قالب وبلاگ

تعرفه تبلیغات اینترنتی
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

تعرفه تبلیغات اینترنتی و محل قرار گیری آن در سایت استار دانلود مطابق با جدول زیر تعیین گردیده است.

زمان نمایش تبلیغات به مدت ۱ ماه می باشد.

                                                                       

کلاس                                               توضیحات                                
درصد نمایش      قیمت    
 A1           بنر ۶۰×۴۶۸ در بالای همه صفحات سایت                              
100%           2,۰۰۰ تومان  
A2            بنر ۲۴۰×۱۲۰ در ستون راست و چپ همه صفحات سایت           100%          1,5۰۰ تومان  
 A3           تبلیغات متنی در ستون چپ همه صفحات سایت                       100%          5۰۰ تومان     
 B1          
پست ثابت در تمامی صفحات سایت                                    
0%             5,۰۰۰ توما ن  

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با مدیریت کل سایت ، با ایمیل زیر تماس حاصل فرمایید.

p30.hossein@yahoo.com

با تشکر . . .



:: بازدید از این مطلب : 854
|
امتیاز مطلب : 66
|
تعداد امتیازدهندگان : 24
|
مجموع امتیاز : 24
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

سئوالی که اکثر دوستان میپرسند اینست که هرچند میدانند PayPal چیست اما نمیدانند که واقعا چیست! و چه امکاناتی دارد. در پاسخ به این دوستان اقدام به تهیه این مطلب نمودم و در این رابطه باید بگویم که PayPal یک سرویس واسط برای خریدهای آنلاین است. امروزه حدود 96.2 میلیون نفر در سراسر دنیا از این سرویس برای انتقال پول از طریق ایمیل بین خود استفاده میکنند. این سرویس آنچنان دارای اعتبار و اعتماد شده است که بالغ بر 95 درصد خریداران eBay از آن استفاده میکنند.

PayPal بعنوان یک واسط مالی به مردم امکان میدهد تا بدون رویت مشخصات کارت اعتباری یا اطلاعات بانکی یکدیگر نسبت به ارسال پول اقدام نمایند. برای استفاده از سرویس PayPal فقط به یک آدرس ایمیل معتبر و یک کارت اعتباری یا حساب بانکی معتبر نیاز دارید. به دلیل سادگی مصرف، PayPal مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.


این سرویس برای خریداران رایگان است و از فروشندگان مبلغی بین 1.9% تا 2.9% انتقالی را طلب میکند. که 2.9% برای مبالغ زیر 3000 دلار امریکاست و برای 3000 تا 10000 دلار میزان 2.5% کسر میگردد و برای 10000 تا 100000 دلار میزان 2.2% و نهایتا برای انتقال بیش از 100000 دلار میزان 1.9% مبلغ را دریافت میکند. بنابراین بعنوان فروشنده بهتر است راهی بیابید که مبلغ انتقالی را افزایش دهید تا پول کمتری بپردازید.


اگر قصد استفاده از eBay را داشته باشید، این موسسه از شما میخواهد تا حسابی در PayPal باز کنید. در ضمن از سرویس PayPal برای انتقال موارد شخصی مانند جمع کردن پول برای گروه، تیم ورزشی و یا حتی خرید و قروشهای شخصی نیز استفاده میشود.


اگر قصد فروش وسایل شخصی خود را دارید، خریدار میتواند از طریق PayPal پول شما را بدهد.


عده ای سئوال میکنند که آیا PayPal امن است؟ در جواب باید بگویم که PayPal به امنیت بانکهای آنلاین است. هرچند که هیچ سیستمی صددرصد امن نیست اما PayPal تا حد ممکن سعی کرده تا جلوی مسائل کلاهبرداری و خطاها را بگیرد. به نظر میرسد که موسسه دیگری همتای PayPal نخواهید یافت.


این سرویس با بهره گیری از بهترین متخصصین در تمام زمینه های کاری خود توانسته جلوی پرداختهای ناخواسته از حساب شما را بگیرد. درضمن خریدهای تا سقف 1000 دلار eBay از طریق PayPal بیمه میشود.


برای شروع بهره برداری از PayPal میتوانید اقدام به باز کردن یک حساب شخصی بنمائید. از این حساب میتوانید اقدام به خرید از eBay کرده و برای ارسال یا دریافت پول از آن استفاده کنید. امکان ارسال وجه از طریق ایمیل برای 55 کشور و منطقه وجود دارد. محدودین این نوع حساب آنست که فقط از حسابهای دیگر PayPal میتواند وجه دریافت کند و قابلیت اخذ وجه از کارت اعتباری یا کارت بانکی را ندارد. این سرویس (باز کردن حساب و نقل و انتقال پول) مجانی است. این حساب محدودیت دریافت ماهانه دارد.


حساب Premier علاوه بر قابلیتهای حساب شخصی، توان دریافت کارت اعتباری، کارت بانکی و حساب بانکی را هم دارد. بعلاوه مشخصه هایی مانند سبد خرید و گزارش پرداخت نیز دارد. داشتن این نوع حساب مشمول پرداخت هزینه است.


نوع دیگر حساب، بیزنسی است و مخصوص افرادی است که کارهای تجاری بزرگتر دارند و یا فروشگاه آنلاین را اداره میکنند. این حساب میتواند تحت نام بیزنس شما باشد. امکانات این سیستم بسیار خوب است. برای استفاده از این حساب هم باید پول پرداخت نمائید.


حساب PayPal را میتوان در چند دقیقه باز کرد. کارهای بررسی اعتبار قبلا بوسیله موسسه کارت اعتباری و بانک شما انجام شده است. حال باید به PayPal بگویید که اطلاعات شما را به ایمیلتان وصل کند. اطلاعات شما بصورت محرمانه نزد PayPal میماند و ایمیلتان بعنوان PayPal ID واحد شما مصرف میشود. آدرس ایمیل و آدرس ارسال بسته شما تنها اطلاعاتی است که به رویت در میآید.


میتوانید به PayPal بگویید که فقط در صورت خرید، از حسابتان پول بردارد. در صورت ارسال پول، PayPal فورا پول را میفرستد و بعد از حساب شما برداشت میکند. این روش رایگان است. روش دیگر اینست که پولی به PayPal بفرستید و آنرا در حسابتان نگه دارید. این روش نیز مجانی است. واریز پول به حساب شما نیز از طریق PayPal انجام میشود. چون این انتقال هزینه ای ندارد لذا 8 روز کاری طول میکشد تا پول به حسابتان واریز گردد. روش کار نیز مانند سیستم بانکی آنلاین است.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 12548
|
امتیاز مطلب : 53
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

کسب درآمد بدون هزینه به ازای کلیک Paid To Click
نيازي به هيچ گونه سرمايه نيست و تنها کاري که بايد بکنيم کليک بر روي تبليغات داده شده هست برای این کار باید حساب الکترونیکی داشته باشیم مثلاً یک حساب در ایگولد  که مراحل افتتاح و چگونگی کار در این بانک الکترونیکی نیز توضیح داده شده است. سايتهايي که به اين روش کار ميکنند براي ما مينيمم پرداختي در نظر گرفته اند که ما بايد به آن حد برسيم تا بتوانيم پول خود را برداشت کنيم . مثلاً اگر مينيمم پرداخت سايتي 100 دلار باشد يعني اينکه ما بايد با کليک بر روي بنر ها و ايميلهايي که اين سايت براي ما ميفرستد انقدر کليک کنيم تا به ميزان 100 دلار برسيم و بعد از آن فرم دخواست حقوق خود را بدهيم تا سايت به ما پرداخت داشته باشد در بعضي از سايتها اين عمل در 2 ماه صورت ميپزيرد و در بعضي ها هم در 7 روز که در هر دو صورت بعد از 10 الي 25 ساعت کاري اين مبلغ به دست مياد در بعضي ها زودتر در بعضي ها کمي ديرتر همه اين موارد توضيح داده خواهد شد
تعداد معدودي از سايتهاي پرداخت به ازاي کليک معتبر بوده و پرداخت واقعي به کاربران ميکنند لزا در اين ميان سايتهاي کلاه برداري بوده و پرداخت واقعي ندارند ولي در اينجا با استفاده از تجربه دوستان سعي در معرفي نه تنها سايتهاي معنبر بلکه تلاش براي معرفي سايتهائي با بازده هاي معمولي , نسبتاً خوب و خوب هستيم .
کاري که ما بايد در اين گونه سايتها انجام دهيم در حقيقت کليک کردن بر روي ايميلهايي است که اين سايتها براي ما ميفرستند . با کليک بر روي هر ايميل و يا لينک صفحه ای جدید باز شده و تايمري در بالاي صفحهء باز شده , قرار ميگيرد که زمان مشخصي دارد . ما بايد صبر کنيم تا زمان نشان داده شده تايمر تمام شود . سپس به ما پيامي مبني بر اينکه مقدار موجودي به حساب شما اضافه شد داده ميشود . حال ميتوانيم به سراغ لينک و يا ايميل بعدي برويم و به همين ترتيب تا آخر تمامی این مراحل در قسمت بعدی به صورت تصویری توضیح داده شده است



کسب درآمد با سرمايه اوليه و استفاده از سود آن hyip و يا surf
اين نوع کار هم به دو روش سورف surf که يك روش نوپا و جديد هست و طرفداران زيادي هم دارد در اين روش شما با عضويت و خريد سهام در سايت سورف مربوطه وارد حساب خود ميشويد و به ازاي ديدن تعدادي سايت كه بستگي به قانون سايت دارد مقداري سود دريافت ميكنيد .
روش دوم سرمايه گذاري يا Hyip در حقيقت مخفف كلمه High yield investment program ميباشد كه به معني برنامه هاي سرمايه گذاري با بازده بالا است در اين برنامه ها و يا سايتها شما با سرمايه گذاري كه ميكنيد سود روزانه ، ماهانه و يا سالانه بسته به نوع سرمايه گذاري سايت دريافت خواهيد كرد .
در سايتهاي سرمايه گذاري سايتهاي كلاه بردار و متلقبي هم هستند كه از اعتماد مردم سو استفاده ميكنند و در اينگونه سايتها بايد با فکر عمل نمود و همچنين در حدي که ريسک پذيري آنرا داشت بايد در آنها سرمايه گذاري کرد ولي امروزه سايتهائي براي جلوگيري از سوء استفاده بعضي از متقلبان ساخته شده که در آنجا سايتهاي کلاه بردار و يا خوب را معرفي ميکنند و البته سايتي که 100% موفق و مورد اعتماد همه هست در آنها در مرحلهء و مسير بعدي در اين نوع سايتها سرمايه گذاري و استفاده از سود آنها را در برنامه خود قرار خواهيم داد . اين موارد توضيح داده خواهد شد




کسب درآمد به ازاي مجموعه گيري و معرفي اعضاء
شما با عضو شدن در يك سايت و يا يك مجموعه با تبليغ كردن آن سايت به صورتهاي مختلف سعي در جمع كردن زير مجموعه براي خود ميكنيد که اين نوع بدون هزينه هست و تنها کار شما معرفي افراد و بعد از آن پورسانتي که ماهانه به شما تعلق ميگيرد که البته در اين روش بايد افراد زيادي را معرفي کنيد و همچنين روش کار اکثر اين گونه سايتها به صورت طبقه طبقه و يا مرحله به مرحله ميباشد مثلاً در مرحله اول بايد 10 الي 100 نفر را معرفي کنيد بعد از آن هر ماه هزار تومان دريافت ميکنيد در مرحله بعدي 101 الي 1,000 نفر معرفي کنيد تا هر ماه 10 هزار تومان مرحله سوم 1,001 الي 10,000 نفر تا هر ماه 100 هزار تومان دريافت کنيد و تا مرحله هفتم که مبلغ بسيار زيادي ميشه و به نظر من خيلي خيلي سخته و شايد غيره ممکن


کسب درآمد به ازاي بازاريابي و فروش محصولات network marketing
بازاريابي  network marketing  در حقيقت نوعي فعاليت است كه در آن شما با عضو شدن در يك سايت و يا يك مجموعه با تبليغ كردن آن سايت به صورتهاي مختلف سعي در جمع كردن زير مجموعه براي خود ميكنيد .
اين سايتها اين امكان را به شما ميدهند كه مثلاً با معرفي دو يا چند نفر به سايت و يا شركت به شما پورسانت پرداخت ميكنند . اين روش هم همانند سايتهاي هرمي هست که بدون هزينه و سرمايه اوليه آن دقيقاً همان گزينهء بالائي هست ولي در اين گزينه به اصطلاح شما محصولات اين افراد را خريده و و يا مبلغي را پرداخت و بعد از آن فقط افرادي را بنا به قانون سايت معرفي ميکنيد تا آنها از طريق شما عضو شوند و هم از مزاياي سايت بهره مند گردند و يك شاخه درآمد زائي را براي خود به وجود آورند و هم براي شما زير مجموعه يا در اصطلاح بال كسب کرده باشيد . که در واقع شما با معرفي افراد محصولات آنها را به فروش ميرسانيد . امروزه از اين نوع سايتها زيادتر شده به اندازه اي که چندين سايت ايراني هم در اين زمينه فعاليت ميکنند , البته براي شما چند سايت مطمئن و خوب را معرفي که هزينهء عضويت کمتري داره و اگر فکر ميکنيد قدرت جذب و توانايي معرفي افرادي را به اين سيستم ها را داريد اين کار را انجام دهيد در غير اين صورت اصلاً سعي نکنيد که من صلاح نميدونم , چون اين کار نيست و در اين روش شما با پشتكار زياد داشته باشيد و اصلاً مبحث ما نيست و به همين اندازه توضيح کفايت کرده و وقتمان را در زمينه اصلي متمرکز ميکنيم.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 12775
|
امتیاز مطلب : 46
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

به عنوان يک طراح وب سايت، گمان مي کنم که همه مردم در مورد اهميت وب سايت براي تجارت خود آگاه هستند. هر از گاهي نيز به خود مي گويم که شايد هنوز کساني باشند که اين آگاهي را نداشته باشند. شش دليل که در اينجا عنوان مي کنم در واقع از دلايل ابتدائي اهميت وب سايت شما است.

دليل اول – وجود وب سايت، اعتبار شما را اقزايش مي دهد.
وب سايت تائير قوي بر اعتماد مشتري هاي بالقوه دارد. يک طراحي حرفه اي، متن مناسب با توشتار خوب، اطلاعات مقيد از محصولات و اطلاعات تماس مناسب باعث افزايش اعتماد مشتريان به شرکت شما مي شود. به مردم مي فهماند که شما داراي دانش و به روز هستيد. اگر شما در طراحي يک سايت با کيفيت و داراي اطلاعات مفيد هزينه کنيد، مردم حتما تحت تاثير قرار خواهند گرفت.

دليل دوم – وب سايت باعث مي شود شرکت شما در هر زمان و از هر مکان قابل دسترس باشد.
تا آوريل سال 2002 ميلادي، فقط در آمريکا، 166 ميليون نفر از مردم روي خط بوده اند. برخي از آنها در جستجوي محصولات و خدمات شما هستند. با داشتن يک سايت وب، شما شرکت خود را براي دنيايي از فرصتها براي دسترسي مردمي که غير از سايت شما راهي ديگر براي رسيدن به شما ندارند آماده مي کنيد. با کليک ساده موس، هر کسي مي تواند در 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز به شرکت شما دسترسي داشته باشد.

دليل سوم – وجود وب سايت سهولت ارجاع مشتريان جديد به شرکت شما را فراهم مي کند.
براي بسياري از تجارتها، يک منبع حياتي براي يافتن مشتريان جديد، ارجاع سايرين است. داشتن وب سايت اين امکان را فراهم مي کند که مردم به راحتي سايت شما را به ديگران ارجاع دهند. آدرس وب سايت راحت تر از شماره تلفن به خاطر مي ماند به علاوه دادن راه هاي مختلف تماس با شما به مردم، امکان برقراري تماس را بيشتر مي کند.

دليل چهارم – وب سايت يک ابزار قوي فروش است.
فروش محصولات از طريق يک فروشگاه اينترنتي يک راه بسيار عالي براي افزايش فروش است. شما يک ويترين دائمي و سهل الوصول که هزينه آن خيلي کمتر از يک فروشگاه آجري است داريد ضمن اينکه مردم بيشتري امکان دسترسي به آن را دارند. وجود اطلاعات فروش موثر در وب سايت شما، امکان وادار شدن مردم به کليک روي دکمه خريد را افزايش مي دهد. هرچند که شما از طريق اينترنت نتوانيد فروش انجام دهيد، وب سايت شما يک سرمايه مهم است. وب سايت شما يک شروع براي متقاعد کردن بازديد کنندگان به نياز آنها به محصولات شما است. شما آنها را براي خريد تحريک مي کنيد سپس از آنها دعوت مي کنيد که با شما تماس بگيرند.

دليل پنجم – وب سايت باعث افزايش ارزش تبليغات شما مي شود.
اضافه کردن آدرس وب سايت در تبليغات، کارت تجاري و امضاء شرکت، يک راه خوب براي جلب مشتري به شرکت شما است. داشتن آدرس سايت به مردم کمک مي کند که هر زمان که در مورد شما مي شنوند و يا تبليغات شما را مي بينند، به پيام شما عکس العمل نشان دهند. مراجعه به وب سايت شما راحت تر از نوشتن نامه يا رفتن به مغازه يا حتي تلفن زدن به شما است. مردم اطلاعات شما را به راحتي دريافت مي کنند و نيازي نيست براي آقاي فروشنده براي کمک صبر کنند. همچنين بازديد از وب سايت خيلي راحت است چون هيچ مغذوريتي وجود ندارد و بازديد کنندگان تحت فشار نيستند.

دليل ششم – وب سايت به شما کمک مي کند با مشتريان بالقوه در ارتباط باشيد.
مردم زيادي وجود دارند که به آنچه شما ارائه مي کنيد علاقمند هستند ولي ممکن است هم اکنون براي خريد آمادگي نداشته باشند. شما بايد با آنها در ارتباط باشيد تا زماني که آنها براي خريد آمادگي يافنتد، با خبر شويد. وب سايت يک روش عالي براي تسهيل اين فرايند است. شما مي توانيد از طريق وب سايت خود آدرس تماس مشتريان بالقوه را جمع آوري کنيد. سپس مي توانيد به تناوب، نامه يا خبرنامه برايشان ارسال کنيد. در ارتباط ماندن با مردم به تازه ماندن شرکت شما در اذهان کمک مي کند.

خوب، شما هر شش راهي را که وب سايت شما به تجارت شما کمک مي کند را مي دانيد. آيا مي خواهيد اين فرصت را براي رقيبان خود رها کنيد ؟ حتما جواب شما منفي است. هر روز که صبر کنيد، به رقبا اين اجازه را که در حيطه فعاليت شما روي خط باشند داده ايد. همين امروز اين اجازه را از آنها صلب کنيد



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 892
|
امتیاز مطلب : 72
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

اگر مي خواهيد که سايت شما چسبناک باشد، يعني بازديدکنندگان آن، مجددا به آن مراجعه کنند، بايد استراتژي مشخصي داشته باشيد. شما بايد بدانيد که ماهيت سايت شما، به چه چيزي براي جذب دوباره و دوباره بازديد کننده ، نياز دارد.
بدون در نظر گرفتن اينکه شما با سايت خود چه مي کنيد، شما به محتوي مناسب و متغير که براي بازديد کننده سايت شما مهم است، نياز داريد. محتواي سايت بايد زمان بندي شده، متناسب و  هماهنگ با تم سايت شما باشد. و چيزي با ارزش به بازديد کننده ارائه کند. برخي از استراتژي ها در زير آورده شده اند.

تشخيص اينکه چه چيز جديد يا مبتکرانه در ارتباط با سايت شما وجود دارد. چه چيزي را مي توانيد ارسال کنيد که بازديد کننده کنجکاو را بازگرداند. آيا محصول جديد، خبر جديد،  يا مقاله جديد، مخصوصا که دنباله دار باشد،  جايزه  جديد يا مسابقه اي براي برنده شدن وجود دارد؟ به موارد مختلف فکر کنيد و ببينيد چه چيزي در ارتباط با سايت شما وجود دارد.

به بازديد کنندگان راهي براي برنده شدن نشان دهيد. يک چيز مجاني يا کوپن تخفيف که بتوانند برنده شوند. شما حتي ممکن است هداياي يک شرکت ديگر را که آرم آن هم روي هدايا حک شده را قرار دهيد و نام برندگان را در سايت خود اعلام کنيد تا بازديد کنندگان به سايت شما بازگردند. برندگان را به روز رساني کنيد و نامه تشکر برايشان بفرستيد.

راهي براي جمع آوري آدرس پست الکترونيک بازديد کنندگان، مثل نظر سنجي در مورد سايت يا محصول خاص و يا دفتر يادبود سايت،  و يا سوالات ساده که جواب دهند و به نحوي آدرس آنها را جمع آوري کنيد. شما بعدا مي توانيد به مناسبتهاي مختلف با آنها مکاتبه کنيد.  حتما به آنها شانس حذف از ليست خود را بدهيد و مطمئن باشيد اگر اطلاعات سايت شما مفيد باشد، آنها هيچگاه از ليست شما خارج نخواهند شد.

از بازديد کنندگان سايت خود بخواهيد که سايت را به دوستانشان معرفي کنند و بابت اين موضوع به آنها جايزه بدهيد. به آنها ثابت کنيد که براي شما با ارزش هستند  و شما به آنها توجه داريد. دليلي براي معرفي سايت شما به ديگران را به بازديد کننده سايت خود بدهيد. به بازديد کننده، دليل و امکان Bookmark کردن سايت خود را بدهيد.

بازي جديد، قيمت بازار بورس، اخبار و اطلاعات متغير را به بازديد کننده ارائه دهيد تا آنها بازگردند و سايت شما را بازديد کنند. سايت خود را همواره به روز رساني کنيد تا آنها به شما اعتماد کنند و مجددا به سايت شما مراجعه کنند.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1437
|
امتیاز مطلب : 78
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

موضوع آموزش
آموزش کسب درآمد از اينترنت و يکي از کارهائي که امروزه حرفهاي زيادي در اين باره به گوش ميرسد , زماني که با اين موضوع آشنا شدم هنوز در ايران رايج نبود و اطلاعات کافي در اين زمينه در اختيار نداشته و سبب از دست دادن زمان و هزينه وصل شدن به اين جعبه جادوي قرن شدم و نداشتن تجربه و نبودن همچنين مکان هائي براي ارتباط جمعي سبب سوء استفاده سودگران پول باد آورده شدم . من در ابتداي کار که اين روش را شنيدم و هنوز تجربه نکرده بودم گمان بر همچون کارهاي هرمي همانند گولد کويست و يا گولد مين شدم دليل بودن کلمهء گولد به معناي طلا در ابتداي يک بانک الکترونيکي بسيار معتبر جهاني بود زيرا براي اين کار لازمه اين بود که با اين بانک همانند بانکهاي عادي فعاليت کنم همانطوري که ميدانيد اينترنت ملزمه ارتباط بين اعضاء هرمي بود نه يک وسيلهء کاري که روزانه در آن فعاليت کنند بلکه چون بهترين وسيله براي ارتباط با شرکت و پي گيري وضعيت اعضاء بود به خاطر همين تا به اندازه اي نام کسب درآمد از اينترنت لکه دار شد و در اذهان عمومي جايگاه منفي پيدا کرد در صورتي که کار و يا شرکتهاي هرمي اصلاً ربطي به فعاليت اينترنتي نداشته و فقط براي رهگيري از وضعيت شرکت بوده ولي روشي که در اينجا ملاحظه خواهيد فرمود يکي از 10 ها روش کسب درآمد و استفادهء بهتر از اينترنت و به جا انداختن فرهنگ استفاده درست از اينترنت ميباشد , البته در ادامه مطلب خواهيد فهميد که هدف بنده جنبه تبليغي نداشته بلکه صرفاً جنبه آموزشي و جلوگيري از سوء استفاده هائي که از اين روش ميشود , براي نمونه چون اين روش در ايران جديداً شيوع پيدا کرده افرادي از اين فرصت استفاده و اين روش را به مردم در قالب يک سي دي به فروش ميرسانند آن هم با قيمتي گران و اطلاعاتي بسيار کم و نا گفته هاي بسيار مهم.



مقدمه آموزش
بدون پرداخت هيچ گونه هزينه همانند يک کارمند استخدام و حقوق خواهيد گرفت البته شايد شنيده باشيد با روزي 1 ساعت هر ماه 1 مليون تومان پول به دست آوريد , 100% تضميني بدون سرمايه يک شب پولدار شويد و يا پول پارو کنيد , بله شايد شنيده باشيد من به اين حرفها کاري ندارم در واقع نميخوام قضاوت کنم شايدم افرادي موفق به کسب مبلغهاي بالا شدند ولي در اينجا همچين چيزي نيست يعني من نديدم چه خودم و چه دوستاني ديگرخوده بنده تا به اينجا چيزي که اين حرفها را ثابت کنه نديدم و در واقع هدف اصلي از ايجاد اين قسمت آموزشي همين حرفها وعده ها و دروغهاي وحشتناکي بود که حداقل ميتونم بگم 10 برابر بزرگتر و ناقص تر آن را به ما گفته اند .
من فقط تجربه اي را که در اين چند سال کسب کردم را به خدمت دوستان ميرسانم در واقع هم آموزش ,هم آشنائي و آشنا کردندن صحيح و صادقانه به علاقه مندان اين روش ,هم به اندازهء خودم جلوگيري از اين ترفند سود جويانه و نا گفته نماند که اينجانب هم با اجازه سودي خواسته يا ناخواسته خواهم کرد البته سود مادي شايد کم باشد و ارزش اين گفته ها و وقت گذاشتن را نداشته باشد ولي سود معنوي بسيار زيادتر است به اندازه اي که به انسان احساس مفيد واقع شدن را ميده البته سود مادي به صورت خودکار هست و هيچ ربطي به درآمد شما ندارد من سعي ميکنم مسير مفيدي را که بعد از مدتها , موفقيت ها و شکست ها بدست آورم شما را هم به اميد خدا در آن مسير قرار دهم که در انتها با مقدار مبلغي که کسب کرديم مثلاً 30 درصد آن به دلخواه شروع به سرمايه گزاري مطمئن خواهيم کرد که نيازمند دقت, حساسيت و تجربه بسيار بالائي ميباشد که البته ميتوانيد به روش سرمايه گزاري ادامه ندهيد و به همين روش رضايت دهيد ,همه اين موضوعات را به خدمت شما خواهم رساند شما اين روش را به صورت يک کمک هزينه ببينيد مثلاً هر روز ميانگين 1 الي 4 ساعت کار و مبلغي ما بين 100 الي 400 هزار تومان در هر ماه که هزينه اينترنت تلفن برق و استلاک زمان و دستگاه را حساب کنيم بايد 10% از اين مبلغ را کم کنيم. بعد از آموزش براي شما سايتهائي را معرفي و شما بنا به شرايط خود چند سايت را انتخاب کرده و فرم درخواست استخدام آن سايت که متشکل از نام و آدرس ايميل ميباشد را بايد پر کنيد و پس از برسي به شما فرم استخدام و يا عضو شدن را ميدهند که بايد آن فرم را هم کامل کنيد در تمامي اين مراحل در کنارتان خواهم بود و مسئوليت تمامي اين آموزش را ميپزيرم البته نکته هائي هست که آنها را بايد رعايت کنيد مثلاً از جمله نبايد از يک کامپيوتر براي 2 بار ثبت نام کنيد و غيره .
کار بسيار ساده اي هست به اندازه اي که خواهر 8 سالهء دوست عزيزم موفق به انجام اين کار شده است لزا نيازي به دانستن زبان انگليسي نيست فقط متشکل از چند کلمه که معني , مفاهيم و کاربرد آنها را براي شما خواهم گفت و حتي نيازي به دانستن ويندوز و اينترنت هم به آن صورت نيست و اگر توانستيد که تا اين مرحله تشريف بياريد و اين مطالب را بخوانيد مطمئن باشيد که به سهولت ميتوانيد اين کار را انجام دهيد
به اين روش اصولاً کسب درآمد از طريق سايتهاي PTC و يا خواندن نامه ها و يا کليک بر روي آنها گفته ميشود که برخي از دوستان سود جو اين مراحل آموزشي را به صورت CD درآورده و براي خريد سي دي آن حدقل بايد 9 هزار تومان بپردازيم آن هم بسيار مختصر به اندازه که وقتي به پايان ميرسد دانسته ايم که ميتوان بدون هزينه از اينترنت کسب درامد کرد اما نميدانيم چگونه و از کجا و همچنين 10 برابر بيشتر از اندازه واقعي و بد بودن داستان آموزش زماني است که از صادق نبودن آنها ناشي ميشود مطالب ناگفته حياطي که ندانستن آن باعث از دست دادن تمامي زحماتمان ميشود و يا بعضي دروغها که باعث بر انگيختن شوق و ذوق ما ميشود مثلاً به ما وعدهء مبلغهاي ميليوني داده ميشود ...




سياست اين نوع سايتها
از ابتدا اين موضوع بوده , بينندهء زياد . و امروزه هم هست شايد جالب باشه که ما وارد يک سايت شويم و از قسمت مخصوصي که به ما سايتهائي را معرفي ميکند و از طريق سايت اين سايتها را ببينيم کمي توقف کنيم و به ازاي اين کار به ما پول بدهند کاري که اصولاً وقتي وارد اينترنت ميشويم انجام ميدهيم . حالا چرا بايد به ما پول بدهند دليلش حتماً موجه هست و اينو بگم که ما به آنها بيشتر از دريافتي خودمان سود ميرسانيم شايد 10 برابر آن و دليلش هم تبليغات ميتونه باشه البته نه به آن صورتي که ما ميدانيم , چند نوع تبليغات وجود دارد مثلاً يکي تبليغات چند رسانه اي هست همانطور که ميدانيد درآمد اصلي يک کانال تلوزيوني از پخش تبليغاتي هست که از کارخانجات و محصولات و غيره به دست ميآورد مثلاً اگر کانال 1 تلوزيون بينندهء زيادي داشته باشه در نتيجه من تبليغ محصولات خودم را به آن شبکه سفارش ميدهم تا افراد زيادي ببينند و همينطور کانال 2 تلوزيون بينندهء کمي داره در نتيجه من در آن کانال درخواست و سفارش تبليغ محصولاتم را نميدهم , و اما اين به ضرر کانال 2 هست در نتيجه بايد کاري بکنه که بيننده زيادتر بشه تا کارخانجات و غيره سفارش تبليغ بدهند , بايد مردم را به نوعي جذب کنه يکي از اين کارها خريد و پخش فيلم ها ميباشد تا ما را به خود جذب کند توجه داشته باشيد که براي خريد و پخش امتياز يک فيلم بايد مبلغ زيادي پرداخت کنه ولي احتمال داره که بعضي ها از آن فيلم خوششان نياد و نگاه نکنند شايد هم يک بار ديده اند چقدر جالب ميشد که هر کسي در خانه خود فيلم مورد نظر و علاقه خودش را ميديد يا اصلاً پولش را ميدادند و خودمان فيلمي را که دوست داريم ميخريديم و ميديديم حال شما فکر کنيد اين کانال فيلم نميخره و آن مبلغ را به بينندهء تبليغات پخش شده ميدهد تا خودشان برن و فيلم مورد علاقهء خودشان را ميديدن در واقع عملکرد مستقيم داره آيا به نظرتان بيننده زيادتر نميشه تا کارخانجات هم در اين کانال تلوزيوني سفارش تبليغ بدهند بله حتماً زياد ميشه ولي اين کار در تلوزيون عملي نيست چرا که کانال مورد نظر از کجا بفهمه که شما تبليغات پخش شده را ديده ايد و يا شايد يکي بيشتر از شما ديده تا کارخانجات هم بدانند که بينندهء آن کانال زيادتر شده در نتيجه تبليغ محصولات خود را به اين کانال بدهند!!!
ميدانيد که امروزه اينترنت هم همانند يک کانال تلوزيوني هست هر چه بيننده زيادتر باشه آن سايت موفقتر هست در واقع تمام درد اين سايتها همين هست تا بلکه کارخانهء سامسونگ محصولات جديد خودش را به گوش مردم برساند و در نتيجه مبلغ زيادي به سايت تبليغ کننده ميده و خوشبختانه اينترنت برعکس تلوزيون قابل پي گيري ميباشد به اين صورت که شما در سايتي مخصوص استخدام شده و قرار داد ميبنديد که شما تبليغات داده شدهء اين سايت را به مدت مثلاً 60 ثانيه ببينيد و در مقابل آن براي شما فيلم پخش نکنند و پولش را ميدند تا خودمان هر فيلمي را که دوست داريم ببينيم يا اصلاً دوست داريم پس انداز کنيم البته اين به تعريف به اين شکل هست در واقع سيايت اصلي اين سايتها از اين کار اين است که شما را خريدار محصولات خود بکنند يعني شما هم کارمند ديدن تبليغات هستيد هم احتمال مشتري بودن , يعني به اجبار با دادن پول ممکنه شما از آن محصول خوشتان بياد و يا خريد روزمره خود مثلاً برنج يک غذا که بايد براي خانه بخريد , و در حين کار و کسب درآمد مارک برنجي را ميبينيد که به نظرتان خوش مزه مياد پس دفعه بعد از آن مارک برنج براي خريد و خوردن استفاده خواهيد کرد . و اينگونه است كه تجارت الكترونيكي شكل ميگيرد . به طوري كه امروزه عده زيادي از سراسر دنيا به اين روش روي آورده اند .




روش کار در يک نگاه کلي
تا اينجا کاملاً از سبک کار اشنا شديد اما روش کار به اين صورت ميباشد که از بين سايتهاي معتبر معرفي شده چند سايت را بسته به شرايط خود که ملاحظه خواهيد فرمود انتخاب و در قسمتي نام و آدرس ايميل خود را داده و پس از چند دقيقه فرمي به آدرس ايميلتان فرستاده ميشود در آن فرم مشخصات و آدرس خود عم از نام و نام خانوادگي و نام کشور و انتخاب يک نام کاربري , يک رمز و يک شماره حساب و غيره را کامل کرده و بر روي دکمهء مربوطه کليک ميکنيد و بعد از آن استخدام شما به رسميت شناخته شده و يک دفتر کاري در اختيار شما گذاشته ميشه در دفتر کاري چند گزينه براي مشاهدهء تبليغات و يا پول کسب شدهء خود وجود دارد که آنها را کامل توضيح و آموزش خواهم داد . کاري که بعد از اين بايد انجام دهيم فقط کليک کردن بر روي بنرها و نامه يا تبليغات داده شده در داخل سايت ميباشد , بنده در ابتدا که آشنائي کامل پيدا کردم برام زياد سخت نبود ولي حوصلهء ثبت نام و استخدام براي سايتهاي زيادي را نداشتم ولي با گذشت چند روز اين موضوع به اندازه اي جذاب و راحت شده بود که دوست داشتم در تمامي سايتها استخدام بشم و همينطور برام جالب بود که نيروي الکترونيکي و جريان برق را به پول تبديل کنم , کي بود که ميگفت جريان برق محار نشدني و نميتوان در يک جا ذخيره و به انرژي پتانسيل تبديل کرد؟؟ من تونستم خلاصه جالب بود که در يک بانکي چه خارح چه داخل کشور مخصوصاً خارج و الکتونيکي نقدينگي داشته باشم و هر لحظه که بخوام ميتونم باهاش کري بکنم البته در ايران 4 الي 8 ساعت طول ميکشه تا به دستمان برسه ولي خوب اينم جالبه , البته همهء داستان به اين راحتي ها هم نيست مثلاً براي دريافت بعضي از حقوقها بايد 2 ماه منتظر بمانيم البته هستند که حقوق 1 هفته اي ما را پرداخت ميکنند ولي خوب حتماً که مبلغش کمتر از 1 ماه و يا 2 ماه هست . نميخوام بي خودي اميدواري و وعده بدم اما انتظار ميليون حداقل بدون سرمايه نداشته باشيد ولي بعد از 3 ماه در اين مسير به اميد خدا هر ماه 100 الي 300 و نهايتاً 400 دلار که بعيد ميدونم چون وقتم بايد زياد بزاريم و نهايت وقت را من ميانگين هر روز 4 ساعت براي 300 و 1 ساعت براي 100 دلار يا هزار تومان حساب ميکنم , بيشتر از اونم هم ضرر داره هم فکر نکنم وقتش را داشته باشيم



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 920
|
امتیاز مطلب : 69
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

اكنون سایت‌ها به شیوه های نوین تبلیغاتی روی آورده اند. خصوصا صاحبان وب سایت‌های معتبر با رضایت به روش جدید تبلیغاتی شرکت معظم گوگل آن را راه اندازی کرده است روی آورده اند.

این نوع تبلیغات بر پایه‌ متن شكل می‌گیرند و به طور خاص، به موضوعات مطرح شده در یك صفحه وب مربوط می‌شوند(مثلا مقاله‌ای در مورد راه‌های مختلف وام گرفتن از بانك، تبلیغات وام‌های خصوصی و بانكی و یا نوشتن مقاله ای در مورد نقاط قوت یک محصول یا خدمت).

گوگل پس از راه اندازي سرويس تبليغاتي خود تحت عنوان گوگل ادوردز (Google Adwords) حوزه فعاليت خود را گسترش داد و سرويس جديدي را در سال 2003 تحت عنوان گوگل ادسنس (Google Adsense) راه اندازي كرد.

در اين سرويس وب مستر ها و صاحبان وب سايت ها مي توانند با باز كردن يك اكانت در گوگل ادسنس، تبليغات ادوردز گوگل را در وبسايتشان نمايش دهند و از اين را كسب درآمد كنند. امروزه سرويس ادسنس گوگل تبديل به يكي از بزرگترين و بهترين روشهاي درآمدزائي براي وب مستر ها شده است. درآمدي كه از اين راه بدست مي آيد بستگي به ميزان ترافيك وبسايت و موضوع وبسايت و كيفيت مطالب آن دارد و مي تواند از ماهي چند دلار تا چندين هزار دلار متغير باشد.

وقتي كاربري وارد وبسايتي مي شود كه تبليغات گوگل در آنجا نمايش داده مي شود، در صورتيكه بر روي تبليغات كليك كند، صاحب وبسايت مبلغي را دريافت مي كند. اين مبالغ در حساب شخصي وي در كنترل پنل ادسنس انباشته مي شود و در انتهاي هر ماه گوگل درآمد كسب شده توسط آن وبسايت را براي فرد ارسال مي كند.

