org
مدت زمان اعتبار آدرس: یک ساعت، یک روز، یک هفته، یک ماه
مراحل ایجاد آدرس ایمیل موقت: وارد نمودن آدرس ایمیل واقعی و انتخاب تاریخ اعتبار آدرس ایمیل موقت
اطلاع رسانی: ارسال نامه ها به پست الکترونیکی واقعی شما

»سرویس Spam Motel
آدرس سرویس: http://spammotel.com
مدت زمان اعتبار آدرس: حذف با انتخاب کاربر
مراحل ایجاد آدرس ایمیل موقت: ایجاد حساب کاربری در سایت و در ادامه ایجاد آدرس ایمیل موقت به تعداد مورد نیاز
اطلاع رسانی: ارسال نامه به پست الکترونیکی واقعی شما

»سرویس Guerrilla Mail
آدرس سرویس: http://guerrillamail.com
مدت زمان اعتبار آدرس: یک ساعت(قابل تمدید)
مراحل ایجاد آدرس ایمیل موقت: کلیک بر روی لینکی در صفحه اصلی
اطلاع رسانی: از طریق صفحه ای در سایت اصلی(بدون ارسال ایمیل به شما)، به انضمام فید خروجی

»سرویس Mailexpire
آدرس سرویس: http://mailexpire.com
مدت زمان اعتبار آدرس: 12 ساعت، 24 ساعت، یک هفته، دو هفته، یک ماه، سه ماه(همگی قابل تمدید و به خواست کاربر قابل تغییر می باشند)
مراحل ایجاد آدرس ایمیل موقت: وارد نمودن آدرس ایمیل واقعی و تعیین تاریخ انقضاء آدرس ایمیل موقت و قبول شرایط استفاده



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1525
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

تصویر شناسه یا captcha چیست؟

با گسترش هر چه بیشتر اینترنت و درگاه های مجازی، به موازات برنامه های شبیه ساز انسان نیز گسترش پیدا می کنند. در بعضی جاها نیاز هست که انسان از برنامه تشخیص داده شود. برای همین برنامه CAPTCHA پا به عرصه گذاشت.

این برنامه ها با استفاده از توانایی انسان قادرند که انسان را از برنامه تشخیص دهند. انسان می تواند بخواند، به سوالات پاسخ دهد، و در دادن پاسخ انعطاف به خرج دهد. ولی برنامه کامپیوتری فقط و فقط بر اساس دستورالعملی که برای آن ها تعریف شده است پاسخ مناسب می دهند.

اما در چه محل هایی این تشخیص مهم است؟ پاسخ ساده است، در هنگام ثبت نام در سایت ها - در هنگام پر کردن فرم های مختلف - در هنگام وارد کردن نام کاربری و رمزعبور در سایت ها و …

بعضی برنامه های کامپیوتری که اکثراً اهداف تبلیغاتی و بعضاً خرابکاری هدفمند دارند، به صورت اتوماتیک فرم های مختلف (مثل تماس با ما) را پر می کنند، در سایت های اینترنتی (مانند گفتگو ها) ثبت نام می کنند، در وب سرویس دهنده های وب لاگ مجانی وب لاگ ثبت می کنند و … که در ارسال هایشان از اهداف شان می نویسند.

برای جلوگیری از این ها از برنامه های Captcha یا همان تصویر شناسه استفاده می شود. بجای Captcha می تواند از یک سوال یا چیز این چنینی استفاده کرد(مثلاً ۲ + ۲ چند می شود؟). تصویر شناسه اعداد و/یا حروف تصادفی است که در تصویری نمایش داده می شود و از کاربر خواسته می شود هر آنچه در آن تصویر می بیند را در فرم مربوطه بنویسد.

با قوی تر شدن برنامه نویسی امنیت این نوع تصویر شناسه هم زیر سوال رفته است. زیرا اعلام شده است که برنامه خواندن این تصاویر نوشته شده است. یعنی برنامه ای است که بعد از رسیدن به این تصویر شناسه، بصورت اتوماتیک آنرا می خواند و در فرم مربوطه وارد می کند.

خوب با این کار فقط کافی است برنامه نویس الگوریتم تصویر شناسه سایتی را بداند، قادر است آن سایت را مورد حمله قرار دهد. برای همین سایت ها رو به استفاده از انعطاف در نمایش تصاویر شناسه آورده اند. مثلاً در بعضی تصاویر شناسه سایت به اشتراک گذاری مجانی فایل های Rapidshare از کاربران خواسته شده است که اعدادی را که در پشت شان تصویر گربه است را وارد کنند. تشخیص این تصاویر سخت تر خواهد بود.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1526
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

فیلتر اسپم، نرم‌افزاری است که به سرویس دهنده ایمیل کمک می‌کند تا از عبور اسپم‌ (هرزنامه‌) جلوگیری کند. این فیلتر این عمل را معمولاً با شناسایی فرستنده ایمیل یا کلماتی که در موضوع و متن ایمیل بکار رفته انجام می‌دهد. در مقاله “اسپم چیست” به مواردی که موضوع اصلی بیشتر اسپم‌هاست اشاره شد. این فیلترها سعی در تشخیص این نوع ایمیل‌ها و جلوگیری از ورود آنها به صندوق‌پستی کاربرانشان یا نشانه‌گذاری آنها بعنوان اسپم می‌کنند.  اگر مدتهاست که از سرویسهای ایمیل معروف مانند Yahoo یا Hotmail استفاده می‌کنید،‌ حتماً با هر بار سر زدن به صندوق پستی خود با انبوهی از ایمیلها با عنوان Bulk mail یا Junk mail برخورد می‌کنید. قرار گرفتن این ایمیلها در این فولدرها بدلیل اینست که سرویس‌دهنده ایمیل آنها را بعنوان اسپم تشخیص می‌دهد. البته گاهی نیز این ایمیلها از Inbox شما سر در میاورند که نشاندهنده این است که عیلرغم اسپم بودن، توانسته‌اند از فیلتر اسپم عبور کنند. حتی گاهی شنیده می‌شود که بعضی ایمیلهای اصلی به فولدر مربوط به اسپم هدایت می‌شوند که باز هم نشان از تشخیص اشتباه فیلتر است. البته نیازی به نگرانی نیست. این اتفاق بندرت رخ می‌دهد.

فیلتر تطبیقی، نوعی از فیلتر است که قادر است اشتباهاتش در تشخیص اسپم‌ها را اصلاح کند و با آشنا شدن بیشتر با کلمات یا حقه‌هایی که در اسپم‌ها بکار میرود در تشخیص اسپم‌ها بهتر و دقیق‌تر عمل کند. 

فرستندگان اسپم هر روزه در حال استفاده از ابزار و روشهای پیچیده‌تری برای عبور دادن نامه‌هایشان از فیلترهای اسپم تطبیقی هستند. آنها از روشهایی مانند پنهان کردن پیغامها در متنهای بی‌ضرر تا تکنیکهای هوشمندانه‌تری که تلاش می‌کنند تا در توانایی‌های فیلترها در تشخیص اسپم  از غیراسپم اختلال ایجاد کنند، استفاده می‌کنند. در این مقاله و مقاله بعدی با چندتا از این  روش‌ها و نحوه مقابله با آنها از طرف فیلترها آشنا می‌شویم.

با گسترش فیلترهای تطبیقی، تولید‌کنندگان اسپم شروع کردند به پرکردن پیغامهایشان با حجم زیادی از متن‌های غیراسپمی‌! برای گول زدن و عبور کردن از فیلترهای اسپم. فیلترهای تطبیقی در بعضی مواقع، از احتمالات برای تشخیص اسپم استفاده می‌کنند، یعنی مبنای تصمیم‌گیری در مورد اسپم‌ بودن یا نبودن یک پیغام میزان وقوع بعضی کلماتی است که در اسپم‌ها بیشتر بکار می‌رود. تولید‌کنندگان اسپم گاهی باعث برهم زدن این احتمالات در فیلترها و بعبارتی باعث مسموم‌شدن آنها می‌شوند.

تولیدکنندگان اسپم امیدوارند که با اضافه‌کردن متون جانبی باعث عبور پیغامشان از یک فیلتر شوند تا توسط کاربر خوانده شوند. در این مواقع ممکن است که کاربر به فیلتر اعلام کند که پیغام عبور داده شده، اسپم بوده است و فیلتر از این به بعد این کلمات جانبی و بی‌ضرر را نشانه اسپم بداند. این باعث می‌شود که فیلتر گاهی پیغامهای مفید را نیز به اشتباه بعنوان اسپم تشخیص دهد، و به این ترتیب باعث عملکرد بد فیلتر و از کار افتادن آن شوند.

خوشبختانه، طبیعت فیلترهای تطبیقی بگونه‌ای است که گول زدن و مسموم‌کردن آنها بسیار مشکل است. تنها امید یک تولیدکننده اسپم این است که بتواند با تبدیل پیغام خود به یک پیام بی‌ضرر (پیامی که درصد کلمات نشاندهنده اسپم نسبت به کل کلمات موجود در آن بسیار ناچیز و قابل اغماض باشد) باعث عبور آن از فیلتر شود که به این ترتیب از تاثیر تبلیغاتی متن موجود در آن بسیار کاسته خواهد شد.

فریب‌دادن یک فیلتر تطبیقی

یک فیلتر به این ترتیب اسپم بودن یا پیام را تشخیص می‌دهد که به کلمات موجود در متن نگاه می‌کند و به هر کدام از آنها با توجه به اینکه این کلمه به چه میزان به یک اسپم متعلق است وزنی اختصاص می‌دهد. با ترکیب این احتمالات برای همه کلمات پیام، فیلتر به احتمال اسپم بودن یا نبودن پیام میرسد و بر مبنای آن تصمیم‌گیری می‌کند. این عمل ترکیب به فیلترهای تطبیقی در تصمیم‌گیری هوشمندانه قدرت زیادی می‌بخشد. فیلتر تطبیقی برای هر کاربر کلمات مخصوص به آن کاربر را دارد.

در ادامه برای روشن شدن بیشتر مطلب با سه شخصیت سروکار داریم. دو کاربر به نامهای آلیس و باب و یک تولید کننده اسپم به نام اِوا. فیلتر اسپم آلیس کلمات مجانی، رهن و وام را اسپم تشخیص می‌دهد، اما از آنجا به بافتنی علاقه دارد کلمات پشم، سوزن و زردوزی برای او کلمات مفیدی هستند. از طرف دیگر برای باب هم کلمات مجانی،‌ رهن و وام نشاندهنده اسپم هستند. اما از آنجا که به اتومبیل علاقه‌مند است کلماتی مانند موتور، فرمان و سرعت برای او نشاندهنده یک پیام جالب هستند.