براي اينكه شما هم بتوانيد از اين طريق كسب درآمد نماييد بايد مراحل زير را طي كنيد:
ابتدا بايد عضو ادسنس شويد. براي عضويت شما بايد يك وبسايت مفيد داشته باشيد كه مطالب و محتويات آن مخالف قوانين ادسنس نباشد.

پس از اينكه عضو ادسنس شديد و وبسايت شما از جانب گوگل مورد تاييد قرار گرفت، شما مي توانيد وارد اكانت ادسنس خود شويد. در داخل اكانت ادسنس مي توانيد كدهاي ادسنس را ايجاد كرده و ميزان درآمد خود از ادسنس را مشاهده كنيد.

مرحله بعدي پس از لاگين كردن در ادسنس، ايجاد كدهاي جاوااسكريپت ادسنس براي نمايش تبليغات در صفحات وبسايت خوتان هست. شما مي توانيد از بين فرمتهاي مختلف بلوكهاي تبليغاتي، فرمتي را كه با ساختار سايت شما هماهنگي دارد را انتخاب كنيد و ادسنس كدهاي لازم براي نمايش تبليغات را براي شما توليد مي كند.

پس از اينكه كدهاي جاوا اسكريپت لازم براي نمايش تبليغات ادسنس ايجاد شد، كافيست كه اين كدها را در داخل صفحه وب خود قرار دهيد. محل قرار گرفتن و نمايش تبليغات ادسنس يكي از نكات بسيار طريفي است كه بايد به آن توجه كرد. بعدآ در اين زمينه مقاله اي مفصل ارائه خواهم كرد. پس از وارد كردن كدها، كافيست فايل صفحه وب خود را بر روي سرور آپلود كنيد. مشاهده خواهيد كرد كه با مراجعه به صفحه اي كه اين كدها در داخل آن درج شده اند، تبليغات ادسنس بطور اتوماتيك در داخل صفحه وب شما نمايش داده مي شوند.

گوگل با استفاده از تكنولوژي منحصر بفرد خود بنام Content Matching، محتويات صفحه اي كه تبليغات ادسنس در داخل آن قرار گرفته است را آناليز كرده و تنها آگهي هايي كه مرتبط با محتواي موضوعي صفحه هستند را نمايش ميدهد. بطور مثال اگر صفحه وب شما در مورد آموزش فوتوشاپ باشد، گوگل سعي مي كند كه تبليغات مرتبط با فتوشاپ را در داخل صفحه نمايش دهد. اين بزرگترين مزيت تبليغات ادسنس نسبت به ساير روشهاي تبليغاتي است. چرا كه كاربري كه در حال مطالعه مقاله اي در زمينه فتوشاپ است، بر روي يگ آگهي كه در زمينه فتوشاپ است بيشتر تمايل خواهد داشت كليك كند تا بر روي آگهيي كه مثلآ در مورد تكنيكهاي باغباني است. همين امر باعث مي شود كه كاربران بر روي تبليغات شما كليك كنند و شما بتوانيد از اين را كسب در آمد كنيد.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1670
|
امتیاز مطلب : 45
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

چه طور ساده می توان گفت گوگل ادسنس روشی است بسیار مطمئن برای کسب درآمد واقعی از اینترنت که توسط شرکت معظم گوگل در سال 2003 راه اندازی شده است و در حال حاظر معتبر ترین سیستم کسب درآمد برای وبمستر های سراسر جهان محصوب می شود.
گوگل بر چه اساسی به ما پول میدهد؟
شما آگهی های مشتریان شرکت گوگل که آنها را در سیستم دیگر خود موسوم به ادوردز پذیرش می کند، در وب سایت خود نمایش خواهید داد.  با هر کلیک بازدید کنندگان شما روی آگهی ها، گوگل بخشی از پولی که از مشتریان خود دریافت می کند را به شما می پردازد.
گوگل برای هر کلیک چقدر به من پرداخت می کند؟
مبلغ پرداختی گوگل به شما به عوامل مختلفی بستگی دارد. این رقم از چند سنت تا 100 دلار متغیر است.
لطفا توضیح دهید که میزان پرداخت دقیقا به چه عواملی بستگی دارد؟
به موضوع سایت شما، موضوع تبلیغ، شرکت تبلیغ کننده و کشور بازدید کنندگان وب سایت شما بستگی دارد. بعنوان مثال موضوعات پزشکی و مالی و کلیک از کشور امریکا بیشترین ارزش را دارند.
گوگل با سایت فارسی مشکل دارد؟
بلی! گوگل یک سری زبان های مشخص برای سایت شما قبول می کند که متاسفانه فارسی جزو آنها نیست.  برای مشاهده  لیست زبان های مجاز کلیک کنید.
آیا گوگل با محتوای سایت من مشکلی ندارد؟
گوگل با سایت های با محتوای: پور*نو، خرید و فروش اسلحه، سایتهایی که قانون کپی رایت را نقض می کنند، قمار، مشروبات الکلی، تبلیغ سیگار و مواد مخدر، سایت هایی که به اعتقادات عده دیگری توهین میکنند مشکل دارد و آنها را قبول نمیکند.
آیا امکان دارد بتوانم با تقلب در سیستم کسب درآمد کنم؟
به هیچ عنوان! حتی فکر تقلب را هم نمی توانید به ذهن راه بدهید. گوگل مجهز به سیستم های بسیار پیشرفته تشخیص  است که به محض شناسایی شما بعنوان متقلب ، از سیستم حذف خواهید شد.
آیا می توانم با کامپیوتر خودم در ایران در گوگل ادسنس لوگین کنم؟
برای جلوگیری از هرگونه مشکل به دلیل آشکار شدن محل سکونت شما که در ایران است، ما پیشنهاد می کنیم برای اتصال به سایت گوگل ادسنس حتما از وی پی ان استفاده کنید. هنگام ثبت نام اطلاعات لازم برای استفاده از این سیستم در اختیارتان قرار خواهد گرفت.
شما چه کمکی به من می کنید؟
به دلیل تحریم علیه ایران ثبت نام در گوگل ادسنس با نام و آدرس ایران غیر ممکن است. ما برای شما اکانت را با نام فرد معتبری در خارج از کشور افتتاح می کنیم و اطلاعات لازم برای ورود به اکانت را در اختیارتان می گذاریم. این اکانت کاملا در اختیار شما خواهد بود و خودتان می توانید هر لحظه که تمایل داشتید با ورود به حسابتان موجودی تان را چک کنید.
درآمد من را چگونه به دستم خواهید رساند؟
درآمد شما 48 ساعت پس از دریافت به حسابتان در هر کجای ایران که هستید واریز می شود.
فرق اکانت معمولی و ویژه چیست؟
اکانت معمولی: پول شما بوسیله چک 60 روز پس از پایان ماه به دست ما می رسد. این چک باید در یک بانک در کشور  مقصد به حساب خوابانده شود که این پروسه نیز  بین 1 تا 4 هفته زمان می برد. شما 48 ساعت پس از وصول چک درآمدتان را دریافت می کنید.
اکانت ویژه: پول شما بوسیله (EFT) انتقال بین حساب های بانکی 30 روز پس از پایان ماه به دست ما می رسد. شما 48 ساعت پس از وصول چک درآمدتان را دریافت می کنید.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1747
|
امتیاز مطلب : 51
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

با توجه به اين که مادرصدرکشورهای پيشرفته جهان قرار گرفته ايم مساله ای به نام credit card تقريبا برای ما غير قابل استفاده است. اما آين کشورها راههای ديگری برای ما گذاشته اند.که يکی از آنها e-gold است. برای جابجا کردن پول به صورت جهانی چندين سيستم بانکی وجود دارند.e-gold را می توان مشهورترين و پرطرفدارترين سيستم دانست.به همين علت هم در اينجا معرفی می شود.شما در ابتدا يک account مجانی در این سایت باز می کنيد.

 

برای ثبت نام مراحل زیر را طی کنید .(كليه كادرهايي كه پر رنگ نوشته شده اند حتما بايد پر شوند ولی بقیه لزومی ندارد)

 

اول اینجا رو کليک کنيد .

 

۱. در صفحه باز شده موافقت خود را  با كليك بر روي I AGREE اعلام مي كنيد.

در صفحه جديد فرمي مشاهده مي كنيد كه بايد آنرا پر نماييد كه از قسمتهای زیر  تشكيل شده:

۲.:Account Name اين قسمت مشخص كننده اسم account مي باشد كه مي تواند تحت عنوان هر اسمي مانند اسم شما يا شركت شما باشد مثلا Account of Reza

۳. در قسمت بعدي Description توضيحي اگر لازم باشد نوشته مي شود مثلا This is naser account in e-gold

۴. و اگر توضيحي اضافي لازم بود در Additional Description مي نويسد.

۵. در قسمت User Name شما يك شناسه انتخاب مي كنيد اما كاربرد چنداني ندارد. در نهايت شماره اي كه خود سايت به شما مي دهد مهم است در اين قسمت مي توانيد اسم خودتون يا مطلب ديگري را بدهيد

۶. و در قسمت Description مشخص كنيد كه چه چيزي هست مثلا This part is my name.

۷. در قسمتهاي Name, Address, City, State/Province, Country/ZIP/Postal Code, e-mail, Phone, Fax, اطلاعات نام, آدرس, شهر, استان, كشور/كدمنطقه/كدپستي, آدرس پست الكترونيكي, شماره تلفن و فكس رو پر مي كنيد.

۸. دو قسمت بعدي Alternate Passphrase و New e-gold Account Passphrase شما بايد دو كلمه عبور انتخاب كنيد كه كلمه اول فقط براي انجام پرداختها قابل استفاده است و ديگري براي دست يابي به Account و انجام كارهايي از قبيل تغيير كلمه عبور وحتي از بين بردن Account قابل استفاده است.

۹. در قسمت آخر نيز يعني Enter the sequence of random numbers displayed in the above grid نيز عددي در شكل بالا مشاهده مي شود كه براي تاييد امنيت خط ورود استفاده شما وارد مستطيل مي كنيد.

۱۰. و روي Open كليك مي كنيد به اين ترتيب Account شما ايجاد مي شود

۱۱. و از سايت یک  e-mail به شما فرستاده مي شود كه شماره e-gold شما در آن وجود دارد كه از آن براي وارد شدن به سايت گرفتن پول يا پرداخت مي توانيد استفاده كنيد .

 توضیح قسمتهای موجود در حساب ایگولد
 
وارد سایت ایگود شویدو بعد از آن روی  
Access Your Account کلیک کنید تا وارد حساب خود شوید. در صفحه باز شده برای لاگ این کردن شماره حساب و کلمه عبور و عدد تصادفی که می بینید وارد کنید. بعد از ورود به حساب شما گزینه های زیر را برای دیدن قسمتهای مختلف حساب خود دارید.

 

1- Accont info:
اطلاعات شخصی شما که به هنگام افتتاح حساب وارد کرده اید در این قسمت است برای تغییر آن می توانید وارد این قسمت شید و اطلاعات خود را اصلاح کنید . به خاطر داشته باشید که آدرس ایمیل خود را درست وارد کرده باشید . در اینهد شما برای ورود به حساب خود به ایمیل معتبر نیاز دارید. اگر شما نتوانید ایمیل از ایگولد دریافت کنید قادر به ورود به حساب خود نخواهید بود.
2-
History:
در این قسمت شما قادر به دریافت گزارش از پرداختها و دریافتها به حساب ایگولدتان هستید. با مشخص کردن محدوده زمانی که قصد دریافت گزارش دارید می توانید گزارش مربوط به تاریخ مورد نظر خود را دریافت کنید.

3- Redeem :
در این قسمت می توانید با پرداخت پول از حساب اعتباری خود از ایگولد موجودی خرید کنید.

4- Spend:
در این قسمت شما قادر هستید که مبلغی از حساب خود به حسابهای دیگر ایگولد منتقل کنید. دقیقا مثل حواله هست. شما وارد این قسمت می شوید ودر قسمت
Pay شماره حسابی که قرار است به آن از حساب خود پرداخت کنید وارد می کنید و در قسمت Amount مقداری که قرار است منتقل کنید و در قسمت زیر آن واحد مورد نظر خود را انتخاب می کنید و در قسمت Memo یک کلمه به عنوان یاداشت قرار می دهید که البته لازم نیست ولی اگر در می خواهید در قسمت گزارشات مشخص باشد یک کلمه وارد کنید . Preview را کلیک می کنید تا پیش نمایش را ببینید. پس از آن برای تایید Confirm را کلیک کنید. اگر انتقال با موفقیت انجام شود به شما یک Batch Number داده می شود. که مثل شماره فیش بانکی مربوط به این انتقال شما است.

5- Balance:
در این قسمت موجودی خود را به واحدهای مختلف ارزی می توانید ببینید. بصورت قرار دادی موجودی شما به دلار امریکا نمایش داده می شود. به خاطر داشته باشید در واقع موجودی شما طلا هست نه پول. مبالغي كه در حساب ايگلد واريز مي شود، بصورت وزني و بر اساس قيمت فلزات ( طلا )‌ قابل محاسبه است. مثلا اگر هر اونس طلا 370 دلار باشد و شما بخواهيد 370 دلار به حساب خود واريز نماييد در حقيقت يك اونس طلا در حساب شما وجود دارد. حال اگر قيمت طلا تغيير نمايد اعتبار شما نيز تغيير مي كند.یعنی شما مثلا طلا یا نقره یا پلاتین در حساب خود دارید و در صورتی که قیمت طلا در بازار جهانی بالا رود در واقع موجودی شما بیشتر می شود و اگر قیمت طلا پایین بیاید موجودی شما کم می شود. البته نگران نباشید این نوسان معمولا اینقدرها نیست که شما ضرر کنید.

6- Log Out :
خروج از حساب . به خاطر داشته باشید برای حفظ امنیت حتما پس از اتمام کار با حساب از آن خارج شوید و لاگ اوت کنید.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 938
|
امتیاز مطلب : 68
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

2 راهکار اساسی برای افزایش فروش آنلاین شامل موارد زیر است :
الف - دریافت ترافیک برای وب سایتتان
ب - تبدیل بازدیدکنندگان وب سایت به خریداران واقعی



هدایت ترافیک به سایت شما  و افزایش بازدید کننده میتواند به وسیله ابزارهای زیادی که برای توسعه وب سایت وجود دارند مدیریت شود که در مطالب  قبلی به برخی از آنها شاره شد. ولی بعد از ورود بازدید کننده , وب سایت شما , تنها ابزار برای تحریک بازدیدکننده به خرید کالای شماست. به عبارت دیگر ،وب سایت شما تنها مجری فروش (فروشنده) در وب می باشد  و باید  وظیفه یک فروشنده با تجربه و چرب زبان را ایفا نماید.


چگونه بازدیدکنندگان وب سایت را به خریداران واقعی تبدیل کنید؟
موارد زیر برای توسعه وب سایت شما و کمک به افزایش میزان فروش شما ازطریق وب می تواند مفید باشد:

1- تعریف جامعی ازمحصولات
در شرح هر محصول ویژگیها و فواید اصلی آن را بیشتر نمایان کنید. کاربران را از کیفیت محصولات خود مطمئن کنید و ارزش پولشان را به آنها نشان دهید. بعلاوه شما می توانید رضایتنامه مشتریانتان و محصولاتی را که توسط مشتریانتان دیده می شود را با شرح کامل محصول برای اثبات ادعایتان نشان دهید.

سبد خریدی انتخاب کنید که امکان شرح کامل محصول ( مثلا توضیحات کم و زیاد) را در اختیار شما بگذارد. از توضیحات کوتاه برای نوشتن یک پیام بازاریابی جذاب و یک تعریف مناسب برای شرح دقیق ویژگیهای محصول و فواید خرید آن استفاده کنید.

2- فروش متقاطع
ازشیوه فروش متقاطع یا ضربدری برای فروش محصولات تاپ خود در فروشگاه آنلاین استفاده کنید. فروش آنلاین خود را با نمایان کردن تمامی محصولات تاپ خود در صفحاتی که بیشترین محصولات فروش رفته را نشان می دهد افزایش دهید.

حوزه و انعطاف پذیری فروش متقاطع محصولات شما به نرم افزار سبد خریدی که برای فروشگاه آنلاینتان انتخاب کرده اید بستگی دارد. برای این منظور میتوانید در سبد خرید محصولات برگزیده یا تاپ خود را معرفی نمایید.

3- تجربه خرید آسان
زمان ثبت مشخصات و پر کردن فرمها و فرآیند خرید محصول را در فروشگاه آنلاینتان به حداقل برسانید و به بازدید کنندگان این امکان را بدهید که وقت گرانبهای خود را بیشتر در آگاهی از محصولاتتان بگذرانند تا در پرکردن فرم .

خیلی جذاب است اگر کلید "خرید" را با تصویر محصول و شرح آن قرار دهید. این عمل به شما برای افزایش فروش از طریق وب بدون اینکه طرف انگیزه قبلی برای خرید داشته باشد کمک می کند و یک امکان خرید بسیار راحت را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد.  شیوه خرید پستی به دلیل اینکه از همه لحاظ خرید را ساده و راحت میکند بسیار مناسب است.

4- دادن هدیه و اشانتیون
دادن هدیه و  اشانتیون می تواند ابزار بسیار موفقیت آمیزی برای افزایش فروش از طریق وب باشد. هدایای متنوعی برای بر گشتن دوباره مشتریان به وب سایتتان در نظر بگیرید. تخفیفات غافلگیر کننده برای گروهی از کالاهایتان در زمانهای از پیش تعیین شده در نظر بگیرید. بازدیدکنندگان را برای خرید سریع با اعلام زمان اتمام دوره تخفیف یا ارائه هدیه تشویق کنید.

5- رفتاری مخصوص برای مشتریانی که برای چندمین بار به سراغ شما می آیند.
مشتریهای دوباره شما سرمایه شما هستند. وفاداری و صداقت آنها را با اعطاء هدیه و تخفیفات ویژه به آنها قدردانی کنید. با دادن کوپنهای ویژه تجربه خرید آنها در فروشگاه آنلاینتان را بالا ببرید.

مشتریان دائم خود را به نوشتن نظراتشان در مورد کالا و خرید از شما در وب سایتتان تشویق کنید.این نظرات را در بخش توضیح محصولات که برای اولین بار به چشم باردیدکنندگان می خورد نشان دهید.

افزایش نسبت خریدار به بازدید کننده ,  هزینه جذب مشتری را کم کرده و در نتیجه سود شما را افزایش می دهد. وب سایت موثر و ارائه محصول با بکارگیری ابزارهای توسعه وب سایت به شما در افزایش فروش ازطریق وب کمک خواهد کرد.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 13397
|
امتیاز مطلب : 75
|
تعداد امتیازدهندگان : 25
|
مجموع امتیاز : 25
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

من تبليغات را نه به عنوان سرگرمي يا نوعي هنر، بلكه به عنوان يك اطلاع‌رساني مي‌بينم. وقتي يك آگهي تبليغاتي را مي‌نويسم، نمي‌خواهم بگوييد كه آن را خلاقانه مي‌بينيد، بلكه دوست دارم آن را آن‌قدر جالب بيابيد كه محصول موردنظر را بخريد.
چه نوع تبليغي موجب فروش مي‌شود؟
فرض كنيد كه كارتان را امروز صبح با حضور در بنگاه تبليغاتي من آغاز كرده‌ايد و در دفتر من لميده‌ايد تا توصيه‌هايي را بشنويد. من با توضيحات كلي دربارة چگونگي انجام دادن كارتان شروع خواهم كرد. در فصل‌هاي بعدي دربارة ساختن تبليغات براي مجلات، روزنامه‌ها، تلويزيون و راديو توصيه‌هاي مشخص‌تري به شما خواهم كرد. مي‌خواهم از شما به خاطر ساده كردن بيش از حد برخي موضوعات بسيار پيچيده و همين‌طور براي تنگ‌نظري در روش خودم و اصرار بر خلاصه كردن، معذرت بخواهم. ما هر دو عجله داريم. اولين چيزي كه بايد بگويم اين است كه شايد شما اهميت تفاوت بين يك آگهي با ديگري را متوجه نشويد. جان كيپلز، سردمدار آگهي‌هاي پاسخ مستقيم، مي‌گويد: "من يك آگهي را ديده‌ام كه نه دو برابر، نه سه برابر بلكه نوزده و نيم برابر ديگري موجب فروش شد. هر دوي اين آگهي‌ها فضاي يكساني را اشغال كرده بودند. هر دو در يك نشريه به چاپ رسيدند. هر دو، مزين به عكس بودند. براي هر دو متن‌هاي دقيقي نوشته شده بود. تفاوت در اين بود كه يكي ابزار درست و ديگري ابزار غلطي را به كار گرفته بود".
تبليغات غلط مي‌تواند عملاً ميزان فروش يك محصول را كاهش دهد. شنيده‌ام كه جرج هي‌براون، كه زماني رئيس تحقيقات بازاريابي در شركت فورد بود، آگهي‌هايي را به طور يكي در ميان در مجله ريدرزدايجست به چاپ رساند. در پايان سال، كساني كه آگهي را نديده بودند نسبت به كساني كه ديده بودند اتومبيل‌هاي فورد بيشتري خريداري كردند. در يك تحقيق ديگر معلوم شد كه مصرف يك نوشيدني خاص در ميان افرادي كه آگهي آن را در ياد داشتند كمتر از افرادي بود كه آن را فراموش كرده بودند. توليدكننده نوشابه ميليون‌ها دلار صرف تبليغاتي كرده بود كه باعث فروش نرفتن آن مي‌شد. من گاهي شگفت‌زده مي‌شوم كه گويي توطئه‌اي تلويحي بين مشتريان، مطبوعات و بنگاه‌هاي تبليغاتي در جريان است تا از چنين تجربه‌ها و آزمون‌هاي جانانه‌اي دوري كنند. همه افراد درگير در امر تبليغات، سهم معيني در تداوم اين افسانه دارند كه همه آگهي‌هاي تبليغاتي، فروش را به نحوي بالا مي‌برند، اما اين‌طور نيست!



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 13036
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

سئوالی که اکثر دوستان میپرسند اینست که هرچند میدانند PayPal چیست اما نمیدانند که واقعا چیست! و چه امکاناتی دارد. در پاسخ به این دوستان اقدام به تهیه این مطلب نمودم و در این رابطه باید بگویم که PayPal یک سرویس واسط برای خریدهای آنلاین است. امروزه حدود 96.2 میلیون نفر در سراسر دنیا از این سرویس برای انتقال پول از طریق ایمیل بین خود استفاده میکنند. این سرویس آنچنان دارای اعتبار و اعتماد شده است که بالغ بر 95 درصد خریداران eBay از آن استفاده میکنند.

PayPal بعنوان یک واسط مالی به مردم امکان میدهد تا بدون رویت مشخصات کارت اعتباری یا اطلاعات بانکی یکدیگر نسبت به ارسال پول اقدام نمایند. برای استفاده از سرویس PayPal فقط به یک آدرس ایمیل معتبر و یک کارت اعتباری یا حساب بانکی معتبر نیاز دارید. به دلیل سادگی مصرف، PayPal مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

این سرویس برای خریداران رایگان است و از فروشندگان مبلغی بین 1.9% تا 2.9% انتقالی را طلب میکند. که 2.9% برای مبالغ زیر 3000 دلار امریکاست و برای 3000 تا 10000 دلار میزان 2.5% کسر میگردد و برای 10000 تا 100000 دلار میزان 2.2% و نهایتا برای انتقال بیش از 100000 دلار میزان 1.9% مبلغ را دریافت میکند. بنابراین بعنوان فروشنده بهتر است راهی بیابید که مبلغ انتقالی را افزایش دهید تا پول کمتری بپردازید.

اگر قصد استفاده از eBay را داشته باشید، این موسسه از شما میخواهد تا حسابی در PayPal باز کنید. در ضمن از سرویس PayPal برای انتقال موارد شخصی مانند جمع کردن پول برای گروه، تیم ورزشی و یا حتی خرید و قروشهای شخصی نیز استفاده میشود.

اگر قصد فروش وسایل شخصی خود را دارید، خریدار میتواند از طریق PayPal پول شما را بدهد.

عده ای سئوال میکنند که آیا PayPal امن است؟ در جواب باید بگویم که PayPal به امنیت بانکهای آنلاین است. هرچند که هیچ سیستمی صددرصد امن نیست اما PayPal تا حد ممکن سعی کرده تا جلوی مسائل کلاهبرداری و خطاها را بگیرد. به نظر میرسد که موسسه دیگری همتای PayPal نخواهید یافت.

این سرویس با بهره گیری از بهترین متخصصین در تمام زمینه های کاری خود توانسته جلوی پرداختهای ناخواسته از حساب شما را بگیرد. درضمن خریدهای تا سقف 1000 دلار eBay از طریق PayPal بیمه میشود.

برای شروع بهره برداری از PayPal میتوانید اقدام به باز کردن یک حساب شخصی بنمائید. از این حساب میتوانید اقدام به خرید از eBay کرده و برای ارسال یا دریافت پول از آن استفاده کنید. امکان ارسال وجه از طریق ایمیل برای 55 کشور و منطقه وجود دارد. محدودین این نوع حساب آنست که فقط از حسابهای دیگر PayPal میتواند وجه دریافت کند و قابلیت اخذ وجه از کارت اعتباری یا کارت بانکی را ندارد. این سرویس (باز کردن حساب و نقل و انتقال پول) مجانی است. این حساب محدودیت دریافت ماهانه دارد.

حساب Premier علاوه بر قابلیتهای حساب شخصی، توان دریافت کارت اعتباری، کارت بانکی و حساب بانکی را هم دارد. بعلاوه مشخصه هایی مانند سبد خرید و گزارش پرداخت نیز دارد. داشتن این نوع حساب مشمول پرداخت هزینه است.

نوع دیگر حساب، بیزنسی است و مخصوص افرادی است که کارهای تجاری بزرگتر دارند و یا فروشگاه آنلاین را اداره میکنند. این حساب میتواند تحت نام بیزنس شما باشد. امکانات این سیستم بسیار خوب است. برای استفاده از این حساب هم باید پول پرداخت نمائید.

حساب PayPal را میتوان در چند دقیقه باز کرد. کارهای بررسی اعتبار قبلا بوسیله موسسه کارت اعتباری و بانک شما انجام شده است. حال باید به PayPal بگویید که اطلاعات شما را به ایمیلتان وصل کند. اطلاعات شما بصورت محرمانه نزد PayPal میماند و ایمیلتان بعنوان PayPal ID واحد شما مصرف میشود. آدرس ایمیل و آدرس ارسال بسته شما تنها اطلاعاتی است که به رویت در میآید.

میتوانید به PayPal بگویید که فقط در صورت خرید، از حسابتان پول بردارد. در صورت ارسال پول، PayPal فورا پول را میفرستد و بعد از حساب شما برداشت میکند. این روش رایگان است. روش دیگر اینست که پولی به PayPal بفرستید و آنرا در حسابتان نگه دارید. این روش نیز مجانی است. واریز پول به حساب شما نیز از طریق PayPal انجام میشود. چون این انتقال هزینه ای ندارد لذا 8 روز کاری طول میکشد تا پول به حسابتان واریز گردد. روش کار نیز مانند سیستم بانکی آنلاین است.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 878
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

اگر در حال تهیه یک برنامه توسعه بازار یا محصول خودتان هستید ، استفاده از ترافیک پرداخت به ازاء کلیک تقریبا ضروری است .
یک لحظه ! اجازه بدهید دوباره تکرار کنم که ترافیک پرداخت به ازاء کلیک برای امتحان کردن تقریبا ضروری است. خیلی رک بگویم ، این روش از ترافیک برای همه کسب و کارها جواب نمی دهد.
همچنین موفقیت به روش ایجاد ترافیک با سیستم پرداخت به ازاء کلیک ، فقط با درج یک تبلیغات و بلافاصله ارسال ترافیک ممکن نیست .
بستگی به فاکتورهای زیادی از قبیل تبلیغات شما ، بازار رقابت شما ، صفحات شما و بودجه شما برای انجام این کار دارد.
بدیهی است که برای مطرح کردن همه این موارد شاید نیاز به نوشتن یک کتاب باشد ، به هر حال هدف از نوشتن این مقاله ویژه ، بالابردن تخصص شما در این زمینه است که :
چگونه در یک زمان مساوی با پرداخت پول کمتر از رقبایتان، در رتبه بالاتری قرارگیرید ؟
گوگل یک سیستم واحد برای امتیازدهی به تبلیغاتشان دارد که شما را قادر می سازد با پرداخت هزینه کمتر برای هر کلیک در بالاترین رتبه باشید.
چگونه ؟
فقط مطمئن شوید که شما بالاترین نرخ کلیک در تبلیغتان دارید....

دو مسئله مهم نیاز است که مطمئن شوید با کمترین پرداخت در رتبه بالا قرار می گیرید.
1- خیلی قوی شروع کنید – خسیس نباشید، برای شروع، آنچه در توان دارید خرج کنید.
2- مرتبا تبلیغات خود را برای بهبود نرخ کلیک محک بزنید.

شماره 1- شروع قوی
یکی از بزرگترین اشتباهاتی که مردم هنگام راه اندازی یک مبارزه تبلیغاتی مرتکب می شوند این است که آن را ضعیف شروع می کنند و خیلی در راه اندازی آن کند عمل می کنند.
این خیلی اشتباه بزرگی است.

به دو دلیل زیر لازم است خیلی قوی شروع کرده و مثل شیر به سراغ این مبارزه بروید:
الف – اگر استراتژی شما عملی نیست سریعا آن را تغییر دهید و گرنه وقت گرانبهایتان را هدر ندهید.
ب – خیلی مهمتر اینکه ، بیشترین انرژی را برای PER click در شروع کار مصرف کنید.چرا؟
اگر شما در شروع کار بیشترین نیرو را برای per click صرف کنید ( بیشترین هزینه را صرف کنید) ، این تنها راهی است که گوگل را قانع کنید که شما را در رتبه های بالا قرار دهد. شما هیچ رکوردی برای کلیک روی سایتتان ندارید، بنابراین برای بدست آوردن آن باید هزینه بیشتری بپردازید.
با صرف هزینه زیاد برای شروع ، تبلیغات خود را در صفحه اول خواهید دید و سریعتر در معرض دید قرار خواهید گرفت.
با این روش شما به سرعت رکورد کلیک برای خود خواهید ساخت و بلافاصله می توانید هزینه به ازاء هر کلیک یا cost per click خود را بدون از دست دادن محل (رتبه ) خود کاهش دهید .
حال اگر شما با یک cost per click کم شروع کرده بودید شما در صفحات آخر بودید و هیچگونه نشانی از شما نبود و این می توانست هفته ها و چه بسا ماهها طول بکشد بدون اینکه هرگونه نرخ کلیک را برای خود ایجاد کنید.
بنابراین ، درس اول ، سریع شروع کنید – بیشترین بودجه را برای per-click صرف کنید. با قدرت جلو بروید و بهترین نتیجه را خواهید گرفت.

شماره 2- آزمایش ، آزمایش!
بهترین راه بعدی برای افزایش رتبه تبلیغات و کاهش هزینه برای هر کلیک (per-click) این است که همیشه تبلیغات جدید را امتحان کنید.
گوگل امکان اجرای دو بنر تبلیغاتی را در یک زمان برای یک کلمه کلیدی به شما می دهد، آنها بصورت اتومات بنرهای شما را یکی پس از دیگری می چرخانند.
به این وسیله می توانید به آرامی تیترها ، تبلیغات ، نام دامنه وهرچیزی را جابجا کرده و ببینید کدام بهتراست .

همیشه این کار را انجام دهید و کم کم شاهد بالارفتن نرخ کلیک خود خواهید بود ، به همان نسبت که کلیک ها زیاد می شود می توانید cost per click را کاهش دهید بدون اینکه تغییری در محل تبلیغات شما (رتبه ) انجام شود.
بنابراین ، حتی اگر درگیر رقبای زیادی شده اید و می ترسید که کنار گداشته شوید ، هنوز هم می توانید پیروز شوید.
قوی جلو بروید ، سعی کنید تبلیغات (بنرها) خود را بیشتر و سریعتر نمایش دهید و در نتیجه نرخ بالاتری از کلیک ها برای خود درست کنید و سپس سریعا شروع به کاهش هزینه ها برای هر کلیک نمایید.
فقط یک اخطار خیلی سریع ، اگر از این استراتژی استفاده می کنید مرتب حساب adword خود را کنترل کنید. همچنین هزینه محدودی برای هر روز در نظر بگیرید که از عهده آن برآیید.
خیلی شگفت زده خواهید شد از اینکه چگونه Google ی تواند به این سرعت پو*لهای شما را ببلعد !
بسیار خوب ، حالا مجهز به ابزار پیشرفته ای هستید که به سرعت می توانید به بالاترین رتبه درGoogle برسید



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 12862
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

گرچه تبليغات از طريق بنر تنها راهکار تبليغ نيست و اين روش هم مزايا و محدوديتهاي خاص خود را دارد، ولي تجربه نشان مي دهد که استفاده هوشمندانه از بنر بويژه در معرفي نام تجاري (Brand) و پيشبرد فروش بسيار موثراست. بسياري از آگهي دهندگان به شناخت کاملتري از تبليغات بنر (Banner Advertising) نياز دارند تا بتوانند بخوبي از آن استفاده کنند.بر اساس آمار سازمان بين المللي تبليغات (IAB)،‌ در سال 2000 ميلادي، تبليغات از طريق بنر 47٪ کل تبليغات آنلاين را تشکيل داده است. بويژه اگر توجه کنيم که رقم کل تبليغات آنلاين در اين سال 2/8 ميليارد دلار بوده، بيشتر به اهميت اين نوع تبليغات پي مي بريم. بنابراين تبليغات از طريق بنر مي تواند و مي بايست بخشي از استراتژي تبليغاتي شما باشد، به شرط آنکه به اين موارد توجه کنيد:


1- براي بنرهاي خود پيامهاي جذاب و کوتاه تهيه کنيد. بنرهاي تبليغاتي با بيلبوردهاي خياباني قابل مقايسه اند.اين آگهيها بايد نظر بيننده را به مدتي کوتاه جذب کنند. بنرخواه در بالاي صفحه باشد، يا در وسط و کناره هاي آن، بايد با چند کلمه يا تصوير مختصر پيام خود را انتقال دهد. اين آگهيها بخصوص در معرفي نام و مارکهاي تجاري بسيار موفق عمل مي کنند، زيرا نامها يا تصاوير کوتاه بخوبي در ذهن جاي مي گيرند. اگرشرکت کوچکي داريد ومي خواهيد مستقيما به تبليغ کالاو خدمات خود بپردازيد(يعني هدفتان معرفي نام تجاري نيست) باز هم بهتر است همين رويه را در پيش گيريد،يعني کلام و تصويري را انتخاب کنيد که به زيبايي و در کمال اختصار پيام شما را انتقال مي دهد.


2- اطمينان يابيد که بنرها مخاطب را به جاي درستي هدايت مي کنند. اگر از بنر براي معرفي سايت خود استفاده مي کنيد، قابل قبول است که مخاطبان را به صفحه اصلي (home page) سايت بفرستيد. اما بنرهايي که براي پيشبرد فروش و ارائه پيشنهادات خاص طراحي شده اند، ممکن است باهدايت مخاطبان به صفحه اصلي سبب سردرگمي ايشان شوند. در اين موارد، بخصوص اگر پيام يا راهنماي تصويري مناسبي براي هدايت اين بازديد کنندگان در صفحه اصلي پيش بيني نکرده باشيد، احتمالا آنها را از دست خواهيد داد. کريس ماهر، مدير شرکت بازاريابي M2K در آستين تکزاس مي گويد: " اگر کاربر را خسته و سردرگم کنيم، بدون آنکه از ما خريد کند، به سايت ديگري خواهد رفت. اين يکي از خطاهاي مهمي است که آگهي دهندگان مرتکب ميشوند." بنابراين، بجاي آنکه مخاطب را به صفحه اصلي سايت بفرستيم، بهتر است او را مستقيما" به صفحه اي که براي پيشبرد فروش طراحي شده ـ و بنر ها را به آن مرتبط (لينک) کرده ايم – هدايت نمائيم. در اين صفحه بايد محصول يا پيشنهاد خود را به صورت مشروح معرفي کنيم و از مخاطب بخواهيم که با پر کردن فرم محصول را سفارش دهد يا با ما تماس بگيرد. به اين ترتيب اگر مخاطب فرم را هم پر نکند، مطمئن هستيم که پيام ما را دريافت کرده است.


3- تبليغات خود را هدفگيري کنيد. منظور از تبليغات هدفگيري شده، پيام رساني به مخاطباني است که داراي علائق مشترک شغلي، تخصصي، هنري، ورزشي و امثال آن هستند. در تبليغات از طريق بنر اين گروهها را مي توان با دسته بندي سايتهاي نمايش دهنده آگهي از يکديگر تفکيک کرد، بطوريکه هر آگهي براي گروه خاصي از مخاطبان پخش شود. نا گفته پيداست که به اين ترتيب هزينه ها کاهش و بازدهي تبليغات به ميزان درخور توجهي افزايش مي يابد.


4- تبليغات خود را با گروههاي کوچک محک بزنيد. يک وجه امتياز يا زيبايي تبليغات اينترنتي اين است که با هزينه ناچيزي مي توانيد آگهي هاي خود را با گروه کوچکي از مخاطبان بيازمائيد. همچنين مي توانيد بنرهايي با شکلها، رنگها، متنها و اندازه هاي مختلف تهيه و اثر بخشي آنها را با هم مقايسه کنيد. با کمي دقت و حوصله مي توانيد پيشنهاد هاي فروش را بگونه‌اي تنظيم نمائيد که با خصوصيات وعلائق گروهي مخاطبان سازگارتر شده و بيشترين نتيجه را به بار آورد. در ايران متوسط هزينه نمايش 1000 بنر در حدود 1200 تومان است، که رقم بسيار کمي است و امکان هر نوع آزمايشي را فراهم مي کند. اين آزمايشها اطلاعات فراواني به آگهي دهنده مي دهد که ارزش آن دهها و گاه صدها برابر هزينه هاي مربوطه است. حتي مي توانيد هزينه و اثر بخشي تبليغات بنر را، براي کالا يا خدمات مورد نظر، با ساير انواع تبليغات سنتي و اينترنتي مقايسه کنيد. در اين صورت ملاحظه خواهيد کرد که تبليغات بنر در مورد بسياري از محصولات ارزانتر تمام مي ‌شود و نتيجه بهتري دارد.


5- بخشي از استراتژي کلي تبليغات خود را به بنر اختصاص دهيد. تبليغات معمولا وقتي بيشترين نتيجه رابه بار مي آورد که از رسانه ها و روشهاي مختلف براي رساندن پيام به مخاطب استفاده کنيم. سازمانها و شرکتهاي بزرگ و با سابقه اين مطلب را مي دانند و مي کوشند پيامهاي خود را با رسانه هاي مختلف به مخاطبان برسانند. اين شرکتها معمولا" از راديو، تلويزيون، سينما، مطبوعات، تبليغات محيطي‌ (پوستر، بيلبورد، اتوبوس،...) بخوبي استفاده مي کنند و در سالهاي اخير روشهاي مختلف تبليغات آنلاين را هم به اين مجموعه افزوده اند.اگر بودجه شما کفاف تبليغ در رسانه هاي گرانقيمت را نمي دهد، از ساير انواع تبليغات آنلاين استفاده کنيد. درج آگهي در خبرنامه هاي آنلاين و ارسال اي ميلهاي تبليغاتي از نمونه هائي است که درکنار تبليغات بنر مي تواند به شما کمک کند.


6- در طراحي بنر از گرافيک، انيميشن، و ساير جلوه هاي بصري بهره بگيريد. ترکيب بندي، رنگ، نور، حرکت، حروف و خطوط زيبا اثر محسوسي بر جلب توجه بينندگان و موفقيت بنرهاي شما دارد. نثر زيبا و روان ( که پيشتر به آن اشاره شد) نيز در ترکيب با اين عوامل اثرگذارتر ميشود. اين مجموعه ممکن است مدتها در ذهن بيننده بماند و به اهداف آگهي دهنده کمک کند. براي طراحي بنر ها از افراد متخصص و با تجربه استفاده کنيد. هزينه طراحي بنر رقم درخور توجهي نيست اما اثر مهمي بر تبليغات شما دارد.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 11872
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

افراد به ميزان زيادی وقت صرف گشتن در وب سايتها می کنند. اين وب سايتها در رابطه با کار آنها و يا سايتهای عمومی است. در برخی از اين سايتها، به محض ورود، بنا به دلايلی، فورا کليد Back را می زنند و از آن سايت خارج می شوند. برخی دلايل که باعث اين رفتار آنها می شود در زير ليست شده اند.

سايت به روز رسانی نشده است: اگر متوجه شوند سايـتی که وارد آن شده اند نسبت به بازديد قبلیشان به روز رسانی نشده است، فورا خارج می شوند. وب محل قراردادن اطلاعاتی است که ماهيتا متغير و در حال عوض شدن است. در واقع توقع آنها اين است که اطلاعات سايت بايد خيلی به روز باشد.

علائم در حال ساخت: وجود علامت "در حال ساخت" نه تنها نشان می دهد که سايت به روز رسانی نمی شود، بلکه دليل عدم آمادگی سايـت برای شروع حضور در شبکه هم می باشد. به همين دليل آنها فورا از سايت خارج میشوند، هزاران سايت هستند که آماده هستند و افراد به آنها سر خواهند زد.

خطاهای جاوا اسکريپت: جاوا اسکريپت، چنانچه مناسب استفاده شود، خيلی خوب است. هر چند که اغلب سايتها، به نحو مناسب از جاوا اسکريپت استفاده نمی کنند. در واقع، قانون اين است که هر سايتی با يا بدون جاوا اسکريپت بايد درست کار کند. دليل آن اين است که امکان از کار انداختن جاوا اسکريپت در مرورگرها هست و خيلی ها به خاطر اشکالات امنيتی، از اين امکان استفاده می کنند و فقط برخی از سايتها را در ليست سايتهای مطمئن قرار می دهند که جاوا اسکريپت برای آنها فعال بماند.

ActiveX: خوب اگر می خواهيد خيلی سريع مردم را از سايت خود فراری دهيد، از ActiveX استفاده کنيد. هر بار که بازديدکننده سايت شما را می بيند، با پيغام نصب و يا تائيد اجرای ActiveX مواجه می شود. همچنين، اجرای ActiveX ها قابل کنترل توسط مرورگر است و می توان آنها را غير فعال کرد.

تبليغات Popup: هر چند اين نوع تبليغات برای سايتهای تجاری برای کسب درآمد خوب است ولی استفاده مکرر از آنها باعث اذيت بازديدکننده می شود. پيشنهاد می شود که از آنها استفاده نکنيد. ولی اگر مجبور هستيد، کاری کنيد که در هر بار بازديد فقط يکی از آنها باز شود نه برای هر صفحه.

خطاها در نگارش اطلاعات: این مورد،نشان دهنده غير حرفه ای بودن سايت است. وجود چند اشکال اينجا و آنجای سايت قابل تحمل است ولی اگر زياد شوند، نشان دهنده مبتدی بودن شماست. اين موضوع به نوع سايت شما مربوط نيست. حتما از برنامه های کنترل املاء استفاده کنيد.

خطاهای دستور زبان: اين خطاها کمی قابل چشم پوشی هستند. چون همه مردم که استاد صرف و نحو نيستند. ولی زمان مناسب را برای رفع اشکالات احتمالی در دستور زبان سايت خود اختصاص دهيد.

زمان بالا آمدن زياد: بزرگترين خطر برای سايت شما، کند بودن آن است. ممکن است اشکال از سرويسگر و يا حجم گرافيک بالای سايت يا حجم بالای صفحات باشد. هر چه صفحات کندتر بالا بيايند، احتمال فشردن کليد Back بيشتر می شود. در طراحی سایتها توسط تیم ایران مارکت سنتر، سعی بر آن است که کمتر از قالبهای گرافیکی استفاده شود. چرا که گرافیک، حجم سایت را بالا و در نتیجه سرعت آن را کاهش میدهد.

متن چشمک زن: البته از آن زمان که اين جور کارها در سايتها مد بود گذشته است. ولی باز هر از چندگاهی به اينگونه سايتها بر می خوریم. در اين سايتها تقريبا بلافاصله کليد Back را می زنند.

رنگهای پر زرق و برق و تند: بعنوان يک قانون، مردم از زيادی رنگهای تند يا عجيب در وب سايتها خوششان نمی آيد. اگر شما از اين رنگها، مثل صورتی براق يا سبز نئونی در سايت خود استفاده کرده ايد، مطمئن باشيد تعدادی از بازديدکنندگان سايت خود را از دست داده ايد. البته ظاهر سایت امری سلیقه ای است و سازنده سایت، نظر شخصی خود را در طراحی یک سایت اعمال کرده است.

اطلاعات اشتباه: در هر موضوعی، اگر اطلاعاتی بدهيد که درست نيست، بازديدکننده از دست خواهيد داد. وب سايتها بايد اطلاعات صحيح بدهند و از دروغ و شايعه پرهيز کنند.

سبد خريد نامناسب: خيلی پيش آمده که تصميم به خريد از طريق اينترنت داشته اید، ولی امکان سبد خريد آن سايـت آنقدر بد طراحی شده است که از اين کار منصرف شده اید و از آن سايت خارج شده اید. روی امکانات مناسب برای سهولت خريد در سايـت خود، بيشتر وقت صرف کنيد. سبد خرید ایران مارکت سنتر، طی 3 مرحله بسیار ساده، امکان خرید در حداقل زمان را به خریدار خواهد داد.

نبود قيمت کالا: اولين چيز که مورد نياز برای خريد کالاست، قيمت آن است. مخفی کردن قيمت به روشهای مختلف در برخی سايتها اتفاق می افتد. مثلا تا لحظه رسيدن به سبد خريد، قيمت را نشان نمی دهند. می دانيد چه می شود؟ بازدیدکنندگان هيچ وقت به سبد خريد نخواهند رفت، آنها می خواهند همين حالا قيمت را بدانند نه بعدا.


نبود اطلاعات يا تصوير کالا: قبل از خريد، می خواهند کالا را حسابی زير و رو کنند. از زوايای مختلف آنرا ببينند. کاتالوگ آنرا بخوانند و بعد تصميم به خريد بگيرند. قبول، اين امکانات در وب نيست، حداقل عکس آن محصول را می خواهند ببينند. اگر شما اين اطلاعات را ندهيد به سايت ديگری برای خريد می روند. در سایتهای طراحی شده توسط تیم ایران مارکت سنتر، امکان درج حداقل 2 تصویر متفاوت برای محصول وجود دارد. همچنین شما میتوانید به میزان نامحدود در مورد هر محصول، اطلاعات متنی یا تصویری ثبت کنید.

نياز به ثبت نام در سايت برای خريد يا مشاهده: بدترين کار در سايتهای تجاری همين است که اول بازديدکننده را مجبور به ثبت نام کنيد و بعدا او بتواند در سايت شما گشت بزند. ثبت نام برای خريد کالا قابل قبول نيست. چرا بايد فقط برای گشت زدن در سايت شما تمام اطلاعات خود را در اختيار شما قرار دهند؟ ترجيح ميدهند به سايت ديگری بروند.


نبود اطلاعات تماس: شايد نبود اطلاعات تماس برای سايت شخصی يا اطلاع رسانی زياد مهم نباشد. ولی اگر چيزی برای فروش داريد، حتما بايد راهی برای ارتباط با شما در سايت قرار دهيد. مخصوصا برای خريد از شما حتما دنبال شماره تلفن تماس ( نه فقط email ) در سايت شما خواهند بود. همچنين آدرس و ساير اطلاعات تماس. می خواهند بدانند برای پرسيدن سوالاتشان و يا رفع اشکال آنچه خريده اند، با چه کسی بايد صحبت کنند.

نکات فوق چندان پيچيده يا غيرقابل پياده سازی نيستند و با صرف وقت و حوصله مناسب قابل اجرا می باشند و حتما با رعايت آنها، جلوی فشرده شدن کليد Back توسط بازديد کننده سايت شما، گرفته خواهد شد. پس زياد به تعداد بازديد از صفحه اول سايت خود دل خوش نکنيد، ماندگاری بازديدکننده و مراجعه مجدد او و رسيدن به صفحه مورد توجه شما در سايت شما، خيلی مهم تر است.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 727
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

تغییر IP یکی از بزاریه که از حالا به بعد خیلی باهاش سرو کار دارید. پس خوب یاد بگیرید تا مجبور نباشید هر چند وقت یه بار اینا رو مرور کنید.

کامپیوتر شما روی هر شبکه ای یک مشخصه ثابت داره که بهش IP میگن. این IP یک کد عددیه که اعداد با نقطه از هم جدا شده (مثل 127.125.255.1). شما روی شبکه با این IP شناخته میشین. برای مثال همین الان میتونید IP کامپیوتر خودتون رو بدست بیارید. یه سری به سایت زیر بزنید:

www.getip.com

وقتی این سایت باز شد، بالای صفحه IP کامپیوتر شما به صورت پر رنگ نوشته شده. اون رو یادداشت کنید و نگه دارید. چند خط پایینتر نام کشور رو هم نوشته و حتی ورژن ویندوز و خیلی چیزای دیگه هم هست که میتونین ببینین.

نترسین. کسی شما رو هک نکرده. این سیستمیه که کامپیوتر شما رو روی شبکه شناسایی می کنه.

خوب حالا اصلا چه زومی داره که که این اعداد رو عوض کنیم ؟

جواب : به علت تحریم علیه ایران، بانکهایی که ما میخواهیم باهاشون کار کنیم به ایران خدمات نمی دن. پس ما نمیتونیم با IP خودمون افتتاح حساب کنیم چون تو 48 ساعت حساب بلوکه میشه.

راههای تعویض IP :

1- استفاده از IP استاتیک : این روش بهترین روش ممکن است . در این روش شما  از طریق اینترنت به سروری در ایالات متحده، کانادا و یا اروپا متصل می شوید و دارای یک IP ثابت خارج از ایران میشوید. ایراد این کار لزوم پرداخت هزینه ماهانه بین 6 الی 10000 تومان است.

2-استفاده از VPN : در این روش نیز شما به سروری در خارج از کشور متصل می شوید ولی در این حالی دیگر IP شما ثابت نیست. ولی همچنان آی پی مربوط به کشوری غیر از ایران است. شرکتهایی وجود دارند که VPN را به صورت اشتراک ماهانه در اختیار شما قرار می دهند و هزینه آن بین 2 الی 5 هزار تومان است.

3- استفاده از VPN رایگان : معمولا به جستجو در اینترنت می توان VPN رایگان پیدا کرد. در اینجا من یکی از آنها را برای شما ذکر می کنم. امیدوارم که درست از آن استفاده کنید.

Host :

UserName :

PassWord :

ولی چند نکته مهم : اول اینکه با استفاده از VPN سرعت اینترنت شما کم می شود و دوم اینکه شما فقط بزای افتتاح حساب یا چک کردن موجودی حساب خود در بانکها نیاز به آن دارید. سایت های کاری ، به IP شما حساس نیستند.

 

نحوه ساختن کانکشن VPN :

برای راه اندازی VPN نیاز به ساخت یک کانکشن VPN دارید. نحوه ساخت آن را در زیر توضیح داده ام :

برای Windows XP :

1-از Control Panel آیکون Network Connection رو انتخاب کنید.

2- از منو File ، گزینه New Connection  را انتخاب کنید. با این کار پنجره ای به نام New Connection Wizard باز میشود.

3-Next را بزنید

4- گزینه Connect to The Network at my Workplace  را انتخاب کرده و next را بزنید.

5- گزینه Virtual Private Network Connection را انتخاب کرده و Next را بزنید.

6- در قسمت Company Name یک نام دلخواه برای کانکشن تایپ کنید و Next را بزنید.

7- گزینه Don`t Dial Initial Connection را انتخاب کرده و next را یزنید.

8- به عنوان Host Name ، آی پی یا آدرس داده شده را تایپ کرده و next  را بزنید.

9- در مرحله آخر Finish را بزنید

قبل از راه اندازی VPN باید به اینترنت وصل شوید

برای راه اندازی VPN  روی آن دابل کلیک کرده و username  و  Password داده شده را وارد کنید و دگمه Connectرا بزنید.

بعد از مدتی که شاید کمی هم طول بکشد کانکت میشوید.



حالا دوباره برین تو سایت getip :

www.getip.com

همونطور که می بینید هم IP شما تغییر کرده و هم اطلاعات مربوط به ایالات متحده آمریکاست. IP جدید رو هم یادداشت کنید. حالا باید یه سر بریم جایی که ببینیم دقیقا این IP واسه کجای دنیاست :

سایت زیر رو باز کنید :
www.arin.net

سمت راست صفحه ای که باز میشه یه دگمه هستکه نوشته Search Whois. آی پی جدید رو تو فضای خالی بالای اون کپی کرده و دگمه رو بزنید .
یه صفحه باز میشه که شما باید اطلاعات زیر رو ازش یادداشت کنید :

1- َAddress

2- City

3- StateProv

4-  PostalCode

5- یه شماره تلفن که چند خط پایین تر نوشته شده



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1006
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

ابتدا روبوفرم را نصب کنید. در طی پروسه نصب از شما میخواهد که پسورد وارد کنید . بهتر است با کلیک بر روی گزینه Skip از این مرحله صرف نظر نمایید. در طی پروسه نصب بهتر است کلیه ویندوها بسته باشد و هیچ برنامه یا پنجره بازی نداشته باشید چون خودبخود بسته میشود. آیکون سبز رنگ این برنامه که شبیه یک روبات است در کنار ساعت، بر روی تسک بار ظاهر می شود. مراحل زیر را انجام دهید:

1- روی ایکون راست کیلیک کنید.

2- از منوی Identities گزینه New  را انتخاب کنید.

3- نام خودتان را در پنجره ای که باز میشود ، در فضای خالی زیر Identity Name  وارد کرده و Ok را بزنید.

4- با این کار پنجره اصلی روبوفرم باز میشود . در بالای صفحه تعدادی سربرگ وجود دارد. اولین سربرگ Summery، دومی Person و ... نام دارند. سربرگ person را انتخاب کنید.

5- تعداد زیادی فیلد خالی مشاهده می کنید که باید بعضی از آنها را پر کنید. فیلدهایی که باید پرشوند به شرح زیر هستند :

- Title

- FirstName  و Last Name : توجه کنید که این دو اسم حتما باید اسم واقعی شما و مطابق با شناسنامه شما باشند . وگرنه صرافی ها و اشخاص حقیقی در تهران پول شما را بدون ارائه مدارک شناسایی معتبر و انطباق آن با اطلاعات حساب بانکی ، نقد نخواهند کرد.

- Phone , Home Tel , Work Tel  : اگر به خاطر داشته باشیداطلاعاتی را از سایت Arin.net یادداشت کردید . برای این سه مورد شماره تلفن موجود را که یادداشت کرده بودید، تایپ کنید. هر سه تا یه شکل...

- Email : ایمیل مربوط به سایت های کاری را وارد کنید . دقت کنید که اشتباها از ایمیل مربوط به بانکها را که قبلا انتخاب کرده و علامت زده بودید استفاده نکنید.

- sex

- Brith date : این را طوری وارد کنید که سن شما بالای 20 سال شود.

خوب . کار ما با سربرگ Person  تمام شد. روی سربرگ Address  کلیک کنید . موارد زیر باید پر شوند :

- Address Line 1 : آدرس گرفته شده از سایت Arin.net را اینجا یادداشن کنید. فقط اطلاعات آدرس.

City  : با توجه به اطلاعات Arin.net

- State Zip : با توجه به اطلاعات StatProv و PostalCode گرفته شده از سایت Arin.net

کار با این سربرگ هم تمام شد. میریم سروقت سربرگ Authentication به عنوان آخرین سربرگی که باهاش کار داریم . اطلاعات زیر رو پر کنید:

- Favorite User ID : یک آی دی دلخواه برای خود انتخاب کنید. این آی دی در سایتهای کاری به عنوان یوزرنیم شما محسوب خواهد شد. دقت کنید فقط در سایتهای کاری و نه در حسابهای بانکی.

- Favorite Password : اسم رمز شما است که مانند بالا در سایتهای کاری مورد استفاده دارد.

 

در پایان کار بر روی دگمه Save & Exit  که در سمت چپ -بالای صفحه قرار دارد کیلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1139
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

تبلیغات در سایتها امروزه یکی از رایجترین روشهای تبلیغات آنلاین است. آگهی دهندگان در تلاش هستند با استفاده از تصاویر جذاب تاثیر آگهی خود را بیشتر کنند و در این میان استفاده از تکنولوژی فلش و ساخت انیمیشن توانسته جذابیت بنرها و آگهی ها را بیشتر و در نهایت به نفع آگهی دهندگان و حتی سایتها تمام شود چرا که افزایش تاثیر آگهی به معنای رضایت بیشتر مشتری و در نتیجه درآمد بالاتر برای سایت پخش کننده باشد و حتی سایت یاهو در سالهای قبل با تغییر سیاست جذب تبلیغات و استفاده از فلش توانست درآمد خود از محل جذب آگهی را به طرز محسوسی بالا ببرد.
اما استفاده از انیمیشن های فلش بی عیب نیست ، زمانی که از تصاویر (فایلهای گرافیکی مانند Gif یا Jpeg) برای تبلیغات استفاده می شود میتوان براحتی عملکرد مخاطبان و تعداد کلیک آنها را بر روی تصویر را محاسبه کرد و تنها کافیست که تصاویر بصورت لینک به یک آدرس و یا صفحه مشخص باشد که تعداد کلیک ها را شمارش و یا آنرا ثبت کند.این روزها استفاده از نرم افزارهای خاص نمایش و کنترل بنرهای تبلیغاتی بسیار رایج است، این نرم افزارها وظیفه نمایش و ثبت کلیک بر روی بنرها را دارد اما این نرم افزارها در ثبت کلیک بنرهای فلش مشکل دارند چرا که معمولا لینک فلش توسط طراح بنر داخل فایل فلش قرار میگیرد و امکان تغییر آن و استفاده از صفحه و اسکریپت خاص ثبت کلیکها نیست و از همین رو حتی بسیاری از سایتهای معروف دنیا مانند MSN نیز در توضیحات بخش تبلیغات خود ذکر میکنند که امکان ثبت کلیکها روی بنرهای فلش معمولی را ندارند که این در نهایت میتواند به ضرر آگهی دهندگان باشد چرا که امکان بررسی تاثیر بنر و آگهی خود را ندارند.

 

اما برای حل این مسئله تکنیک ساده ای وجود دارد که در نسخه ی چهار به بعد فلش پلیر قابل استفاده است .در نسخه های اخیر فلش امکان استفاده از متغیری به نام ClickTAG وجود دارد که بصورت پارامتر به فایل فلش (فایل با پسوند swf) ارسال میشود. استفاده از این متغیر در خود فلش نیز بسیار ساده است و تنها کافیست در هنگام طراحی به جای URL در تابع getURL که معمولا در هنگام کلیک بر روی بنر یا یک دکمه فعال میشود نام دقیق همین متغیر (ClickTAG) ذکر شود. برای مقدار دهی این متغیر در هنگام استفاده نیز کافیست در کد HTML که شامل نام فایل SWF است آدرس صفحه یا اسکریپت ثبت کلیک به این شکل قرار گیرد :
myflash.swf?clickTag=http://mysite.com/click/id=1

اگر از نسخه های جدید Macromedia Flash برای طراحی فلش استفاده می کنید و احتمالا با کلیک تگ مشکل دارید بایستی در تنظیمات ایجاد SWF (گزینه Publish Setting از منوی File ) از ActionScript 1.0 استفاده کنید. ( در نسخه های جدید اکشن اسکریپت نسخه دو بصورت پیش فرض استفاده می شود).
برای امنیت بیشتر فایل فلش و جلوگیری از ارسال پارامترهای خطرساز یا نامناسب نیز میتواند در کد نوشته شده در سورس فلش چک کنید که آدرس ارسالی توسط ClickTag حتما با http شروع شده باشد.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 816
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

در زیر روش بدست آوردن اسم و آدرس امریکایی پس از بدست آورن آی پی آمریکایی آورده شده است.

شما از این به بعد می توانید با این مشخصات در سایتها و حسابهای اینترنتی کار کنید.

اگر هنوز مجبورید حساب ایگولد داشته باشید و می خواهید یک حساب جدید ایجاد کنید، موارد زیر را در نظر بگیرید:

۱) آدرس و تلفن حساب را به هیچ وجه از کشور ایران ندهید.

راههای بدست آوردن آدرس خارجی : خيلي از دوستان براي استفاده از ايگلد يا جاهاي ديگه (ptc) بخاطر اينكه به عنوان يك فرد حقيقي امريكايي شناخته بشن نياز به يك شماره تلفن . ادرس و نام حقيقي دارن كه  خيلي ها مشكل اي پي (شماره ای که به محض اتصال شما به اینترنت به شما تعلق می گیرد و به سادگی توسط آی پی شما میتوان محل سکونت و مرکز خدمات اینترنتی شما را تشخیص داد ) رو حل كردن و وقتي به اينترنت وصل ميشن يك اي پي امريكايي دارن (حالا به هر روشي )

فرض رو بر اين ميذاريم كه شما با هر روشی اي پي خودتون رو امريكايي كردين ... براي بدست اوردن مشخصات كارهاي زير رو انجام ميدهيم براي ديدن اي پي خودمون به اين سايت ميرويم http://www.formyip.com به فرض كه اي پي شما بود 72.30.226.200 يا هر اي پي ديگه اي كه امريكايي باشه ( بستگي به برنامه اي داره كه استفاده ميكنيد ) حالا به اين سايت ميرويم : http://www.maxmind.com/app/lookup_city اين سايت كارش اينه كه ميگه فلان اي پي مال كدام كشور. كدام شهر . زيپ كدش .... چيه اي پي رو توي مربع وارد ميكنيم و دكمه زيريش( lookup ip addresses ) رو ميزنيم حالا همون اي پي بالا كه گفتيم معلوم ميشه كه مربوط به كشور usa ... ايالات California شهر Sunnyvale .... كد پستي 94089 .... كد تلفن ايالات كه اينجا كاليفرنيا هست 408 و ..... حالا تا اينجا شهر و ايلات و كد پستي رو فهميديم چيه حالا يك شماره تلفن و ادرس و اسم ميخايم كد كاليفرنيا كه مشخصه خود سايت داده حالا كد شهر Sunnyvale رو ميخايم ميشه از اين سايت استفاده كرد :http://www.co-location.com شهر رو انتخاب و پيش شماره رو ديد اگه شهر شما توي اين سايت نبود توي سايت ياهو سرچ ميكنيم : Sunnyvale phone-number كه بجاي Sunnyvale هر شهري كه اي پي شما مربوط به اونهست رو مينويسيم كه در نتيجه كد شهر Sunnyvale ميشه 245 حالا ميريم به سراغ پيدا كردن يك شماره كامل و ادرس و نام و كدپستي به اين سايت ميريم : http://www.phonenumber.com/2321/reverse_phone اين سايت وقتي شماره تلفني رو ميديم همه مشخصات صاحب تلفن رو ميده توي مثال ما شد : 373-408 كه ميمونه 4 رقم اخر كه ديگه بايد شانسي بزنيد من توي اين مثال زدم 5439-245-408 كه نتيجه ميشه : Richard Ricken نام وفاميل 142 Holly Ter آ درس Sunnyvale, CA 94086-6546 شهر - ايالت - كدپستي (408) 245-5439 شماره تلفن

 ۲) از IP ایران برای ورود به حساب ایگولد استفاده نکنید. برای این منظور از برنامه های پروکسی و VPN استفاده نمایید. این سرویسها را از سایتهای مطمئن تهیه نمایید. من خودم از سرویس VPN سایت http://www.best4choose.com استفاده می کنم که محصول شرکت معتبر آمریکایی http://www.kerio.com می باشد.

 ۳) از ایمیلهای جدید استفاده کنید.

 ۴) MEMO را خالی بگذارید و در آن چیزی ننویسید. 5) به محض اینکه به حساب ایگولدتان پول آمد، آنرا به حساب 1MDC تان انتقال دهید. برای احتیاط بیشتر، برای ورود به حساب 1MDC تان هم از IP غیر ایرانی استفاده نمایید.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 725
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

تبادل نامه های الکترونیک متداولترین فعالیت در اینترنت می باشد. ارسال نامه های الکترونیک سریعترین راه برای ایجاد ارتباط می باشد. کمتر رسانه ای به سرعت ارسال نامه های الکترونیک بوده  و قابلیت رقابت با آن را دارد. امروزه در دنیا ارسال این نامه ها به عنوان سریعترین راه برای ارتباط با مشتری می باشد. ارسال خبرنامه های الکترونیک یکی از متداولترین راه های بازاریابی الکترونیک بوده و می باشد که با توجه به هزینه کم نسبت به سایر راههای بازاریابی الکترونیک مناسب می باشد.

آموزش خبرنامه

تاریخچه نامه های الکترونیک
پست الکترونیک یکی از دلایلی هستند که ما امروز اینترنت داریم. ARPNET اولین سیستمی بود که ما امروز به عنوان پست الکترونیک از آن یاد می کنیم. هدف آن هم تبادل اطلاعات بین دولت و ارتش امریکا در زمیانیکه قسمتی از شبکه مختل می شد بود. در دهه ۱۹۸۰ این سیستم وسیله بازاریابی به شمار نمی رفت چرا که اجازه تبادل پیامها به صورت مستقل را نمی داد و اینکه به اینترنت نیز متصل نبود. اما اکنون متداولترین وسیله ارتباط می باشد.
کم کردن هزینه
وقتی مسئله اقتصادی مطرح می شود، بسیار راحت می توان دریافت که ارسال نامه های الکترونیک راحت ترین و کم هزینه ترین وسیله ارتباط می باشد. به همین دلیل امروزه بازاریابان از ارسال نامه های الکترونیک برای بازاریابی استفاده می نمایند. هزینه ارسال یک نامه الکترونیک چیزی حدود ۵ سنت در ایالات متحده امریکا می باشد در حالیکه ارسال یک کاتالوگ از طریق پست عادی یک دلار هزینه دارد. این تحقیق نشان می دهد که چه مقدار می توان با استفاده از پست الکترونیک صرفه جویی نمود.
چگونه آغاز کنیم؟
برای شروع شما نیاز به یک لیست آدرس دارید. خوب حال چگونه می توانید یک بانک اطلاعاتی خوب از آدرس داشته باشید؟ متداول ترین راه  این است که در سایت خود یک فرم ثبت نام داشته باشید و از این طریق بتوانید آدرس پست الکترونیک مخاطبان خود را گرفته و بدین ترتیب می توانید با ارسال خبرنامه به آنها از مزیت بازاریابی از طریق پست الکترونیک استفاده ببرید.  ساختن لیست در بازاریابی پست الکترونیک بسیار حائز اهمیت است.
روش دیگری که برای ساختن لیست آدرس مورد استفاده قرار می گیرد آن است که شما یک لیست آدرس اجاره نمایید.
وبگذر یکی از سایت هایی است که امکان ایجاد خبرنامه را به شما می دهد. تنها کاری که لازم است بکنید این است که در این سایت عضو شوید ، به راحتی خبرنامه خود را ایجاد کنید و آن را در سایت یا وبلاگ خود قرار دهید تا بازدیدکنندگان علاقه مند خود به عضویت آن درآیند.
آموزش کامل ایجاد خبرنامه : خداییش یه عالمه عکس آماده کرده بودم که تو این پست بذارم، ولی وقتی الان بهشون نگاه کردم خندم گرفت . آخه برای کار با یک سایت فارسی هم آموزش تصویری لازمه ؟!
خوب خلاصه و آسان براتون می گم که برای داشتن خبرنامه چی کار باید بکنید : ۱- وارد سایت وبگذر شده و در آن عضو شوید. پس از فعال سازی حساب کاربری تان که با کلیک بر روی لینکی که به پست الکترونیک تان ارسال شده میسر می گردد ؛ وارد کنترل پنلتان شوید.
در پنلتان علاوه بر امکان ایجاد خبرنامه ؛ آمارگیر ، نظرسنجی و نظرسنجی اس ام اسی نیز وجود دارد. در قسمت خبرنامه بر روی ایجاد خبرنامه جدید کلیک کنید. در صفحه ی جدید یک عنوان برای خبرنامه تان انتخاب کنید. حال آیا دوست دارید که در هنگام عضویت و لغو عضویت اعضای خبرنامه برایشان ایمیلی ارسال شود؟ اگر پاسختان مثبت است قسمت های مربوطه را در همان صفحه تگمیل کنید. حال بر روی دکمه ایجاد خبرنامه کلیک کنید. اینک خبرنامه شما ساخته شده است. وارد صفحه ای شده اید که در آن کد  HTML خبرنامه تان موجود است.
این کد را کپی کرده و در قسمت مناسبی از وبلاگ یا سایتتان قرار دهید. منتظر باشید تا اعضای خبرنامه تان افزایش یابد!
اشخاص می توانند با درج ایمیل خود در خبرنامه شما عضو شوند و درصورتی که از ایمیل های ارسالی ناراضی بودند ، راحت تر از عضو شدنشان می توانند از خبرنامه شما خارج شوند. وبگذر به بازدید کننده اجازه می دهد هر زمان که نیاز به دریافت e-mail از طرف شما نداشت به راحتی بتواند از لیست شما خارج شود. هرچه دریافت کنندگان راحت تر بتوانند از لیست شما خارج شوند، شما از محبوبیت بیشتری نزد آنها برخوردار می شوید. به عمل خارج شدن از لیست شما Opt-out گفته می شود.
شما می توانید هر وقت که دلتان خواست به اعضای خبرنامه تان ایمیل ارسال کنید، برای این کار نیز باید وارد کنترل پنل خود در وبگذر شوید.
در ضمن شما می توانید با عضویت در خبرنامه ما از آخرین تغییرات این سایت مطلع شوید.
ارسال نامه های ناخواسته: به افرادی که این نامه ها را ارسال می کنندSpammer  گفته می شود. البته در سال ۲۰۰۳ در امریکا قانونی تحت عنوان Can Spam Act  به تصویب رسید که این قانون از اول سال ۲۰۰۴ میلادی اجرا شد.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 732
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

ادز فلیپ چیه ؟

آیا به فکر این افتاده اید که در سایت های خارجی تبلیغ کنید ؟ اما هیچ وبسایتی برای شما به صورت رایگان تبلیغ نخواهد کرد . پس چگونه ترافیک وب سایتمان را بالا ببریم؟! راه حل بسیار ساده است ، شما در سایت ادز فلیپ باید عضو شوید .

عضویت در این سایت بسیار ساده است . ابتدا به سایت ادز فلیپ بروید و سپس گزنه Sign UP را زده و به اعضای این سایت بپیوندید. حال باید کد قرار دادن بنر یا متن تبادل (سلیقه ی شخصی) را در وبسایت خود قرار دهید . وقتی که بازدید کننده سایت شما این تبلیغ را ببیند و بر روی آن کلیک کند به امتیازات شما افزوده خواهد شد. (شما تنها به خاطر عضویت ۱۰۰۰ امتیاز بدست آورده اید .)

حال باید بنر سایت خود را روی سایت ادزفلیپ آپلود کنید. تا بنر شما نیز در سایت های دیگر نمایش داده شود. در این صورت شما ترافیک سایت خود را بدون هیچ هزینه ای در بسیاری از سایت های بزرگ تبلیغ کرده اید .

پس هر چه زودتر برای تبلیغ رایگان در سطح جهانی با این لینک در این سایت به صورت رایگان عضو شوید .

What is AdsFlip ?

Ever tried marketing your website on the internet? It’s hard isn’t it, wouldn’t you like a website which advertises your website for free with no hassle, without any costs, and essentially without using up most of your time. Well now there’s another option, you can watch your website traffic grow at a surprising rate, get a lot more users on your website, and end-up saving a lot of cash. All without you having to do any work at all.

banner exchange

AdsFlip is the latest most easiest and fastest way to market your website. Launched in 2008, one of AdsFlips main target is to help users promote their website and allow users to publish their adverts across our AdsFlip network for absolutely free. AdsFlip is an advert sharing network where users can register an account for free and share their adverts across websites on the network. The adverts are displayed as text or image in a banner form. In return, by displaying adverts on other websites, the user accepts and advertises other banners from the network on their website.

Here’s how AdsFlip works.

Simply take a moment to register for a free AdsFlip account, once registered and logged into your account, you then setup the AdsFlip Banner on your website. This banner will allow users on our network to advertise on your website, once a user on your webpage views or clicks on the AdsFlip banner your account will be automatically credited. These credits can be used to advertise your banner on other websites on our network. You then simply upload your website banner onto the network and finally start advertising.

Its simple; receive credit when a user views or clicks on the AdsFlip Banner, then advertise using with these credits.

You can simply get started in 5 minutes and its completely FREE.

Benefits

Many website owners can benefit from AdsFlip free service. With its easy-to-use, user friendly interface, users can promote their website banner on thousands of websites with a click of a button. Advertising has never been this easy. Best of all, the users will receive the right kind of traffic for their website, as the adverts will only be marketed on websites with similar content to theirs. Although undergoing major improvements, AdsFlip is programmed to recognise a websites content and can determine the right category for it.

With AdsFlip’s advanced software which updates all information instantly, you’ll save a lot of time and you’ll be able to reach a very large targeted audience on our network.

Get Started

AdsFlip has revolutionized advertising and has given users a free service to allow their website reach its maximum potential. So why not join AdsFlip network today and start gaining an incredible amount of traffic and start advertising your website all for ABSOLUTELY FREE.

You can simply get started in 5 minutes

Register Free Account



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 838
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

اشتراك گذاشتن اينترنت در يك شبكه محلي

يكي از راهكارهاي پيشنهادي براي اشتراك گذاشتن اينترنت بين چندين كامپيوتر در يك شبكه محلي كوچك مثل يك شبكه خانگي يا اداري يا حتي يك كافي نت با تعدادي محدود كامپيوتر استفاده از ICS است . اين محصول كه در همان سي دي ويندوز شما قرار دارد به شرط انكه از Win98SE+ به بالا استفاده كنيد قابل نصب است . در اين مقاله شما چگونگي اتصال و نصب را با استفاده از cable/dsl ياد خواهيد گرفت . چراكه سرعت اينترنت در اتصالات تلفني بسيار پايين است و كمتر ميشود انرا با ديگر كامپيوتر ها به اشتراك گذاشت . اما با اين حال با همين روش با كمي تغيير ميتوانيد انرا براي اتصالات تلفني نيز پياده سازي كنيد. در اين روش به چهار مرحله اساسي ميرسيم :

ابتدا به معماري فيزيكي اين شبكه ميپردازيم .

ابتدا بايد كامپيوتري را به عنوان كامپيوتر سرور در نظر بگيريد كه براي اتصال ديگر كامپيوتر ها به اينترنت از طريق اين كامپيوتر ميسر خواهد بود . به اين كامپيوتر، كامپيوتر ICS ميگوييم . كامپيوتر ICS به دو اداپتور شبكه نيازمند است كه براي اتصالات تلفني به يك اداپتور شبكه و يك مودم براي اتصال به اينترنت نيازمنديم . در كابل بندي شبكه اگر با اسلات پر مواجه شديد ميتوانيد با استفاده از USB كارتهاي شبكه مورد نياز را نيز وصل كنيد .

قبل از شروع هر كاري و نصب ICS برروي كامپيوتر سرور از صحت اتصال كامپيوتر به اينترنت و همچنين از درستي اتصالات داخلي شبكه خود مطلع شويد اگر نرم افزاري ديگري براي اشتراك گذاري اينترنت استفاده ميكرديد انرا كاملا پاك كنيد . اگر قبلا ICS را نصب كرده ايد انرا پاك كنيد . در ضمن توجه داشته باشيد كه ICS با AOL سازگاري ندارد لذا اگر AOL برروي كامپيوتر شما نصب است انرا نيز پاك كنيد .
حال كامپيوتر ICS شما بايد شمايي مانند زير در properties شبكه داشته باشد :

Network Properties
One Client for Microsoft networks
Two network adapters
Two TCP/IP, one for each network adapter
Two NetBEUI, one for each network adapter
One File and Printer Sharing for Microsoft Networks.