حال اگر اِوا پیامی به آلیس و باب بفرستد که در آن کلمات رهن و وام بکار رفته باشد، توسط فیلتر هر دو بسرعت اسپم تشخیص داده می‌شود. توجه کنید که بعضی کلمات، افعال و حروف اضافه، کلمات خنثی محسوب می‌شوند. تولید‌کنندگان اسپم برای اینکه پیام آنها توسط موضوع (subject) اسپم تشخیص داده نشود، از حروف یا فاصله‌های اضافی در میان حروف و کلمات استفاده می‌کنند. مثلا کلمه “mortgage” بمعنای رهن به صورت “m o r t g a g e” یا “m-o-r-t-g-a-g-e” یا اشکال دیگر ممکن است در عنوان ایمیل آورده شود تا توسط فیلتر تشخیص داده نشود.

متن بی‌ضرر

این بار اِوا سعی می‌کند که فیلترها با استفاده از متن بی‌ضرر اغوا کند. به این منظور علاوه بر متن خود، متنی از جای دیگر مثلاً از یک دایرة‌المعارف یا سایت خبری یاهو به آن اضافه می‌کند و به آلیس و باب می‌فرستد. اما باز هم این متن اسپم تشخیص داده می‌شود. فیلترهای تطبیقی یک پیام را به سه بخش اسپم، مفید و خنثی تقسیم می‌کنند. فیلتر با وزن دادن به آنها، وزن زیادی در مورد اسپم و وزن کمی در مورد مفید بودن پیام می‌دهد و مقدار زیادی متن خنثی پیدا می‌کند.  بنابراین قراردادن متن خنثی با شکست مواجه می‌شود. تولیدکننده اسپم اطلاعی از علاقه آلیس به بافتنی ندارد تا وزن مفید پیام خود را زیاد کند!!!

حجم زیاد پیام بی‌خاصیت

اِوا این بار فکر می‌کند که باید متن بی‌خاصیت بیشتری ارسال کند. اما همچنان امیدوار است که بتواند فیلتر آلیس و باب را گمراه کند.

اِوا توانست حجم ایمیل خود را افزایش دهد اما اینبار دو مساله برایش وجود دارد:

  •   همچنانکه اندازه پیام افزایش می‌یابد، نرخ ارسال اسپم کم می‌شود.
  •   حجم زیاد پیام باعث سردرگمی دریافت‌کننده نسبت به محتوای‌ اصلی می‌شود.

برای حل مشکل دوم، اِوا می‌تواند به پنهان کردن متن از خواننده متوسل شود. این کار توسط حقه “جوهر نامرئی” و “استتار”  صورت می‌گیرد. در این عمل، رنگ نوشته و زمینه یکسان انتخاب می‌شوند. اِوا می‌تواند حجم زیادی از متن را بمنظور فریفتن فیلتر ارسال کند، بدون اینکه متن توسط کاربر دیده شود.

احتمال جواب دادن این تاکتیک کم است زیرا استفاده از چنین روشی براحتی توسط فیلتر اسپم تشخیص داده می‌شود و بعنوان نشانه‌ دیگری از اسپم استفاده می‌شود. در حالت استفاده از جوهر نامرئی، فیلتر اسپم برای تشخیص متن بی‌خاصیت نامرئی به اندازه کافی باهوش است و حتی دیگر احتیاجی به توجه به متن نیز وجود ندارد.


یک شکاف شانسی

در حقیقت تنها شانس اِوا اکنون این است که بطریقی از کلمات مورد علاقه آلیس مطلع شود و از آنها در ایمیل خود استفاده کند. اِوا شانس می‌آورد و ایمیلی را ارسال می‌کند که علاوه بر دارا بودن کلمات اسپمی! در آن از کلمات مورد علاقه آلیس که مربوط به بافتنی است استفاده می‌کند. فیلتر تطبیقی با وزن دادن به کلمات نمی‌تواند تصمیم‌گیری کند. برای اینکه فیلتر پیام مفید را از بین نبرد، به اسپم اجازه ورود به صندوق پستی آلیس را می‌دهد. البته موفقیت اِوا موقتی است. او نمیداند که پیامش عبور کرد و در ضمن فقط توانست پیامش را از یک فیلتر عبور دهد. فیلتر باب پیام را مسدود کرد زیرا باب به بافتنی علاقه ندارد و کلمات مفید برای آلیس، برای باب معنی خاصی ندارد.

برای اینکه اِوا یک فیلتر اسپم تطبیقی را فریب دهد احتیاج به گول زدن هر فیلتر بصورت مجزا دارد. او مجبور به فهمیدن کلمات مفیدی است که برای هر کاربر مختص خود اوست. این بارِ زیادی را به اِوا تحمیل می‌کند اگر میخواهد یک فیلتر اسپم تطبیقی را گول بزند.

اما این همه ماجرا نیست. در یک مثال واقعی، فیلتر آلیس همه سرپیامها را  برای اسپم بودن یا مفید بودن سنجیده است. از آنجا که بیشتر ایمیلها در مورد بافتنی از دوستان مشخصی از آلیس و چندتایی لیست ایمیل برای او می‌رسد، اطلاعات در سرپیامها نیز نشاندهنده‌های خوبی برای مفید بودن یا اسپم بودن پیامها هستند. سرپیام رسیده از طرف اِوا نشاندهنده خوبی برای اسپم بودن ایمیل دریافت‌شده است. بنابراین شاید فیلتر آلیس به پیام اِوا اجازه عبور نداده باشد!!!



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1370
|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

اسپم چیست؟

اگر برای مدت طولانی است که از اینترنت استفاده می‌کنید، بدون شک تاکنون تعداد زیادی از ایمیل‌های ناخواسته دریافت کرده‌اید. بعضی ادعا می‌کنند که شما را بسرعت ثروتمند می‌کنند. بقیه قول محصولات یا خدمات جدید را می‌دهند. بعضی فضایی از صندوق پیستی شما را اشغال می‌کنند و از شما می‌خواهند که ایمیل را به بقیه ارسال کنید یا وب‌سایت مشخصی را ببینید. در جامعه اینترنتی ایمیلهای بعضاً تجاری ناخواسته، “اسپم” نامیده می‌شوند. اسپم اثری بیش از مزاحمت برای استفاده‌کنندگان اینترنت دارد و بطور جدی بازدهی شبکه و سرویس‌دهندگان ایمیل را تحت تاثیر قرار می‌دهد. و این به این دلیل است که فرستندگان اسپم از هزینه بسیار پایین ایمیل استفاده می‌کنند و صدهاهزار یا حتی میلیون‌ها ایمیل را در یک زمان ارسال می‌کنند. حمله‌های اسپم پهنای باند زیادی را می‌گیرد، صندوق‌های پستی را پر می‌کند و زمان خوانندگان ایمیل را تلف می‌کند. گاهی می‌توان اسپم‌ها را از عناوین عجیب، غیرمنطقی و مضحکشان تشخیص داد.

آمار زیر درصد ایمیل‌هایی را که در ماه‌های اخیر بعنوان اسپم تشخیص داده شده‌اند، به تفکیک ماه در نمودار و جدول زیر مشخص شده‌اند. 

 

درصدهایی که از کل ایمیل‌ها،

 بعنوان اسپم شناخته شده‌اند

(در مدت یک سال)

March 2004

63%

February 2004

62%

January 2004

60%

December 2003

58%

November 2003

56%

October 2003

52%

September 2003

54%

August 2003

50%

July 2003

50%

June 2003

49%

May 2003

48%

April 2003

46%

 
دسته‌بندی اسپم‌هابرای اینکه بدانید اسپم‌ها بیشتر حاوی چه موضوعاتی هستند و هر موضوع چند درصد از کل اسپم‌ها را شامل می‌شود، می‌توانید به جدول زیر نگاهی بیندازید:
(در قسمت بعد، در مورد روشهای مقابله با اسپم‌ها برای شما خواهیم نوشت.) 

 

توضیح

درصد

دسته

ارائه کننده یا تبلیغ‌کننده کالاها و خدمات عمومی

مانند: ابزار، خدمات تحقیقی، پوشاک و لوازم آرایشی

25%

محصولات

ارائه‌کننده یا ارجاع دهنده مربوط به پول، بازار بورس و سایر فرصتهای مالی

مانند: سرمایه‌گذاری، گزارشهای اعتباری، دارایی‌های ثابت و وام‌ها

20%

مالی

ارائه‌کننده محصولات یا سرویس‌هایی که مربوط به افراد بالای ۱۸ سال است که معمولا نامناسب و اهانت‌آمیر هستند

مانند: تبلیغات مربوط به مسائل جنسی

15%

بزرگسالان

ارائه‌کننده یا تبلیغ‌کننده کالاها و خدمات مربوط به اینترنت و کامپیوتر

مانند: میزبانی و طراحی وب.

7%

اینترنت

ارائه‌کننده یا تبلیغ‌کننده محصولات و خدمات مربوط به  سلامتی

مانند: معالجات پزشکی، دارویی و درمانهای گیاهی

7%

تندرستی

موبوط به فعالیتهای کلاهبردای و فریبنده که تعمدا جنبه گمراه‌کننده دارند

مانند: سرمایه‌گذاری در نیجریه، طرحهای هرمی و نامه‌های زنجیره‌ای

7%

فریبنده

ارائه‌کننده یا تبلیغ‌کننده جوایز یا انجام فعالیتهای تفریحی با تخفیف

مانند: پیشنهادهای گذارندن تعطیلات، کازینوهای آنلاین و بازیها

6%

اوقات فراغت

بظاهر ولی نه واقعاً از طرف شرکتهای معروف که برای گول زدن کاربران بمنظور افشاشدن اطلاعات شخصی آنها مانند آدرس ایمیل، اطلاعات مالی و کلمات عبورشان است.

مانند: اطلاعات شماره حساب، تایید کارت اعتباری و بروزرسانی صدور صورتحساب

5%

کلاهبرداری

پیامهای تبلیغ کننده یک کاندیدای سیاسی، پیشنهادها  برای اهدای پول به یک حزب سیاسی، پیشنهادها برای محصولات مربوط به مبارزات انتخاباتی و غیره.