اگر هر كدام از اجزا نبودند با دكمه add ميتوانيد انها را اضافه كنيد . در ضمن IPX را نيازي نيست پس ميتوانيد انرا حذف كنيد .
One Client for Microsoft networks
در قدم بعدي بايد پروتوكول TCP/IP را كه از اداپتور شبكه شما رد ميشود را سازماندهي كنيد . در اين كامپيوتر ادرس TCP/IP را به 192.168.0.1 تغيير دهيد و subnet mask را نيز به 255.255.255.0 تغيير دهيد . فعلا اينكه اينها چي هستند را بگذريم .

Configure Internet Connection

برروي NetBEUI كه برروي كارت شبكه شما قرار گرفته تا به مودم dsl مرتبط شود كليك كنيد و انرا پاك كنيد . بروي TCP/IP كليك كنيد و TCP/UP را همانطور كه ISP شما گفته است تنظيم كنيد .

More things to configure

در properties شبكه خود Primary Network Login را به Client for Microsoft Networks تغير دهيد . در اخر برروي file and print sharing كليك كنيد و file sharing را enable كنيد . اين گزينه براي ارتباط ديگر كامپيوتر ها با اين كامپيوتر لازم است .
حال به اينترنت متصل شويد و ببينيد با اين كامپيوتر ميتوانيد به اينترنت متصل شويد يا خير . در صورتي كه موفق شديد تا اينجاي كار را درست پيش رفته ايد . حال بايد كامپيوتر هاي ديگر را پيكر بندي كنيد كه باز هم ياد اور ميشوم از صحت شبكه خود مطمئن باشيد. نكته اي كه بايد متذكر شوم اينست كه نام ICS server را به نامي كه در workgroup كامپيوتر هاي ديگر است يكي كنيد . حال كه كامپيوتر ICS شما به اينترنت ميتواند متصل شود و به شبكه متصل است نوبت نصب ICS است .
از منوي start به كنترل پنل برويد . برروي add/remove programs دوبار كليك كنيد و برروي زبانه windows setup برويد برروي internet tools دوبار كليك كنيد و internet connection sharing را انتخاب كنيد . كه البته براي پيشروي عمليات نصب بايد CD ويندوز را در سي دي رام بگذاريد .
بعد از بوت شدن دوباره سيستم يك پنجره ويزارد Home Networking باز ميشود .
ابتدا از شما درباره اتصال شما به اينترنت سوال ميكند كه اگر از مودم كابلي يا dsl استفاده ميكنيد گزينه A direct connection …. را انتخاب كنيد و اداپتور شبكه را نيز انتخاب كنيد صفحه بعدي به شما اجازه ميدهد كه Home network connection را انتخاب كنيد . در ضمن شما نيازي به ساختن ديسك ستاپ براي شبكه خانگي نداريد . بعد از نصب شما بار ديگر بوت ميشويد . كه بعد از ان بايد از لحاظ امنيتي كامپيوترتان را تنظيم كنيد .
براي امنيت در network properties گزينه TCP/IP (Shared) را برگزينيد و properties راانتخاب كنيد . سپس زبانه Binding را انتخاب كنيد و گزينه File and Printer sharing for microsoft networks را از حالت انتخاب خارج كنيد .
حال بايد كامپيوتر هاي ديگر را نيز سازماندهي كنيد .
سازماندهي كامپيوترهايي كه بعنوان كلاينت در ICS عمل ميكنند و از طريق سرور به اينترنت وصل ميشوند با سيستم عامل Windows 98/ME
network properties را باز كنيد و ان را با ليستي كه در پايين مي اورم چك كنيد و ان را با اطلاعات زيرين تطبيق دهيد يادتان باشد كه netBEUI نبايد نصب شده باشد .

Network Properties
One Client for Microsoft networks
One network adapters
One TCP/IP
One NetBEUI
One File and Printer Sharing for Microsoft Networks.

Select TCP/IP and click properties.
Configure TCP/IP in the following way
IP Address: Obtain IP Address Automatically
Gateway: blank or 192.168.0.1
Bindings: Check both Client for MS Networks and File/Print Sharing Click

حال بعد از ريبوت كردن سيستم به سازماندهي اينترنت اكسپلورر بپردازيم . ابتدا تمامي اينترنت اكسپلورر ها را ببنديد . و سپس به internet options برويد و زبانه connection را انتخاب كنيد . اگر ميتوانيد گزينه never dial a connection را چك بزنيد . سپس به زبانه LAN setting برويد و تمامي چك مارك ها را برداريد . اين تنظيمات نيازي به تنظيمات پروكسي سرور ندارد .
تا اينجا تنظيمات بر اساس ويندوز هاي 98/ME را گفتم حالا نوبت به ويندوز هاي XP/2000 ميرسد .
قبل از نصب ICS برروي ويندوز از صحت عملكرد شبكه داخلي و صحت درستي اتصال به اينترنت مطلع شويد چراكه در صورتيكه هر يك از اين دو مشكلي داشته باشد ICS نميتواند به درستي عمل كند . اگر قبلا از سيستم اشتراك گذاري ديگري بصورت نرم افزاري استفاده ميكرديد يا حتي ICS را قبلا نصب كرده ايد انرا پاك كنيد . اين عمل در مورد پروكسي سرورهايي مانند Sygate نيز ميشود انرا نيز برداريد (البته در صورت نصب ) . تمامي نرم افزارهاي فايروال را غير فعال كنيد . البته بعد از عمليات نصب ميتوانيد انها را دوباره فعال كنيد .
از كامپيوتري با دو NIC يا همان ICS server برروي My network places كليك راست كنيد و گزينه properties را انتخاب كنيد . اولين كاري كه بايد انجام دهيد تغيير نام كانكشن اينترنتي شما به چيزي ساده كه به راحتي قابل شناسايي باشد است . اگر بصورت پيشفرض يكي local area connection و ديگري local internet connection 2 باشد اولي را به internet و دومي را به LAN تغيير دهيد .

Home Networking Connection (LAN)

كارت شبكه اي كه به LAN شما متصل ميشود را با كليك راست برروي ايكون ويژه و انتخاب properties تنظيم كنيد . و از صحت اطلاعات زير مطمئن شويد . Client for Microsoft windows / file and print sharing / NetBEUI and TCP/IP كه در كنار انها بايد يك چك مارك باشد . اگر نيست انها را با كليك برروي دكمه install نصب كنيد .
گام بعدي تنظيمات TCP/IP هست . TCP/IP را انتخاب كنيد و دكمه properties را برگزينيد . و ادرس ip را به 192.168.0.1 تغيير دهيد و Subnet mask را نيز به 255.255.255.0 تغيير دهيد و سپس ok را بزنيد .

Internet Connection

برروي internet NIC كليك راست كنيد . وگزينه هاي زير را بايد داشته باشيد .
Client for Microsoft / networks / file and print sharing / netbeui / tcp/ip كه شما تنها به TCP/IP نياز داريد كه تنها كنار هم اين گزينه هم چك مارك ميگذاريد . كه البته برداشتن چك مارك هاي كنار ديگر گزينه ها باعث ميشود امنيت شما در مقابل هكر ها بالاتر رود . تنظيمات TCP/IP شما براي cable/dsl مودم را از خدمات دهنده اينترنت خود بپرسيد .
Check Internet Connection
حال بايد اتصال اينترنتي خود را چك كنيد . مرورگر اينترنتي خود را باز كنيد و چند سايت باز كنيد براي تست . اين عمل را بايد انجام دهيد چراكه براي ادامه مسير به صحت اتصال خود به اينترنت نيازمنديد .

Configure a second computer to test the LAN

حال كه از صحت اتصال به اينترنت خود مطلع شديد بايد از صحت LAN خود نيز مطلع شويد . براي ادامه مسير نوبت به تنظيمات كامپيوتر هاي ديگر است بنابراين اگر كامپيوتر هاي ديگر از سيستم عامل 95/98/ME استفاده ميكنند در بالا نحوه تنظيمات را توضيح داده ام اگر هم از XP/2000 استفاده ميكنيد در پايين توضيح خواهم داد . باز هم تاكيد ميكنم تا وقتي كه از صحت LAN خود مطلع نشده ايد به ادامه عمليات نپردازيد . در ضمن نام workgroup كامپيوتر سرور بايد همانند نام ديگر كامپيوتر ها باشد . بعد از انكه تنظيمات كامپيوتر هاي ديگر را انجام داديد در ادامه به نصب ICS ميپردازيد .

Configuring Windows 2000 And XP

نميدونم چطور اما خوب تنظيمات در اين نسخه از سيستم عامل نسبت به 98 بسيار ساده تر است . گزينه هاي بيشتري در اين نسخه ميبينيد اما خوب رابطه با كاربر بسيار ساده تر است .
در مورد XP نسخه NetBEUI بصورت پيشفرض نصب نيست . براي ادامه مسير بايد فايل هاي زير را از سي دي ويندوز XP برروي هاردديسك كپي كنيد .

#1) copy nbf.sys into the %SYSTEMROOT%SYSTEM32DRIVERS directory
#2) copy netnbf.inf into the %SYSTEMROOT%INF directory

در اينجا بايد به network properties برويد . يكي از مسير ها براي رسيدن به اين نقطه كليك راست بر network neighbohood برروي دسكتاپ است . در سيستم عامل XP ميتوانيد network neighborhood را در منوي استارت در گزينه setting و سپس به network dialup connections پيدا كنيد . برروي network connection براي local area network كليك راست كنيد . از صحت وجود گزينه هاي زير مطلع شويد و همچنين در كنار همه انها بايد چك مارك باشد . به اين عمل binding براي كارت شبكه شما ميگويند .

Client for Microsoft windows
file and printer sharing for Microsoft windows
NetBEUI

اگر هر يك از گزينه هاي فوق نبود ميتوانيد انها را با زدن برروي دكمه install نصب كنيد . تنظيمات شبكه شما به پايان رسيده است حال بايد نام كامپيوتر و workgroup خود را عوض كنيد .
نام كامپيوتر شما نامي است كه شبكه كامپيوتر شما را به ان نام ميشناسد . نام workgroup همانطور كه از نامش پيداست نام گروهي كه كامپيوتر ها به هم متصل هستند را مشخص ميكند . تا كامپيوتر ها بتوانند يكديگر را بشناسند . لذا برروي my computer كليك راست كنيد و گزينه properties را انتخاب كنيد . زبانه network identification را انتخاب كنيد . صفحه باز شده نام كامپيوتر و گروه عملياتي را نشان ميدهد در صورت نياز انرا عوض كنيد . براي عوض كردن ان بعد از انكه از اينكه شما بصورت workgroup هستيد و نه بصورت domain مطلع شديد برروي دكمه properties كليك كنيد و نام را عوض كنيد .

Enabling shares on Windows 2000 and XP

براي حضور در شبكه بايد حداقل يك فايل يا پرينتر را با شبكه به اشتراك بگذاريد براي اين كار فولدري به نام shared انتخاب كنيد و گزينه sharing را برگزينيد . و به قسمت shared as رفته و نام اشتراكي را ميتوانيد عوض كنيد ميتوانيد همان بگذاريد . اين اشتراك سبب ميشود كه هر كسي از گروه بتواند برروي ان كنترل كامل داشته باشد . به ان معناست كه هر كس كه پشت اين كامپيوتر مينشيند ميتواند از اين فولدر استفاده كند . در ضمن در ضميمه اضافه كنم كه اگر گزينه sharing را نميبينيد قبلا در عناوين قبلي نحوه نمايان كردن اين گزينه را توضيح داده به هر حال ميتوانيد از folder option اين كار را انجام دهيد . براي اجازه دادن به ديگر ان براي دسترسي به شبكه بايد تنظيمات پرميشن را انجام دهيد .
Install ICS ON WIN2000 سرور
حالا نوبت به نصب ics ميرسد . بروي internet connection خود كليك راست كنيد و گزينه properties را انتخاب كنيد . به زبانه sharing برويد و تنها چك مارك Enable Internet connection sharing را بگذاريد و ok كنيد . وسپس دكمه yes رابزنيد اين سوال در مورد اي پي شما سوال ميكند كه جاي نگراني ندارد . براي تنظيمات كلاينت به بخش مربوطه مراجعه كنيد .
installing ICS for win XP
بعد از انكه از صحت اتصال به اينترنت و شبكه داخلي خود مطلع شديد .
ابتدا نام كانكشن خود را به چيزي كه قابل تشخيص باشد تغيير دهيد كه بصورت پيشفرض به نام Local Area Connection و Local Area Connection 2 ناميده شده است . به منوي استارت رفته و برروي My Network Places كليك راست نماييد و گزينه properties را انتخاب كنيد . و از انجا نام كانكشن خود را تغيير دهيد . در اين جا فرض بر انستكه نام انها را بترتيب به Internet و home network تغيير داده ايم . برروي كانكشن internet كليك راست و properties كنيد . برروي زبانه sharing كليك كرده و گزينه Enable Internet Connection Sharing را چك مارك كنيد . برروي ok و سپس yes كليك كنيد . فايل شيرينگ نبايد با هيچ اداپتور شبكه اي ديگري bound شود بنابراين در اين كامپيوتر File and print sharing براي باز كردن نفوذ هكر ها گزينه خوبي است لذا به network connections برگرديد و در properties كانكشن اينترنت چك مارك گزينه file and print sharing for Microsoft networks و client for Microsoft networks را برداريد . برزبانه personal firewall برويد و گزينه انرا چك دار كنيد . يادتان باشد كه براي كانكشن home network گزينه ها دقيقا برعكس باشد يعني client for Microsoft windows و file and print sharing چك داشته باشند و personal firewall هم خاموش باشد .
ICS Client For XP
براي تنظيمات ديگر كامپيوتر ها جز كامپيوتر سرور بايد به منوي استارت رفته و گزينه my network places برويد بروي كانكشن local area network كليك راست و properties كنيد و گزينه هاي زير را هر كدام كه نبود نصب كنيد
Client for Microsoft networks / file and print sharing for Microsoft networks
internet protocol (tcp/ip) / NetBEUI / optionally , the QoS Packet Scheduler
اگر پروتوكول هاي ديگري چون IPX را داريد وجود انها ضرورتي ندارد و ميتوانيد انرا پاك كنيد . در همين منو گزينه tcp/ip را انتخاب كنيد و به قسمت properties ان برويد در صفحه باز شده obtain an ip address automatically , Obtain DNS server address automatically را انتخاب كنيد و احتمالا بعد ازان كامپيوتر را ريبوت كنيد .
براي تنظيمات اينترنت اكسپلورر به internet options برويد به زبانه connections برويد اگر ميتوانيد گزينه never dial a connection را انتخاب كنيد . بعد از ان برروي تنظيمات LAN برويد و تمامي چك مارك ها را برداريد در ضمن تنظيمات شما نيازي به پروكسي سرور ندارد .
ICS Client For 2000
بروي my network places كليك راست كنيد و منويي كه حاوي كانكشن هاي شما ميباشد را بياوريد . برروي LAN خود كليك راست كنيد و گزينه هاي زير را در صورتي كه وجود نداشت نصب كنيد و البته چك مارك دار .
client for Microsoft networks / file and print sharing for Microsoft networks
internet protocol (TCP/IP) / NetBEUI
از همين جا به properties گزينه tcp/ip برويد و گزينه هاي obtain an ip address automatically و obtain dns server address automatically را انتخاب كنيد . بعد از ok كامپيوتر را ريبوت كنيد
براي تنظيمات اينترنت اكسپلورر هم مانند XP عمل كنيد .
تمام شد . اگر كليه عمليات را مو به مو و به دقت انجام دهيد با هيچ مشكلي مواجه نخواهيد شد .



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1475
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

اتصال به اینترنت ممکن است تا چند وقت دیگر از طریق اتصال به خروجی های برق به آسانی میسر شود . مخابرات خط قدرت از خطوط الکتریکی موجود به منظور انتقال پهنای باند مخابراتی به درون محیط های شبکه خانگی و ارائه سرویس های مخابراتی درون خانه ها و شرکت ها استفاده می کند .

با وجود مزایایی که مخابرات خط قدرت می تواند ارائه دهد ، اموری همچون چگونگی استاندارد سازی و مشکلات اقتصادی باقی می ماند که توسعه این تکنولوژی را به عقب انداخته است .

بدون تکامل و توسعه در ایجاد استاندارد های مناسب و رگولاسیون به صورت جهانی ، نمی توان مخابرات خط قدرت را به عنوان یک تکنولوژی درخور و بدون خطر مورد استفاده قرار داد .

ایده بکارگیری شبکه های قدرت برای اهداف مخابراتی به زمانی حدود 8 دهه قبل بر می گردد . اگرچه شبکه های الکتریکی آن زمان اساساً برای انتقال انرژی با کمترین تلفات ، و بدون در نظر داشتن نیاز های مخابراتی طراحی شده بودند اما خیلی زود دانشمندان موفق شدند هر دو کار یعنی انتقال انرژی با اتلاف کم و ارسال اطلاعات به صورت حقیقی را به صورت عملی و در حد رضایت بخشی ممکن سازند .

در ابتدا تنها PSU ها قادر بودند به صورت مفیدی از این امکان بهره ببرند اما این وضعیت اخیراً تغییر کرده است . تغییر قاعده ای که در بازارهای انرژی و مخابرات در سال 1998 انجام شد به نوعی یک ابتکاری بود که به پیشرفت تکنولوژی مخابرات خط قدرت کمک خواهد کرد .

به این ترتیب ، PSU ها در آینده نزدیک با رقبایی مواجه خواهند شد که می خواهند زمینه های کاری جدید را در بازار مخابرات و با توجه به پتانسیل این تغییر قاعده فراهم کنند .

تولید الکتریسیته می تواند گسترده تر شده به وسیله سرویس های value-added خاص ، همچون قرائت خودکار اندازه از راه دور (دور سنجی) ، طرح های شناسایی تعرفه و تنوع تعرفه ، یا دیگر سرویس هایی به منظور اتوماسیون ساختمان و نهایتاً به منظور تقویت مصرف کنندگان .

مبحث مایل آخر در حوزه اتصال شبکه های الکتریکی به درون یک محیط بسته نیز یکی از مباحث جذاب در این تکنولوژی به شمار می رود ، از طرفی این تکنولوژی قادر است به عنوان یک جایگزین حقیقی برای شبکه های مخابرات بین المللی موجود ، از همه نوع از جمله سرویس های صوتی ، سرویس های دیتا و خصوصاً فاکس و دسترسی به اینترنت پر سرعت- کم هزینه برای تمامی منازل مورد استفاده قرار گیرد . بنابراین هدف اصلی ارائه روشی برای بهره برداری از خطوط قدرت داخلی به عنوان شبکه های گسترده محلّی پر سرعت که بتوانند اطلاعات صوتی و تصویری دیجیتال را در کنار دیگر اطلاعات حمل کنند می باشد .

این موضوع به واسطه جذابیت بالای آن بسیار گسترده مورد توجه قرار دارد چنانچه در ایالت متحده گام های رو به جلویی توسط Home Plug Alliance برداشته شده و اتحادیه اروپا نیز در طرح تکنولوژی های جامعه اطلاعاتی ISI به آن می پردازد .

مطالعات بیشمار و آزمایشات پایکار بسیار زیاد نشان داده است که با ارائه یک رنج فرکانسی در حدود 20 مگاهرتز می توان نرخ دیتا را تا حداکثر چند صد مگابیت بر ثانیه با استفاده از ظرفیت کانال شبکه های توزیع در مراحل ولتاژ ضعیف و ولتاژ متوسط بدست آورد .

این نتیجه به صورت بالقوه یک نوآوری بزرگ است که می تواند ارزش اقتصادی قابل ملاحظه ای داشته باشد . به عنوان یک نمونه امکان دسترسی به اینترنت از طریق پریزهای برق روی دیوار را می توان نام برد . امری که باعث خواهد شد عظیم ترین علوم و دانش بشری در تمامی جهان و در یک زمان برای همگی در دسترس باشد و از طرفی هزینه های دسترسی بالای اینترنت که هم اکنون مانع بزرگی برای کاربران است به طرز قابل توجه ای تغییر خواهد کرد .

در مقابل انتشار رادیویی ، کاربران اینترنت قادر خواهند بود موضوعات مورد نظرشان را خودشان انتخاب کنند و به این ترتیب رسانه های گران بهای کنونی به زودی به رسانه های پیش پا افتاده بدل خواهد شد اینها همگی به دلیل آسان و ارزان بودن دسترسی به اینترنت از طریق خروجی های الکتریسیته روی دیوار خواهد بود . با همزمانی استفاده از توان الکتریکی از طریق خروجی های دیواری امکان خرید و تجارت ، دستیابی به اطلاعات و همچنین مخابرات جهانی در یک زمان ممکن خواهد شد .

البته استفاده از شبکه های الکتریکی بدون محدودیت نیز نمی باشد ، زیرا سرویس های موجود همچون باند های رادیویی موج بلند –کوتاه و متوسط و باند های رادیویی آماتور فعلی یک باند فرکانسی از حدود 9KHZ تا 20 KHZ را پوشش داده اند .

برای اختصاص فرکانس و تعیین سطح محدودیت ها ، راه حل هایی پیدا شده است . نظر به اینکه مخابرات روی شبکه های قدرت بطور اساسی Wire borne است ، مقیاس های مناسبی برای جلوگیری از تشعشع سیگنال های غیر مجاز نیز پیدا شده است . هم اکنون تلاش های اصلی برای پیدا کردن راه حل هایی که نتیجه آنها سازگاری الکترومغناطیسی (EMC) باشد در جریان است .



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1373
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

امروزه خطوط تلفن در سراسر دنيا گسترش يافته است.  روش هاي گوناگوني براي دسترسي به اينترنت ايجاد شده است که هر کدام نيازمند زيرساخت هايي براي فراهم نمودن اين امکان است. يکي از کارآمدترين وساده ترين روش ها ADSL است.

در علم مخابرات، به محيطي که داده ها از آن انتقال مي يابند Media يا رسانه گفته مي شود. زوج سيم، کابلهاي کواکسيال (مثل کابل آنتن تلويزيون)، موجبر ها (لوله هايي فلزي با سطح مقطع مستطيل يا دايره شکل)، هوا و فيبرهاي نوري مهمترين رسانه هاي مخابراتي هستند. براي هر رسانه پارامترهايي به نام فرکانس قطع بالا و پايين تعريف مي شود. و منظور از آنها حداکثر و حداقل فرکانسي است که آن رسانه مي تواند با کيفيت مطلوب از خود عبور دهد. به اختلاف اين دو فرکانس پهناي باند يا Band Width مي گويند.  ADSL براي کيلومتر هاي پاياني ارتباط تا مشتري از خطوط تلفن بهره مي گيرد. خط تلفن متشکل از دو رشته سيم مسي به هم تافته شده است که در حالت عادي صداي انسان در قالب سيگنال هاي آنالوگ روي آن ها منتقل مي شود. محدوده ي عبور فرکانسي آن از صفر تا حدود 2 مگاهرتز مي باشد. لکن در سيستمهاي تلفن شهري (PSTN) فقط از 4 کيلو هرتز اين محدود براي عبور صدا استفاده مي شود و بقيه ي  باند فرکانسي آزاد است.

در سيستمهاي Diap-Up از همان 4 كيلو هرتز پهناي باند صوتي جهت انتقال داده استفاده مي شود و با استفاده از پيشرفته ترين روش هاي مدولاسيون ديجيتال و فشرده سازي اطلاعات، مي توان حداکثر 56 کيلو بيت اطلاعات را در يک ثانيه منتقل نمود. حال فرض کنيد باند فرکانسي ما از 4 كيلو هرتز به 2 مگا هرتز افزايش پيدا کند، يعني تقريبا 500 برابر شود، واضح است که ميزان انتقال داده را مي توان به شدت افزايش داد.  ADSL با تقسيم محدوده ي فرکانسي قابل انتقال از طريق خط، محدوده هايي مجزا براي انتقال voice  و data در نظر مي گيرد. در اين روش uplink و downlink متقارن نيستند. البته براي استفاده هاي خاص مي توان ارتباط متقارن هم ايجاد نمود. براي ADSL در عمل معمولا باند فرکانسي 30 كيلو هرتز تا 138 كيلو هرتز براي فرستادن اطلاعات و باند فرکانسي 138 كيلو هرتز تا 1.104 مگا هرتز براي گرفتن اطلاعات استفاده مي شود. در اين صورت با توجه به روش هاي مدولاسيون مورد استفاده مي توان به پهناي باند ديجيتالي معادل با 8 مگا بيت در ثانيه دست يافت که معمولا براي به دست آوردن ضريب کيفيت سرويس دهي (QoS) بهتر، عملا سرعتي حدود 1.5 تا 2 مگابيت در ثانيه در اختيار کاربر قرار مي گيرد.

با توجه به اين که باند فرکانسي 0 تا 4 کيلوهرتز که براي انتقال سيگنال هاي صوتي تلفني استفاده مي شود در ADSL دست نخورده باقي مانده است، مشترک مي تواند در عين اتصال به اينترنت تماس هاي تلفني خود را نيز بر قرار سازد. براي اين کار يک Splitter که در واقع داراي يک فيلتر پايين گذر (LPF) است، از ورود سيگنال هاي فرکانس بالا به داخل دستگاه تلفن جلوگيري مي كند. همچنين براي اتصال به اينترنت از طريق ADSL ، يک مودم ADSL لازم است.

سوييپچ هايي که در مراکز مخابرات براي برقراري ارتباط تلفني نصب شده اند، به هيچ عنوان توانايي عبور فرکانسهاي بالاي 4 کيلو هرتز را ندارند. دستگاه هايي به نام DSLAM يا DSL Acsess Multiplexer در مرکز مخابرات کار گذاشته مي شود. اين دستگاه توسط فيلترهاي فرکانسي، باند 4KHz اول هر زوج سيم را به سمت سوييچ هاي مخابراتي مي فرستد و بقيه پهناي باند را براي اتصال به اينترنت استفاده مي کند. هر DSLAM پذيراي صدها زوج سيم از طرف مشترکين بوده و در نهايت از سوي ديگر با يک اتصال با پهناي باند خيلي زياد به اينترنت متصل است و به اين طريق مشترکين مي توانند با سرعت بالا و يکنواخت از اينترنت استفاده کنند.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1487
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

يك روش بى سيم فوق العاده سودمند و انقلابى در زمينه دسترسى تمامى كاربران (در هر سطحى) به اينترنت است. اين نام از حروف اول كلمات Worldwide Intero Perability for Microwave Access گرفته شده و همانگونه كه از نام آن پيدا است، راه حلى براى دسترسى به اينترنت از طريق امواج مايكروويو است. طراحان و مهندسان اين روش برآن هستند تا در آينده اى نزديك، دسترسى بى حد و مرز به اينترنت را براى تمامى كاربران تا حد دسترسى به تلفن همراه آسان كنند و همانگونه كه اكنون در اغلب كشورهاى جهان، داشتن و استفاده از يك تلفن قابل حمل، به پديده اى معمولى بدل شده است، دسترسى آسان و نامحدود به مكان به اينترنت، براى همگان حاصل شود.
WiMAX در آينده بسيار نزديك، اينترنت را در كنار شبكه مخابراتى قرار خواهد داد و چنان انقلابى را در اين زمينه به وجود خواهد آورد كه روشن كردن اكثر كامپيوترهاى قابل حمل، خانگى و يا خاص، مساوى با اتصال آنها به اينترنت باشد. اين استاندارد از طرف IEEE معتبر شناخته شده و كد ۸۰۲.۱۶ از طرف اين سازمان به آن اختصاص يافته است.

WiMAX در حالت ایده آل اجازه می دهد که پهنای باندی در حدود 70Mbps میان کاربران و نقطه مرکزی بصورت اشتراکی استفاده شود. استانداردهای دسترسی به اینترنت و شبکه نشان می دهد که چنین پهنای باندی برای حدود 60 شرکت که همزمان نیاز به یک ارتباط T1 معادل 1.544Mbps داشته باشند کافی خواهد بود.

کیفیت و سرعتی که WiMAX به مشتری ارائه می کند باعث شده است تا این تکنولوژی برای استفاده در سرویسهایی مانند VoIP، کنفرانسهای ویدئویی، برقراری شبکه های خصوصی و ... بطور همزمان کاربرد داشته باشد

طرز كار WiMAX
WiMAX از نظر استفاده از امواج مايكروويو براى دسترسى مستقيم كاربران به اينترنت، تا حدود زيادى شبيه واى فاى است، با اين تفاوت كه سرعت آن بسيار بالاتر و برد آن به طور چشمگيرى وسيع تر است به طورى كه سرعت آن را مى توان با خطوط پرسرعت با پهناى باند وسيع (نظير T3 و DSL) مقايسه كرد و برد امواج آن را با تلفن همراه. از نظر فراگيرى شبكه نيز با هيچ كدام از مقياس هاى شناخته شده شبكه قابل مقايسه نيست و حتى از مقياس MAN كه براى شبكه هاى شهرى به كار مى رود و در حال حاضر بزرگترين مقياس شبكه هاى يكپارچه است هم به مراتب وسيع تر است.
اين سيستم از دو بخش كلى تشكيل مى شود: اول برج WiMAX (WiMAX tower) كه بيشترين شباهت را به برج هاى مخابراتى دارد و قادر است تا شعاع ۸ هزار كيلومتر مربع را تحت پوشش خود بگيرد. دوم گيرنده WiMAX (WiMAX receiver) شامل آنتن گيرنده امواج مايكروويو كه مى تواند برحسب موقعيت گيرنده از يك قطعه كوچك گيرنده WiFi در يك لپ تاپ تا گيرنده فرستنده داخلى در يك اداره متفاوت باشد.
برج WiMAX مى تواند به طور مستقيم و با يك پهناى باند بالا (مثلاً خط T3) با اينترنت در ارتباط باشد و امواج را به كاربران و يا برج بعدى انتقال دهد. با توجه به گستره بالاى هر برج (۸ هزار كيلومتر مربع) با ايجاد برج هاى متعدد در انتهاى محدوده تحت پوشش يك برج ديگر، مى توان محدوده قابل توجهى را _ مشابه با سيستم تلفن همراه غير ماهواره اى _ تحت پوشش قرار داد. كاربرانى كه هم اكنون از سيستم WiFi براى اتصال به اينترنت استفاده مى كنند به خاطر تشابه استفاده از سيگنال ها، احتمالاً مى توانند از WiMAX نيز استفاده كنند هرچند كه تجهيزات دريافت امواج WiMAX در حال حاضر متفاوت با واى فاى است.

چرا WiMAX
دسترسى «اينترنت بى سيم» هم اكنون از طريق تكنولوژى واى فاى ميسر است و ممكن است اين سئوال به نظر برسد كه چه لزومى به ابداع يك تكنولوژى ديگر در اين زمينه است. آيا اگر فقط مشكل برخى از اشكالات سيستم واى فاى است، نمى توان با بهسازى اين سيستم به همان چيزى كه WiMAX مدعى آن است دست يافت؟نگاهى به تفاوت هاى WiMAX و واى فاى نشان مى دهد كه به رغم تشابه اين دو روش در استفاده از امواج مايكروويو براى تامين دسترسى اينترنت براى كاربران، WiMAX و واى فاى دو سيستم جداگانه هستند.

واى فاى اتصال بى سيم را با بردى كوتاه، حداكثر در حد محوطه يك فرودگاه، نمايشگاه يا كافى شاپ (نهايتاً در سطح ۶۵ كيلومتر مربع) برقرار مى سازد. در حالى كه در WiMAX صحبت از اتصال بى سيم دست كم در حد يك شهركوچك است (چيزى در حدود هشت هزار كيلومتر مربع). گذشته از اين حداكثر سرعتى كه تكنولوژى واى فاى براى كاربران فراهم مى كند، سرعت دانلود پنج مگابايت در ثانيه است و اين در حالى است كه كاربران تكنولوژى WiMAX با سرعت شگفت انگيز ۵۰ تا ۱۰۰ مگابايت خواهند توانست داده ها را از اينترنت دانلود كنند (به اين ترتيب امكان تماشاى يك فيلم با كيفيت بالا از اينترنت- كه سرعتى حداقل برابر با ۱۰ مگابايت در ثانيه نياز دارد- براى كاربرى كه در حال حركت با يك لپ تاپ است به راحتى ممكن خواهد بود).
تفاوت عمده ديگر WiMAX با واى فاى و نيز روش هاى دسترسى با پهناى باند بالا، ارزان بودن آن است كه هرچند تا رسيدن به اين مولفه به شدت مهم راه زيادى مانده است ولى يكى از اهداف طراحان آن است. «ارزان بودن» يا حتى «زياد گران نبودن» چيزى است كه برآورده شدن آن مى تواند تمام تكنولوژى هاى رقيب WiMAX را از ميدان به در كند.

WiMAX در رفابت با WLAN

WiMax بابردي برابر 50 كيلومتر و سرعت دسترسي معادل 70 مگا بيت بر ثانيه،‌در حال تكامل بخشيدن به فناوري ASL است .
نقطه ضعف بزرگ فناوري هاي باند پهن فعلي آن است كه به دليل نياز به سيم كشي، نمي توانند همه مناطق را پوشش دهند. زيرا امكان سيم كشي در همه جا وجود ندارد. فناوري WiMax آمده تا اين مشكل را مرتفع كند WiMax مي تواند امكان دسترسي به باند پهن را براي مشتركان معمولي و تجاري به صورت بي سيم فراهم كند.

  البته WiMax رقيب LAN بي سيم نيست. اما انحصار آن را به چالش مي كشد. WiMax اينترنت را با سرعت 70 مگا بيت بر ثانيه و در محدوده اي 50 كيلومتري به مجتمع ها و ساختمان ها مي رساند و از آن جا به بعد، ايستگاه هاي كاري از طريق Wlan يا شبكه سيمي به اينترنت متصل مي شوند.
بالاتر، سريعتر،‌بيشتر نبايد سريعا تحت تاثير اعداد و ارقامي كه نشان دهنده سرعت بالاي دسترسي و مسائلي از اين قبيل است، قرار گرفت . اين پارامترها تنها در شرايط آزمايشگاهي حاصل مي شوند و در شرايط واقعي، اين ظرفيت بين مشتركان به اشتراك گذاشته مي شنود. به عنوان مثال،‌اگر 50 مشترك وجود مي شوند. به عنوان مثال، اگر50 مشترك وجود داشته باشند، به هر كدام از آن ها تنها 1.44 مگا بيت بر ثانيه مي رسد و در محدوده 50 كيلومتري حتما اين تعداد مشترك وجود دارد. طبق گفته سازندگان ،‌ WiMax هزينه نصب كمي دارد. البته گران تر از Wlan است ، اما ارزان تر از ايستگاه هاي سلولي GSM تما مي شود. اين بدان معناست كه اپراتورهاي WiMax مي توانند با هزينه كمتر، سطح بيشتري از شهر را پوشش دهند.
در آينده بايد بتوان به جاي نصب پردردسر دكل ها در مناطق مرتفع ، به راحتي آنتن ها را در سقف خانه ها و ساختمان نصب كرد.
شبكه هاي بي سيم در سطح شهر اولين نسخه استاندارد WiMax كه در آوريل 2002 روانه بازار شد، يك سيستم يك نقطه به چند نقطه بود كه در بازه فركانسي 10 تا 66 گيگا هرتز كار مي كرد. انتقال داده در اين فركانس، نيازمند ديد مستقيم بود و اين كه امكان آن در بسياري از شهرها و مناطق وجود نداشت،نقطه ضعفي براي آن به شمار مي آمد.
به هيمن جهت، در نسخه اصلاح شده اين استاندارد، IEEE802.16a كه در ژانويه 2003 منتشر شد، مشخصه فركانسي به محدوده 2 تا 11گيگا هرتز انتقال داده شده تا نياز به داشتن ديد مستقيم در ارتباطات رفع شود.
مشتركان و نقاط دسترسي WiMax در دو باند فركانسي كار مي كنند: 5 گيگا هرتز و 3.5 گيگا هرتز باند 5 گيگا هرتز نياز به مجوز ندارد و مي توان تا توان 100 ميلي وات سيگنال ارسال كرد. با اين توان امكان پوشش دادن محدوده 30 متري درون محل هاي بسته و محدود وسيع تري در خارج آن وجود دارد .
اما كار در باند 3.5 گيگا هرتز نياز به مجوز دارد و با تواني در حدود يك وات، مي توان به برد 50 كيلومتر، كه در ابتدا بدان اشاره شد، رسيد. ميزان توان مورد استفاده در اين سيستم، به نوع مجوز استاندارد سيستمي كه در محل به كار گرفته شده است، بستگي دارد.
پركاربردترين پيكربندي 802.16a، شامل يك ايستگاه پايه است كه از طريق يك PMP، به نقاط دسترسي داخل ساختمان متصل مي شود. شعاع سلول ها ، عموما بين شش تا ده كيلومتر است كه در اين محدوده، كاربردهاي ديد مستقيم به صورت بهينه كار نمي كنند. همچنين حداكثر شعاعي كه از نظر تئوري قابل دسترسي است ، به كار گرفته نشده است. از ديگر كاربردهاي 802.16، برقراري ارتباط بين Wlanها و نقاط تجاري، و اتصال آنها به اينترنت است. در اين كاربرد، محل هاي تجاري مي توانند WiMax را در جايي نصب كنند كه امكان سيم كشي وجود ندارد.
امنيت بالا WiMax تاكنون شامل DES يا Triple DES به همراه يك كليد 16 بيتي بوده است. در زماني كه WiMax بخواهد به صورت رسمي به بازار عرضه شود، از AES يا استاندارد پيشرفته امنيتي استفاده نمي كند كه داراي بالاترين ضريب امنيتي در بين الگوريتم هاي موجود است . اين استاندارد ، پايه اي براي روش هاي امنيتي بعدي سيستم نيز خواهد بود.
اين فناوري كجا از WLAN جدا مي شود؟
از نظر تئوري، WiMax و WLAN مي توانند با هم تداخل كاري داشته باشند. زيرا در برخي كشورها شبكه هاي WLAN از هيمن محدوده فركانسي استفاده مي كنند. اما زيمنس اطمينان داده است كه WiMax از محدود فركانسي 2.4 تا 2.834 گيگا هرتز به منظرو استفاده در WLAN استفاده نكند.
آنتن هاي هوشمند در 802.16 به منظور افزايش محدوده تحت پوشش و بالا بردن بازدهي، امكان استفاده از آنتن هاي هوشمند نيز فراهم شده است . يعني به جاي يك آنتن از چهار آنتن استفاده مي شود. هر يك از اين چهار آنتن، در بازه هاي زماني معيني، عمليات ارسال و دريافت داده را انجام مي دهند. اين آنتن ها يا سيگنال هاي مختلفي را ارسال مي كنند يا جريان داده اضافي مي فرستند. اين تكنيك آخر، براي استفاده در WiMax يك روش ايده آل است. زيرا باعث مي شود علي رغم موانع مختلفي كه در مسير ارتباطي وجود دارد، مانند ساختمان ها و درختان ، حداقل يك سيگنال ، شانس رسيدن را بيايد و ديگر نيازي به ارسال مجدد نباشد.
طبق بررسي اينتل، بازدهي اين آنتن هاي چهارگانه كه به MI-MO يا چند ورودي- چند خروجي معروفند، چهار برابر آنتن هاي تكي است . براي رسيده به توان مشابه در آنتن هاي معمولي، بايد ميليون ها بار توان بيشتري مصرف كرد. البته، سيستم هايي كه از آنتن هاي MI-MO استفاده مي كنند، براي مديريت صحيح سيگنال ها نياز به پردازش بيشتري دارند.
اينتل بر اين باور است كه اين آنتن ها در سيستم هاي انتقال داده آينده، حتما مورد استفاده قرار مي گيرند. همچنين مي توان بدون پرداخت هزينه بالا، از اين آنتن ها در pcها و نوت بوك ها استفاده كرد، زيرا هزينه تمام شده هر آنتن ، كمتر از يك دلار خواهد بود.
IEEE802.16 علاوه بر استفاده از آنتن هاي هوشمند ، از شبكه هاي Mesh نيز، كه براي تحت پوشش قراردادن مناطق گسترده تر كاربرد دارند، پشتيباني مي كند. در شبكه هاي Mesh تلفن هاي همراه ،‌PDAها، نوت بوك ها ، بازي هاي الكترونيكي، و pcها به عنوان نقاط تقويت سيگنال شبكه مورد استفاده قرار مي گيرند تا به اين ترتيب، دامنه تحت پوشش شبكه به ميزان زيادي گسترش‌ يابد. ويژگي اين شبكه ها در اين است كه ادوات به كار رفته، ارسال را با توان پايين انجام مي دهند تا نياز به مصرف انرژي زيادي وجود نداشته باشد. اين ويژگي در شبكه هايي كه ادوات به كاررفته در آن ، مانند تلفن هاي همراه يا PDAها، از باتري استفاده مي كنند،‌بسيار مهم است .
گام بعدي شبكه هاي تلفني يا سيمي، شبكه هايي گران قيمت هستند. به همين دليل تاكنون شبكه هاي باند پهن كابلي يا DSL چنان انتظار مي رفت، گسترده نشده اند. اگر WiMax طوري كار كند كه طراحانش پيش بيني كرده اند ، اين كاستي به زودي برطرف مي شود و اينترنت باند پهن در اختيار همه قرار مي گيرد.
اينتل كه خود از پشتيبانان اين نوع شبكه بي سيم است، محصولات نيمه هادي مربوط به آن را در سال 2004 به بازار عرضه كرد. اين قطعات مناسب ادوات سمت مشترك است كه نقاط دسترسي WiMax مي باشند. زيمنس تمايل دارد ايستگاه هاي پايه را در نيمه سال 2005 ارائه كند.
محصولات كاربر نهايي سازگار با 802.16 در سال 2006 و تلفن هاي همراه و PDAها با قابليت كار با WiMax در سال بعد از آن آماده عرضه مي شوند. اگر اين محصول در حوزه MAN يا شبكه هاي شهري چنان موفق باشد كه WLAN در صنعت بوده است، آينده خوبي در انتظارش خواهد بود. WLAN به خاطر تبعيت از يك استاندارد جهاني، گسترش خوبي پيدا كرده است و مي توان هرجا از آن استفاده كرد.
Paul Otellini، قائم مقام اينتل، پيش بيني مي كند كه طي دو تا چهارسال ، WiMax به همان جايگاهي برسد كه WLAN در حال حاضر قرار دارد. اولين نوت بوك با قابليت كاربا WiMax در 2006 در بازار خواهد بود و بنا به گفته Otellini، مي توان در سال بعد منتظر تلفن همراه و PDA آن بود.
WiMax، مكمل و رقيب WiMax نيز مانند DSL، درست به خانه ها مي رسد. اين موضوع به سرويس دهندگان امكان مي دهد ارتباط با مشتركان را مديريت كنند. WiMax به زودي انحصار شبكه هاي محلي را به چالش مي كشد. سرويس دهندگان رقيب كه تاكنون ظرفيت مورد نياز خود را از شركت هاي مخابرات اجاره مي كردند، مي توانند خود فرستنده هاي WiMax را نصب كرده و يك رقابت جهاني را در سراسر دنيا با آنها آغاز كنند. اين رقابت جان تازه اي به دنياي تجارت مي دهد و مشتركان مي توانند شاهد كاهش قيمت ها، در اثر اين رقابت باشند.


:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1320
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

اصولاً به هر سيستمي كه قادر به خواندن و تشخيص اطلاعات افراد يا كالاها باشد سيستم شناسايي يا Identification System گفته ميشود. بطور كلي شناسايي خودكار و نگهداري داده ها (AIDC) روشي است كه طي آن تجهيزات خواه سخت افزاي يا نرم افزاري قادر به خواندن و تشخيص داده ها بدون كمك گرفتن از يك فرد هستند. باركدها، كدهاي دو بعدي، سيستم هاي انگشت نگاري ، سيستم شناسايي با استفاده از فركانس راديويي، سيستم شناسايي با استفاده از قرنيه چشم و صدا و … از جمله اين راهكارها در اين مقال ميباشند. يكي از جديد ترين مباحث مورد توجه دانشمندان جهت شناسايي افراد يا كالاها استفاده از سيستم شناسايي با استفاده از فركانس راديويي يا RFID ميباشد.

تصور كنيد كه وارد يك فروشگاه زنجيره اي شده ايد و اقلام مورد نياز خود را داخل چرخ دستي (trolley) قرارداده ايد. صندوق دار با استفاده از بار كد ميبايستي كه تك تك اقلام داخل سبد را برداشته و اطلاعات آن را توسط باركد خوان (Barcode Reader) يكي يكي به داخل رايانه وارد كند تا فاكتور اقلام انتخابي شما صادر گردد. سياري از اوقات بدليل آنكه تعداد كالاهاي خريداري شده بسيار زياد ميباشند؛ صفهاي طولاني اي در فروشگاه هاي زنجيره اي تشكيل ميشود.تازه ، گاهي اوقات نيز مخدوش شدن علائم بار كد، از خواندن اطلاعات جلوگيري ميكند ، كه اين خود موجب مشكلات بيشتري ميشود. با اين فن آوري جديد يعني RFID شما سبد كالاي خود را برميداريد و بدون اينكه مجبور به ايستادن در صفهاي طولاني شويد و يا حتي بدون اينكه مجبور باشيد اقلام خريداري شده را به صندوقدار يا نگهبان نشان دهيد، از در خارج ميشويد.
چرا؟ چون برچسب روي كالا ديگر باركد (Barcode) نيست بلكه از نوع RFID ميباشد و خودش با فرستان علائم راديويي كليه اطلاعات جاري خود از قبيل تعداد، قيمت، وزن، … را به كامپيوترهاي موجود در درهاي خروجي مخابره ميكند. اين برچسبها داراي دو بخش تراشه و آنتن هستند و داراي عملكرد بسيار ساده اي مي باشند؛ تراشه اطلاعات را از طريق آنتن منتشر ميكند و حسگرهايي در اطراف قرار دارند ،اين اطلاعات را دريافت ميكنند. از جمله مهمترين محاسن آن كاهش سرقت يا دزدي و محاسبه سريعتر تعداد كالاهاي موجود در انبار بدون نياز و كمك به نيروهاي انساني است. اما تنها اشكال اين فن آوري گران بودن آن است، اگر چه روزگاري ميرسد كه تمامي اشياء و كالاها اين برچسب ها را مثل باركد خواهند داشت.

طور كلي RFID يا سيستم شناسايي با استفاده از فركانس راديويي سامانه ي شناسايي بي سيمي است كه قادر به تبادل داده ها بوسيله برقراري اطلاعات بين يك Tag كه به يك كالا ، شئ يا .. متصل شده است و يك بازخوان (Reader) مي باشد. اصولاً سامانه هاي RFID از سيگنالهاي الكترونيكي و الكترو مغاطيسي براي خواندن و نوشتن داده ها بدون تماس بهره گيري مي كنند.
Tag ها وسيله شناسايي متصل شده به كالايي است كه ما ميخواهيم آن را رد يابي كنيم وبازخوان ها (Reader) ها وسايلي هستند كه حضور برچسب ها را در محيط تشخيص داده و اطلاعات ذخيره شده در آنها را بازيابي ميكنند. با توجه به اينكه اين سيستمها بر مبناي تغييرات امواج مغناطيسي و يا فركانس هاي راديويي كار ميكنند، جهت تقويت سيگنالهاي موجود در محيط گاهي اوقات از آنتن (تقويت كننده سيگنال) نيز استفاده ميشود.

تجهيزات مورد نياز:
بطور كلي فن آوري RFID از تجهيزات ذيل جهت پياده سازي بهيه خود كمك ميگيرد:
1. انواع برچسب Tag
2. انواع خواننده بر چسب Reader
3. انواع نويسنده اطلاعات Printer
4. آنتن- تقويت كننده سيگنال
5. نرم افزار مديريت اطلاعات
6. بانك اطلاعاتي، ساختار شبكه اطلاعاتی.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1610
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی
مزاياي استفاده از فن آوري RFID
مزايا استفاده از اين تكنولوژي به شرح ذيل ميباشد:
1.كاهش هزينه ها (كاهش فعاليت هاي دستي و افزايش سرعت)
2.اتوماسيون (بدون توقف)
3.كاهش خطا
4.كنترل فرايندهاي غير قابل رويت
5.امكان به روز رساني بر چسب ها بدون دخالت دست
6.امنيت
7.يكپارچگي

كاربري در RFID
- مديريت بار مسافران :
شناسايي و كنترل بار و اثاثيه مسافران با استفاده از فركانسهاي راديويي RFID در دسامبر سال 2004 همايشي با شركت اعضاء ياتا و با هدف زمينه سازي كاربردي IT در شركتهاي هواپيمايي در خاور ميانه برگزار گرديد كه البته عمده توجه خود را بر تسهيل امور صنعت هواپيمايي معطوف نمود. پروژه سوم تائيد شده در اين مجمع با عنوان شناسايي و كنترل بار و اثاثيه مسافران با استفاده از فركانسهاي راديويي RFID به اعضاء معرفي گرديد. پروژه سوم، شناسايي و كنترل بار و اثاثيه مسافران با استفاده از مهمترين بخشهاي بررسي شده درباره اين پروژه در ذيل ارائه شده است:
هدف از بكارگيري فركانسهاي راديويي جهت شناسايي و كنترل بار و اثاثيه مسافران، ترويج و توسعه فناوري RFID به منظور بهبود مديريت و سازماندهي فرآيندهاي مختلف اداره بار نظير جداسازي، دسته بندي و حمل و نقل اثاثيه مسافران و جلوگيري از خسارات احتمالي يا مفقود شدن اين محموله ها مي باشد. در عين حال بكارگيري سيستم RFID موجب كاهش هزينه هاي شركتهاي هواپيمايي و ارتقاء سطح خدمات ارائه شده به مشتريان ميگردد.

- كنترل ورود و خروج وسايط نقليه
يكي ديگر از كاربردهاي بسيار شايع استفاده از فن آوري RFID كنترل ورود و خروج وسايط نقليه در محلهايي است كه امنيت ورود و خروج ماشينها بسيار مهم و ضروري بنظر ميرسد. اين سيستم با چسباندن يك Tag برروي وسيله نقليه و قراردادن كليه اطلاعات مربوط به اين وسيله در حافظه آن امكان پذير ميشود.قبل از رسيدن وسيله نقليه به درب ورودي يا خروجي ؛ ماشين از محلي كه در آن يك آنتن جهت دريافت اطلاعات Tag چسبيده شده بر روي وسيله نقليه وجود دارد؛ عبور ميكند. دستگاه Reader اطلاعات موجود بر روي Tag را از آنتن بازخواني ميكند و در صورتي كه اطلاعات موجود بر روي Tag نشانگر مجوز ورود يا خروج باشد، گيت ورودي يا خروجي باز ميشود. در صورتي كه هيچ گونه برچسبي بر روي ماشين وجود نداشته باشد و يا در صورتيكه اطلاعات موجود بر روي Tag نشانگر مجوز عدم خروج يا ورود باشد، افراد امنيتي مستقر در محل درب ورودي يا خروجي گيت جهت بارزسي وسيله نقليه اقدام ميكند.

- مديريت كتابخانه ها و كتاب ها
ازجمله كاربردهاي جالب فن آوري RFID كاربرد وسيع آن در كتابخانه هاي بزرگ ميباشد. با چسباندن يك Tag (كه كليه مشخصات كتاب در آن ذخيره سازي شده است) بر روي كتاب و قراردادن يكسري از آنتن ها و Reader ها در محل كتابخانه ميتوان از مزاياي ذيل بهره جست:
الف- جلوگيري از سرقت کتاب هاي موجود
ب- اجراي سيستم خودكار بازگشت و حتي خروج كتابها از كتابخانه
ج- پيگيري و كنترل چيدمان صحيح كتابها در قفسه هاي مربوط به خودشان

- كاربرد فن آوري RFID در مباحث پزشكي
فن آوري RFID در مباحث پزشكي كاربردهاي بسيار گسترده اي دارد. اين فن آوري بسيار جالب از هنگام ورود بيمار توسط يك دستبند كه كليه اطلاعات بيمار در آن قرار ميگيرد در يك بيمارستان مجهز آغاز ميشود. ثبت و يا ذخيره سازي اطلاعات بيمار از قبيل نام و آدرس، تاريخ پذيرش و بستري و نيز نوع بيماري ،پزشك معالج ،نوع عمل جراحي و …. در پايين آوردن اشتباهات و خسارات جبران ناپذير در بيمارستان نقش حياتي دارد. همچنين فرارو يادزديده شدن بيمار از بيمارستان با همين فن آوري تقريباً غير ممكن بنظر مي رسيد. جلوگيري ازجابجا شدن اطفالي كه تازه بدنيا آمده اند از جمله كابردهاي بسيار حساس اين فن آوري ميباشد. همچنين در محل هاي نگهداري دارو، با چسباندن برچسب داروها ميتوان از ميزان مصرف، تاريخ مصرف داروها به راحتي باخبر شد.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1427
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

به تازگی نسل جدید تلفن های همراه و نوت بوک مجهز به گیرنده WiMAX می باشند که با بهره گیری از این تکنولوژی یک کاربر می تواند به راحتی و در هر مکان تحت پوشش شبکه اینترنت قرار بگیرد و این تکنولوژی نوعی قابلیت پوشش دهی شبکه ای می باشد که امکان دریافت اطلاعات حتی در دور افتاده ترین نقاط را ممکن می سازد.
به عبارت دیگر تکنولوژی ارتباطی دیجیتال بی سیم بر مبنای استاندارد IEEE 802.16 جهت برقراری ارتباط پرسرعت اینترنتی که در آن محدودیت سرعت و مکان وجود ندارد WiMAX نام گذاری شده است.
از دیگر مزایای تکنولوژی WiMAX نسبت به سیستم های ارتباطی قدیمی تر به خصوص ADSL حذف کامل کابل های مخابراتی می باشد که علاوه بر ایجاد امکان برقراری ارتباط هزینه های راه اندازی را به طور چشمگیری کاهش می دهد.
امواج WiMAX از طریق دکل های مخابراتی ارسال می گردد که عملکردی مشابه با فرستنده های امواج تلفن همراه دارد ولی با این تفاوت که یک دکل فرستنده WiMAX قادر است به تنهایی محدوده ای تقریبا برابر 65 کیلومتر مربع را تحت پوشش قرار دهد، درحالیکه دکل های تلفن همراه محدوده ای بسیار کوچکتر را تحت پوشش قرار می دهند.دکل های سیستم WiMAX قادر هستند که به طور مستقیم با پهنای باند بالا به اینترنت متصل شوند که این اتصال معمولا از طریق کابل های زیر زمینی و یا یک اتصال بدون سیم از طریق امواج رادیویی ماکروویو بین چند دکل فراهم می گردد.پهنای باند انتقال داده دراین تکنولوژی در حدود 70 مگابایت بر ثانیه می باشد که البته این میزان پهنای باند بین کاربران تقسیم می گردد.

نسل دیگر تکنولوژی ارتباطی بی سیم Wi-Fi نام دارد که شعاع پوشش دهی آن در حدود 30 مترمی باشد و این پوشش دهی گاه به یک شرکت و یا یک فرودگاه خلاصه می گردد که درصورت خروج از محدوده پوشش دهی کاربر از اینترنت خارج می گردد.مزیت دیگر WiMAX به Wi-Fi پهنای باند نقل و انتقال داده ها می باشد که در حدود 10 تا 15 مگابایت بیشتر می باشد.


با در اختیار داشتن نسل جدید نوت بوک ها بر پایه Montevina و تجهیز آنان به گیرنده WiMAX ، اینترنت پر سرعت در همه نقاط توسط کاربر در دسترس خواهد بود و رویای دسترسی به اینترنت پر سرعت بدون محدودیت مکانی به حقیقت می پیوندد.


با توجه به مزایای مذکور وافزایش روز افزون کاربران اینترنت و ایجاد دهکده جهانی ، برای کشور ایران هم دسترسی به اینترنت با پهنای باند بالا و پوشش وسیع یکی از نیازهای ضروری محسوب می گردد که با توجه به وعده های داده شده امیدواریم هر چه سریعتر برای راه اندازی این سیستم جدید در کشورمان اقداماتی صورت گرفته و همه شهرها و تمامی نقاط ایران تحت پوشش این پدیده جدید قرار بگیرند.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1418
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

در حالی که اندازه فایلهای موجود در اینترنت هر روز بزرگتر میشود و صفحات وب پیچیده و کم کم در حال تبدیل شدن به یک مساله عادی در اینترنت هستند ما هنوز از اتصال کند و نامطمئن Dial-Up که دارای حداکثر سرعتی برابر با 56 کیلوبیت در ثانیه است برای اتصال به اینترنت استفاده میکنیم.

البته راههای دیگری نیز مانند استفاده از ارتباط ماهواره ای یا خطوط اختصاصی وجود دارند اما معمولا" آنقدر پیچیده و پر هزینه هستند که مصرف کنندگان خانگی و یا شرکتها کوچک به سادگی از خیر آنها میگذرند! ولی راه دیگری هم وجود دارد که نیاز به هزینه و تجهزات اضافی چندانی ندارد و مانند اتصال Dial-Up به راحتی میتواند از طریق خط تلفن شما را با سرعتهای بسیار بالایی به ایترنت متصل کند.

به تکنولوژی که تمامی موارد ذکر شده را به راحتی در دسترس تمامی مصرف کنندگان قرار میدهد Digital Subscriber Line (خط دیجیتال مشترک) یا به اختصار DSL گفته میشود.


مزایای DSL :

  • شما در حالی که به اینترنت متصل هستید میتواند به از طریق تلفن تماسهای صوتی برقرار کنید. استفاده از سرویس DSL سبب اشغال شدن خط تلفن شما نخواهد شد.
  • سرعت اتصال از طریق تکنولوژی DSL بسیار بالاتر از سرعت اتصال به اینترنت از طریق اتصال های معمولی Dial-Up است.
  • برای اجرای DSL به سیم کشی مجدد نیازی نخواهد بود و شما میتوانید از خطوط معمولی تلفن که تا کنون نیز از آنها استفاده میکردید, بهره ببرید.
  • شرکت های ارائه دهنده خدمات DSL همیشه یک مودم DSL را به عنوان بخشی از خدمات به شما ارائه خواهند کرد. به همین خاطر میتوانید با قیمت بسیار ارزان تر و به طور مطمئن تری از خدمات ارائه شده استفاده نمایید.

معایب DSL:

  • اتصال DSL هنگامی که شما به مخابرات یا به شرکت ارائه دهنده خدمات نزدیک تر هستید نسبت به زمانی که از آنها دور هستید بهتر عمل میکند.
  • این اتصال هنگام ارسال داده ها کندتر از هنگام دریافت آنها عمل مینماید.
  • این سرویس همه جا در دسترس نمیباشد. در حقیقت برای دسترسی به آن خدمات دهنده باید در محل نزدیکی به شما قرار داشته باشند .

خطوط تلفن :

خطوط معمولی تلفن از ذوج سیمهای مسی تشکیل شده است. این سیم ها را شرکت ارائه دهنده خدمات تلفن یا همان شرکت مخابرات در منزل شما نصب میکند. این سیمها به صورت ذاتی توانایی حمل داده های بسیار بیشتری را نسبت به آنچه برای انتقال مکالمات تلفنی ساده به آن نیاز است دارا میباشند. این مساله به این معنی است که این خطوط میتوانند یک محدوده وسیع از فرکانسها را که بسیار بیشتر از میزان درخواستی برای انتقال صداست حمل کنند. تکنولوژی DSL از این ظرفیت اضافه برای حمل داده ها بر روی سیم مسی بدون مختل کردن توانایی خطوط تلفن برای حمل مکالمات ساده استفاده مینماید. تمام کاری که DSL انجام میدهد, استفاده از فرکانسهای مختلف و قابل انتقال بر روی خطوط تلفن برای انجام این وظایف ویژه است.


برای درک درست تکنولوژی DSL, شما باید در ابتدا دو نکته مهم را در ارتباط با خطوط معمولی تلفن بدانید. اولین نکته مفهومی است که از طرف متخصصین POTS (یا Plain Old Telephone Service) نامیده میشود. یکی از مهمترین مسائلی که POTS را برای انتقال فرکانسهای مختلف محدود میکند نه سیم ها هستند و نه فاصله. بلکه سوئیچهایی هستند که در سر راه خطوط مخابراتی قرار گرفته اند. تلفن ها و دیگر تجهیزات معمولی تلفن میتوانند صدای انسان را که شامل تنهای صدای معمولی است و بین فرکانس صفر تا 3400 هرتز قرار دارند به راحتی منتقل کنند. این محدوده فرکانسی بسیار کوچک است. برای مثال آن اگر آن را با محدوده فرکانسی مورد استفاده در بلندگو های استریو مقایسه کنید خواهد دید که این بلندگو ها از فرکانسهای بین 20 تا 20000 هرتز که تا 5 برابر بیش از فرکانسهای ذکر شده است استفاده مینمایند. علاوه بر این سیم های مورد استفاده در شبکه تلفن توانایی حمل فرکانس هایی تا چندین میلیون هرتز را دارا میباشند. استفاده از بخشی چنین کوچک از ظرفیتهای سیمهای انتقال در تلفن یک دلیل فنی و شاید تا حدودی تاریخی دارد. به خاطر داشته باشید که استفاده از سیم های زوج مسی در سیستم تلفن به بیش از صد سال قبل و ابتدای تولد تلفن باز میگردد.

با توجه به این موضوع که برای اتصال هر خانه و یا هر شماره به شبکه تلفن باید از یک ذوج سیم مسی از مرکز تا محل مورد نظر استفاده کرد, تعداد سیم های مورد نیاز برای اتصال حجم وسیعی از مشترکان بسیار زیاد خواهد بود. به همین خاطر به وسیله محدود کردن فرکانسها میتوان تعداد بسیار زیادی از سیم ها را درون کابل ها و یا کانالهای کوچک بسته بندی کرد بدون اینکه نگرانی از بابت تداخل میان این سیم ها وجود داشته باشد. اما این محدودیت برای تجهیزات جدیدی (مانند تجهیزات DSL) که داده ها را به صورت دیجیتال و با سرعت بالا بر روی سیمها منتقل میکنند مانع مهمی نخواهد بود و به همین خاطر میتوان از ظرفیت اضافه سیم های تلفن به صورت کاملا مناسب و بدون وجود خطر تداخل استفاده کرد. در حقیقت تکنولوژی DSL نیز همین کار را انجام میدهد.

انواع رایج ADSL Asymmetrical DSL یا DSL نا متقارن:

بیشتر ادارات کوچک و خانه ها توسط ADSL یا DSL نا متقارن به اینترنت متصل هستند. در این نوع از اتصال DSL , فرکانسها بر روی خط تلفن, با فرض اینکه مصرف کنندگان بیشتر به دریافت اطلاعات از اینترنت میپردازند تا به ارسال آن , تقسیم بندی شده است. با توجه به همین فرض معمولا پهنای باند در دسترس مشترکان برای دریافت اطلاعات بین 3 تا 4 برابر پهنای باند آنها برای ارسال اطلاعات است. با استفاده از این شیوه و با توجه به اینکه مصرف کنندگان خانگی و اداری بیشتر به دریافت اطلاعات میپردازند تا به ارسال آن میتوان از پهنای باند موجود به شکل بهینه تری استفاده نمود.


Very high bit-rate DSL یا DSL با پهنای باند بالا:

نوعی از اتصال DSL است که تنها در مسافت های کوتاه قابل اجراست. این امر به این معناست که مشترک یا مصرف کننده حتما باید دارای فاصله اندکی تا سرویس دهنده یا مرکز مخابرات باشد. به علت وجود محدودیت های فیزیکی برای اجرا, و هزینه های بسیار بالا, این سرویس بسیار محدود بوده و تنها توسط مشتریان خاصی مورد استفاده قرار میگیرد.

Symmetric DSL یا DSL متقارن:

این سرویس بیشتر توسط شرکتهای کوچکی که حجم زیادی از اطلاعات را بر روی اینترنت ارسال میکنند مورد استفاده قرار میگیرد. با توجه به متقارن بودن این اتصال, سرعت ارسال و دریافت داده ها در آن یکسان است. اما هنگام استفاده از این سرویس نمیتوانید به طور همزمان از خط تلفن خود برای برقراری تماسهای تلفنی معمولی استفاده کنید.

Rate-Adaptive DSL :

نیز یکی دیگر از نمونه های DSL است که در آن مودم میتواند با توجه به طول خط و کیفیت سیگنال, سرعت اتصال را تنظیم نماید تا جلوی بروز خطا هایی همچون تضعیف بیش از حد سیگنال گرفته شود.

محدودیت های فاصله :

توانایی ها و مزایای استفاده از یک اتصال DSL تا حد زیادی به این بستگی دارد که شما در چه فاصله ای از مرکز مخابرات یا شرکتی که خدمات ADSL را ارائه میکند قرار گرفته باشید. هر چقدر طول اتصال افزایش پیدا کند کیفیت سیگنال افت پیدا خواهد کرد و سرعت اتصال کمتر خواهد شد. حداکثر فاصله مجاز برای برقراری یک اتصال ADSL برابر با 18000 فوت یا 5460 متر است. به هر حال برای حفظ سرعت و کیفیت, بسیاری از ارائه دهندگان خدمات ADSL یک حد پایین تر را برای ارائه خدمات خود در نظر میگیرند. اگر فاصله از حدود تعیین شده فراتر رود, مشتریان ممکن است شاهد سرعتهایی بسیار کمتر از مقادیری که توسط سرویس دهنده اعلام شده باشند. برعکس این موضوع نیز صادق است. یعنی مشترکین نزدیک تر به مرکز مخابرات یا سرویس دهنده معمولا شاهد سرعت های بالاتر از مقادیر اعلام شده هستند. علاوه بر این ADSL میتواند پهنای باند بسیار بالایی را تا حد 8 مگابیت بر ثانیه (Mbps) برای دریافت اطلاعات و 640 کیلوبیت بر ثانیه (Kbps) برای ارسال اطلاعات را در فواصل تا 6000 فوت (یا 1820 متر) ارائه نماید. البته به طور معمول, بالاترین سرعتهایی که امروزه به طور گسترده به مشترکین ارائه میشوند تا حداکثر 5/1 مگابیت بر ثانیه برای دریافت و بین 64 تا 640 کیلوبیت بر ثانیه برای ارسال اطلاعات است.

نحوه تقسیم سیگنال در خطوط تلفن :

شاید از خود بپرسید که تقسیم سیگنال در یک اتصال ADSL دقیقا چیست؟ به زبان بسیار ساده تقسیم سیگنال عبارتست از تعیین محدوده فرکانسی برای ارسال یا دریافت داده ها بر روی زوج سیم مسی تلفن. در تکنولوژی ADSL دو استاندارد رقیب و ناسازگار برای انجام اینکار وجود دارد. اولین استاندارد, استانداردی است که توسط ANSI وضع شده و Discrete Multi Tone یا به اختصار DMT نامیده میشود. در مقابل استاندارد قدیمی تری نیز که از نظر اجرایی ساده تر و ارزان قیمت تر است با نام Carrierless Amplitude Phase یا به اختصار CAP وجود دارد که بیشتر در تجهیزات اولیه ADSL مورد استفاده قرار میگرفت.

تکنولوژی CAP به وسیله تقسیم سیگنالها به 3 دسته مجزا عمل مینماید. در این تقسیم بندی گفتگوهای صوتی معمولی در محدوده صفر تا 4 کیلو هرتز منتقل میشوند, همانطور که در تمامی مدارهای معمولی تلفن این عمل انجام میگیرد. کانال Upstream یا کانالی که برای ارسال داده ها استفاده میشود در باند فرکانسی بین 25 تا 160 کیلو هرتز قرار خواهد گرفت و در نهایت کانال Downstream که مختص دریافت داده ها از شبکه است در محدوده فرکانسی قرار خواهد گرفت که از 240 کیلوهرتز آغاز میشود. البته بالاترین حد پهنای باند دریافت داده ها با توجه به شرایطی همچون: طول خط, پارازیت بر روی خط و تعداد مصرف کنندگان متصل به یک سوئیچ واحد در مرکز تلفن تعیین خواهد شد اما معمولا دارای یک حد بالا برابر با 5/1 مگاهرتز است.


در نهایت این سیستم از سه کانال مجزا که به صورت مناسبی از یکدیگر جداسازی شده اند تشکیل شده است. با استفاده از این شیوه میتوان امکان تداخل بین کانالها بر روی یک خط و یا تداخل سیگنالهای مختلف بر روی خطوط دیگر را به حداقل رساند.

تکنولوژی DMT نیز سیگنالها را به کانالهای جداگانه تقسیم میکند اما مانند تکنولوژی CAP این کار را با تقسیم پهنای باند فرکانسی با مقادیر مشخص برای هریک از جریانهای داده ارسالی یا دریافتی انجام نمیدهد. در عوض DMT جریانهای داده را به 247 کانال 4 کیلو هرتزی مستقل تقسیم مینماید. برای اینکه بهتر متوجه شود میتوانید تصور کنید که شرکت مخابرات اتصال سیم مسی شما را به 247خط مجزا که هر کدام دارای پهنای باند 4 کیلوهر تز هستند تقسیم کرده است و سپس به هر کدام از این خطوط یک مودم متصل نموده است. در این حالت شما دارای 247 مودم خواهید بود که در یک زمان به کامپیوتر شما متصل شده اند. هر مودم متصل شده به خط تلفن شما, یا در حقیقت هر کانال هوشیار بوده و اگر کیفیت سیگنال بیش از اندازه مجاز افت کند میتواند آن را به کانال دیگری منتقل نماید. در این سیستم مودم دائما درحال تغییر مکان سیگنالها به کانالها متفاوت است تا بهترین کانال را برای انتقال داده ها بیابد. علاوه بر این بعضی از کانالهای پایین تر که از 8 کیلو هرتز آغاز میشوند به عنوان کانالهای دو سویه برای دریافت و ارسال اطلاعات مورد استفاده قرار میگیرند.


نظارت و طبقه بندی نمودن اطلاعات بر روی کانالهای دو سویه و نگهداری کیفیت سیگنال در بالاترین حد بر روی هر 247 کانال, پیاده سازی این تکنولوژی را بسیار پیچیده تر از پیاده سازی تکنولوژی CAP میسازد. اما با توجه به قابلیت انعطاف بالای آن میتوان آن را برای انواع خطوط با کیفیت های مختلف در بهترین حالت مورد استفاده قرار داد.




:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1483
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

اينترنت پديده‌اي است که زندگي بدون آن براي بسياري از انسان‌ها، ديگر غيرقابل تحمل و حتي غيرممکن است.
همه ما بااينترنت سر و کار داريم. اما اينترنت چگونه کار مي‌کند؟ چه اجزايي دارد و مهم‌تر اين که به چه کسي تعلق دارد؟ به سروري که از طريق آن وارد دنياي مجازي وب مي‌شويم؟ به ما  که کاربران آن هستيم؟
در واقع هيچکدام . چون اينترنت نه به ما که به هيچ کس ديگري تعلق ندارد.
اينترنت مجموعه‌اي جهاني از شبکه‌هاي بزرگ و کوچک است که به هم پيوسته‌اند و نام اينترنت (شبکه‌هاي در هم تنيده) از همين مجموعه گرفته شده است.
اينترنت کارش را سال 1969 با چهار هسته يا سيستم کامپيوتري ميزبان شروع کرد اما امروز ميليونها مورد از آنها در سراسر جهان وجود دارند.


البته اين که گفته مي‌شود اينترنت صاحب ندارد بدان معنا نيست که هيچ کس بر آن نظارت ندارد. يک موسسه غيرانتفاعي به نام انجمن اينترنت (Internet Society) که در سال 1992 تشکيل شده است مسئول نظارت بر  آن است و مراقب است که پروتکل‌ها و قوانيني که در مورد اينترنت تصويب شده‌اند، در سراسر جهان اجرا شوند.


تسلسل شبکه‌ها
هر کامپيوتري که به اينترنت وصل است - از جمله کامپيوتري که با آن اين گزارش را مي‌خوانيد- بخشي از يک شبکه است. شما که در خانه با يک مودم به يک موسسه ارائه دهنده سرويس‌هاي اينترنتي (ISP) وصل مي‌شويد؛ در محل کار  بخشي از يک شبکه محلي هستيد و بيشتر مواقع باز هم از طريق مودم به يک ISP  و از آن به اينترنت وصل مي‌شويد و يا اينکه ... .
به هر حال اين که از چه طريق به اينترنت وصل شويد مهم نيست، مهم اين است که با اتصال به اينترنت،  بخشي از دنياي شبکه‌ها مي‌شويد.
بسياري از شرکت‌هاي ارتباطاتي بزرگ بک‌بُن‌هاي(ستون فقرات) اختصاصي خودشان را دارند که مناطق زيادي را به هم وصل مي‌کنند.



معمولا اين شرکت‌ها در هر منطقه  يک نقطه حضور( POP) دارند. POP جايي است که کاربران محلي با استفاده از مودم و تلفن يا خطوط ارتباطي مشخصي به شبکه شرکت وصل مي‌شوند.
نکته جالب در اين باره اين است که در هيچ شبکه‌ اي مرجع کنترل کننده‌اي وجود ندارد و به جاي آن چند شبکه سطح بالا وجود دارند که از طريق نقاط دسترسي شبکه NAP))به هم متصل مي‌شوند.


نمونه شبکه‌اي
براي درک اين پروسه به اين مثال توجه کنيد:
شرکت A يک ISP بزرگ است. اين شرکت در هر شهر بزرگي يک نقطه حضور(POP) دارد. اين POP ها قفسه‌هاي پر از مودم‌ هستند که مشتريان ISP با تلفن به آنها متصل مي‌شوند. شرکت A خطوطي از  جنس فيبر نوري  را از شرکت مخابرات اجاره کرده است تا به وسيله آنها نقاط حضورش را به هم متصل کند.
حالاشرکت B را در نظر بگيريد. اين شرکت از چند ISP کوچک‌تر تشکيل شده است و در هر شهر بزرگ ساختمان‌هايي دارد که ISPهاي آن ماشين‌هاي ارائه دهنده خود را در آنها مستقر کرده‌اند. اين شرکت آن قدر بزرگ است که خودش با استفاده از خطوط فيبر نوري خودش‌ ساختمان‌هايش را به هم متصل کرده است و در واقع ISP هايي که زير نظر اين شرکت کار مي‌کنند از اين طريق به هم وصل شده‌اند.


نقشه نقاط اتصال مرکز داده uunet در امريکا


در اين ساختار تمام مشتريان شرکت A مي‌توانند با هم ارتباط داشته باشند و تمام مشتريان شرکت B با هم در ارتباط هستند. اما هيچ کدام از مشتريان شرکت A نمي‌تواند با مشتريان شرکت B ارتباط داشته باشد.
براي رفع اين مشکل دو شرکت توافق مي‌کنند با NAPها در شهرهاي مختلف ارتباط قرار کنند و انتقال داده‌ها بين مشتريان دو شرکت در شهر هاي مختلف از طريق نقاط دسترسي شبکه انجام مي‌گيرد. تحت اين شرايط تمام کامپيوترهايي که به اينترنت وصل مي‌شوند با هم ارتباط خواهند داشت.


پلي براي انتقال اطلاعات
تمام اين شبکه‌ها براي برقراري ارتباط با يکديگر به نقاط دسترسي شبکه، بک‌بُن‌ها (ستون فقرات) و روترها (راهبان) نياز دارند. نکته جالب توجه در اين پروسه اين است که يک پيغام مي‌تواند در کسري از ثانيه از کامپيوتري به کامپيوتر ديگر برود و با عبور از شبکه‌هاي مختلف،  نيمي از جهان را بپيمايد.
اما اين پيغام‌ها از کدام مسير بايد رفت و آمد کنند.



 مشخص کردن اين مسيرها به عهده روتر‌ها است. روتر‌ها(راهبان‌ها) مشخص مي‌کنند که اطلاعات از کدام مسير از يک کامپيوتر به کامپيوتر ديگر بروند.
آنها در واقع کامپيوتر‌هاي حرفه‌اي و قدرتمندي هستند که پيغام‌هاي ما را مي‌فرستند  و از طريق هزاران مسيري که تعريف شده است انتقال پيغام را سرعت مي‌بخشند.
يک روتر(راهبان) دو وظيفه مجزا اما مرتبط با هم دارد:
    - تضمين مي‌کند که اطلاعات به جايي که نبايد بروند، نروند.
    - تضمين مي‌کند که اطلاعات به مقصد مورد نظر برسد.
به دليل انجام اين کارها، روتر‌ها نقش بسيار موثري در نحوه ارتباط دو شبکه کامپيوتري ايفا مي‌کنند. روتر‌ها دو شبکه را به هم متصل مي‌کنند و  اطلاعات ميان آن دو را رد و بدل مي‌کنند. آنها همچنين از شبکه‌ها در برابر انتقال بي‌مورد اطلاعات محافظت مي‌کنند. بدون توجه به تعداد شبکه‌ها،‌ طرز کار روتر‌ها  بدون تغيير باقي مي‌ماند.
از آنجا که اينترنت از ده‌ها هزار شبکه مختلف تشکيل شده است، استفاده از روتر‌هادر آن ضروري است.