مانند: حزب سیاسی و  انتخابات

2%

سیاسی

پیامها با اطلاعات متعلق به تبلیغات یا خدمات مذهبی یا معنوی

مانند: فیزیک، ستاره‌شناسی، بعضی مذاهب

1%

معنوی

 چگونه با اسپم مقابله کنیم؟

اولین قدم برای جلوگیری از اسپم داشتن یک ایمیل دیگر برای استفاده بعنوان ایمیل کم‌ارزش است که می‌توانید به این منظور به لیست استفاده‌کنندگان سرویس‌دهندگان ایمیل مجانی مانند Yahoo یا Hotmail بپیوندید. از این ایمیل برای مواقعی که نیاز به وارد کردن آدرس ایمیل خود در سایتها دارید، مثلا برای دانلود کردن نرم‌افزارها، استفاده کنید. گاهی وارد کردن ایمیلتان، باعث پیوستن شما به لیستهای ایمیلی می‌شود که خودتان نمی‌خواهید. با وارد کردن ایمیل دوم خود، مطمئن خواهید بود که اسپم‌ها به ایمیل اصلی شما وارد نخواهند شود.

تمام تلاش خود را برای جلوگیری از ارسال آدرس ایمیل خود به تابلوهای پیام و گروه‌های خبری بکارگیرید. فرستندگان اسپم برنامه‌های کوچکی به اسم Bot برای جستجو در این مکانها می‌فرستند که بدنبال "@" بگردند (این علامت به آنها می‌گوید که عبارت یافت‌شده یک آدرس ایمیل است). چنانچه می‌خواهید آدرس خود را روی این تابلوهای پیام بفرستید، دو انتخاب دارید: اول اینکه از ایمیل دوم خود استفاده کنید؛ و دوم اینکه، اگر شما به نیت پاسخ گرفتن از افراد دیگر آدرس خود را می‌فرستید، ممکن است بخواهید از ایمیل اصلی خود استفاده کنید، بنابراین بجای نوشتن آدرس ایمیل خود بصورت عادی، آنرا مانند این مثال ارسال کنید:

Info AT ircert DOT address.

این کار به توجه بیشتری از طرف کاربران دیگر برای ارسال ایمیل به شما نیاز دارد، اما شما را از کشف توسط ‌Botها مصون می‌دارد.

انتخاب آخر مشخصا برای گروههای خبری مناسب است. ممکن است به شما اجازه داده شود که نحوه نمایش آدرس ایمیل خود را هنگام ارسال پیام تغییر دهید. ممکن است بتوانید حروف اضافه به انتهای آدرس خود اضافه کنید و آن را به چیزی تبدیل کنید که از دید Botها متعلق به شما نباشد. مثلا

"info@ircet.comPUTER"

Botها نمی‌دانند که با این آدرسها چه کنند! اما فردی که این آدرس را روی گروه خبری می‌بیند خواهد فهمید که چه کند. البته بیشتر کاربران یک جمله با مضمون  “ برای ارسال ایمیل  PUTER را از آدرس حذف کنید” اضافه می‌کنند تا از سردرگمی احتمالی جلوگیری کنند.

نرم افزار فیلترینگ

نرم‌افزار خاصی برای فیلترینگ وجود دارد که اکثر اسپم‌هایی را که ممکن است دریافت کنید، فیلتر می‌کند. این نرم‌افزار ایمیل را قبل از اینکه شما آن را در صندوق پستی خود ببینید دریافت می‌کند و پیغامهایی را که بعنوان اسپم تشخیص دهد پاک می‌کند.

MailWasher یک برنامه عمومی و رایگان است که می‌تواند برای فیلتر کردن ایمیلها استفاده شود. این نرم‌افزار که برای سرویس‌دهنده ایمیل نصب می‌گردد، چند ویژگی دیگر نیز دارد که می‌تواند جلوی اسپم‌های آتی را هم بگیرد. برنامه یک پیام به فرستندگان اسپم می‌فرستد و به آنها می‌گوید که ایمیل شما وجود ندارد تا دیگر از آن فرستنده به آدرس ایمیل شما اسپم فرستاده نشود. شما همچنین می‌توانید پیامها را قبل از دانلود کردن پاک کنید که روشی برای جلوگیری از ورود یک ویروس به داخل کامپیوتر شما خواهد بود. البته بسته‌های نرم‌افزاری فیلترینگ دیگر نیز وجود دارند و یافتن آنها چندان مشکل نیست.

مسدود کردن فرستندگان

چنانچه متوجه شوید که اسپم‌هایی بطور منظم از یک آدرس مشخص دریافت می‌کنید، روشی برای مسدود کردن پیامهایی که از طرف آن آدرس میاید وجود دارد.

در Outlook Express یک پیغام را که از طرف فرستنده‌ای که می‌خواهید مسدود کنید، انتخاب کنید. از منوی “Message” گزینه “Block Sender” را انتخاب کنید. Outlook به شما خواهد گفت که این فرستنده مسدود شده است و از شما خواهد پرسید که آیا می‌خواهید تمام پیغامهایی را که از این فرستنده در کامپیوتر شما وجود دارد، پاک کنید یا خیر. یا مثلا در Yahoo می‌توانید در قسمت Options… ، با انتخاب ‌Block Address… فرستنده خاصی را مسدود کنید.

علیرغم تمام مواردی که ذکر شد، همچنان از اسپم‌ها در امان نخواهید بود. بهترین وسیله برای مقابله با بقیه اسپم‌ها استفاده از کلید “Delete” است. چنانچه در مورد یک پیام مطمئن نیستنید، مخصوصا اگر نگران ویروسها هستید، فقط آن را پاک کنید.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1772
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

اگر شما نیز از Email های رایگان Yahoo به عنوان ایمیل شخصی خود استفاده می کنید ، بی شک از تبلیغات سنگین و بزرگ Yahoo Mail خسته شده اید .

علاوه بر فضای زیادی که این تبلیغات از صفحه مرورگر شما را اشغال میکنند ، و با توجه به سرعتهای اینترنت ذغالی ما ، Load صفحات به شدت کاهش پیدا کرده ومقدار زیادی از پهنای باند اکانت اینترنتی ما را نیز مصرف می کنند .

لازم به ذکر است حجم برخی از تبلیغات Flash ، یاهو گاه به نزیدیک ۱ مگابایت نیز می رسد !

برای خیلی ها حذف تبلیغات یاهو ، به یک آرزوی دست نیافتنی تبدیل شده است ! و سعی کرده اند با آن کنار بیایند .

اگر شما نیز از مرورگر فایرفاکس استفاده می کنید اینبار قصد داریم تا این آرزوی به ظاهر دست نیافتنی را ، برای شما ممکن سازیم .

yahoo-mail-ad-remover - شاهوار دات نت

مواد لازم برای حذف تبلیغات یاهو:

۱- Firefox به مقدار ۵/۷ مگابایت

۲- افزونه Greasemonkey به مقدار ۱۰۰ کیلوبایت

۳- اسکریپت Yahoo mail ad remover به مقدار ۲۷ کیلوبایت

اگر فایرفاکس دارید که هیچ ، در غیر این صورت می توانید آن را از اینجا بارگذاری کنید

برای شروع ، ابتدا لازم است تا افزونه «گریز مانکی» (Greasemonkey) را با مراجعه به این صفحه بارگذاری و نصب کنید .

پس از نصب افزونه ، طبق معمول لازم است تا یکبار فایرفاکس خود را Restart کنید .

حال نوبت اسکریپت Yahoo mail ad remover است که می توانید آن را از اینجا بارگذاری کنید .

بعد از نصب با راست کلیک روی آیکون گریز مانکی که در گوشه سمت راست در انتهای پنجره فایرفاکس وجود دارد ، مطمئن شوید که اسکریپت فعال هست . کار تمومه …. حال وارد ایمیل خود در یاهو شوید .

 

پانوشت :

- افزونه Greasemonkey یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین افزونه های فایرفاکس است که متاسفانه در بین سایتهای فارسی زبان کمتر معرفی شده است . در آینده با اسکریپت های دیگر این افزونه بیشتر آشنا خواهیم شد

- راه ساده تری نیز برای عدم مشاهده تبلیغات سنگین یاهو میل هست … به جای استفاده از Yahoo Mail از Gmail استفاده کنید !



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1564
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

اينترنت ، امکان استفاده از سرويس ها و خدمات متعددی را در اختيار کاربران قرار می دهد . ارسال و دريافت نامه الکترونيکی ( E-mail ) ، يکی از قديمی ترين و در عين حال متداولترين سرويس ارائه شده بر روی اينترنت است.عليرغم تمامی مزايا و پتانسيل های سرويس فوق ، در چند سال اخير و همزمان با رشد و گسترش استفاده از اينترنت ، شاهد مشکلات و مسائل جانبی در اين رابطه نيز می باشيم . توزيع نامه های آلوده به ويروس ها و يا کرم ها ، ارسال و يا دريافت نامه های الکترونيکی ناخواسته که از آنان با نام Spam ياد می شود ، نمونه هائی در اين زمينه می باشد .
در اين مقاله قصد داريم ضمن بررسی جايگاه سرويس پست الکترونيکی با مفهوم Spam ، منابع توزيع و روش های مقابله با آن ، آشنا شويم .

E-mail : بهترين گزينه ارتباطی در عصر اطلاعات
امروزه از Email به عنوان متداولترين روش ارتباطی در جهان ، استفاده می شود .

روزانه سی و يک ميليارد نامه الکترونيکی بر روی اينترنت ويا شبکه های داخلی ، ارسال می گردد .

بر اساس بررسی انجام شده توسط موسسه تحقيقاتی Forrester ، بيش از 35 درصد زمان استفاده از اينترنت به ارسال و دريافت نامه های الکترونيکی ، صرف می شود.

شصت درصد کاربران اينترنت در طی روز ده و يا کمتر ، بيست و سه درصد بيش از بيست و صرفا" شش درصد بيش از پنجاه نامه الکترونيکی را در طی روز دريافت می کنند .

هفتاد و هشت درصد کاربران اينترنت در طی روز ده و يا کمتر و يازده درصد بيش از بيست نامه الکترونيکی را در طی روز ارسال می نمايند .

هفتاد و سه درصد کاربران اينترنت ، حداکثر يک ساعت از زمان استفاده از اينترنت را به دريافت و يا ارسال نامه الکترونيکی ، صرف می نمايند .

چهل و شش درصد از استفاده کنندگان سرويس پست الکترونيکی در سال 2003 ، اعلام نموده اند که فضای استفاده شده آن نظير فضای استفاده شده در ساليان گذشته است .

چهل و هشت درصد از استفاده کنندگان سرويس پست الکترونيکی در سال 2003 ، اعلام نموده اند که فضای اختصاص يافته برای آنان نسبت به سال 2002 ، افزايش يافته است .

در سال 1995 ، هر کاربر اينترنت ( خصوصا" کارمندان موسسات و سازمان ها ) ، در طی روز سه نامه را ارسال و در مقابل پنج نامه را دريافت نموده است . در سال 2002 ، وضعيت فوق تغيير و در مقابل ارسال بيست نامه ، سی نامه را دريافت داشته اند .

پيش بينی می شود که تعداد نامه های ارسالی تا سال 2006 از مرز سی و يک ميليارد در يک روز به شصت ميليارد برسد . در صورتی که ظرفيت هر نامه الکترونيکی را معادل پنجاه و نه کيلو بايت در نظر بگيريم ( منبع : موسسه تحقيقاتی Forrester ) ، روزانه حجمی معادل 1،829 ترابايت ( ده به توان دوازده ) و در طی يک سال 3،35 پتابايت ( ده به توان هيجده ) ، اطلاعات مبادله می گردد .

Spam چيست ؟
به نامه های الکترونيکی ناخواسته و اغواکننده ، Spam گفته می شود. بين Spam و ويروس ها ی کامپيوتری ارتباط مستقيمی وجود نداشته و حتی پيام های معتبر و از منابع موثق می توانند در زمره اين نوع از نامه های الکترونيکی قرار گيرند. نامه های الکترونيکی ناخواسته معمولا" به صورت عمده ( Bulk ) ، ارسال می گردند . به منظور آشنائی بيشتر با ابعاد متفاوت نامه های الکترونيکی ناخواسته ، به برخی از اطلاعات استخراج شده در اين خصوص اشاره می گردد :

نيمی از ترافيک مربوط به نامه های الکترونيکی مربوط به Spam می باشد (پيام های تجاری ، آگهی ها و ساير موارد مشابه) .

بر اساس بررسی انجام شده توسط موسسه تحقيقاتی Forrester ، فروشندگان کالا و خدمات در طی يک سال بيش از دويست ميليارد نامه الکترونيکی ناخواسته را ارسال می نمايند .

بر اساس بررسی انجام شده توسط يکی از بزرگترين شرکت های فيلترينگ نامه های الکترونيکی ناخواسته ، Spam بيش از چهل درصد از ترافيک نامه های الکترونيکی در اينترنت راشامل می شود .

سه شرکت عمده ارائه دهنده خدمات پست الکترونيکی در جهان ( AOL ، مايکروسافت ، ياهو ) ، بيش از دويست ميليون آدرس Email را در خود نگهداری نموده اند . مراکز فوق ، اهداف جذابی برای ارسال کنندگان نامه های الکترونيکی ناخواسته ( Spammers ) ، می باشد .

بر اساس اعلام شرکت AOL در ماه مارس سال 2003 ، بيش از يک ميليارد نامه الکترونيکی ناخواسته صرفا" در طی يک روز با استفاده از نرم افزارهای فيلترينگ ، حذف شده اند .

شرکت AOL اعلام نموده است که بطور متوسط در هر روز به ازای هر آدرس نامه الکترونيکی ( Account ) ، بيست و هشت نامه الکترونيکی را بلاک می نمايد .

هر يک از ما ممکن است در طی روز چندين نامه الکترونيکی ناخواسته را دريافت نمائيم . ( برخی کاربران تعدادی بيشتر و برخی ديگر ، تعداد کمتری ) . در صورتی که دارای يک آدرس پست الکترونيکی می باشيد ، همواره امکان دريافت نامه های الکترونيکی ناخواسته ، وجود خواهد داشت . فرض کنيد ، پس از بررسی صندوق پستی خود با پيامی مطابق زير برخورد نمائيد :

يک نمونه Spam

فرض کنيد که ما به شما بگوئيم که می توانيد هشتاد و دو درصد ار وزن خود را صرفا" در چندين ماه ، کاهش دهيد ، آيا اين موضوع برای شما جالب است ؟ ما نيز اميدواريم که چنين اتفاقی بيافتد . برای آگاهی از اطلاعات بيشتر سايت ما را ديدن نمائيد.

پيام فوق قطعا" يک Spam می باشد . اين نوع از نامه های الکترونيکی بدون شک رنج آور و در صورتی که تعداد آنان زياد باشد ، مشکلات و مسائل خاص خود را به دنبال خواهند داشت . در صورتی که شما دارای يک آدرس پست الکترونيکی عمومی می باشيد ، ممکن است صدها پيام ناخواسته را با ظاهری کاملا" معقول و منطقی دريافت نمائيد . حتی با استفاده از فيلترهای مناسبی که ممکن است استفاده شود ، امکان دريافت اينچنين نامه های الکترونيکی ناخواسته ای وجود خواهد داشت . در برخی موارد ممکن است برنامه های فيلتر باعث حذف نامه های الکترونيکی گردند که تمايل به دريافت آنان را داشته باشيم !
شايد تاکنون اين سوال برای شما مطرح شده باشد که منبع ارسال اين همه نامه الکترونيکی ناخواسته کجا بوده و فرستندگان اين نوع از نامه های الکترونيکی چه اهدافی را دنبال می نمايند ؟ آيا روشی برای مقابله و توقف آنان وجود دارد ؟ در ادامه سعی خواهيم کرد به سوالات فوق ، پاسخ دهيم .

منبع نامه های الکترونيکی ناخواسته
Spam از جمله مسائل و مشکلاتی است که دامنه آن گريبانگير تمامی افراديکه دارای آدرس پست الکترونيکی می باشند ، می گردد.بر اساس تحقيقات انجام شده در رابطه با ابعاد متفاوت اين نوع از نامه های الکترونيکی که در Business Week magazine ، منتشر شده است ، به موارد جالب زير برخورد می نمائيم :

ابعاد مخرب نامه های الکترونيکی ناخواسته

صرفا" درطی يک روز در سال 2003 ، يکی از عظيم ترين ارائه دهندگان خدمات اينترنتی ( AOL ) ، بيش از دو ميليارد پيام ناخواسته را بلاک نموده است . شرکت مايکروسافت که دومين ارائه دهنده سرويس اينترنت MSN و سرويس hotmail می باشد ، اظهار داشته است که بطور متوسط روزانه حدود 4 / 2 ميليارد پيام ناخواسته را بلاک می نمايد . بر اساس بررسی انجام شده در موسسه تحقيقاتی Radicati Group در ارتباط با نامه های الکترونيکی ناخواسته، بيش از چهل و پنج درصد از 9 / 10 تريليون پيام ارسال شده در سال 2003 ، Spam بوده اند .

يکی از مسائل مرتبط با Spam و اين که چرا حجم آنان تا به اين اندازه زياد می باشد به سهولت در ايجاد آنان ، برمی گردد . شما نيز می توانيد به سادگی به يک ارسال کننده نامه های الکترونيکی ناخواسته تبديل شويد .در حال حاضر ، صدها شرکت وجوددارد که لوح های فشرده شامل ميليون ها آدرس معتبر پست الکترونيکی را می فروشند . با استفاده از نرم افزاری نظير Word ، می توان بسادگی آدرس های فوق را به خطوطی مشتمل بر يکصد آدرس در هر خط تبديل و در ادامه با استفاده از پتانسيل هميشه جذاب Cut و Paste آنان را در فيلد TO هر برنامه معمولی نامه الکترونيکی، قرار دارد . پس از فشردن دکمه Send ، در کمتر از چندين ثانيه، صدها نامه الکترونيکی ارسال خواهد شد . سادگی در ايجاد و توزيع اين نوع از نامه های الکترونيکی ، از مهمترين مسائل و مشکلات مرتبط با Spam ، است .

آدرس های پست الکترونيکی ، چگونه جمع آوری می گردند ؟
شايد اين سوال در ذهن شما مطرح شده باشد که يک شرکت چگونه ميليون ها آدرس پست الکترونيکی معتبر را جمع آوری تا پس از استقرار آنان بر روی CD ، امکان فروش آنان را فراهم نمايد ؟ در اين رابطه منابع متعددی وجود دارد :

اولين منبع جمع آوری آدرس های پست الکترونيکی ، گروه های خبری ( newsgropus ) و اتاق های چت ، می باشند. ( خصوصا" برروی سايت های بزرگی نظير AOL ) . کاربران ( خصوصا" افرادی که اولين مرتبه از اين امکانات استفاده می نمايند ) ، اغلب از اسامی Screen استفاده نموده و يا آدرس واقعی پست الکترونيکی خود را در گروههای خبری قرار می دهند . ارسال کنندگان نامه های الکترونيکی ناخواسته ( Spammers ) ، از يک نرم افزار خاص برای استخراج اسامی Screen و آدرس های پست الکترونيکی به صورت اتوماتيک استفاده می نمايند .

دومين منبع برای جمع آوری آدرس های پست الکترونيکی ، وب می باشد . در حال حاضر ده ها ميليون سايت بر روی اينترنت وجود دارد و ارسال کنندگان نامه های الکترونيکی ناخواسته می توانند با ايجاد "مراکز جستجو" ، عمليات جستجو به منظور يافتن علامت "@ " را که نشاندهنده يک آدرس الکترونيکی می باشد را پيمايش می نمايند . اين نوع از برنامه ها را Spambots می نامند .

سومين منبع تامين کننده آدرس های پست الکترونيکی ، سايت هائی می باشندکه صرفا" با هدف جذب آدرس های پست الکترونيکی، ايجاد می گردند. مثلا" يک ارسال کننده نامه های الکترونيکی ناخواسته می تواند ، سايتی را ايجاد نمايد که به شما بگوئيد که شما " يک ميليون دلار " برنده شده ايد و صرفا" آدرس پست الکترونيکی خود را در اين محل تايپ و يا درج نمائيد .

يکی ديگر از روش های جمع آوری آدرس های پست الکترونيکی که در گذشته بيشتر استفاده می گيرد ، فروش آدرس پست الکترونيکی اعضاء توسط سايت های بزرگ ، است . برخی ديگر از سايت ها ، مخاطبان خود را با اين سوال مواجه می نمودند که آيا تمايل به دريافت خبرنامه پست الکترونيکی را داريد؟" در صورت پاسخ مثبت به سوال فوق ، آدرس شما دريافت و در ادامه به يک ارسال کننده نامه الکترونيکی فروخته می گرديد .