بک‌بُن‌ها
اولين بک‌بُن دنيا در سال 1987 توسط بنياد ملي علم آمريکا  (NFS) درست شد. اين بک‌بُن که NSFNET نام داشت يک خط T1 بودکه 170 شبکه کوچک‌تر را به هم متصل مي‌کرد و با سرعت انتقال 554/1 مگا بايت در ثانيه کار مي‌کرد. يک سال بعد NSF با همکاري IBM و MCI بک‌بُن T3 (45 مگا بايت بر ثانيه) ايجاد کرد.
بک‌بُن‌ها معمولا شاهراه‌هايي از جنس فيبر نوري هستند. اين شاهراه‌ها از چندين فيبر نوري در هم تنيده تشکيل شده‌اند تا ظرفيت انتقال داده‌هايشان بيشتر شود.
 اين کابل‌ها با  علامت OC مشخص مي‌شوند مانند: OC-3 ،OC-12 يا OC-48 . يک OC-3 توانايي انتقال 155 ميليون بايت را در ثانيه دارد در حالي که يک OC-48 مي‌تواند 2488 ميليون بايت(488/2 گيگا بايت) را درثانيه انتقال دهد.
براي اين که به سرعت بالاي بک‌بُن‌هاي مدرن پي ببريم کافي است آنرا با مودم‌هاي معمولي 56K مقايسه کنيم که 56000 هزار بايت را در ثانيه منتقل مي‌کنند.
امروزه شرکت‌هاي بسياري وجود دارند که بک‌بُن‌هاي با ظرفيت بالاي خود را دارند و به نقاط اتصال متفاوتي در سراسر جهان متصل‌اند. در اين حالت هر  کاربر اينترنتي، بدون توجه به موقعيت جغرافيايي‌اش و شرکتي که از آن براي اتصال به اينترنت استفاده مي‌کند مي‌تواند با هر کاربر ديگري در زمين به راحتي صحبت کند.
اينترنت موافقت‌نامه‌اي تو در تو و بسيار عظيم بين شرکت‌ها است تا به صورت مجاني با هم ارتباط برقرار کنند.


پروتکل اينترنتي: نشاني‌هاي IP
هر کامپيوتري در اينترنت يک شماره اختصاصي دارد که به آن نشاني IP ميگويند.
IP علامت اختصاري پروتکل اينترنتي ‌است؛ زباني که کامپيوترها به ‌وسيله آن با هم ارتباط برقرار مي‌کنند. يک پروتکل، راه از پيش تعريف شده‌اي است که هرگاه کسي مي‌خواهد از يک سرويس استفاده کند، از طريق آن وارد عمل مي‌شود.
اين «استفاده کننده» (کاربر) در اين جا مي‌تواند يک شخص حقيقي‌ و يا يک برنامه  مثل نرم افزارهاي  استفاده کننده از اينترنت باشد.
يک IP معمولا بدين شکل است:
38.113.162.42
ما انسان‌ها براي اينکه اين نشاني‌ها را راحت حفظ کنيم، آنها را به صورت بالا مي نويسي (که البته اين هم راحت نيست) اما کامپيوترها به صورت باينري يا با هم ارتباط برقرار مي‌کنند‌ و نشاني IP بالا به زبان باينري بدين شکل است:
100110.111001. 10100010. 101010
به عدد چهار بخشي موجود در IP اوکتتز(اوکتتز از ريشه عدد هشت يوناني گرفته شده است) گفته مي‌شود چون هر کدام از آنها در صورت تبديل به فرم باينري (دو دوئي) هشت موقعيت دارند. اگر اين موقعيت‌ها را به هم اضافه کنيم مي‌شود 32 و دليل اين که به نشاني‌هاي IP اعداد 32 بايتي مي‌گويند همين است.
از آن جا که هر کدام از اين موقعيت‌ها در سيستم باينري مي‌توانند دو حالت داشته باشند  (صفر يا يک)، تعداد نهايي حالات ترکيب آنها در اوکتتز، 232  يا  4,249,967,296تعداد منحصر به فرد است.
در ازاي تقريبا 4.3 ميليارد ترکيب محتمل، اعداد خاصي به عنوان نشاني‌هاي  ‌IP مشخص انتخاب شده‌اند.
براي نمونه، نشاني 0.0.0.0 براي شبکه‌هاي پيش‌فرض در نظر گرفته شده است و نشاني 255.255.255. 255 براي broadcastها.
اوکتتز‌ها به جز جدا کردن اعداد کار ديگري هم دارند. از آنها براي ساخت کلاس‌هايي از IP ها استفاده مي‌شود که مي‌توانند در موارد خاص تجاري، دولتي و ... استفاده شوند.
 اوکتتز‌ها به دو بخش نت(Net) و هاست(Host) تقسيم مي‌شوند.بخش نت هميشه اولين اوکتتز را در بر مي‌گيرد و از آن براي يشناسايي شبکه‌اي که کامپيوتر به آن تعلق دارد استفاده مي‌شود. هاست(که گاهي به آن Node هم گفته مي‌شود) کامپيوترهاي حقيقي را در شبکه مشخص مي‌کند. بخش هاست هميشه آخرين اوکتتز را در بر مي‌گيرد.


پروتکل اينترنت: سيستم نام دامنه
وقتي که اينترنت در دوران ابتدايي‌اش به سر مي‌برد، از تعداد کمي کامپيوتر که بوسيله مودم‌ها و خطوط تلفن با هم در ارتباط بودند، تشکيل شده بود.
در آن زمان براي اين که ارتباط بين دو کامپيوتر برقرار شود کاربران بايد IP  کامپيوتري را که مي‌خواستند با آن ارتباط برقرار کنند تهيه مي‌کردند. براي نمونه نشاني IP يک کامپيوتر 216.27.22.162 بود و کاربر براي برقراري ارتباط با آن بايد آن را تهيه مي‌کرد. در اوايل اين کار چندان سخت نبود اما با گسترش استفاده‌کنندگان اينترنت، تهيه IP ديگران ديگر غير ممکن شد.
اولين راه‌حل يک تکست فايل ساده بود که توسط مرکز اطلاعات شبکه‌ها تهيه شد و نام‌ها را به نشاني‌هاي IP هدايت مي‌کرد. به زودي اين فايل به قدري کند و ناکارآمد شد که نمي‌شد آن را مديريت کرد. در سال 1983، دانشگاه وييسکانسين سيستم نام‌ دامنه (DNS) را ابداع کرد که نام‌هاي تکست را به صورت خود‌کار به نشاني‌هاي IP  هدايت مي‌کرد.
در اين روش شما به جاي اين که IP يک سايت،‌ مثلا www.mobin-group. com  را حفظ کنيد تنها www.mobin-group. com را حفظ مي‌کنيد.


URL ؛ مکان‌نماي يکسان منبع (نشاني سايت)
وقتي که شما از اينترنت استفاده مي کنيد يا يک ميل مي‌فرستيد، از يک نام دامنه استفاده مي‌کنيد که اين کار را براي شما انجام مي‌دهد. براي نمونه نشاني http://www.mobin- group.com نام دامنه mobin-group. com را در بر دارد. همين نام دامنه در example@mobin- group.com هم وجود دارد. هر بار که ما از يک نام دامنه استفاده مي‌کنيم، از سرورهاي سيستم نام دامنه (DNS) استفاده مي‌کنيم که نام‌هاي دامنه قابل خواندن براي انسان را به IPهاي قابل فهم براي ماشين تبديل مي‌کند.



نام‌هاي دامنه سطح بالا که به آنها دامنه‌‌هاي سطح اول هم گفته مي‌شود اين‌ها هستند: .COM، .ORG ، .IR،  .NET ، .EDU و .GOV.
چند سايت معروف که از دامنه .COM استفاده مي‌کنند اين‌ها هستند:
• Google
• Yahoo
• Microsoft
هر نامي در دامنه سطح بالاي COM. بايد منحصر به فرد باشد. کلمه هميشگي سمت چپ مثل WWW ، نام ميزبان است که نام يک ماشين خاص (با يک IP خاص) را در يک دامنه مشخص مي‌کند.
يک دامنه داده شده مي‌تواند به صورت بالقوه نام ميليون‌ها هاست(ميزبان) را تا زماني که در آن منحصر به فرد هستند در بر بگيرد.
سرورهاي سيستم نام‌ دامنه(DNS)،  درخواست‌ها را از برنامه‌ها و ديگر سرورهاي نام‌ دريافت مي‌کنند تا نام‌هاي دامنه را به نشاني‌هاي IP تبديل کنند.
وقتي که يک درخواست به سرور سيستم نام‌دامنه وارد مي‌شود، سرور يکي از چهار کار زير را بر روي آن انجام مي‌دهد:
1- با يک نشاني IP به آن جواب مي‌دهد چون نشاني IP دامنه درخواست شده را مي‌داند.
2- با ديگر سرور‌هاي سيسم نام‌ دامنه تماس مي‌گيرد و سعي مي‌کند نشاني IP نام درخواست شده را پيدا کند. البته سرور شايد چندين بار اين کار را انجام دهد.
3- امکان دارد بگويد: من نشاني IP دامنه‌اي که شما خواسته‌ايد ندارم اما نشانيIP سرور ديگري را به شما مي‌دهم که نشاني‌هاي بيشتري از من مي‌داند.
4- يک پيغام ارور(Error) مي‌فرستد، چون دامنه درخواست شده يا وجود ندارد يا ديگر اعتبار ندارد.
براي درک اين پروسه بهتر است به اين نمونه توجه کنيد:
فرض کنيد شما نشاني www.mobin-group. com را در مرورگر خود تايپ مي‌کنيد. مرورگر براي يافتن نشاني IP به يک سرور  سيستم نام‌ دامنه(DNS) مراجعه مي‌کند. اين سرور هم جستجو را با تماس با يکي از روت سرور‌ها(سرورهاي اصلي)  آغاز مي‌کند.
روت سروها نشاني‌هاي IP تمام DNS سرورها را که با دامنه‌‌هاي سطح بالا(.COM  ،.NET  ،.IR  و... ) کار مي‌کنند دارند. سرور DNS شما از روت‌ سرور  www.mobin-group. com را مي‌خواهد. اگر روت سرور اين IP را نداشته باشد مي‌گويد:« من IP درخواست شما (www.mobin-group. com) را ندارم اما IP سرور دامنه‌‌هاي .IR را به شما مي‌دهم».
آن وقت سرور نام دامنه شما، يک درخواست به سرور  دي‌ان‌اس‌ .IR مي‌فرستد و از آن مي‌پرسد که آيا نشاني IP براي www.mobin-group. com مي‌شناسد يا نه. سرور DNS دامنه‌هاي IR، نشاني‌هاي IP سرور نامي را که با دامنه www.mobin-group. com در ارتباط‌ هستند مي‌شناسند، به همين خاطر درخواست شما را به آنها ارجاع مي‌دهد.
سرور نام شما سپس به سرور دي‌ان‌اس www.mobin-group. com  مراجعه مي‌کند و مي‌پرسد که آيا اين سرور DNS ، نشاني IP www.mobin-group. com را مي‌شناسد يا نه.
اين سرور قطعا نشاني IP مورد درخواست ما را دارد بنابر اين آن‌را به سرور DNS ما مي‌‌دهد. اين سرور هم آن را به مرورگر ما مي‌دهد و مرورگر براي دريافت يک صفحه وب از www.mobin-group. com به سرور مراجعه مي‌کند.
يکي از کليدهاي موفقيت در  انجام چنين کاري افزونگي تکرار و فراواني است. در هر سطح چندين سرور DNS وجود دارد و هر گاه يک درخواست به جواب نرسد چندين سرور ديگر براي رسيدن به جواب وجود دارد. کليد ديگر  cashing است.
وقتي که يک سرور  DNS يک درخواست را به جواب مي‌رساند، نشاني IP دريافت شده را ذخيره مي‌کند. و وقتي که يک درخواست دامنه .IR  را به يک روت سرور ارجاع مي‌دهد، نشاني IP سروري را که IP دامنه‌هاي .IR را دارد ذخيره مي‌کند تا دفعه بعد که دوباره درخواستي براي نشانيIP دامنه .IR دريافت کرد بدون واسطه روت سرور به همين سرور DNS مراجعه کند.
سرور DNS اين کار را مي‌تواند براي هر درخواست انجام دهد و cashing به آن اين اجازه را مي‌دهد که از جستجو‌هاي بي‌مورد دست بردارد.
سرورهاي DNS روزانه به ميلياردها درخواست پاسخ مي‌دهند و وجود آنها براي عملکرد روان اينترنت بسيار ضروري است.
اين حقيقت که اين مراکز اطلاعاتي بسيار گسترده و پراکنده به اين خوبي و البته به دور از چشم ما کار مي‌کنند، گواه طراحي بي‌نظير آنهاست.


کلاينت‌ها و سرورها
سرورها دسترسي يه اينترنت را براي ما ميسر مي‌کنند. تمام ماشين‌هاي موجود در اينترنت يا سرور هستند يا کلاينت. سرورها دستگاه هايي هستند که به ديگر ماشين‌ها سرويس ارائه مي‌دهند و ماشين‌هايي که از آنها براي برقراري ارتباط با سرورها استفاده مي‌شود کلاينت هستند.
در فضاي اينترنت، اين سرور‌هاي وب،‌ سرورهاي ايميل، سرورهاي FTP و ديگر سرورها هستند که نيازهاي ما براي ايجاد ارتباط  را برطرف مي‌کند.
وقتي که شما مي‌خواهيد به mobin-group. com/article- topic-1.html متصل مي‌شويد تا يک صفحه را بخوانيد، از يک کلاينت (کامپيوتري که پشت آن نشسته‌ايد) استفاده مي ‌کنيد.
در واقع ابتدا به سرور وب www.mobin-group. com دسترسي پيدا مي‌کنيد؛ ماشين سرور صفحه‌اي را که شما درخواست کرده‌ايد پيدا مي‌کند و برايتان مي‌فرستد. کلاينت‌هايي هم که به يک ماشين سرور متصل مي‌شوند همين کار را با يک منظور مشخص انجام مي‌هند؛ يعني درخواست‌هايشان را به يک نرم افزار مشخص سرور که در يک ماشين سرور فعال است هدايت مي‌کنند.
هر سرور يک نشاني IP ثابت دارد که به ندرت تغيير پيدا مي‌کند. در مقابل يک کامپيوتر خانگي که از طريق مودم شماره‌گيري مي‌کند هر بار که به ISP متصل مي‌شود يک نشاني IP دريافت مي‌کند.
اين IP تا هنگامي که شما به اينترنت وصل هستيد منحصراً در  اختيار شماست اما هر بار که به يک ISP متصل شويد، يک IP  جديد دريافت خواهيد کرد. بدين ترتيب ISP  به جاي اين که هر مشتري را با يک IP بشناسد، هر مودم را با يک IP مي‌شناسد.


پورت‌ها
وقتي‌ که يک کلاينت به وسيله يک پورت به يک سرويس متصل مي‌شود، از يک پروتکل مشخص استفاده مي‌کند. پروتکل‌ها معمولاً به صورت تکست هستند و به سادگي تعريف مي‌کنند که چگونه کلاينت‌ها و سرورها با هم ارتباط برقرار مي‌کنند. هر وب سرور در اينترنت پروتکل انتقال تکست‌هاي هايپر (HTTP) را مي‌شناسد.
اجزايي که طرز کارشان در اين گزارش معرفي شدند (شبکه‌ها، روتر‌ها [راهبان‌ها]، نقاط دسترسي شبکه[NAP]، سيستم نام‌‌هاي دامنه[DNS] و سرورهاي پرقدرت)، جيزهايي هستند که ما براي دسترسي به اينترنت به آنها نياز داريم.
نکته جالب در مورد آنها اين است که اين سيستم‌هاي عريض و طويل دسترسي ما به اينترنت را تنها در چند ميليونيوم ثانيه امکان‌پذير مي‌کنند.
اين اجزا در دنياي مدرن بسيار مهم هستند چرا که بدون آنها دسترسي به اينترنت ممکن نيست و دنياي بدون اينترنت هم براي بسياري از ما معنايي ندارد.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1618
|
امتیاز مطلب : 47
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

● در سال ۱۹۹۰ ، ان اس اف نت* جای ارپانت را به عنوان ستون اصلی اینترنت گرفت . دیگر ارپانتی وجود نداشت .از ان موقع تا به حال کلمه " شبکه " به طور رسمی نمایانگر اینترنت شد.
در این سال اوّلین سرور وب* و کلاینت* ها در ازمایشگاه سرن ساخته شد. اولین موتور جستجو گر با نام آرچ ای برای پیدا کردن فایل های کامپیوتری در دانشگاه مک گیل ساخته شد.
در این سال اینترنت دارای ۳۰۰،۰۰۰ میزبان و ۱،۰۰۰ گروه خبری بود. ( در این زمان ۹۲ میلیون کامپیوتر در امریکا وجود داشت)
● در سال ۱۹۹۱ اینترنت فقط مخصوص ارتش و انستیتو های آموزشی بود و تجّار از آن محروم بودند.
در این سال ورلد بانک (بانک جهانی) آنلاین شد.
در این سال اف تی پی* ساخته شد برای آپلود* فایل ها در اینترنت شروع به کار کرد و در آزمایشگاه سرن (ژنو ، سوید) توسعه یافت. WWW تور جهان گستر و اچ تی تی پی* معرفی شد.
● در سال ۱۹۹۲ اینترنت دارای ۱ میلیون میزبان و ۴،۰۰۰ گروه خبری* بود.
در این سال ورونیکا (یک ابزار جستجو) و گوفر* (یک براوزر* اینترنت) آمدند.
همچنین اولین پخش رادیو و ویدیو راه افتاد.
در این سال ۵۰ وب سرور وجود داشت و کاربرن اینترنت ۲۵ میلیون تخمین زده شده اند و اینترنت ،بزرگ ترین شبکه پست الکترونیکی جهان شد.
● در سال ۱۹۹۳ وب حاوی ۲ میلیون میزبان و ۶۰۰ سایت اینترنتی شد.
در این سال نرم افزار مزایک* که یک براوزر اینترنت است ، پر طرفدار شد و در همان سال به نتسکیپ* تبدیل شد.
▪ استفاده از اینترنت در این سال:
ـ چت : %۶.۱۸
ـ ای میل :%۱۷.۹۱
ـ تحقیقات : %۴۸.۸۳
ـ داونلود : %۱۶.۸۴
ـ غیره : %۱۰.۲۳
● WWW در سال ۱۹۹۴ اینترنت حاوی ۱۴ میلیون کاربر بوده و ۳.۲ میلیون میزبان و ۳،۰۰۰ سایت ترافیک در ان اس اف نت (اینترنت) ۱۰ تریلیون بایت در ماه بوده است.
▪ دامنه های معروف :
com , edu , org , net , uk , de , au , ca
در این سال موتور جستجو یاهو و براوزر اپرا* نیز راه افتاد .
● WWW در سال ۱۹۹۵ حاوی ۶.۵ میلیون میزبان و ۱۰۰،۰۰۰ سایت بود. اسم دامنه* ها دیگر مجّانی نبود.
مایکرسافت نرم افزار اینترنت اکسپلرر* را وارد بازار کرد.
نت اسکیپ %۸۰ کاربران اینترنت را به چنگ آورده بود.
آمازون دات کام* در سیاتل توسط جفری بزس* باز شد.
● WWW در سال ۱۹۹۶ حاوی ۱۲.۸ میلیون سایت و ۰.۵ میلیون میزبان بود و ۱۵۰ کشور را تحت پوشش خود قرار داده بود.
در این سال ای بی* توسط پیر امیدیار به عنوان یک حراج اینترنتی شروع به کار کرد.
قیمت دامنه ها بالا رفت ، مثلاً تی وی دات کام به شرکت سی نت ۱۵،۰۰۰ $ فروخته شد.
لری پیج* و سرجری برین* موتور جستجو بکراب را راه انداختند که بعد ها به گوگل* تبدیل شد.
● در سال ۱۹۹۷ اینترنت حاوی ۱۹.۵ میلیون میزبان و ۱ میلیون سایت ووو و ۷۱،۰۰۰ گروه خبری بود.
خرید های اینترنتی بیشتر از ۹ میلیارد دلار در سال ۱۹۹۷ بوده است .
تنها ۹.۴ میلیون کودک امریکای آنلاین هستند.
شری ترکل ، جامعه شناس ام آی تی ، میگوید : اگر نقاشی ها و نوشته های خارج از اخلاق در اینترنت به اندازه کافی بد نیستند ، یک خطر دیگر برای کودکان وجود دارد ، شبکه پر شده از دروغ فریب و دست انداختن هاست .
▪ اروپا در سال ۱۹۹۷
در سال ۱۹۹۸ اینترنت حاوی ۳۶ میلیون !! میزبان بوده و ۲ میلیون اسم دامنه ثبت شده است. %۴۴ از ای میل ها دور انداختنی بودند.
در جالی که تلویزیون بعد از ۱۳ سال ، ۵۰ میلیون تماشاچی به دست آورد اینترنت همین مقدار کاربر را در تنها ۴ سال به دست آورد.
● در سال ۱۹۹۹، ۴ میلیون اسم دامنه ثبت شده بود و ترافیک اینترنت هر ۱۰۰ روز دو برابر می شد در این سال ویروس ملیسا ۱۰۰،۰۰۰ ایمیل را تحت تأثیر قرار داد! و $۸۰ میلیون خسارت به بار آورد. در این سال ۲۰۰ میلیون کاربر اینترنت وجود داشت.
● در سال ۲۰۰۰، ۱۰ میلیون اسم دامنه ثبت شد و تعداد کاربران اینترنت به ۳۰۰ میلیون نفر رسید. در حالی که الان در سال ۲۰۰۵ اینترنت ۱ بیلیون کاربر دارد.
۵۶ کشور روی شبکه بوده اند و تعداد کاربران آنها از این قرار است:
▪ ۱۱۰،۸۲۵،۰۰۰ امریکا
▪ ۱۸،۱۵۶،۰۰۰ ژاپن
▪ ۱۳،۹۷۵،۰۰۰ انگلیس
● در سال ۲۰۰۱ اینترنت حاوی ۳۰ میلیون میزبان و ۱۱۰میلیون وب سایت بوده است .



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1585
|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

اینترنت نتیجهٔ افکار و رویاهای عده ای  است که بر ارزش بالقوه کارآیی کامپیوتر در رد و بدل کردن اطلاعات تحقیقاتی و توسعه دانش در زمینه‌های اجتماعی، صنعتی و نظامی  از سالهای دهه ۱۹۶۰   آگاهی داشتند. در سال ۱۹۶۲ جی. سی. ای. لیکلیدر در دانشگاه ‌ام . آی. تی.(M.I.T) نخستین کسی بود که یک شبکهٔ اینترنتی را ارائه داد و در اواخر سال ۱۹۶۲ به آژانس پروژه‌های پیشرفته تحقیقا تی و دفاعی برای توسعه دادن اینترنت، دارپا DARPA))، نقل مکان کرد. لئونارد کلاین راک، از ام. آ ی . تی. و بعد عضو یو. سی. ا ل. ای (.U.C.L.A) فرضیه ارسال داده‌ها  (packets)که اساس ارتباط اینترنتی است را ارائه داد.

در سال ۱۹۶۵، لورنس رابرت از دانشگاه ام. آ ی. تی. یک کامپیوتر در ماساچوست را از طریق خط تلفنی به یک کامپیوتر در کالیفرنیا متصل کرد. این کار امکان پذیر بودن ایجاد یک شبکه‌ ارتباطی را ثابت کرد ولی در عین حال نشان داد که مدار مخابراتی، برای اتصال شبکه‌های کا مپیوتری ناکافی است. او نظریه ارسال داده‌های کلا ین راک را ثابت کرد. رابرتس در سال ۱۹۶۶ به دارپا منتقل شد و نقشه ای  را برای آرپانت (ARPANET) گسترش داد. این افراد و افراد دیگری که در این مقاله نا شناخته خواهند بود  بنیا ن گزاران واقعی اینترنت هستند. نطفه اولیه اینترنت که پیش از این به عنوان آرپانت شناخته میشد در سال ۱۹۶۹ تحت قراردادی توسط آژانس پروژه‌های پیشرفتهٔ تحقیقاتی آرپا (ARPA) به وجود آمد و هسته تشکیل دهنده آن چهار کامپیوتر در چهار دانشگاه مختلف بود که یو.سی.ال.ای. ، استانفورد، یو.سی.اس.بی‌. و دانشگاه یوتا را به هم وصل کرد.

در دسامبر ۱۹۶۹، قراردادی به وسیلهٔ بی‌. بی‌. ان. در کمبریج و زیر نظر باب کان بسته شدکه به موجب آن تا ژوئن سال ۱۹۷۰ ام. آی. تی، هاروارد، بی‌. بی‌. ان. و شرکت توسعه‌ ای سیستم‌ها (اس. دی.سی.) در سانتا مونیکا به اینترنت متصل شدند. تا ژانویه سال ۱۹۷۱ استنفورد، لابراتوار لینکلن در ام. آی.تی،  کارنگی ملون، و کیس وسترن ریزرو  به این شبکه متصل شدند. در ظرف چندین ماه، ناسا، مایتر، بوروس ، و دانشگاه ایلینوی به شبکه اضافه شدند و بعد ها سازمان‌های بسیار دیگری به این مجموعه اضافه شد.

اینترنت طوری طرح ریزی و ساخته شده بود که میتوانست ارتباط بین شبکه‌ها را حتی اگر بعضی از مکان‌های کامپیوتری تحت حملهٔ بمب اتمی قرار میگرفتند، حفظ کند. به این ترتیب که اگر مسیر‌ مستقیمی برای برقراری ارتباط بین کامپیوتر‌ها در دسترس نبود، کامپیوترها می توانستند از طریق مسیرهای ثانوی با هم ارتباط بر قرار کنند. اینترنت ابتدا از سوی متخصصین کامپیوتر، مهندسان، دانشمندان، و کتاب داران در کتابخانه ها مورد استفاده قرار می گرفت. کامپیوتر وسیلهٔ ای نبود که مردم بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. در آن زمان کامپیوتر‌های شخصی در دفاتر و منازل وجود نداشتند و حتی کسی پیدا نمی‌شد که بتواند از چگونگی کاربرد آنها سر در آورد. متخصصین کامپیوتر، مهندسان، دانشمندان و کتاب داران باید کار کردن با سیستم پیچیدهٔ کامپیوتری را یاد میگرفتند.

در سال ۱۹۷۲ ایمیل در آرپانت به وسیلهٔ ری تاملینسون (Ray Tomlinson) در بی. بی‌. ان. درست شد. او از علامت @ که یکی از علامت‌های در دسترس روی ماشین تله تایپ بود استفاده کرد تا اسم و آدرس استفاده کننده اینترنت را به یکدیگر ربط دهد.

در سال ۱۹۷۲ زبان قراردادی تل نت نوشته شد و امکان دستیابی به کامپیوتر از راه دور فراهم شد. این سند  نخست به عنوان درخواست  Request for Comments-RFC منتشر شد. درخواست برای کامنت وسیله ای است برای تشریک مساعی بر روی پروژه های جمعی.  قرار داد اف. تی. پی‌، انتقال پرونده  بین دو کامپیوتر یا دو سایت کامپیوتری ‌را  ممکن ساخت و سندش در سال ۱۹۷۳ منتشر شد و از آن در دسترس هرکس که قرارداد نامه اف. تی. پی را امضا میکرد قرار میگرفت.

در اواخر دهه ۱۹۶۰ کتابداران شروع به اتوماتیزه کردن و در شبکه قرار دادن فهرست‌های خود به طور مستقل از آرپا کردند. کتابخانه مرکزی اوهایو در سال‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ رهبری کل کتابخانه‌های اوهایو را بر عهده گرفت. در اواسط سال ۱۹۷۰، شرکای بیشتری از نیواینگلند گرفته تا ایالات غربی و مرکزی آمریکا به اوهایو پیوستند و یک شبکه ملی و بعد جهانی به وجود آوردند. کاتالوگ‌ها و فهرست‌های کامپیوتری کتابها که در اوایل کار مورد اسقبال  مردم  قرار نگرفته بود،  نخست از طریق تل نت، بر روی یک مدل مخصوصی از آی. بی‌.‌ام به اسم تی. ان. ۳۲۷۰، و  سپس از طریق شبکه اینترنتی در دسترس عموم قرار گرفتند.

از همان اوایل بوجود آمدن شبکه های اولیه اینترنتی، وجود یک سلسله قراردادها و استانداردهایی که بتواند امکانات جدیدی برای توسعه اینترنت را بوجود آورده و تسهیلاتی برای ارتباط برقرار کردن بین سیستم های مختلف فراهم آورد آشکار شد. در سالهای هفتاد میلادی، یکی از قراردادهای پیشنهادی ناظر بر نقل و انتقال بسته های اطلاعاتی به نام TCP/IP تدوین شد. معماری TCP/IP توسط باب کان Bob Kahn در B.B.N و بعد‌ها توسط وینت سرف  Vint serfو افراد دیگری توسعه پیدا کرد. در سال ۱۹۸۰در وزارت دفاع آمریکا نسخه کنترل شبکه ای، جای خود را به TCP/IP داد و در سال ۱۹۸۳، TCP/IP استفاده جهانی پیدا کرد.
در لابراتور‌های بل Bell نسخهٔ کپی یونیکس به یونیکس (UUCP) اختراع شد. در سال ۱۹۷۹، Usenet بر پایه UUCP شروع به کار کرد. گروه‌های خبر در اینترنت که به کاربران اجازه گفتگو و تشریک مساعی می داد تا بر روی یک موضوع تبادل نظر می کنند، وسیله‌ای برای ردو بدل اطلاعات در دنیا شدند. با وجود اینکه Usenet برای انتقال اطلاعات از TCP/IP استفاده نمیکند و به عنوان قسمتی از اینترنت شناخته نمی ‌شود، سیستم‌های یونیکس را در دنیا به هم وصل میکرد و سایت‌های اینترنتی از دسترس بودن این گروه‌های خبری استفاده میبردند و این مساله برای  ساختن شبکه های اجتماعی در اینترنت مهم بود. 
 به همین منوال بیت نت(Bitnet)  پردازنده‌های اصلی IBM  را در مراکز آموزشی و دانشگاه ها در تمام دنیا به هم وصل کرد و سرویس ایمیل را در سال ۱۹۸۱ شروع کرد. نرم افزار لیست سرو(Listserv)  برای ارتباط شبکه‌ای توسعه پیدا کرد. در عین حال بمنظور تسهیل ارتباط بین بیت نت و اینترنت تکنولوژی دروازه Gateway توسعه پیدا کرد و به این ترتیب امکان ردو بدل ایمیل به وجود آمد. لیست سرو و فرم‌های دیگری از ایمیل که یک عنصر اصلی دیگر در شبکه ارتباطی بودند ساخته شدند. 
 در سال ۱۹۸۶، بنیاد علوم جهانی (NSF) برروی تکنولوژی NSFNet سرمایه گذاری کرد. این بنیاد برای یک دهه عهده دار NSFNet شد و مقرراتی برای استفاده‌های غیر انتفاعی دولتی و تحقیقی به ثبت رساند. وقتی که دستورالعمل‌ها (پروتکل) برای ایمیل در زبان انتقال پرونده های الکترونیک یا اف تی پی (FTP) و تل نت (Telnet) استاندارد شدند، برای کاربران بالقوه ای که با الزامات تکنولوژی جدید آشنایی نداشتند یادگیری استفاده از شبکه ها آسان تر شد. در مقایسه با استانداردهای امروزی، بیست سال پیش استفاده از شبکه اینترنتی آسان نبود ولی استفاده از شبکه برای بسیاری از مردم به خصوص دانشجویان دانشگاه‌ها آسان تر شده بود.  بخش‌های دیگری دانشگاهی نظیر کتابخانه ها، بخش‌های کامپیوتری، فیزیک و مهندسی‌، راه‌هایی را برای استفاده از شبکه‌های کامپیوتر ی با هدف ارتباط با همکارانشان در دنیا و برای ردوبدل کردن پرونده‌ها و اطلاعات پیدا کردند. 
 قبلا به دلیل اینکه شمارهٔ سایت‌های اینترنتی کم بود، جستجو و دستیابی به اطلاعات مورد علاقه برای عموم آسانر بود. اما به مرور زمان به خاطر اینکه دانشگاه ها، سازمان‌ها و کتابخانه‌های بیشتری به اینترنت متصل شدند، این امر سخت تر شد و احتیاج به ابزار و وسیله‌های بیشتری بود تا اطلاعات در مورد دسترس را در فهرست های منظم و قابل استفاده جای دهد. 
 در سال ۱۹۸۹، نخستین تلاش برای فهرست دادن به اطلاعات اینترنتی، غیر از فهرست کردن کتابخانه‌ها به وسیلهٔ پیتر دوچPeter Deutsch و همکارانش در دانشگاه مک گیل(Mc Gill) در مانترآل کانادا با به وجود آوردن یک سیستم بایگانی در سایت FTP به اسم آرچی(Archie) انجام گرفت. این نرم افزار به طور متناوب به همهٔ سایت‌های FTP موجود دسترسی پیدا میکرد بطوریکه یک فهرست قابل جستجو به وجود ‌‌آورد. دستورالعمل برای جستجو در آرچی از یونیکس سرچشمه گرفت و برای رسیدن به هدف به اطلاعاتی از یونیکس لازم بود تا از آرچی با آخرین ظرفیتش برای این کار استفاده شود. 
 در همین زمان، بروستر کال Brewster Kahle که در شرکت ماشین‌های متفکر کار میکرد، وایس WAISَ را ارائه داد که میتوانست یک متن کاملی از پایگاه اطلاعاتی را فهرست بدهد و به جستجوی فایل‌های مورد درخواست امکان می داد. این امر باعث شد تا به سرعت نسخه‌های متفاوتی با درجات مختلفی از پیچیدگی و توانایی توسعه پیدا کردند و ساده‌ترین اینها در دسترس عموم قرار گرفت. در اوج این حرکت، ماشین‌ها و دستگاه های هوشمند به ۶۰۰ پایگاه اطلاعاتی در نقاط مختلف دنیا متصل شدند و همگی به وسیلهٔ وایس فهرست داده میشدند. این اطلاعات، در یک دستگاه کاملUSENET در قسمت سوالات پرسیده شده مکرر و نسخه‌های کاری کاغذی مانندRFC به وسیلهٔ برنامه‌هایی که استاندارد های اینترنت را توسعه میدهند قرار گرفتند. این نسخه ها مانند آرچی قابل فهم نبودند و احتیاج به تلاش زیادی برای یادگیری داشتند تا بتوانند به خوبی استفاده شوند. 
 پیتر اسکاتPeter Scott از دانشگاه سسکتچون Saskatchewan به ضرورت فراهم کردن اطلاعات درباره تمام فهرستهای کتاب خانه‌ها و همچنین اطلاعات دیگر موجود در شبکه پی برد و آن ها را در کاتالوگ هایتل نت Hytelnet جمع آوری کرد. این عمل یک مکان مشخص برای دسترسی به فهرست کتابخانه‌ها و بقیه اطلاعات قابل دسترسی با تل نت و چگونگی استفاده از آنها را به وجود آورد. پیتر اسکات این اطلاعات را برای سالها نگهداری کرد و در سال ۱۹۹۷ به اطلاعات شبکه‌ای با اضافه کردن HyWebCat فهرست داد. 
 در سال ۱۹۹۱، دانشگاه مینه سوتا، اولین مدل استفاده ساده اینترنتی‌ را گسترش داد. دانشگاه مینه سوتا سعی‌ کرد تا یک فهرست ساده برای دستیابی به پرونده های الکترونیکی (فایل) و اطلاعات موجود از طریق یک شبکه داخلی را به وجود آورد. مذاکراتی بین طرفدارن سیستم مرکزی و کسانی‌ که میخواستند سیستم‌های کوچکتر اطلاعاتی را ارائه دهند به وجود آمد. در ابتدا طرفداران سیستم مرکزی مباحثه را بردند ولی‌ وقتی‌ طرفداران سیستم‌های کوچکتر اعلام کردند که میتوانند یک نمونهٔ اولیه آزمایشی ارائه دهند، به آنها اجازه داده شد تا سیستم خود را به آزمایش بگذارند. 
 سیستم اینترنتی به اسم گوفر (Gopher) که از آرم لاکپشت طلایی دانشگاه مینه سوتا اقتباس شده بود شروع به کار کرد. طرز کار با سیستم گوفر به این ترتیب بود که برای انتخاب فهرست مورد نظر روی یک شماره کلیک میشد و یک کلمه تایپ میشد. زمانی‌ که دانشگاه نوادا در رینو سیستم جستجوگر فهرستی ورونیکا را توسعه داد، قابلیت استفاده از گوفر تسهیل پیدا کرد. 
 نام ورونیکا از حروف اول VERONICA - Very Easy Rodent Oriented Nationwide Index to Computerized Archives الهام گرفته شده بود. یک بسته الکترونیکی به نام عنکبوت به طرف فهرست گوفر می ‌‌خزید و شاخه‌های اطلاعاتی مختلف را جمع آوری و بعد به هم وصل میکرد. نرم افزار ورونیکا به حدی مشهور شده بود که ترافیک الکترونیکی در شبکه ها را به طرز فاحشی افزایش داد، و با وجود اینکه سایتهای  بسیاری با استفاده از ورونیکا توسعه پیدا کرده بودند، ولی بازهم متصل شدن به ورونیکا هنوز دشوار بود. بعد‌ها نرم افزار فهرستی متشابهی به اسم جاگ هد (JugHead) برای سایتها‌ توسعه پیدا کرد. 
 در سال ۱۹۸۹ یک اتفاق مهم دیگری در ساده ساختن اینترنت اتفاق افتاد. در کرن Cern، که یک لابراتور فیزیک هسته‌ای در اروپا است، شخصی‌ به نام تیم بی لی Tim B Lee و همکارانش روش جدیدی برای توزیع اطلاعات پیشنهاد کردند. این قرارداد در سال ۱۹۹۱ شبکه پهناور جهانی ‌(world wide web) نامیده شد که پایه و اساس نمایشی سایتهای اینترنتی که متن یک لینک را به متن دیگر وصل میکنند است. هر بار که یک نفر  لینکی را برای خواندن باز می‌کند، این سیستم مورد استفاده قرار می گیرد. با اینکه درست کردن این سیستم قبل از گوفر شروع شده بود، مدت بیشتری طول کشید تا توسعه پیدا کند. 
 توسعه براوزر تصویری به اسم موزایک توسط مارک اندریسن (Marc Andreseen)و همکارانش در مرکز جهانی‌ کامپیوتر کاربردی قرار داد بالا را اعتلا بخشید. بعد‌ها اندریسن، مغز متفکر پنهانی کمپانی نت اسکیپ (Net Scape) شد که پیش از اینترنت اکسپلورر (Internet Explorer) شرکت میکروسافت موفق‌ترین برا وزر و سرور تصویری بود  را گسترش داد. 
 از آنجا که  بودجه اینترنت از طرف دولت تامین میشد، استفاده از اینترنت محدود به تحقیق، تدریس، و استفاده‌های دولتی بود. استفاده‌های تجاری از اینترنت مگر اینکه هدف‌های تحقیقی و تدریسی داشتند، ممنوع بود. این روش تا اوایل سال ۱۹۹۰ زمانی‌ که شبکه‌های تجاری مستقل شروع به کار کردند، ادامه پیدا کرد. بعد‌ها اطلاعات میتوانستند از یک مرکز تجاری از یک طرف کشور به مرکز تجاری دیگری در نقطه دیگری از کشور بدون ا نظر دولت ، منتقل شوند. 
 دلفی ‌(Delphi) اولین نرم افزار تجاری در جهان بود که دستیابی به اینترنت را برای مشترکانش با در دسترس قرار دادن آدرس ایمیل و سرویس اینترنتی کامل در نوامبر ۱۹۹۲ فراهم ساخت. در ماه مه سال ۱۹۹۵ وقتی‌ بنیاد جهانی‌ علوم از زیر حمایت اینترنت خارج شد و اینترنت به شبکه‌های تجاری متکی شد، محدودیت تجاری از اینترنت خاتمه پیدا کرد و شرکت هایی نظیر AOL و Prodigy, Compuserve به وجود آمدند. از آنجا که استفاده تجاری از اینترنت رفته رفته گسترش پیدا کرد و جلو تر موسسات آموزشی برای استفاده از اینترنت پول پرداخت میکردند، عدم حمایت و ضمانت بنیاد جهانی‌ علوم از اینترنت تاثیر محسوسی در هزینه اینترنت نداشت. 
 امروزه بنیاد جهانی‌ علوم از اینترنت برای استفاده در سازمان‌های فرهنگی‌ و در دانشگاه ها، مدارس و کتابخانه‌های دولتی و سازمان‌های تحقیقی حمایت می‌کند و این امر باعث افزایش استفاده کنندگان از اینترنت شده است. ورود همه جانبه ‌ مایکروسافت به بازار های مرورگر (براوزر)، سرور، و سرویس اینترنتی حرکت به طرف استفاده تجاری از اینترنت را تکمیل کرد. 
 ارائه ویندوز -۹۸ در ماه ژوئن ۱۹۹۸ همراه با مرورگر میکروسافت به روی کامپیوتر ، قصد بیل گیتس برای سرمایه گذاری در رشد دادن اینترنت را آشکار کرد. در این زمان پیشرفت هنگفت اینترنت که کسب و تجارت را وارد عرصه اینترنت کرده است، نیاز به پیداکردن مدل‌های مناسب اقتصادی را اشکارتر کرده است. سرویس‌های رایگان  که به وسیله تبلیغات حمایت میشوند، موقتا یک مقدار از هزینه اینترنت را به سود مشتری کاهش داده اند. سرویس‌هایی‌ مانند دلفی ‌(Delphi)، صفحه‌های شبکه‌ای مجانی‌ و اتاق‌های گفتگو را برای به وجود آوردن مجتمع‌های اینترنتی ارائه داده اند. 
 فروش کامپیوتری محصولاتی از قبیل کتاب، موزیک، و کامپیوتر به سرعت افزایش پیدا کردند ولی‌ سود ناشی‌ از فروش این محصولات هنوز به اندازه کافی سودمند نیست زیرا قیمت‌ها به آسانی در کامپیوتر مقایسه میشوند و همهٔ سایتها قابل اطمینان نیستند. 
 مدل‌های تجارتی که هر محصولی را برای هر سلیقه و نیازی را ارائه میدهند و همچنین حراجی ها، مدل‌های تجاری موفقی در اینترنت هستند. 
 اتصال تایم وارنرTime Warner به AOL بزرگترین ادغام اینترنتی در تاریخ بود که رشد تجارت اینترنتی را آشکار کرد. مسیر کنونی اینترنت به طرف توسعه سریع تر اتصال به اینترنت حرکت می‌کند.  