بزرگترين و متداولترين منبع تامين کننده آدرس های نامه های الکترونيکی ، جستجو بر حسب کليد واژه " ديکشنری " ، مربوط به سرويس دهنده پست الکترونيکی شرکت های عظيم خدمات اينترنتی و پست الکترونيکی نظير MSN,AOL و يا Hotmail ، می باشد. يک حمله مبتنی بر ديکشنری ، در ابتدا ارتباطی را با يک سرويس دهنده پست الکترونيکی به عنوان هدف ، برقرار نموده و در ادامه و با سرعت به صورت تصادفی اقدام به ارسال ميليون ها آدرس پست الکترونيکی ، می نمايد . تعداد زيادی از اين آدرس ها دارای تفاوت های اندکی با يکديگر می باشند. نرم افزار مورد نظر در ادامه بررسی لازم در خصوص Live بودن آدرس های فوق را انجام و در ادامه آنان را به ليست آدرس ارسال کننده نامه الکترونيکی ، اضافه می نمايد . در نهايت ليست آماده شده به تعداد زيادی از ارسال کنندگان نامه های الکترونيکی ناخواسته ، فروخته می گردد .

آدرس های نامه های الکترونيکی ، عموما" خصوصی تلقی نمی گردند ( نظير درج شماره تلفن شما در ليست دفترچه تلفن عمومی ) . زمانی که يک ارسال کننده نامه الکترونيکی ، موفق به آگاهی از آدرس پست الکترونيکی شما گردد ، آن را در اختيار ساير ارسال کنندگان نامه های الکترونيکی قرار می دهد. در چنين مواردی می بايست در انتظار دريافت تعداد زيادی از نامه های الکترونيکی ناخواسته باشيم ( شناسنائی دقيق هدف برای ارسال نامه الکترونيکی ) .

شرکت های بزرگ ارسال کننده Spam
در صورتی که تمايل به ارسال تعداد زيادی Spam را داشته باشيد ، می توان از شرکت های متعددی که اقدام به ارسال عمده ( نه خرده فروشی ! ) نامه های الکترونيکی می نمايند ، استفاده کرد! . برخی از شرکت هائی که در اين رابطه فعاليت می نمايند، قادر به ارسال ميلياردها Spam در طی يک روز می باشند . اين شرکت ها در کشورهای متعدد تاسيس و فعاليت می نمايند (خصوصا" در کشورهائی که برای برخورد قانونی با اينچنين فعاليت هائی ، قانون مشخصی تدوين و تعريف نشده است) . برای اين که با برخی از اين شرکت ها بيشتر آشنا شويم بد نيست به سراغ Google رفته و بر حسب کليد واژه "Spam " ، و يا " bulk e-mail " جستجو نمائيم . نتايج جالب زير را مشاهده خواهيم کرد :

شرکت فوق ، اعلام می نمايد که در طی يک روز قادر به ارسال 7 / 2 ميليون نامه الکترونيکی به ازای پرداخت سی دلار می باشد .
تمامی موسسات و شرکت ها ی فوق ، ادعا می نمايند که عمليات آنان " Spam-free" ، بوده و صرفا" پس از تائيد متقاضی مبنی بر دريافت نامه الکترونيکی ، اقدام به ارسال نامه الکترونيکی برای آنان می نمايند .
در مواردی ديگر، ممکن است شما يک کالا را سفارش داده و يا يک فرم online را تکميل نمائيد که دارای يک Chck box در قسمت انتهائی می باشد که به شما اعلام می نمايد: " در صورت عدم تمايل برای درج آدرس پست الکترونيکی شما در ليست مربوطه ، می توانيد check box مربوطه را غير فعال unclick نمائيد ". در برخی موارد ممکن است چنين پيام هائی در قسمت پائين فرم های online وجود نداشته باشد و يا شما توجهی به آنان نمی نمائيد . در صورتی که به هر حال نام شما در ليست مجاز ارسال نامه الکترونيکی قرار گيرد ، همواره امکان دريافت تعداد زيادی spam، وجود خواهد داشت .

برخورد با Spam
برای مقابله با نامه های الکترونيکی ناخواسته تاکنون روش های متعددی ايجاد و اين روند با توجه به ابعاد گسترده آن ، همچنان ادامه دارد .
بهترين تکنولوژی که در حال حاضر بری توقف Spam وجود دارد ، استفاده از نرم افزارهای فيلترينگ است .اين نوع برنامه ها ، وجود کليد واژه های خاصی را در خط موضوع پيام ، بررسی و در صورت شناسائی آنان ،نامه الکترونيکی مورد نظر را حذف می نمايند. برنامه های فيلترينگ ، کليد واژه های مورد نظر را Spell و آنان را شناسائی می نمايند . برای spell يک کليد واژه، روش های متعددی وجود داشته و در برخی موارد ممکن است فرآيند Spelling نتايج مطلوبی را به دنبال نداشته و باعث حذف نادرست نامه هائی گردند که تمايل به دريافت آنان را داشته باشيم . برخی از برنامه های فيلترينگ پيشرفته ، نظير heuristic و يا Bayesian ، با استفاده از روش های متعدد آماری اقدام به شناسائی Spam بر اساس الگوهائی خاص( با توجه به فرکانس تکرارهر الگو ) ، می نمايند .
سازمان های متعددی اقدام به انتشار ليست آدرس های IP استفاده شده توسط ارسال کنندگان نامه های الکترونيکی ناخواسته ، می نمايند. هر Spammer بزرگ ، قطعا" دارای مجموعه ای از ماشين های سرويس دهنده است که اقدام به ارسال پيام های Spam نموده و هر ماشين نيز دارای آدرس IP اختصاصی مربوط به خود است . پس از تشخيص Spam از طريق آدرس IP آن ، آدرس فوق به ليست سياه اضافه می گردد.( www.spamhaus.org يکی از مراکزی است که چنين ليست هائی را ايجاد و بطور دائم آنان را به هنگام می نمايند).شرکت هائی که accoun پست الکترونيکی را host می نمايند ، می توانند با بررسی آدرس IP فرستنده و مقايسه آن با ليست سياه ارائه شده توسط مراکزی نظير : Spamhaus.org ، آن را فيلتر و بلاک نمايند .
ارسال کنندگان نامه های الکترونيکی نيز در اين زمينه ساکت ننشسته و در اين رابطه از رويکردهای متعددی استفاده می نمايند :

تغيير متناوب آدرس های IP : با توجه به وجود اينگونه آدرس های IP در ليست سياه ، در صورتی که آدرس های فوق در اختيار سازمان ها و يا موسساتی ديگر قرار گيرد ، عملا" برای استفاده کنندگان غيرقابل استفاده بوده و آنان نمی توانند از چنين آدرس هائی برای ارسال نامه های الکترونيکی واقعی ، استفاده نمايند.

استفاده از توان ساير کامپيوترهائی که به آنان شکی وجود ندارد : ارسال کنندگان Spam ، با استفاده از تکنيک های خاصی از بين کامپيوترهای مطمئن موجود در شبکه که به آنان سوظنی وجود ندارد ، اصطلاحا" يارگيری نموده و از آنان برای ارسال نامه های الکترونيکی ناخواسته ، استفاده می نمايند . در چنين مواردی عملا" ماشين مورد نظر در اختيار ارسال کنندگان Spam ، قرار خواهد گرفت (Zombie machines ) . از طرفی چون آدرس های IP اين نوع از ماشين ها جديد بوده و در ليست سياه آدرس های IP قرار ندارند ، امکان ارسال ميليون ها پيام الکترونيکی با استفاده از آنان فراهم می گردد ( قبل از اين که شناسائی و در ليست سياه قرار گيرند ) .

از ديگر راهکارهای مقابله با spam ، می توان به تدوين مجموعه قوانين مناسب برای برخورد با افراد و يا موسسات ارسال کننده اين نوع نامه های الکترونيکی ، تهيه يک ليست اختياری برای افراديکه تمايل به دريافت Spam را دارند و استفاده از گزينه هائی نظير فرم های Online در مقابل Email ، اشاره نمود .
با توجه به حجم نامه های ارسالی ناخواسته و غير قابل کنترل بودن آن ، می بايست تغييرات عمده ای در سرويس دهندگان پست الکترونيکی سنتی ايجاد و آنان خود را مجهز به تکنولوژی های پيشرفته ای به منظور ايمن سازی سرويس دهنده، نمايند.هم اينک موضوع مقابله با Spam در دستور کار شرکت های عظيم توليد کننده نرم افزار( سرويس دهندگان پست الکترونيکی ) ، سخت افزار و امنيت اطلاعات قرار گرفته و تمامی آنان در تلاش برای ايجاد روش ها و تکنيک هائی خاص برای مقابله با Spam می باشند .



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1485
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

قصد داریم هم اکنون 4 ترفند ریز و درشت در بخش میل یاهو به شما معرفی کنیم. 4 ترفند کاربردی که میتواند در کار چک کردن ایمیل و کار با صفحه Yahoo Mail به شما کمک فراوانی کند. این ترفندهای کوچک را دست کم نگیرید!
برای استفاده از ترفندهای زیر ابتدا از www.Mail.Yahoo.com وارد صفحه Yahoo Mail شوید. سپس ترفندهای زیر را اجرا کنید:
1- آدرسهای مسدود شده
بدین وسیله قصد داریم تا آدرسهایی که نمیخواهیم از جانب آنها ایمیلی برای ما ارسال شود را مسدود کنیم. بدین منظور روی لینک Options کلیک کنید. در صفحه بعد به Block Addresses بروید. در این صفحه در قسمت Add Block ایمیل فردی را که میخواهید از جانب او ایمیلی برای شما نیاید را وارد کنید تا او بلاک شود. در حال حاضر شما تا 500 نفر را میتوانید مسدود کنید.

2- مشاهده IP افراد فرستنده ایمیل
بدین وسیله شما میتوانید IP افرادی که برایتان ایمیل ارسال کرده اند را پس از باز کردن ایمیلشان مشاهده کنید. بدین منظور پس از مراجعه به Options ، به General Preferences بروید. در قسمت Headers گزینه دوم یعنی Show all headers on incoming messages را انتخاب کنید. در پایان روی دکمه Save کلیک کنید. اکنون هر ایمیلی را که در Inbox تان باز کنید در قسمت X-Originating-IP میتوانید IP ارسال کننده را مشاهده کنید.

3- تنظیم تعداد ایمیلهای قرار گرفته شده در صفحه
با استفاده از این ترفند میتوانید تعداد ایمیلهای وارد شده در هر صفحه را تنظیم کنید که در هر صفحه Inbox جای بگیرد. اگر قصد پاک کردن کلیه ایمیل هایتان را داشته باشید این روش میتوانید کار شما را آسان تر گرداند. برای این کار پس از رفتن به صفحه Options مجدد به General Preferences بروید. حال در قسمت Messages per Page یکی از اعداد 10 ، 25 ، 50 ، 100 و 200 را انتخاب کنید. این اعداد نمایانگر تعداد ایمیلها در هر صفحه است. در پایان دکمه Save را بزنید تا اطلاعات ذخیره شود.

4- نام شما در ایمیلهای ارسالی
ممکن است دوست داشته باشید نام شما در ایمیلهایی که میفرستید یک نام خاص باشد تا نام و نام خانوادگی تان که در ابتدای ثبت نام وارد کرده اید. برای تنظیم نام تان در ایمیلهای ارسالی پس از مراجعه به Options و سپس General Preferences در قسمت From name یک نام برای خود در نظر بگیرید و با استفاده از دکمه Save تغییرات را ذخیره کنید



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1540
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

یکی از مشکلات معمولی که کاربران فارسی زبان با آن برخورد دارند ، مشکل تایپ فارسی است هنگامی که با متون انگلیسی ترکیب میشود. به شکلی که شما قصد تایپ یک متن فارسی را چه در Word یا در هر ویرایشگر متن دیگری همانند ادیتور ایمیل دارید و در این متن شما یک واژه انگلیسی نیز موجود است. با تایپ آن جمله شما کاملأ به هم میریزد. این مشکل زمان دیگری هنگام ارسال ایمیل پیش میاید. به طوریکه ادیتورهای ایمیل معروف مانند Yahoo و Gmail نیز این ناسزگاری را دارند و جملات راست چین نمیشوند. اما راه حل رفع این مشکل چیست؟ این کار با ترفندی ساده قابل حل است. هم اکنون این ترفند را با کمک از نرم افزار Word برای شما بازگو میکنیم.



برای این کار همانطور که ذکر شد شما نیازمند نرم افزار Microsoft Wrod هستید.
ابتدا آن را اجرا کنید.

اکنون شما باید دو دکمه Align Right و Right-to-left را فعال کنید.

اگر نمی دانید منظور از این دو دکمه کدام است ، در تصاویر زیر این دو دکمه به رنگ نارنجی در آمده است.

tarfandestan

tarfandestan

در پایین هم میتوانید مثالی از این دو را مشاهده کنید:

tarfandestan

اکنون شما کافی است توسط مرورگرتان وارد قسمت Compose سرویس دهنده ایمیلتان شوید.
متن ایمیل خود را در Word با شرایط فوق تایپ کنید و سپس با یک Copy & Paste ساده ، آن را در ادیتور ایمیل وارد کنید.
به شکلی کاملأ منظم و رسمی و زیبا ، حروف و جملات از راست به چپ در ادیتور ایمیل تنظیم خواهند شد.
کاری که توسط خود ادیتور امکان پذیر نبود.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1409
|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

نوشتن Email به فارسي و به صورتي که بتوان براي آن راه حلي کلي و جامع ارائه کرد ، تا قبل از آمدن Windows 2000 امکان پذير نبود. براي نوشتن نامه هاي فارسي و Chat کردن رايج ترين روش استفاده از زبان Pinglish بود (و چه بسا بتوان گفت هست) . در اين روش کلمات فارسي با استفاده از کاراکترهاي انگليسي تايپ مي شدند:

Hale Shoma Khoob ast? در مورد وب سايت هاي فارسي نيز دو روش رايج بود: اول استفاده از فونت هايي که براي هر سايت مي توانست فرق کند . بنابراين شما براي خواندن يک وب سايت فونت مخصوصش را download و نصب مي کنيد و براي سايت ديگر فونت ديگري را و الي آخر.روش دوم استفاده از سيستم PDF است که گر چه از نظر نصب فونت و ... مشکلات اولي را ندارد ، ولي به خاطر حجيم بودن فايل ها معمولاً در اينترنت از آن استقبال زيادي نمي شود. در همين روش مي توان به تبديل مطالب به عکس نيز اشاره کرد ( البته PDF هم به نوعي همين ساختار است ، ولي با امکانات بيشتر ، مثل قابليت جست و جو درون مطالب PDF شده ، امکان گذاردن link و...) . در روش تبديل مطالب فارسي به عکس با استفاده از نرم افزارهاي گرافيکي مطلبي که در آن نرم افزار و يا جاي ديگر تايپ شده است ، به عکس با فورمت GIF و يا JPG تبديل مي شود . دراين حالت نيز اگر چه حجم فايل ها به اندازه سيستم PDF حجيم نخواهد بود ولي باز هم حجيم بودن مطالب از مشکلات استفاده از آن است.

در حال حاضر با توجه به سيستم UniCode که شرکت مايکروسافت آن را همزمان با Windows 2000 معرفي کرد ، استفاده از زبان فارسي چه در وب سايت ها و چه در email ها حالتي استانداردتر به خود گرفته است. UniCode که مخفف Universal Code و به معني کد جهاني است مجموعه اي از بسياري از زبان هاي رايج در دنيا و از جمله فارسي را دارد که در صورت استفاده از سيستم عامل ويندوز ، ديگر نيازي به نصب فونت بخصوصي وجود ندارد و کافي است روي آن صفحه right click کنيد ، Encoding و سپس  UTF-8) UniCode ) را انتخاب کنيد.

استفاده از سيستم UniCode علاوه بر تمام مزاياي فوق ، يک مزيت ديگر نيز دارد و آن اين است که آن سايت بخصوص راحت تر در جست و جوگرهاي فارسي ثبت خواهد شد ، چرا که جست و جو گرهايي که خدمات جست و جو به زبانهاي ديگر را مي دهند ( مثلgoogle.com که از جمله قابليت جست و جو به زبان فارسي را دارد) ساختار جست و جوي خود را بر اساس سيستم Unicode بنا نهاده اند و بنابراين عدم استفاده از اين سيستم سايت شما را از ثبت شدن در اين جست و جو گرها باز مي دارد.

البته همانطور که اشاره شد اين سيستم فقط در سيستم عامل ويندوز و مرورگر Internet Explorer کاربرد دارد . بنابراين اگر شما سيستم عامل مکينتاش و يا مرورگر Netscape داشته باشيد نمي توانيد اين گونه صفحات را ببينيد. و اما براي نامه نگاري در اينترنت – ارسال و دريافت e-mail نيز همان دو روش که در مورد وب سايت ها اشاره شد کاربرد دارد: يکي استفاده از عکس و ديگري استفاده از سيستم Unicode توصيه مي شود. البته در اين حالت علاوه بر ايرادهايي که اشاره شد اين محدوديت نيز وجود دارد که حتماًٌ بايد داراي سيستم عامل windows 2000 و يا windows xp باشيد.

براي آنکه بتوانيد از اين سيستم استفاده کنيد ابتدا لازم است قابليت تايپ کاراکترهاي فارسي را در ويندوز 2000 يا xp خود تعريف کنيد. براي اين کار به Control Panel برويد ، Regional , Language Options را انتخاب کنيد و زبان فارسي را به مجموعه زبان هاي مورد استفاده کامپيوتر خود اضافه کنيد. از اين به بعد در پايين صفحه سمت راست کنار ساعت کامپيوتر شما مربعي ظاهر خواهد شد که درآن FA ( براي فارسي) و يا EN ( براي انگليسي) ظاهر مي شود که با کليک کردن روي آن مي توانيد بين اين دو زبان سوئيچ کنيد.

بعد از آنکه زبان کاراکترهاي کامپيوتر خود را فارسي کرديد ، کافي است به همان صورتي که مثل هميشه Email مي نويسيد ، عمل کنيد و تنها هنگامي که مي خواهيد متن نامه را بنويسيد از زبان فارسي استفاده کنيد. در اين حالت مهم نيست که شما از سيستم Web based email و يا نرم افزارهاي ويرايشگر مثل Outlook Express  استفاده مي کنيد.

براي خواندن چنين نامه هايي نيز کافي است که محيطي که در آن نامه را مي خوانيد سيستم Unicode را پشتيباني کند. بنابراين اگر از سيستم Web based email استفاده مي کنيد کافي است تا تنظيمات Internet Explorer را به گونه اي تغيير دهيد که Unicode را پشتيباني کند و اگر از Outlook Express استفاده مي کنيد کافي است تا در قسمت view, Encoding, Unicode را انتخاب کنيد.

اميد آنکه استفاده هر چه راحت تر و گسترده تر از خط فارسي ، به گسترش هر چه بيشتر فن آوري اطلاعات درجامعه منجر شود.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1604
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

 

طی ده سال گذشته، ایمیل به یکی از حیاتی ترین ابزارهای ارتباطی در محل کار تبدیل شده است. سرعت، قابلیت دسترسی و سودمندی این ابزار ارتباطی، باعث شده که مورد استفاده میلیون ها نفر در سراسر جهان قرار گیرد.
متاسفانه، با اینکه یکی از بهترین ابزارهای ارتباطی است، اگر نادرست مورد استفاده قرار گیرد، باعث اتلاف وقت نیز خواهد شد.
در این مقاله می خواهیم به شما کمک کنیم تا راه و روش ایمیل زدن به روشی کارآمد را یاد بگیرید، و بتوانید قابلیت های آن را تا حد ممکن بالا ببرید.

عنوانی مناسب و مشخص انتخاب کنید
هرگز هیچ ایمیلی را بدون عنوان ارسال نکنید. یک عنوان واضح و ماهرانه باعث میشود گیرنده به سرعت تشخیص دهد که ایمیل مربوطه با کار آنها در ارتباط است یا خیر. این مسئله به آنها کمک می کند تا بدون خواندن کل پیام موجود در ایمیل، از روی عنوان بتوانند برنامه ها و وظایف روزانه ی خود را اولویت بندی کنند.
عنوان ایمیل باید خاص باشد و بتواند موضوع ایمیل را به طور خلاصه بیان کند. برای مثال، ایمیلی که برای استخدام تعدادی کارگر برای کار در مؤسسه خیریه محلی زده میشود باید عنوانی این چنینی داشته باشد:
"موسسه خیریه: داوطلبان علاقه مند جواب دهند"
نه چیزی مثل
"به تعدادی داوطلب نیازمندیم"
اگر به پیامی با عنوانی ناواضح و نامشخص پاسخ می دهید، توضیح خود را نیز در آخر عنوان اضافه کنید. این مسئله باعث می شود که گیرنده ایمیل را به عنوان پاسخی به ایمیل خود بشناسد، و موضوع را برای گیرنده های دیگر که ممکن است به لیست گیرنده های ایمیل اضافه شوند حل خواهد کرد. عادت کنید تا به همه ی کسانی که ایمیل های بدون عنوان به شما م فرستند، پاسخی داده و این نکته را به آنها گوشزد کنید که برای دفعات بعدی برای ایمیل های خود عنوانی بگنجانند.