تا چند سال پیش مودم‌ها K56 و تهیه کنندگانی که این مودم‌ها را حمایت میکردد رواج داشت. سپس تکنولوژی دی اس ال جای مودم ها را گرفت بطوریکه اکنو در جوامع غربی ارتباط از طریق مودم کاملا از دور خارج شده و دی اس ال و کابل رواج دارد. مودم از سرعت  کافی‌ برای انتقال فایل‌های صوتی و تصویری با کیفیت عالی‌ برخوردار نیست. در عین حال، با همه گیر شدن دی اس ال و کابل، تکنولوژی  فایوس ( FIOS ) نیز در حال گسترش است. در تکنولوژی فایوس، بسته های اطلاعاتی بر ر وی امواج نور سوار شده و با سرعت نور منتقل می شوند.  

اینترنت بی‌ سیم در چند سال گذشته به سرعت رشد کرده است و مسافران به دنبال مکان‌هایی‌ برای اقامت میگردند که از تکنولوژی وای‌فای ‌ Wi-Fi برخوردارند تا بتوانند وقتی که از خانه دور هستند با سرعت بالا به اینترنت متصل شوند. بسیاری از فرودگاه ها، قهوه خانه ها، و هتل‌ها سرویس اینترنتی را به طور مجانی‌ برای مردم فراهم می‌‌کنند. رشد بعدی اینترنت، حرکت به طرف دستیابی به یک سیستم اینترنتی بی‌ سیم جهانی‌ است به طوری که در هر مکانی از دنیا قابل دستیابی باشد. مساله دیگری که بر روی کار طراحان اینترنتی تاثیر هنگفتی گذاشته است رشد وسیله‌های کوچک تری از قبیل تلفن های همرا، بلک بری، آیفون و آی پد است که همگی به اینترنت وصل میشوند. 
 صفحه‌های کوچک تر، کامپیوتر‌های شخصی‌ جیبی‌، تلفن‌های هوشمند، بازی‌های کامپیوتری و حتی جی پی‌ اس اکنون میتوانند به شبکه اینترنتی وصل شوند و اطلاعات مورد نیاز هر کاربری را در دسترس وی قرار دهند.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1696
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

اینترنت چیست ؟

 اينترنت، در ساده ترين تعريف، عبارتست از کامپيوترهايي که در سراسر دنيا به هم متصل هستند، شبکه ای که اين کامپيوترها را به يکديگر متصل می سازد، و متدهای انتقال اطلاعات روی اين شبکه.

منشاء اينترنت را می توان در سالهای جنگ سرد يافت، زمانی که احتمال شروع يک جنگ  هسته ای بين ايالات متحده و اتحاد جماهير شوروی کاملا وجود داشت. در آن سالها وزارت دفاع آمريکا بدنبال يک سيستم مخابراتی  بود که بتواند حتی در مقابل ضربات يک جنگ اتمی دوام آورد و از هم نپاشد.

اين پروژه که Arpanet نام گرفت، در سال 1968 شروع شد. اين شبکه در اولين قدم (محکم) خود چهار کامپيوتر را در نقاط مختلف آمريکا به هم متصل کرد. خوب، اين اقدام در آن سال ها بسيار فوق العاده بود .

بزودی معلوم شد که چنين شبکه ای بطور بالقوه دارای توانائيهای بسيار بيشتری از آنچه مسئولان وزارت دفاع در تصور داشتند، است. تبادل اطلاعات علمی و مهندسي از اين نمونه بود.

همچنين معلوم شد که يک شبکه واحد هرگز نمی تواند به هدفی که برای آن در نظر گرفته شده بود (توانايی مقاومت در مقابل ضربه هسته ای) دست يابد. به جای آن تصميم گرفته شد تا شبکه های موجود به هم متصل شوند و به عبارت ديگر شبکه ای از شبکه ها ساخت شود. نام اينترنت هم از همين جا نشات گرفت. اينترنت اوليه فقط دانشگاهها و مراکز تحقيقاتی را به هم متصل می کرد و چون تحت کنترل دولت قرار داشت افراد و شرکتهای خصوصی راهی به آن نداشتند.

اين وضع تا سال 1991 ادامه داشت، اما از اين تاريخ اوضاع بسرعت دگرگون شد. در اين سال بنياد ملی علوم (NSF)، که بزرگترين تامين کننده مالی  اينترنت بود، سرمايه خود را از آن خارج کرد و اينترنت را بر روی شرکتهای تجاری گشود. و بزودی سيل خروشانی ، که امروز آنرا می شناسيم تبديل شد، و شروع اين رشد انفجاری با شبکه تارعنکبوتی جهانی (وب) همراه بود.

اينترنت يک چيز مستقل نيست که ديگران کامپيوترهايشان را به آن متصل کنند. بلکه اينترنت خود حاصل بهم پيوستن اين کامپيوترهاست. در واقع وقتی به کامپيوترهای يک سرويس دهنده اينترنت (ISP) متصل می شويد، کامپيوتر شما هم جزئی از اينترنت می شود.

اينترنت به انواع بسيار گوناگونی از سرويس های مخابراتی ، از خطوط ساده تلفنی گرفته تا کابل های نوری پر سرعت و کانال های ماهواره ای، متکی  است. اگر اين کانال های مخابراتی را بزرگراه اينترنت بدانيم، مسيرياب ها (routers )  کامپيوترهايی که بر انتقال اطلاعات بين نقاط مختلف نظارت می  کنند، پليس های راهنمايی آن هستند.

 الف- وب  (Web) چيست ؟

وب عبارتست از تمام اطلاعات بهم پيوسته روی اينترنت.

شبکه تار عنکبوتی جهانی (وب) مدتها پس از اينترنت پا به عرصه وجود گذاشت. کاربرد اوليه اينترنت اساساً برای تبادل اطلاعات و پست الکترونيک بود. تولد وب به سالهای 1989 تا 1991 و به کارهای دانشمندی به نام تيم برنزی - لی در آزمايشگاه اروپايی فيزيک ذرات (CERN)  در سوئيس بر می گردد.

انگيزه وی برای طراحی اين استاندارد اين بود که اطلاعاتی که افراد نياز دارند در سندها و فايل هايی در کامپيوترهای مختلف ذخيره شده است تقريباً در تمام اين اسناد ارجاعاتی به سندهای ديگر وجود دارد، در آن سند هم ارجاعاتی به سندهای ديگر هست و الی آخر...

اين مفهوم که به ابر لينک (Hyper Link) معروف شد، سنگ بنای شبکه تار عنکبوتی جهانی يا وب است.

  ب- تاريخچه اينترنت در جهان

1958- آيزنهاور رئيس جمهور وقت آمريکا دستور اختصاص رديفی در بودجه نيروی هوايی آمريکا جهت تاسيس ARPA (آژانس تحقيقاتی پيشرفته) را صادر نمود.

1961 - کلينراک پروفسور علوم کامپيوتر در دانشگاه  UCLA، اولين مقاله را تحت عنوان "جريان اطلاعات در شبکه هاي بزرگ ارتباطي"  نوشت.

1962- اولين مقاله در مورد مفهوم اينترنت تحت عنوان «ارتباط کامپـيوترهای روی شبـکه» تـوسـط کلارک و ليکلايدر نوشه شد.

1964- باران اولين مقاله را تحت عنوان «شبکه های ارتباطی توزيع شده» نوشت.

1965- آزمايش اولين شبکه ساخته شده بوسيله Larry Roberts در آزمايشگاه ايالتی MIT: دو کامپيوتر با استفاده از تکنولوژی Packet switching با يکديگر ارتباط برقرار کردند.

1966- پروژه ARPA به سرپرستی لاری رابرتز آغاز شد.

1972- اولين برنامه های استفاده از e-mail بوسيله رای تاميلسون برای ARPA نوشته شد و علامت @ (at) به معنای «در»  انتخاب شد.

1974- اولين طراحی های پروتکل TCP توسط کرف و کان منتشر گرديد.

1976- ملکه اليزابت دوم يک e-mail فرستاد.

1978-  به TCP و TCP/ IP تقسيم شد.

1979- کميته کنترل پيکره بندی اينترنت (ICCB) را تاسيس نمود.

1980- سيستم های ARPANET به دليل وجود يک ويروس در پيام های الکترونيکی از کار افتاد.

1982- پروتکل TCP/IP، بعنوان استاندارد مورد استفاده وزارت دفاع آمريکا تعيين شد.

1983- Domain Name System) DNS ) ابداع گريد و پسوندهای net,.org,.mil,.com,.gov .edu,.int بوجود آمدند.

1985- "Symbolic.com"بعنوان اولين Domain ثبت شد.

1986- 50000 ميزبان در اينترنت حضور دارند. ارتباط e-mail بين آلمان و چين برقرار شد.

1988- گفتگوی مبتنی بر اينترنت (IRC ) تعريف و تدوين گرديد.

1989- در اين سال 000 /100 ميزبان در اينترنت قرار دارند.

1990- اولين سرويس تجاری اينترنت از طريق خطوط تلفن راه اندازی شد. شبکه ARPAnet به کار خود خاتمه داد- «تيم برنرزلی » سيستم جهانی web) www) را ابداع نمود. سيستم Gopher ارايه شد.

1992 - جستجو در اينترنت بوسيله آرمورپولی ابداع گرديد- جامعه اينترنت در ژانويه اين سال آغاز به کار کرد- تعداد ميزبانها به يک ميليون افزايش يافت.

1993- مرورگر موزاييک در دانشگاه Illinois ايجاد شد که بعدها نت اسکيپ بر اساس آن طراحی شد- کرم های جديد اينترنتی شيوع بيشتری پيدا کرد.

1994- اينترنت 25 ساله شد- ميکروسافت شروع به طراحی يک مرورگر Web برای ويندوز 95 نمود. فروشگاهها نيز به اينترنت متصل شدند. در اين سال FTP و www به ترتيب به کاربردترين پروتکل های اينترنت بودند.

1995- شرکت Microsystems Sun، جاوا را ارايه کرد- در اين سال Real Audio گسترش پيدا کرد- ثبت نام Domain از حالت رايگان خارج شد و 50 دلار هزينه ثبت ساليانه تعيين گريد- دايره مبارزه با مواد مخدر آمريکا برای اولين بار در اينترنت استراق سمع نمود.

1996- نام "TV.com" به مبلغ 000 /15 دلار به CNET فروخته شد. ميکروسافت و نت اسکيپ دو رقيب اصلی در عرصه توليد مرورگر شدند- تلفن اينترنتی جهانی شد- نخست وزير مالزی، ماهاتير محمد به مدت 10 دقيقه از طريق اينترنت با ياسر عرفات و رئيس جمهور فيليپين گفتگو کرد- کليه Domain هايی که بدون پرداخت هزينه قبلا ثبت گرديده بودند، حذف شدند.

1997- نام "business.com" به مبلغ 000 /150 دلار فروخته شد. تعداد نام سايت ها در پايگاه جستجوی whois از مرز 000 /100 گذشت.

1998- 2ميليون نام در Network Soloutions ثبت گرديد- وزارت اقتصاد آمريکا پيشنهاد داد DNS از مالکيت دولتی خـارج شـده و بـه بـخـش خصوصی واگذار شود.

1999- شرکت American On Line) AOL)، نت اسکيپ را خريد- مايکروسافت و نت اسکيپ تقريبا 100% بازار مرورگرها را در اختيار گرفتند- Napster بوجود آمد- بدين ترتيب و با ايجاد امکان Share کردن فايلها، جنگ کپي رايت در جهان موسيقی بالا گرفت- در اين سال برخی شرکتهای سرويس دهنده اينترنت به کاربری که قرارداد اشتراک طولانی مدت امضا می کرد، کامپيوتر مجانی هديه می کردند.

 پ- تاريخچه اينترنت در ايران

 بدون شک آغاز ارتباط با شبکه اينترنت در ايران همواره نام مرکز تحقيقات فيزيک نظری و رياضيات را به ياد می آورد. مرکز تحقيقات فيزيک نظری و رياضيات که در سال 1369 بعنوان نماينده ايران در شبکه آموزش و پژوهش اروپا پذيرفته شده بود، در سال 1370 ارتباط ايران را بصورت e-mail و از طريق گره اتريش با شبکه اينترنت برقرار نمود.

پس از ارتباط مطمئن و دائمی تر با اينترنت در سال 1371، مرکز تحقيقات فيزيک نظری سرويس دهی به دانشگاهها را آغاز نمود.

از سال 1372 ارايه اينترنت در ايران توسط مراکز خصوصی آغاز شد، در حاليکه قبل از آن شرکت مخابرات از طريق شرکت ديتا اقدام به ارايه سرويس اينترنت کرده بود.

 ت- اينترنت يا اينترانت

اينترانت از نظر تکنولوژی و پروتکل های مورد استفاده اساساً شبيه اينترنت است. فرق اينترانت با اينترنت اين است که کامپيوترهای يک اينترانت اصولا از ساير نقاط ايزوله هستند و در واقع يک شبکه محلی (LAN) محسوب می شوند. البته اين شبکه محلی می تواند دارای دسترسی به اينترنت هم باشد.

از اينترانت  معمولا  در شرکتهايی که مايلند به اينترنت دسترسی داشته  باشند  ولی نمی خواهند  شبکه  آنها از خارج  قابل  دسترسی باشد، استفاده می شود. معمولا اتصال بين اينترانت و اينترنت از طريق يک فايروال (fire-wall) کامپيوتری با يک نرم افزار خاص براي جلوگيری از ارتباطات غير مجاز بين اينترانت و اينترنت، صورت می گيرد.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1604
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

اینترنت (internet) که برگرفته شده از کلمه inter-networking یک شبکه رایانه ای است که شبکه های گوناگون را به یکدیگر متصل می کند.

 
به عنوان یک نام مناسب ، اینترنت یک شبکه بین المللی قابل دسترس برای عموم مردم است که شامل رایانه هایی است که بوسیله پروتکل TCP/IP جهت رد و بدل کردن بسته‌های اطلاعاتی و پروتکل ارتباطی با یکدیگر متصل هستند.

به هر عنوان بزرگترین شبکه از نوع ذکر شده در بالا را اینترنت می نامند. هنر اتصال شبکه‌های مختلف با استفاده از این روش را internet working مینامند.

بطور معمول ، اینترنت را معمولا با سرویس های مشهور آن مانند world wide web، پست الکترونیک می‌شناسند.
 
تاریخ اینترنت
هسته اصلی شبکه هایی که اینترنت را تشکیل می دهند اولین بار در سال 1969 به نام ARPANET توسط آژانس پروژه‌های پیشرفته دفاعی| آژانس پروژه های پیشرفته)) ، زیر نظر وزارت دفاع ایالات متحده بوجود آمد.
بعضی از تحقیقات اولیه در زمینه ساخت ARPANET شامل کار بر روی امکان گسترده کردن شبکه ها بر اساس تئوری صف بستن و سیستم سوئیچیگ بسته های اطلاعات بود.
در اول ژانویه سال 1983 ، ARPANET پروتکل اصلی شبکه خود را از NCP به TCP/IP تغییر داد و با این کار اینترنت به شکلی که ما امروز میشناسیم پدید آمد.
 
قدم مهم دیگری که در راه تشکیل اینترنت برداشته شده تشکیل مرکز ملی علوم بر روی اسکلت اصلی شبکه دانشگاهی بود که NSFNet نام داشت و در سال 1986 بوجود آمد. با این کار شبکه های مختلف و نا متجانس با موفقیت در غالب اینترنت با یکدیگر همساز شده و متصل گردیدند، شامل Usenet ، Fidonet و Bitnet .
در خلال سالهای دهه 1990 اینترنت کم کم و با موفقیت جایگزین اکثر شبکه های قبلی رایانه ای گردید. گسترش معمولا یا مشکل مدیریت مرکزی مواجه می شد چون طبیعت پروتکل های اینترنت به طوری بود که شرکت های سازنده را به هر چه بیشتر شرکت کردن در این کار تشویق کرده و همچنین از اینکه یک شرکت خاص بتواند به تنهایی در آن اعمال نفوذ کند و آن را در کنترل خود بگیرد جلوگیری می کرد.
 
اینترنت امروزی
اینترنت هم اکنون دارای قراردادهای گوناگونی در مورد پروتکل های ارتباطی و شامل اطلاعات فنی آنها است که بوسیله آنها نوع تبادل اطلاعات در سطح شبکه اینترنت توضیح داده می شود. این پروتکل ها توسط گروه های کاری مهندسی اینترنت که برای اعمال نظر توسط عموم مردم نیز گشوده بوده و هست ، تهیه شده اند.این گروه ها مدارکی تهیه کردند که چون در حین تشکیل از همگان میخواست که نظرات خود را در مورد آنها بدهند به مدارک درخواست برای اعلام نظر یا (RFCs) معروف شدند. بعضی از این مدارک تا جایی پیشرفت کردند که توسط گروه تخصصی معماری اینترنت به عنوان استاندارد اینترنت تعیین گردیده اند.
بعضی از معروف ترین و پر استفاده ترین پروتکل های موجود در اینترنت اینها هستند:
IP
Internet protocol suite
TCP
UDP
DNS
PPP
SLIP
ICMP
POP3
IMAP
SMTP
HTTP
HTTPS
SSH
Telnet
FTP
LDAP
SSL
بعضی از سرویس های پراستفاده و محبوب در اینترنت که بر اساس این پروتکل ها کار میکنند از این قبیلند : پست الکترونیک ، USENet ، اشتراک گذاری فایل ، World Wide Web ، Gopher ، session access ، WAIS ، finger ،IRC (چت اینترنتی) ، MUD ها . از همه این سرویس ها پست الکترونیکی و وب از همه بیشتر استفاده می شوند و حتی سرویس های زیادی نیز بر اساس آنها ساخته شده اند مانند mailing list و وب لاگ . اینترنت همچنین توانایی سرویس دهی همزمان یا زنده را نیز فراهم آورده است مانند رادیو تحت وب و Webcast که قابل دسترسی در هر نقطه ای از دنیا هستند.
بعضی دیگر از سرویس های پر استفاده و محبوب در اینترنت به این روش ساخته نشده اند بلکه بر اساس سیستم های خاص خود ساخته شده اند مانند : IRC ، ICQ ، AIM ، CDDB و Gnutella .
تحلیل ها و اظهار نظرات زیادی در مورد اینترنت و ساختار آن وجود دارد . برای مثال اینکه سیستم Internet IP routing (سیستم مسیر یابی توسط پروتکل IP در اینترنت) و لینک های موجود در وب میتوانند نمونه هایی از شبکه های قابل گسترش باشند.
 
فرهنگ اینترنت
اینترنت همچنین تاثیر بسیار عمیقی بر میزان دانایی و جهان بینی داشته است. بوسیله تحقیق در اینترنت میتواند بوسیله جستجو بر اساس کلمات باشد که توسط موتورهای جستجو مانند Google امکان پذیر است. میلیونها انسان در سراسر دنیا میتوانند به راحتی به حجم زیادی از اطلاعات گوناگون به صورت آن لاین دسترسی داشته باشند. همانند دایرة المعارف ها و کتابخانه های ملی، اینترنت نیز میتواند اطلاعات فراوان و پراکنده ای را به سرعت ارائه دهد.
بیشترین زبانی که در اینترنت از آن استفاده می شود انگلیسی است . چون اصل اینترنت بر اساس این زبان تشکیل شده است و بیشتر نرم افزارهای رایانه ای نیز به این زبان تهیه می گردند. علت دیگر آن عدم توانایی رایانه های قدیمی برای پردازش حروفی غیر از الفبا ی غربی بود.
اما هم اکنون شبکه آنقدر گسترش پیدا کرده است که اطلاعات و تجربیات به اندازه کافی به زبان های محلی در کشورهای مربوط تهیه و قابل دسترس باشند.
 
 
نکات حقوقی و اخلاقی
هم اکنون نگرانی عمومی در مورد مطالب موجود در اینترنت وجود دارد. بعضی از جدال آمیز ترین آنها تخلف در کپی رایت ، جعل هویت و مکالمه تنفر آمیز هستند که وجود دارند و قانونی کردن آنها مشکل می باشد.
 
دسترسی به اینترنت
معمول ترین روش خانگی برای اتصال به اینترنت Dial-up و Broadband می باشد.
مکان های عمومی که از اینترنت در آنها استفاده می شود شامل کتابخانه ها و کافی نت ها هستند. جایی که کامپیوتر متصل به اینترنت قابل دسترس است.همچنین دسترسی به اینترنت از مکان هایی مثل سالن های فرودگاه ها امکان پذیر است . مکان هایی که باید ایستاده و سریع کار با اینترنت را انجام به نام های گوناگونی معروف هستند مثل کیوسک عمومی اینترنت ، ترمینال دسترسی عمومی یا تلفن پولی وب .
هم اکنون سیستم Wi-Fi می تواند امکان دسترسی به اینترنت را بصورت بی سیم فراهم کند. این سیستم یا Hotspot میتواند بصورت رایگان برای همه یا برای ثبت نام کنندگان و یا بصورت اشتراکی باشد. در این سیستم که در پی آن به عنوان مثال کافی نت Wi-Fi بوجود می آید افراد می بایست رایانه ای که قابلیت اتصال به شبکه بی سیم را دارد را با خود همراه داشته باشند. Hotspot به محدوده مکانی خاصی وابسته نیست و میتواند در یک فضای باز و در یک پارک یا منطقه مرکزی شهر قابل دسترس باشد.تلاش برای تشکیل این شبکه ها در نهایت به تشکیل مجمع شبکه های بی سیم منجر شده است.
استفاده از رایانه شخصی برتری های زیادی نسبت به استفاده از رایانه های عمومی دارد.بوسیله رایانه شخصی امکان دریافت و ارسال بیشتری فایل وجود دارد با استفاده از مرورگر شخصی و ستینگ های شخصی آن. که این امکان در رایانه عمومی وجود ندارد. همچنین استفاده از نرم افزارهای خاص و فضای بیشتر جهت نگهداری اطلاعات و نامه های الکترونیک و فایلها. در رایانه های عمومی فضای صندوق پستی الکترونیک و امکان اجرای نرم افزارها بسیار محدود می باشد. با توجه به این موارد می بینیم که اگر امکان استفاده از رایانه شخصی با سیستم بی سیم وجود داشته باشد برتری های زیادی به کاربران خواهد داد.
کشورهایی که دسترسی به اینترنت را بصورت مطلوب و با سرعت مناسب در اختیار قرار می دهند از این قرارند : کره جنوبی که 50% جمعیت آن از اینترنت به روش Broadband استفاده میکنند . همچنین سوئد و ایالات متحده .
 
نحوه اتصال به اینترنت:
اینترنت ماهیت فیزیکی ندارد یعنی قابل لمس نمی‌باشد. بلکه یک شاهراه ارتباطی است تا انبوهی از کامپیوترها در سراسر جهان به هم مرتبط گردند. برای برقراری ارتباط لازم است تا موافقت مؤسسه‌ای که خدمات شبکه اینترنت را ارائه می‌دهد جهت اشتراک به دست آید. این مؤسسات تحت عنوان ISP معروفند که ارتباط سرویس گیرندگان (کاربران استفاده کننده از شبکه)را به شبکه جهانی اینترنت برقرار می‌کنند. هر مرکزی (ISP) مستقلا کامپیوترهای خود را هدایت می‌کند. در صورتی که از این واحدها برای برقراری ارتباط استفاده شود هزینه‌ تلفن در فاصله ‌های دور به عهده سرویس‌گیرندگان نخواهد بود. ذکر چند نکته در این خصوص ضروری است:
1- مناسب‌ترین راه ارتباطی به دلیل سرعت، ارتباط بهتر، قیمت ارزان و شلوغ نبودن مسیر استفاده از واحدهای ISP است.
2- جهت اشتراک با یک ISP نیاز به یک خط تلفن ، کارت اعتباری ، کامپیوتر و مودم است. البته در مورد سرعت مودم بعضی از واحدهای ISP شماره‌های متفاوتی برای سرعتهای مختلف آن دارند.
3- هزینه برقراری ارتباط با شبکه اینترنت در کشورهای توسعه یافته ماهانه حدود 20 دلاراست اما در کشورهای جهان سوم فقط واحدهای ISP دانشگاهی بطور رایگان می‌باشد و سایر سرویس گیرندگان هزینه سرسام آوری دارند.
4- بعد از عضویت، واحد ISP یک نام کاربر، یک کلمه رمز و یک آدرس پست الکترونیکی در اختیار مشترک قرار می‌دهد، همچنین بعضی واحدها یک نرم افزار برای برقراری ارتباط در اختیار می‌گذارند که نرم افزار شامل جستجوگر، سرویس دهنده پست الکترونیکی، نرم افزارهای کمکی می‌شود.
 
سه عامل در انتخاب یک ISP خوب مؤثر است:
الف- قیمت: واحدهای ISP برای جلب مشتری بیشتر از طریق کاهش قیمت رقابت می‌کنند
ب- اطمینان: اطمینان از وجود خط آزاد در شماره گیری
ج- پشتیبانی فنی: پشتیبانی از اینکه به هنگام بروز اشکال مشکل رفع خواهد شد
 
تجهیزات ارتباط با شبکه اینترنت:
1- کامپیوتری با قدرت و سرعت مناسب
2- یک دستگاه مودم داخلی یا خارجی
3- یک خط تلفن برای برقراری ارتباط از بیرون سایتهای کامپیوتری
4- عضویت در واحدی که خدمات شبکه اینترنت را ارائه می دهد
5- داشتن سیستم عامل مناسب مانند WINDOWS 95 به بالا یا NT یا UNIX
6- داشتن برنامه مناسب ایجاد ارتباط مانند جستجوگر میکروسافت یا جستجوگر NETSCAPE
7- استفاده از خط ISDN. در صورتی که به ارتباط با سرعت بالا نیاز باشد به جای خط تلفن معمولی از ISDN استفاده می‌شود
8- ارتباط از طریق WEB TV بدون استفاده از کامپیوتر. از دیگر وسایل ارتباطی با شبکه اینترنت وسیله‌ای تحت عنوان WEB TV است که به آن خط تلفن و تلویزیون متصل می‌گردد و همانند کامپیوتر با دنیا ارتباط برقرار می‌کند.
 
جلوگیری از امور نامطلوب در اینترنت:
شبکه جهانی اینترنت به دلیل عمومیت داشتن به رغم کمک هایی که در عصر اطلاعات به بشریت انجام می‌دهد متاسفانه مورد سؤاستفاده قرارگرفته و محیطهای سالم خانواده‌ها را نگران برنامه‌های ضد ارزشی کرده است. خانواده‌هایی که می‌خواهند از آن همه پیشرفت و تخصص برای شکوفایی استعداهای فرزندان معصومشان استفاده کنند با زشتکاری افرادی که فضا را ناسالم کرده‌اند مواجه می‌شوند.
برای حل این مشکل می‌توان به راه حلهای زیر اشاره نمود:
1- در کنار فرزندان به موازات آنها در شبکه حرکت شود و از وارد شدن به محیطهای غیر اخلاقی جلوگیری گردد. البته این نوع جلوگیری همواره مقدور نمی‌باشد
2- استفاده از برنامه‌های اختصاصی که در شبکه اینترنت وجود دارد که مانع استفاده از محیطهای نامناسب می‌گردد این برنامه‌ها با نام دیوار آتشین معروفند (Fire Wall)
3- سایتهای کودکان و نوجوانان را شناسایی و جهت استفاده در اختیار آنها قرار گیرد
4- در طراحی برنامه‌‌های اینترنت، برنامه‌ها طبقه بندی می‌شوند و سایتهای بزرگسالان با کلمه رمز اضافی اجازه استفاده را دارند
5- سایتهای دانشگاهی مناسبترین و سالم ترین سایتهای اطلاع‌رسانی هستند که محدودیتهای لازم اعمال می‌شود سعی شود در صورت امکان در انتخاب مرکز سرویس دهنده از این مراکز استفاده گردد.
 
 
راههای اتصال به اینترنت:
برای اتصال به شبکه جهانی اینترنت سه راه وجود دارد:
الف- اتصال از طریق سرویس دهندگان ISP
ب- اتصال از طریق سرویس دهندگان تجاری
ج- اتصال از طریق دستگاه WEB TV
 
اتصال از طریق سرویس دهندگان (ISP):
عمومی‌ترین راه اتصال به شبکه اینترنت از طریق سرویس دهندگان اختصاصی است این واحدها به نام ISP معروفند. واحدهای ISP دروازه اطلاعاتی برای ورود به شبکه اینترنت هستند. با گرفتن شماره تلفن، کامپیوتر از طریق مودم و خط تلفن به واحد ISP وصل و از آنجا مستقیما به شبکه جهانی اینترنت متصل می‌گردد. این دسته از سرویس دهندگان می‌تواند محلی باشند یا در سطح کشور عمل کنند. با وجود اینکه عملکرد هر دو دسته یکسان است اما سرعت دسترسی از طریق سرویس دهندگان کوچک بالاتر است.
بعد از انتخاب واحد ISP مراحل زیر باید انجام پذیرد:
1- برقراری ارتباط: با واحد ISP برای امضای قرارداد باید ارتباط برقرار کرد بعد از اشتراک با واحد ISP نام کاربر، کلمه رمز و مجموعه‌ای از نرم افزارهایی شامل ارتباط و نحوه نصب و نگهداری ,… برای کاربر ارسال می‌گردد.
2- نصب نرم افزار: در صورتی که واحد ISP مجموعه نرم افزار ارتباطی را ارسال کرده باشد می‌توان آن را نصب و از طریق آن با واحد مذکور ارتباط برقرار نمود و در صورتی که این مجموعه ارسال نگردد می‌توان از نرم افزارهای WINDOWS 95 ,98 ,… برای برقراری ارتباط با ISP و اینترنت استفاده نمود.
3- شماره‌گیری: شماره واحد ISP را با کامپیوتر گرفته می‌شود بعد از شماره گیری نام کاربر و کلمه رمز سؤال می‌شود. که باید وارد شود البته در هنگام تایپ کلمه رمز قابل رویت نیست در صورتی که نام کاربر و کلمه رمز درست باشد ارتباط برقرار می‌گردد. می‌توان شماره تلفن، نام کاربر، کلمه رمز و آدرس پست الکترونیکی خود را ذخیره نمود تا برای ارتباط مجدد نیاز به تکرار نباشد.
 
اتصال از طریق سرویس دهندگان تجاری:
در اینترنت چند دسته شبکه وجود دارد.دسته‌ای از این شبکه‌ها که راحت‌ترین راه ورود به شبکه جهانی و مناسب‌ترین محیط برای کلیه استفاده کنندگان هستند سرویس دهندگان تجاری هستند.
چهار شبکه تجاری online (درون خطی یا سرویس دهندگان آماده برای ارائه خدمات) در دنیا وجود دارد که واسطه ارتباطی کاربران زیادی در شبکه اینترنت هستند و عبارتند از:
الف- شبکه America online : نام دیگر این شبکه AOL است و گسترده‌ترین شبکه در دنیا می‌باشد زیرا این شبکه قادر است تا به هرگونه نیازی پاسخ دهد از معایب آن این است که سرعت زیاد مناسبی ندارد.این شبکه دارای آدرس http://www.aol.com است.
ب- شبکه CompuServe interactive: این شبکه دارای گستردگی کمی است و از قدیمی‌‌ترین شبکه‌هاست و به لحاظ دسترسی به محتویات سایت کاملا تخصصی طراحی گردیده است و واسط ارتباطی خوبی با سایتهای خارجی است. این شبکه دارای آدرس http://www.compuserve.com است.
ج- شبکه The Microsoft network: در واقع همان شبکه معروف میکروسافت است که با نرم افزار windows 95 و بالاتر با عنوان MSN است اهداف اصلی این شبکه اطلاع رسانی است و نسخه سفارشی جستجوگر اینترنت است این شبکه با آدرس http://www.msn.com قابل دسترسی است.
د- شبکه Prodigy internet: این شبکه از دیگر شبکه‌های جهانی برای استفاده از مجموعه سایتهای اینترنت است و دارای آدرس http://www.prodigy.com است.
 
اتصال از طریق دستگاه Web:
یکی دیگر از راههای برقراری ارتباط با شبکه جهانی اینترنت استفاده از سیستم Web TV است که با استفاده از این سیستم دیگر نیازی به کامپیوتر نیست. WEB TV دستگاه ارتباطی الکترونیکی است که با وصل شدن به تلویزیون و خط تلفن ارتباط با شبکه جهانی اینترنت را برقرار ‌می‌کند.
 