نکات اصلی:
عنوانی برای ایمیل خود انتخاب کنید، که موضوع پیغام را به طور خلاصه بیان کند.
دیگران را ترغیب کنید تا آنها نیز عنوان هایی مناسب برای ایمیل های خود انتخاب کنند تا در آینده از اتلاف وقت هر دو طرف شما جلوگیری شود.


از ارسال بی رویه ی ایمیل به افراد زیاد خودداری کنید
برخی افراد دوست دارند تا از همه ی پیشرفت ها باخبر باشند. متاسفانه، این مسئله به آنها این بهانه را می دهد که هرچه را که به دست یا مغزشان می رسد به سایرین بفرستند.
سعی کنید خود همه چیز را نخوانید و مسئولیت بررسی اطلاعات جدید را به سایرین واگذار کنید. در مواردی که ایمیلی که قصد دارید آن را به همه ارسال کنید، مربوط به کارتان باشد، در انتخاب عنوانی استاندارد و مناسب بسیار دقت کنید.

نکات اصلی:
از ارسال بیش از حد یک ایمیل به افراد مختلف اجتناب کنید.
عنوانی درخور و مناسب برای اینگونه ایمیل ها درنظر بگیرید.


پیامها را به دسته های معین و متعارف تقسیم کنید
بسیاری از ما ایمیل هایی مرتب و روتین دریافت می کنیم، که به کار ما و یا به علایق ما مربوط است، اما آنقدر مهم نیستند که فوراً به آنها رسیدگی کنیم. این ایمیل ها معمولاً حاوی اخبار یا اطلاعاتی است که دوست دارید از آنها باخبر باشیم اما نمیخواهیم درون صندوق پستی ( Inbox) را پر کند.
آن افرادی که تعداد زیادی از این پیامها دریافت میکنند، می توانند فیلترهایی بسازند که این ایمیل را برحسب ویژگی هایشان به طور اتوماتیک دسته بندی کند. اکثر برنامه های ایمیل به کاربران این امکان را می دهد تا بتوانند از میان این دسته ها جستجو کنند و پیام مورد نظر خود را پیدا کنند.
برای استفاده ی بهینه از زمان و مکان، بهتر است که فیلترهایی طرح ریزی کنید که با جستجوی کلمات اصلی در موضوع و عنوان این ایمیل ها، ایمیل مربوطه یافت شود.

نکات اصلی:
فیلتر کردن به شما امکان می دهد تا صندوق پستی خود را از هرج و مرج و بینظمی نجات دهید.


مرتباً ایمیل خود را چک کنید برخی افراد برای متمرکز شدن نیاز به زمان دارند یا اینکه در انجام کارهایشان کارآمد نخواهند بود. اگر هر 20 ثانیه یکبار بخواهید ایمیلتان را چک کنید، خواهید دید که همه روز خود را به این کار اختصاص داده اید و وقتتان به کلی هدر شده است.
برای بررسی ایمیل خود و چک کردن پیغام های جدید، باید فواصل مشخص تنظیم کنید. وقتی برای چک کردن آنها وقت می گذارید، سعی کنید تا آنجا که می توانید همان موقع به آنها پاسخ دهید.
اگر پاسخ گویی به پیامها را به تعویق بیندازید، بسیاری از این پیامها به طور کلی به فراموشی سپرده می شوند و وقت برای پاسخ گویی به همه ی آنها نخواهید داشت. پس نگذارید ایمیل های جدید آنقدر روی هم تلنبار شوند تا یکسری از آنها به کلی مدفون شوند. از اینها گذشته، این دنیا، دنیای سرعت است، پس نباید وقت را هدر دهید.

نکات اصلی:
با چک کردن مرتب ایمیل ها، از درهم و برهم شدن آنها جلوگیری کنید.
تا آنجا که می توانید زودتر به ایمیل های دریافتی پاسخ دهید.


برای پیامهای رسمی از بولِت (Bullet) استفاده کنید برای نوشتن پیام به همکاران اداری خود، بهتر است تا مطالب را به صورت نکات مجزا درآورده و آنها را به صورت نکات بولِت دار بنویسید. با اینکار خواننده سریعتر می تواند ایمیل را خوانده و پی به مطالب آن ببرد. اگر ایمیل بین همکاران داخلی نوشته میشود که به خوبی یکدیگر را می شناسند، نیازی به نوشتن ایمیل ها به این حالت رسمی خارجی نیست.
ایمیل های خارجی به مشتریان و ارباب رجوع ها باید مثل نامه ها و فکس های رسمی به مشتریان تلقی شود. پس اینگونه ایمیل ها را طوری بنویسید گویی که قصد چاپ کردن آن را دارید، مگر اینکه با آن مشتری رابطه ای دوستانه و صمیمی داشته باشید.

نکات اصلی:
ایمیل به همکاران را به صورت نکات بولِت دار بنویسید.
ایمیل های خارجی را به صورت فرم نامه ها و فکس های رسمی و حرفه ای بنویسید.


از همه ی نشانه ها و ابزارهای لازم در نوشتن ایمیل استفاده کنید
وقتی ایمیلی می نویسید که نیاز به توجه فوری دارد، می توانید از نشانه هایی استفاده کنید که این پیام را به گیرنده برساند، این نشانه ها فقط به همین جهت طراحی شده اند.
با استفاده از این نشانه ها و علائم قادر خواهید بود که توجه گیرنده را به خوبی جلب کنید و به هدف خود برسید.
همچنین می توانید این موضوع را به صورت کوتاه در عنوان ایمیل ذکر کنید، تا باز توانسته باشید توجه گیرنده را به طریقی به پیام خود جلب کنید.

نکات اصلی:
برای نوشتن ایمیل های خود، در صورت لزون از نشانه ها و علائم نوشتاری استفاده کنید.


الصاقات (Attachments) حجیم را از هم جدا کنید آیا تا به حال به فایلی برخورد داشته اید که الصاق کردن آن به ایمیل دشوار بوده باشد؟ برای سهولت کار می توانید این فایل ها را کم حجم تر کنید تا بارکردن آن در ایمیل وقت کمتری ببرد. حتماً در متن پیام درمورد این الصاقات برای گیرنده توضیح دهید. با ارائه ی اطلاعات کافی درمورد آنها به گیرنده این امکان را می دهید تا تشخیص دهد فایل مورد نظر ارزش باز کردن را دارد یا خیر.
همچنین برای پایین آوردن سایز فایل های حجیم، می توانید آنها را zip یا فشرده کنید تا برای بارکردن آنها وقتتان هدر نرود. اما به گیرنده یادآور شوید تا آنها را unzip کند.

نکات اصلی:
برای ارسال فایل های حجیم بسیار محتاط باشید.
محتوای فایل های ارسالی را برای گیرنده توضیح دهید.


ایمیل هایی کارآمد و موثر این روزها ایمیل زدن یکی از پرطرفدارترین و رایج ترین ابزار برقراری ارتباط گردیده است. اگر به درستی انجام شود، می تواند هم در وقت و هم در پول شما صرفه جویی کند. اما اگر نادرست استفاده شود، بر هزینه های شما اضافه هم می کند. پس با به کار گیری نکاتی که دراین مقاله آورده شد، راه و روش ایمیل زدن به طریق صحیح را یاد گرفته و تمرین کنید تا کارکردتان در محل کار افزایش یابد



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1460
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

چگونه آی دی یاهو ID Yahoo یا همان صندوق پست الکترونیک ـ ایمیل ـ در یاهو داشته باشیم ؟ و چگونه فقط با ایمیل مان در یاهو چت کنیم .

ثبت نام در یاهو

ابتدا در صفحه اصلی یاهو برروی Sign Up کلیک نمایید . اما پیش از آن بهتر است با آنچه که یاهو میخواهد پیش از افتتاح صندوق پستی در باره ما بداند بیشتر آشنا شویم و با آمادگی قبلی اقدام به این کار نماییم :

قسمت اول ثبت نام در یاهو

Tell us about yourself در باره خودتان بگویید

My Name
First name
Last name

نام من : در این قسمت نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید ، میتوانید نامی مستعار برگزیند، اما چون در نامه هایی که به دوستانتان خواهید نوشت این نام خواهد آمد ، بهتر است نامی شخصی و محترمانه انتخاب شود
Gender جنسیت : با کلیک روی چهار گوش آبی رنگ یکی از دو حالت مذکر Male یا مونث Female را انتخاب و کلیک نمایید
Birthday تاریخ تولد : در قسمت ماه Month با کلیک روی چهارگوش آبی رنگ یکی از ماهها را انتخاب و کلیک نمایید . در خانه روز Day یکی از روز های ماه را وارد نمایید و در قسمت سال Year باید مطابق سال میلادی سال تولد خود را بنویسید و بهتر است سال تولدی بزرگتر از هجده سال را برگزینید
I live in جایی که زندگی میکنم : البته یاهو کشور شما را تشخیص می دهد ، اما اگر در جای دیگری زندگی میکنید ، میتوانید آنرا عوض نمایید
Postal Code کد پستی : کد پستی پنج رقمی را وارد کنید

قسمت دوم ثبت نام در یاهو

Select an ID and password آی دی و رمز عبور بر گزینید
Yahoo! ID and Email

آی دی و ایمیل یاهو : می توانید کلمه یا عبارتی متشکل از حروف انگلیسی و یا حروف همراه اعداد و علامت آندرلاین و یک دات « ‌. » و به شرطی که این عبارت با حرف شروع شود ، انتخاب کنید . تعداد حروف انتخابی حداقل چهار و حداکثر 32 باید باشد . کلمات طولانی تر یا دور از ذهن فورا انتخاب میشوند . با کلیک روی علامت Check متوجه میشوید که آی دی شما پذیرفته شده یا خیر و در این صورت میتوانید یکی از چند آی دی پیشنهادی یاهو را برگزینید . همچنین با کلیک روی چهارگوش آبی رنگ می توانید یکی از ایمیل های جدید یاهو ymail.com یا rocketmail.com که امکان پذیرش آی دی کوتاه و زیبا تر در آنها بیشتر است را برگزینید . با طی این مرحله شما دارای ایمیلی مانند این example@yahoo.com خواهید شد که با آن می توانید برای دوستانتان نامه بفرستید و یا چت کنید و در آن example همان آی دی انتخابی شماست .

Password

رمز عبور : در انتخاب رمز عبور چند نکته را مد نظر داشته باشید : کلمه یا عبارت انتخابی باید دارای شش الی 32 حرف باشد ، فاصله ای بین حروف نباشد، از نام و آی دی تان استفاده نکنید ، رمز عبور نسبت به بزرگی و کوچکی حروف انگلیسی حساس است و اگر از شکل بزرگ حروف استفاده کردید آنرا بیاد داشته باشید ، کامپیوترتان درحالت انگلیسی نویسی باشد . برای آنکه رمز ی قوی و قابل اطمینان داشته باشید از ترکیبی از حروف و اعداد و علایم و بزرگ و کوچک بودن حروف بهره برید پیشنهاد می کنم عبارتی که از یاد نمی برید مانند سردرگم را انتخاب ولی آنرا به انگلیسی sardargom بنویسید و بکار برید . یاهو همینجا ایمنی و استحکام رمز عبور را نشان تان خواهد داد .

Re-type Password

دوباره رمز عبور را وارد نمایید

قسمت سوم ثبت نام در یاهو

In case you forget your ID or password چنانچه آی دی یا رمز عبورتان از فراموش کردید
Alternate Email ایمیل دیگر : می توانید در صورت تمایل و در صورتی که ایمیل دیگری دارید در اینجا آنرا بنویسید تا در هنگام فراموشی ، آی دی یا رمز عبورتان به این آدرس پست شود
Security Question پرسش امنیتی : یکی از پرسش ها انتخاب کنید. پرسشها بترتیب نام موسیقدان محبوبتان ، نام آموزگار محبوبتان ، نام دوست دوران کودکی ، نام زایشگاه تان ، شماره پرواز ، محله دوران کودکی ، کتاب مورد علاقه تان ، نویسنده محبوبتان ، محل گذران تابستانها در کودکیتان می باشند
Your Answer پاسخ شما : جوابی دلخواه به پرسش انتخابی تان بدهید ، پاسخ باید به انگلیسی و حداقل دارای چهار حرف باشد و سعی کنید پاسخی بدهید که هرگز آنرا از یاد نخواهید برد تا در صورتی که آی دی یا رمز خود را فراموش کردید با این پاسخ دوباره آن را بدست آورید .

مرحله پایانی ثبت نام در یاهو

Type the code shown

کد نشان داده شده را وارد کنید
تبدیل کد با کلیک روی این نشانه میتوانید کد دیگری را برای وارد کردن بگزینید
Do you agree با کلیک روی خانه خالی چهار گوش موافقت خود را با شرایط یاهو اعلام نمایید

و سپس روی حسابم را ایجاد کن Creat My Account برای خاتمه کار کلیک نمایید . سپس یاهو به شما تبریک می گوید و دعوت میکند تا وارد صندوق پستی خودتان بشوید ، شما میتوانید به میل کلاسیک یا جدید بروید در صندوق پستی جدید یاهو New Yahoo! Mail بدون داشتن مسنجر می توانید چت نمایید . جت در ایمیل

همچنین در قسمت دانلود های یاهو می توانی آخرین نسخه یاهو مسنجر یا اینترنت اکسپلورر 7 همراه یاهو و یا فایرفاکس 3 یاهو و یا تنها تولبار برای یکی از این دو را دانلود نمایید .



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1604
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

در وحله اول باید مطابق شکل به سایت یاهو رفته و گزینه mail رو بزنید

طریقه ارسال ایمیل در یاهو


در این مرحله شما باید ID و Password خودتون رو وارد نمائید و روی گزینه Sign in کلیک نمائید
طریقه ارسال ایمیل در یاهو


در این مرحله در صورت وارد کردن صحیح اطلاعات خواسته شده وارد صفحه زیر می شوید
طریقه ارسال ایمیل در یاهو


حال برای نوشتن یک ایمیل جدید روی گزینه New و سپس Email Message کلیک نمائید،(در صورت نداشتن گزینه NEw روی گزینه Compose کلیک نمائید)
طریقه ارسال ایمیل در یاهو


بقیه مراحل در تصویر زیر کاملا مشخص می باشد،
طریقه ارسال ایمیل در یاهو


در قسمت To شما باید آدرس گیرنده ایمیل را وارد نمائید
Cc یک رونوشت از ایمیل را به ایمیل وارد شده می فرستد
Subject موضوع ایمیل را در این قسمت وارد نمائید.
Attach : اگر خواسته باشید که یک فایل را ضمیمه ایمیل نمائید از این قسمت می توانید استفاده نمائید،(شما بیشتر از 3 فایل و 10 مگابایت نمی توانید بیشتر انتخاب نمائید، اگر بیشتر از 3 فایل خواستید ضمیمه نمائید باید فایل های خود را فشرده نمائید)
Send : در آخرین مرحله این گزینه ایمیل شما را ارسال می نماید.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1512
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

تاکنون حتما برایتان پیش آمده که بخواهید نوشته ای را برای دوستی ارسال کنید و بخواهید که بعد از اینکه او آن نوشته را خواند دیگر اثری از آن باقی نماند(مثل ماموریتهای کاراگاه گجت که رئیسش براش مینوشت و بعد از خوندنش توسط گجت، نوشته منفجر میشد، با این تفاوت که اینجا انفجاری در کار نیست ).
سرویس
privnote این امکان را به شما میدهد تا متنی را تایپ کنید و بعد از آن لینکی به شما داده میشود که میتوانید آنرا با یک نفر به اشتراک بگذارید(مثلا ایمیل کنید)، بعد از اینکه دوستتان آن لینک را باز کرد و نمایش شد، پیام را خواهد دید و به محض بستن صفحه مربوط به آن یا خروج از آن، پیامی دیگر درکار نخواهد بود و به طور اتوماتیک نابود میشود و لینک دیگر به آن نوشته مربوط نخواهد شد. این سرویس را برای مواردی که بخواهید نوشته ای برای کسی بفرستید و فقط یک بار - حتی برای خواننده - امکان خواندن آن موجود باشد، بسیار مفید است.
پ.ن: بعضی وقتها سرویسهائی اینچنین ساده، اما خلاقانه توجهم را جلب میکند، هرچند که شاید برای خیلیها جالب نباشد!



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 4179
|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

حوه ساختن ایمیل در یاهو :

 

1-به سایت یاهو به آدرس  http://www.yahoo.com  مراجعه نمائید .

 

2- روی گزینه Mail واقع در بالای صفحه وب سایت  yahooکلیک نمائید .

 

 

 

3- کادری ظاهر می شود روی ok کلیک نمائید .

 

توصیه مهم : هر جا چنین کادری مشاهده کردید روی ok کلیک نمائید چو ممکن است به دفعات با این کادر روبرو شوید .

 

مطابق شکل زیر روی گزینه sign up کلیک نمائید .

 

 

 

4- صفحه ای باز خواهد شد برای راحتی کار در ادامه ابتدا بدون این که چیزی در کادرها بنویسید مطابق شکل از کادر مربوطه گزینه  Asia را انتخاب نمائید پس از این کار صفحه دوباره ظاهر خواهد شد که به راحتی مطابق موارد یاد شده کادرها را پر نمائید .

 

( به ترتیب از بالا به سمت پایین )

 

1- نوشتن یک نام دلخواه اگر خواستین نام واقعی خود را بنویسید (البته به انگلیسی )

 

2- نوشتن نام فامیل با توجه به موارد کر شده در بالا (لزومی ندارد نام واقعی را بنویسید)

 

3- انتخاب یکی از گزینه های male و یا famle

 

4- نوشتن یک نام برای ایمیل در نوشتن نام ایمیل به موارد زیر توجه کنید : 1- یاهو به حروف برگ و کوچک حساس نیست 2- در بین نام انتخابی نباید فاصله باشد اما می توان از نقطه و یا خط فاصله -  استفاده کرد 3- بعد نوشتن نام حتما قبل از ادامه کار با فشار دادن کلیدی که بعد از نوشتن نام در زیر این کادر روشن می شود از با ارزش بودن نام انتخابی مطمئن شوید 4- در صورت مشاهده پیغام وجود آیدی به این نام سعی کنید با گذاشتن عدد و یا نقطه و یا خط فاصله آیدی خود را ثبت نمائید .

 

5- نوشتن پسورد حداقل شش کاراکتر

 

6- تکرار پسورد

 

7- انتخاب یک سوال

 

8 – پاسخ به سوال انتخابی

 

9- نوشتن روز تولد (لزومی ندارد صحیح بنویسید) مثلا : 22   march    1980

 

10- کد شهر

 

11- انتخاب کشور در اینجا Iran

 

12- نوشتن یک ایمیل به دلخواه لزوما برای پر کردن کادر نه چیز دیگر حتی میتوانید این ایمیل(myname@hotmail.com) یا هر ایمیل دیگری را با پسوند @hotmail.com استفاده نمائید .

 

13- کد داخل پنجره را در کادر پایین آن بدقت وارد نمائید .

 

14- پس از تکمیل فرم در آخر بر روی کلید Iagree کلیک نمایید.

 

 

و اما در آخر اگر تمام کارها را درست انجام داده باشید یک پیغام با مضمون اینکه ایمیل شما در یاهو ثبت شده است نمایان می شود در غیر این صورت هر کدام از کادرها را که به اشتباه پر کرده باشید در صفحه بعدی ظاهر میشود این بار با دقت کادرها را پر کرده دوباره کد را در کادر مربوطه نوشته و موافقت خود را با فشردن کلید submit  و یا Iagree اعلام نمائید.

 

 نکته : برای ورود با ایمیل خود دوباره مراحل 1 و 2 و 3 را دنبال کنید اما این بار در کادر در صفحه ظاهر شده ابتدا آیدی خود (آدرس ایمیل بدون @yahoo.com را نوشته و در کادر پایین پسورد خود را بنویسید و سپس کلید Sign in را فشار دهید .

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1835
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 خرداد 1390 | نظرات ()

صفحه قبل صفحه بعد