گردش در اینترنت (موج‌سواری)
برای گردش در محیط اینترنت و آوردن اطلاعات بر روی صفحه نمایش، عضویت در گروههای مختلف دنیا، استفاده از اخبار روز دنیا، محیطهای پست الکترونیکی، طراحی صفحات و جستجو در آن از روشهای زیر می‌توان استفاده نمود:
1- گردش با استفاده از نرم افزار ارتباطی Netscape: از این نرم افزار در نمایش و فراخوانی اطلاعات، ایجاد آدرسهای پست الکترونیکی و کار در محیط پست الکترونیکی و ارسال و دریافت اطلاعات و ایجاد محیط فراخوانی آدرسهای مختلف، استفاده از اخبار دنیا و شرکت در گروههای مباحثه و عضویت در مجموعه شبکه جهانی استفاده می‌گردد.
2- هدایت با استفاده از جستجوگر مایکروسافت: از دیگر نرم افزارهایی که با نرم افزارNetscape رقابت دارد نرم افزار جستجوگر مایکروسافت است. این نرم افزار تمامی اهداف اینترنتی را پشتیبانی می‌کند.
3- هدایت با استفاده از خط آماده آمریکا: این نرم افزار تمام قابلیتهای لازم برای کار در شبکه را داراست و از پرکاربردترین‌ها نرم افزارها در آمریکاست.
4- هدایت با استفاده از شبکه میکروسافت: بهترین نرم افزار در رقابت با نرم افزارهای تجاری نرم افزار شبکه میکروسافت است که با نام شبکه MSN معروف است و قابل استفاده در کامپیوترهایی که سیستم عامل WINDOWS 95 و بالاتر است.
5- هدایت با استفاده از شبکه CompuServe: این شبکه از قدیمی‌ترین نرم افزارهای ارائه کننده خدمات در شبکه اینترنت بوده و امکانات مناسب در ارتباط با سایر شبکه‌ها و ارتباط گرفتن از آنها را دارا است.
6-هدایت با استفاده از WebTV: این سیستم جدیدترین راه ارتباطی با شبکه اینترنت بدون استفاده از کامپیوتر است. البته در ارسال و دریافت پستهای الکترونیکی محدودیتهایی نیز دارد.
در یک صفحه وب نه موضوع مهم مطرح است که حتما با ید با آنها آشنا شد:
1- محل آدرس‌دهی یا واحد URL
2- متن و نوشته‌های قابل رویت
3- تصویر
4- ما‌فوق متنها که خود زیر مجموعه‌های متفاوتی دارد
5- اتصالات گرافیکی
6- جداول برای نمایش
7- میله حرکت
8- فریمها و پنجره‌ها
9- صوت
 
سایتهای جستجوی وبها
به منظور دسترسی سریع به اطلاعات مورد نیاز باید تدابیری اتخاذ شود تا این نوع اطلاعات در شبکه جستجو شود در شبکه دو نوع ابزار برای جستجو وجود دارد:
الف- جستجو با وسیله جستجو: در این روش قسمتی از اطلاعات جستجو می‌شود مانند سایت AltaVista
ب- جستجوی مستقیم: در این روش فهرست سایتهای اطلاعات موجود ارائه می‌گردد مانند سایت Yahoo
لازم به ذکر است در جستجو اگر موضوع مورد جستجو کاملا مشخص شده باشد کل موضوع در داخل گیومه قرار می‌‌گیرد و اگر موضوع کاملا مشخص نباشد، قسمتی از اطلاعات که در داخل گیومه نوشته می‌شود جهت جستجو کافی است.
 
رشد انفجاری اینترنت نسبت به دیگر رسانه ها و تکنولوژی ها 
اهمیت استفاده از اینترنت برای مقاصد بازاریابی و تجارت ، با توجه به رشد چشمگیر آن نسبت به سایر رسانه ها اثبات می شود . سالهای رشد رسانه ها ، برای بدست آوردن یکصد میلیون کاربر ، در شکل زیر آورده شده است . بدست آوردن این تعداد کاربر برای رادیو 38 سال ، برای تلویزیون 13 سال و برای تلویزیون کابلی 10 سال بطول انجامیده است . کاهش این رقم به 5 سال در مورد اینترنت ، نشانگر رشد چشمگیر آن نسبت به دیگر رسانه ها و موید لزوم سرمایه گذاری در انجام فعالیت های بازاریابی و تجاری و ارائه خدمات از طریق این رسانه می باشد .
 
تعداد سال برای جذب 100 میلیون کاربر
نام رسانه
38
رادیو
13
تلویزیون
10
تلویزیون کابلی
5
اینترنت
 
در نمودار زیر رشد هر یک از این رسانه ها آورده شده است :
 
آمارهایی از رشد اینترنت و مبادلات تجاری از طریق آن 
مفاهیم اولیه‌ی تجارت الکترونیک مثل تبادل الکترونیکی وجه (Electronic Fund Transfer-EFT) در سال‌های آغازین دهه‌ی 1970 شکل گرفت. در آن زمان تنها موسسات بزرگ و سازمان‌های تجاری امکان استفاده از آن را داشتند. بعد از آن با ظهور EDI امکان تبادل اطلاعات نیز علاوه بر وجوه و سرمایه فراهم شد و به این ترتیب گستره‌ی کاربرد آن نیز به انواع بیشتری از سازمان‌ها از جمله سازمان‌های خدماتی و تولیدی و.. وسعت یافت.
با تجاری شدن اینترنت در اوایل دهه‌ی 1990 و حضور خیل عظیم کاربران بر روی اینترنت تجارت الکترونیکی با معنای امروزیش به‌وجود آمد. یک دلیل عمده‌ی رشد تجارت اکترونیک، توسعه‌ی شبکه‌ی اینترنت، نرم افزارها و پروتکل‌هاست. دلیل دیگر آن افزایش رقابت بین سازمان‌ها و کسب و کارها می‌باشد. افزایش قابلیت‌های وب و اینترنت از حدود سال 1995 موجب شده که هم‌اکنون اغلب شرکت‌ها دارای یک وب‌سایت به منظور بازاریابی و تبلیغ کالا و خدمات خود بر روی اینترنت بوده و حجم مبادلات از طریق اینترنت به شدت در حال افزایش است. به طوری که ارزش مبادلات تجاری B2B در سال 1997، 10بیلیون دلار برآورد شد با آنکه پیش بینی می‌شد که ارزش مبادلات B2B با نرخی حدود 15 تا 25 درصد در ماه افزایش می‌یابند. پیش بینی می‌شود تعداد کاربران اینترنت به 750میلیون نفر در سال 2008 برسد که برآورد می‌شود که پنجاه درصد آنها از طریق آنلاین به خرید خواهند پرداخت.
 
تجارت اینترنتی و شبکه‌ای 
در دنیایی که معاصرش هستیم بدون شک کسی نیست که از ارزش وقت و کاربرد اطلاعات آگاهی نداشته باشد. از طرفی سخن از اهمیت اطلاعات کمی دیر است، چرا که حالا قدم در مرحله بعدی نهاده‌ایم و عصر IT را تجربه می‌کنیم. همه چیز با سرعت در حال تحول است و در دنیای امروز اتلاف وقت و انرژی برای انجام کارهای روزمره یعنی عدم استفاده بهینه از تکنولوژی. روزی که نخستین رایانه در حجم یک ساختمان سه طبقه اختراع شد، کمتر کسی باور داشت که این دستگاه عظیم الجثه روزی در ابعاد یک ساعت مچی مورد بهره برداری قرارگیرد.
 
رایانه‌ها با سرعت غیرقابل مهاری وارد زندگی انسان معاصر شد و او را قادر ساخت تا بر پیچیدگی های موضوع قرن بیستم غلبه نماید. یک فکر ساده توانست نجات دهنده نوع بشر باشد، برای چند لحظه تجسم کنید در عصر انفجار جمعیت و لزوم ارتباط و تامین مایحتاج ایشان چه مقدار وقت تلف می‌شد که به صورت سنتی و دستی امور روزانه خود را سامان دهیم، گرچه ما هنوز نتوانسته‌ایم به درستی از این فرصت بی‌نظیر استفاده کنیم و بیشتر سرگرم حاشیه هستیم.
 
به هر حال تکنولوژی اطلاعات و شبکه جهانی اینترنت ، تجارت و دادو ستد جهانی را وارد عصر جدیدی به نام EC یا ( تجارت الکترونیک ) کردند، که با سرعت زیادی در حال گسترش است. در این عصر جدید از تجارت ارسال کاتالوگ و بروشور امری نسبتا پرهزینه و وقت گیر است که تنها بازرگانان و شرکتهای سنتی درگیر آن هستند و موفقیت از آن آنهایی است که برای ارائه سرویس سریعتر و پاسخگویی با هزینه کمتر به تکنولوژی جدید و اینترنت روآورده‌اند. وارد شدن بر این گستره جهانی از تجارت محدودیتی ندارد و با کمترین و کوچکترین امکانات ودر هر نقطه از جهان نیز می‌توان به آن پیوست.
 
راهکارهای اجرایی و مراحل اولیه پیوستن به شبکه جهانی
بر اساس آمار ارائه شده ، با حضور کسب و کار آن لاین در سال 2004 درآمد جهانی کسب و کار اینترنتی به سقف 7/2 تریلیون دلار رسید. مهم این نیست که کار تجاری شما چیست، بلکه نادیده گرفتن 7/2 تریلیون دلار ممکن است؟ برای اینکه نشان دهید بخشی از این مجموعه هستید و مایلید که به آن خدمت کنید،‌ لازم است در حیطه www باشید. آنگاه خواهید دانست که رقیبان شما چه می‌کنند!
 
شبکه‌ای‌ عمل کردن
کسب و کار در حقیقت چیزی جز برقراری ارتباط با افراد نیست. همه تاجران موفق می‌دانند که ملاک شناخت چیزی نیست بجز آشنایی با افراد. ارائه کارت ویزیت بخشی از هر ملاقات است، هر شخص مطمئنا در این ملاقاتها ، این شانس را داشته است که معاملات بزرگ انجام دهد. شما با ارائه کارت ویزیت خود به هزاران فرد و شاید میلیونها مشتری یا شریک تجاری ، باید نشان دهید که همیشه در صورت نیاز آنها در خدمت هستید و می‌توانند به شما دستیابی داشته باشند. می‌توانید 24 ساعت شبانه‌روز به سادگی بدون صرف هزینه در محیط www باشید. حتی اگر تغییر مکان دهید یا شماره جدیدی داشته باشید، همچنان در همان مکان مجازی قرار دارید و همگان می‌توانند شما را پیدا کنند!
 
ایجاد اطلاعات رایانه‌ای در دسترس
زمان اشتغال شما چند ساعت است؟ به چه کاری مشغول هستید؟ افراد چگونه می‌توانند با شما تماس بگیرند؟ روشهای پرداخت شما چه است؟ محل استقرار شما کجاست؟ کار خاص امروز شما چیست؟ اطلاعات ترفیعی ، تبلیغی هفته آینده چیست؟ اگر بتوانید مشتری را از دلیل لزوم کسب و کار با خود آگاه سازید، فکر نمی‌کنید که بتوانید کسب و کار بیشتری داشته باشید؟ مطمئنا در محیط www می‌توانید!
 
ارائه خدمات به مشتریان
ایجاد اطلاعات رایانه‌ای در دسترس یکی از مهمترین روشهای ارائه خدمات به مشتریان است. اما اگر هدف شما خدمت به مشتری باشد، با استفاده از تکنولوژی www می‌توانید حتی راههای بیشتری را نیز بدست آورید. این امکان را برای آنها فراهم سازید تا بدون گشتن در مغازه و یاری گرفتن از مسئول فروش ، رنگ و اندازه و آنچه را که دقیقا می‌خواهند پیدا کنند، در حقیقت همه چیز باید در دسترس باشد. همه کارها باید به سرعت ، ساده و ارزا


:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1784
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

به احتمال زیاد شما هم مثل من خیلی وقت‌ها، وقتی چت می‌کنید،آرزو می‌کنید که ای کاش می‌توانستید با یک آدم غیرهم‌زبان به راحتی چت کنید.
سرویس‌های ترجمه صفحات اینترنتی در اینترنت کم نیستند، مثلا شما می توانید با سرویس ترجمه گوگل یا
Babel Fish، صفحات اینترنتی را از زبانی به زبان دیگر برگردان کنید. ناگفته پیداست که دقت این مترجم‌های آنلاین به اندازه مترجم‌های انسانی نیست، ولی دست کم می‌شود با آنها مثلا از مفهوم کلی یک نوشته مثلا آلمانی یا فرانسوی سر درآورد.

MeGlobe، سرویس چت آنلاینی است که می‌خواهد این آرزو را برآورده کند. این سرویس چت آنلاین ۱۴ زبان را پوشش
می‌دهد، زبان‌هایی مثل انگلیسی، عربی، فرانسوی، ژاپنی، اسپانیایی، ایتالیایی و هلندی.

20080805-jqc11w691fenbn64q7yngag3i5.gif

کسانی که این سرویس را تست کرده‌اند، می‌گویند که این سایت دقت ترجمه‌ای بین سرویس ترجمه گوگل و بابل فیش دارد. برای استفاده از این سایت، ابتدا باید ثبت‌نام کنید. هنگام ثبت‌نام باید زبانی را که در آن مهارت دارید انتخاب کنید.

20080805-dbk6gm41mgjxrtjyayehq31821.gif

شما می‌توانید بعد از ثبت نام به دنبال کاربران آنلاینی بگردید که به زبان‌های دیگر صحبت می‌کنند.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 921
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

حتما تا به حال راجع به كنترل يك كامپيوتر از راه دور يا همان Remote Assistance چيزهايي شنيده ايد.
در اين روش شما از طريق برنامه Windows Messenger اين ارتباط و كنترل را برقرار خواهيد كرد. شما از اين طريق ميتوانيد كنترل سيستم دوست خود را كه در برنامه Windows Messenger با او در ارتباط هستيد كنترل كنيد ( البته با اجازه خود او ) و براي مثال به او در برطرف كردن مشكل احتمالي سيستمش كمك كنيد و مشكل را براي او حل كنيد و يا حتي برعكس عمل كنيد. قابليت Remote Assistance اين امكان را براي شما فراهم مي آورد كه فرد ديگري را كه اطلاعات بيشتري در مورد كامپيوتر دارد دعوت كنيد كه به سيستم شما متصل شده و صفحه نمايش سيستم شما را مشاهده كند و پيشنهاداتي را براي رفع اشكالات موجود در سيستم شما ارائه دهد يا تصحيحاتي را روي سيستم شما انجام دهد و در صورت تمايل حتي ميتوانيد كنترل موقت سيستم خود را در اختيار او قرار دهيد تا اشكالات موجود را برطرف كند.
روي آيكن My Computer راست كليك كرده و گزينه Properties را انتخاب كنيد.
وارد شاخه Remote شده و در حالت انتخاب بودن تيك عبارت Allow Remote Assistance invitations to be send from this computer را بررسي كنيد. اگر در حالت انتخاب شده نبود آن را فعال كنيد.
اگر ميخواهيد فردي كه از او براي برطرف كردن اشكالات سيستم خود كمك خواسته ايد قادر باشد كه عمليات مختلف را از راه دور روي سيستم شما انجام دهد روي دكمه Advanced كليك كرده و تيك كنار عبارت Allow this computer to be controlled remotely را در حالت انتخاب قرار دهيد و روي دكمه OK كليك كنيد.
مجددا روي دكمه OK در پنجره System Properties كليك كنيد تا اين پنجره بسته شود.
حالا براي شروع عمليات مراحل زير را دنبال كنيد :
در ابتدا اطمينان حاصل كنيد كه شما و فردي كه قرار است به شما كمك كند ( يا برعكس ) به اينترنت متصل بوده و از طريق Windows Messenger با يكديگر در تماس باشيد.
روي آيكن Windows Messenger در سمت راست نوار وظيفه دابل كليك كنيد تا برنامه Windows Messenger اجرا شود. ( براي اجرا كردن برنامه Windows Messenger ميتوانيد از طريق مسير Start - All Programs - Windows Messenger نيز اقدام كنيد )
در ليست Online واقع در پنجره برنامه Windows Messenger روي اسم فردي كه ميخواهيد به كمك شما بيايد راست كليك كرده و بعد از ليستي كه ظاهر ميشود روي عبارت Ask for Remote Assistance كليك كنيد.
اگر فرد مورد نظر درخواست شما را بپذيرد پيامي ظاهر ميشود و از شما سوال ميكند كه آيا اجازه ميدهيد كه دوست شما صفحه مونيتور شما را مشاهده كند يا خير؟ براي تأييد پيام و اجازه دادن به دوست خود روي Yes كليك كنيد.
در پنجره Remote Assistance پيامي را در قسمت Message Entry تايپ كرده و روي Send كليك كنيد. اين پيغام براي دوست شما نمايش داده ميشود. اگر كامپيوترتان مجهز به ميكروفن و بلندگو باشد ميتوانيد روي Start Talking كليك كرده و يك ارتباط صوتي را با دوست خود ايجاد كنيد.
از اين به بعد دوست شما ميتواند در هنگام ارتباط با شما تمامي عناصري را كه در صفحه نمايش شما ظاهر ميشود مشاهده نموده و در صورت لزوم راهنماييهاي لازم را با تايپ پيامهايي به شما ارائه دهد. همچنين دوست شما ميتواند با كليك روي دكمه Take Control سيستم شما را در اختيار بگيرد. براي اينكه بتوانيد كنترل كامپيوتر خود را مجددا به دست بگيريد ميتوانيد روي كليد Esc در صفحه كيبورد و يا فشردن دكمه Stop Control واقع در پنجره Remote Assistance اين كار را انجام دهيد. براي پايان دادن به ارتباط نيز بايد در پنجره Remote Assistance روي Disconnect كليك كنيد.
حالا فرض كنيد فردي كه از او كمك ميخواهيد در Windows Messenger به صورت Online نباشد. در اين حالت ميتوانيد با انجام مراحل زير و با ارسال يك E-Mail از او درخواست كمك كنيد :
ابتدا از طريق منوي Start وارد برنامه Help and Support شويد.
در پنجره Help and Support روي عبارت Invite a friend to connect to your computer with remote assistance در زير مجموعه Ask for Assistance كليك كنيد.
در پنجره اي كه باز ميشود روي عبارت Invite Someone to help you كليك كنيد ( در اين لحظه بايد حتما به اينترنت متصل باشيد ).
در فضاي Or use e-mail area از پنجره Remote Assistance آدرس e-mail شخص مورد نظر را تايپ نموده و روي عبارت Invite this person كليك كنيد.
در كادر Message واقع در پنجره Remote Assistance - E-Mail an Invitation متن درخواست كمك خود را تايپ كرده و اگر مايليد كمي درباره مشكل خود بنويسيد. سپس روي Continue كليك كنيد.
در صفحه بعدي مدت زماني را براي از بين رفتن دعوت تايپ كنيد و سپس يك رمز عبور نيز مشخص كنيد تا شخص مورد نظر از آن براي ارتباط با شما استفاده كند. بعد روي Send Invitation كليك كنيد تا درخواست شما به صورت E-Mail براي شخص مورد نظر ارسال شود. اگر مراحل را صحيح انجام داده باشيد پس از خاتمه كار پيامي ظاهر شده و شما را از صحت عمليات مطلع ميكند. بعد از پذيرش دعوت توسط فرد مورد نظر شما ارتباط شما از طريق Remote Assistance با كامپيوتر شخص مورد نظر برقرار ميشود و ميتوانيد از اطلاعات علمي او بهترين استفاده را ببريد. توجه داشته باشيد كه در تمام اين مراحل شما ميتوانيد خود فرد ياري رسان باشيد.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 718
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

 تا به حال به این موضوع دقت کرده اید وقتی یاهو مسنجر خود را باز می کنید همه پیغام هایی که به صورت آفلاین آمده اند به صورت یک دست هستند. یعنی سایز قلم آنها و یا رنگ آنها و یا نوع قلم آنها همه یکسان و مثل هم اند. ولی شاید شما بخواهید ببینید که فرستنده چه پیامی از چه حالت هایی در نوشته خود استفاده کرده است. مطمئنأ حالت های نوشتن در بیان احساسات نویسنده تاثیر بسزایی دارد. حال شما می توانید با استفاده از این ترفند این کار را صورت دهید.

بدین منظور:
پس از لوگین به آیدی خود و پس از مشاهده صفحه آفلاین ها کافی است روی آیدی فرد فرستنده دوبار کلیک کنید یا دکمه Reply را بزنید تا صفحه PM شخص باز شود و پیام او با تمام افکت هایش برایتان آشکار شود.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 657
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

دلیل احتمالی مشکل اتصال به یاهو مسنجر

اخیراً کاربران ایرانی جهت وصل شدن به یاهو مسنجر دچار مشکل شده اند و با پیغام خطایی مواجه می شوند. دلائل مختلفی بیان شده است که در این مقاله به آن ها پرداخته می شود.

۱/ عده ای مشکل را DNS های مخابرات بیان کرده اند. از اینکه بروز رسانی DNS مخابرات و ISP های ایرانی مشکل دارند شکی در آن نیست. باور ندارید از صاحبان سایت ها و کسانی که سایت شان را جابجا کرده اند بپرسید. بعضاً به خاطر مشکل DNS سایت های معروفی به مدت یک هفته از دسترس خارج بوده اند که کسی پاسخگو نیست.

کمی درباره DNS بدانید. فضاهای اینترنتی بووسیله IP از هم تفکیک می شوند ولی برای آسان کردن این امر از نام (domain) به جای IP استفاده می شود و بوسیله DNS این نام ها را به IP ها متصل می کنند. حال زمانی که شما می خواهید از طریق پورت ۵۰۵۰ به سرور مسنجر متصل شوید، در صورت داشتن مشکل DNS برنامه قادر به شناسایی سرور یاهو نیست پست با خطا روبرو می شوید. اما در صورت مشکل DNS می توانید DNS خود را به DNS معروف ۴/۲/۲/۴ تغییر دهید. که البته با این تغییر یاهو مسنجر دوباره مشکل دارد. پس این مشکل مربوط به DNS نیست.

۲/ عده ای بیان می کنند که مخابرات دارد نرم افزارهای ف ی ل ت ر ی ن گ جدید را آزمایش می کند که یاهو مسنجر را ببندد. این نرم افزار حداقل ۳ سال گذشته نوشته شده و دیگر نیازی به امتحان آن نیست و اگر اینطور است باید همه نتوانیم وصل شوید.

۳/ یاهو مشکل دارد. نه یاهو مشکل ندارد. اگر ف ی ل ت ر شکن یا VPN داشته باشید و همان موقع امتحان کنید می بینید که قادرید به مسنجر وصل شوید. پس یاهو مشکل ندارد.

۴/ مشکل از ISP هاست. آره ممکن است cache سرویس دهنده اینترنت پر شده باشد و یاهو برای وصل شدن به سرورش با خطا روبرو شود. اما آیا یک دفعه این مشکل خودش را نشان داد. بهرحال در صورت عدم تنظیم بودن ISP ها این مشکل بروز می دهد. ولی دلیل واقعی این نیست.

۵/ هکر ها. به نظر من دلیل اصلی وصل نشدن کاربران ایرانی هکرها هستند. آنها با استفاده از IP های شما اقدام به بوت کردن می کنند. که باعث می شود سرور یاهو برای مدت زمانی دسترسی آنها را به سرورش محدود کند. این محدودیت بصورت اتوماتیک آزاد می شود. ولی خوب چون نرم افزار های بوت و ارسال تبلیغات غیر مجاز بصورت اتوماتیک فعال می شوند، شما هم دوباره بعد از مدتی محدود می شوید.

حال باید کسانی که با IP اختصاصی به اینترنت وصل می شوند کامپیوترشان را با نرم افزارهای ضد ویروس و امنیتی اینترنتی بررسی و از وجود آنها پاک کنند. ISP ها هم باید همین کار را انجام دهند. ضمناً به cache سرور هم توجه داشته باشند. پر شدن cache سرور باعث کندی و اختلال می شود.

امضاء
مارمولک شبکه سی فون

پی نوشت؛

این مشکل فقط مربوط به کاربران ایرانی نیست بلکه خیلی جاها هم این مشکل را دارند و از آن گله می کنند. ممکن است بخاطر بالا رفتن امنیت سرور یاهو و مبارزه جدی تر با بوتر ها در یاهو باشد که نتیجه این سخت گیری ایجاد مشکل در وصل شدن به سرور یاهوست. البته بعضاً ادعا می کنند که همان موقع هم قادر به اتصال به مسنجرهای دیگر نمی باشند که اگر اینطور باشد، مشکل باید یکی از موارد ۱ تا ۴ باشد.

تکمیلی؛
عده ای تعویض مسنجر و استفاده از نسخه های قدیمی تر را پیشنهاد داده اند. جالب اینکه این روش برای بعضی ها جواب داده است.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1662
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی


:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 728
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی


یک فایل HTML چیست؟

  • HTML مخفف زبان نشانه گذاری فرا متنی است(hyper text markup language).
  • یک فایل HTML یک فایل متنی حاوی برچسب های کوچک نشانه گذاریست
  • بر چسب های نشانه گذاری به مرورگرهای وب بیان می کنند که صفحه را چگونه نشان دهد
  • یک فایل HTML باید دارای پسوند html. یا html. باشد
  • یک فایل HTML می تواند توسط یک ویرایشگر متنی ساده ساخته شود

آیا می خواهید یکبار امتحان کنید؟

اگر در حال کار با ویندوز هستید برنامه note pad را اجرا کنید. متن زیر را تایپ کنید.






This is my first home page. This text is bold



فایل را تحت عنوان "mypage.htm"ذخیره کنید.
مرورگر اینترنت خود را باز کنید، از منوی فایل گزینه "open" یا "open page" را انتخاب کنید. یک جعبه گفتگو ظاهر خواهد شد .گزینه "brows" یا "choose file" را انتخاب کنید و در مکانی که فایل HTML خود را ساخته اید قرار گیرید. آن را انتخاب کنید و روی گزینه "open" کلیک کنید.حالا شما یک آدرس در جعبه گفتگوی خود مشاهده خواهید کرد. بعنوان  مثال "C:mypage.html" گزینه ok را کلیک کنید و مرورگر صفحه را به شما نشان خواهد داد.

مثال تشریح شده

اولین برچسب در فایل HTML شما ، است.این برچسب به مرورگر شما می فهماند که این آغاز یک فایل HTML است، آخرین برچسب در فایل شما است.این برچسب به فایل شما می فهماند که این انتهای یک فایل HTML است.
متن های بین برچسب و اطلاعات سرانداز (header)شماست .اطلاعات سر انداز در پنجره مرورگر نشان داده نخواهد شد. متن بین برچسب ، سرتیتر پرونده شماست. سرتیتر در قسمت عنوان صفحه مرورگر نشان داده خواهد شد.
متنی که در مرورگر نشان داده خواهد شد ، متنی است که بین برچسب نشان داده خواهد شد.
متنی که بین برچسب قرار گیرد در مرورگر بصورت برجسته نشان داده خواهد شد.

پسوند htm. یا html. ?

هنگامی که شما یک فایل HTML را ذخیره می کنید شما می توانید هرکدام از پسوندهای htm. یا html. را انتخاب کنید.ما در مثال هایمان از پسوند htm. استفاده می کنیم. این ممکن است یک رفتار بد موروثی از گذشته باشد که بیشتر نرم افزارهایی که استفاده می شوند فقط پسوند سه حرفی را قبول می کنند.با نرم افزار جدیدتر ما فکر می کنیم که اگر از پسوند html. استفاده کنیم بسیار ایمن تر خواهیم بود.

به ویرایشگر های HTML توجه کنید:

شما می توانید به سادگی با استفاده از یک ویرایشگر WYSIWY("what you see is what you get") فایل های HTML را ویرایش کنید ، مثل FRONT PAGE,Claris Home Page یا Adob PageMill.
اگر شما می خواهید یک توسعه دهنده وب توانا باشید ما توصیه اکید می کنیم که شما از یک ویرایشگر متنی ساده استفاده کنید تا اصول اولیه HTML را یاد بگیرید.

پرسش و پاسخ:

س: پس از اینکه فایل HTML را ویرایش می کنم نمی توانم نتیجه را در مرورگر مشاهده کنم. چرا؟
ج:اطمینان حاصل کنید که فایل را با یک نام و پسوند صحیح ذخیره کرده اید مثل"C:mypage.htm". همچنین اطمینان حاصل کنید که از همان نام هنگام باز کردن فایل در مرورگر استفاده کرده اید.
س:من سعی کردم فایل HTMLام را ویرایش کنم. اما تغییرات در مرورگرم نشان داده نشد. چرا؟
ج:مرورگر صفحه را کاشه(cach) کرده بنا بر این یک صفحه را دو بار نمی خواند. هنگامی که شما یک صفحه را تغییر می دهید مرورگر آن را نمی داند. از کلید REFRESH/RELOAD مرورگر استفاده کنید تا آن را مجبور کنید صفحه را دوباره بخواند.
س:از چه مرورگری باید استفاده کنیم؟
ج:شما می توانید تمام این آموخته ها را با مرورگرهای متعارف انجام دهید مثل Internet Explorer, Netscape,Mozilla و Opera. هر چند که تعدادی از مثال های مادر کلاس های پیشرفته به آخرین نسخه مرورگرها نیاز دارند.


:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 601
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

یکی از مهمترین دغدغه هایی که کاربران یاهو مسنجر با آن مواجه هستند از بین رفتن آفلاین هایی است که دوستان برای آنها ارسال میکنند. به اصطلاح گاهی آفلاینهای یاهو مسنجر میپرد. این موضوع دلایل مختلفی دارد. در این ترفند قصد داریم به بررسی دلایل مختلف این پیش آمد بپردازیم و راه حل ساده مشاهده مجدد آفلاینها را به شما معرفی کنیم.

پائين بودن سرعت وصل شدن به سرور ياهو
از آنجايي که بيشتر کاربران اينترنتي در ايران از سرويس اينترنتي تلفني يا Dialup استفاده مي کنند، از سرعت پائيني برخوردارند. و موقع وصل شدن به سرور ياهو مسنجر، به دليل اين که ارسال بسته هاي اينترنتي (Packets) به سرور ياهو بيش از حد معمول طول مي کشد، لذا تصور ياهو بر اين مي شود که شما قطع شده ايد و بايد دوباره وصل شويد. در حالي که نصف عمليات Login شدن را انجام داده ايد.در اين حالت، به دليل اين که يک ارتباط (ولو ناموفق) با ياهو برقرار شده است، ياهو با احتساب اين که شما به سرور وصل شده ايد، آفلاين ها را براي شما ارسال مي کند. و از محل نگهداري آن پاک مي شود. و چون شما در برقراري تماس با ياهو ناموفق بوده ايد، لذا دوباره وصل مي شويد. که اين عمل باعث مي شود آفلاين هاي شما بپرد. چون طبق تصور ياهو، ديگر آفلايني وجود ندارد که براي شما ارسال شود.البته در نسخه هاي 5 و به قبل ياهو مسنجر، هيچ وقت آفلاينها پاک نمي شدند. و خود شما بايد آنها را پاک مي کرديد.

بد شانسي در ارتباط اينترنت
چنانچه وقتي مسنجر شما در حال بالا آمدن باشد و به طور تصادفي اينترنت شما قطع (Disconnect) شود، متاسفانه پنجره آفلاين هاي شما خود به خود بسته مي شود. که البته اين کار نتيجه برنامه نويسي بد اين قسمت ياهو مسنجر است. البته چنانچه از پشت LAN به ياهو وصل شده باشيد، کمي طول مي کشد تا قطع بودن شما به برنامه ياهو مسنجر ثابت شود.

زياد بودن بيش از حد آفلاين ها
کساني که افراد زيادي آنها را Add کرده اند و مرتبا Send To All از افراد مختلف دريافت مي‌کنند، معمولا در دريافت آفلاين ها مشکل دارند. چون ياهو از يک حدي بيشتر آفلاين ها را نگهداري نمي کند و چنانچه به بيش از حد مورد نظر برسد، تنها تعداد خاصي از آخرين آفلاين ها به نمايش در مي آيند و بقيه دور ريخته مي شوند.

دير به دير Login کردن به ياهو مسنجر
چنانچه شما يک مدت طولاني، مثلا چند ماه به ياهو مسنجر Login نکنيد، آفلاين هاي شما مي‌پرد.

دير رسيدن آفلاين ها به دست شما
گاهي اوقات به دلايل نامشخص، آفلاين ها دير به دست شما مي رسند. مثلا، فردي ديروز براي شما آفلاين گذاشته، اما شما امروز وقتي وارد مسنجر مي شويد آفلاين را نمي بينيد. بلکه ممکن است در دفعات بعدي آن آفلاين به دست شما برسد.


اما چه کنیم که آفلاینهای خودمان را مجدد مشاهده کنیم؟ بدین منظور باید قسمت Message Archive یاهو مسنجر را فعال کنیم.
بدین منظور از منوی Messenger به Preferences بروید. حالا به قسمت Archive رفته و تیک گزینه Yes , save all of my messages را بزنید. اکنون OK کرده و خارج شوید.
پس از این کار تمامی آفلاینهایی که برای شما ارسال میشود در داخل Message Archive ذخیره میشود. برای مشاهده این قسمت از منوی Contacts به Message Archive بروید.
تنها دقت کنید آفلاینهایی که برایتان ارسال میشود ولی هرگز به دست شما نمیرسند طبعأ در این قسمت هم ذخیره نمیشوند.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 600
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

در ورژنهای قبلی یاهو مسنجر یکی از مشکلات کاربران پس از ساخت ID جدید این بود که تمامی Add list های خودشان را در ID قبلی از دست میدادند. اما در یاهو7 به بعد قابلیتی به یاهو مسنجر افزوده شد که به وسیله آن میتوانید تمامی Add های خود را در ID قبلی به ID جدیدی که ساختید انتقال دهید. این عمل به سادگی و با یک ترفند قابل انجام است. 

برای این کار:

ابتدا میبایست به ID که لیست دوستانتان در آن است login بشوید.

سپس ID جدید را که میخواهید Add list هایتان را به آن اضافه کنید add کنید.

بعد از add شدن ID جدید بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Send My Messenger List را انتخاب کنید.

در پنجره باز شده ، ID دوستانی را که میخواهید انتقال یابند را تیک زده و بر روی دکمه Finish کلیک کنید.

حال پیغامی را مبنی بر اینکه تعداد مشخصی از دوستانتان به ID جدید انتقال یافته اند مشاهده خواهید کرد.

در مرحله پایانی میبایست با ID که add list را برایش فرستاده اید لوگین بشوید.

به محض ورود با پیغامی روبرو خواهید شد که باید بر روی View Contacts کلیک کرده تا ID های فرستاده شده را دریافت کنید.

حال تمامی add list های ID قبل را در ID جدید خود دارید.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 707
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

دراين قسمت  شما زبان HTML  که پايه و اساس طراحي و برنامه نويسی وب ميباشد را مياموزيد. اين مجموعه به دو بخش تقسيم شده که در بخش اول مقدمات وب و اصول برنامه نويسي HTML  و در بخش بعدی مطالب پيشرفته واطلاعات جانبی را ياد خواهيد گرفت. اگر شما هيچ آشنايي با HTML و طراحي وب نداريد  پس بخش اول متعلق به شماست ، آنرا از دست ندهيد.

 

بخش مقدماتی

قسمت اول: مروري بر وب و زبان HTML

قسمت دوم: عناصر و دستورات زبان HTML 4.0

 

بخش پيشرفته

نسخه HTML 4.01 و تفاوت آن با نسخه قبلی
XHTML
استايل شيت  (CSS)
فارسی نويسی در وب
بررسی و امتحان صفحه وب
Upload يا فرستادن و راه اندازی صفحات سايت بر روی سرور رنگهای استاندارد وب
جدول علامتها و کد اسکی در وب (Entity and ASCII code)
نکاتی در ارتباط با سايتهای جستجو



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 700
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

با استفاده از این ترفندی که به شما آموزش می دهیم می توانید برای هر یک از اشخاص موجود در لیست دوستان تان یک نوع وضعیت را تعریف کنید برای مثال هنگامی که شما on می شوید شخصی شما را به صورت آفلاین ببینید و بقیه شما را به همان صورتی هستید یعنی آنلاین ببینند.

برای اين کار روی ID شخص مورد نظر راست کليک می کنيم و بر روی گزينه Stealth Setting( گزينه سوم ) کليک می کنيم . اين پنجره ۳ انتخاب دارد . برای اينکه شخص مورد نظر ( کسی که روش راست کليک کرديم ) شما رو Offline ببيند گزينه سوم يعنی Permanently offline را انتخاب می کنيم . برای اينکه به حالت اول يعنی Online شود از همان پنجره گزينه اول يعنی Online را انتخاب می کنيم



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 629
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

قصد داریم تا هم اکنون یک ترفند ساده اما کاربردی در یاهو مسنجر را به شما معرفی کنیم. همان طور که میدانید در تمامی محیط های ویندوز وقتی میخواهید یک سطر پایین بیایید همواره از دکمه Enter استفاده میکنید. اما در یاهو مسنجر با زدن دکمه Enter متن نوشته شده توسط شما برای فردی که با او چت میکنید ارسال میشود. در نتیجه با زدن Enter نمیتوان یک سطر پایین آمد. حال با استفاده از این ترفند میتوانید در هر بار ارسال چندین خط نوشته و سطر به سطر پایین بیایید.

 بدین منظور:

در داخل صفحه مربوط به ارسال PM یا داخل ChatRoom کافی است متن مورد نظر را نوشته و سپس دکمه Ctrl را نگاه داشته و Enter بزنید. خواهید دید که یک سطر مکان نما پایین آمده و میتوانید در خط پایین بنویسید.

این را هم بدانید که با این کار متن همان گونه که تایپ کرده اید برای فرد مورد نظر نمایش داده میشود



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 792
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی
دوستان عزیز، این مقاله یکی از بهترین مقالات آموزش html است

دانلود آموزش html

اینم آموزشvb6 به زبان ساده

دانلود آموزشvb6



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 702
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی
آشنایی با html برای ساخت صفحات وب از ضروریات است . بعضی ها ممکن است بگویند چرا html ؟ در حالی که زبان های قویتری مانند asp و php وجود دارد باید بگم که اگر شما می خواهید با این زبانها کار کنید باید html را یاد بگیرید چون html یکی از ارکانهای اصلی این زبانها محسوب می شود .

عرفان رضایی html

 

دانلود آموزش گام به گام html

+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و پنجم دی 1387ساعت 10:17  توسط شهریاری  |  آرشیو نظرات

آموزش HTML

موضوع جلسه جلسه

 مقدمه اي بر Html

1

عناصر ( Elements) و  تگ های اصلی ( Basic Tags)

2

(فارسی نویسی) و فرمت دهی (Formatting)

3

(Character Entities) و پیوندهای اچتمل (Html Links)

4

جداول (Tables) و فریمها (Frames)

5

فهرستها (Lists)

6
فرمها(Forms) 7

تصاویر ( Images ) و پس زمینه(Background )

8

( تگ های Html در یک نگاه)

9

 متاتگ ها

10
گردآورنده : علی معيری moayeri@gmail.com  


:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 674
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

ممکن است این مشکل برای شما نیز پیش آمده باشد که هنگام لوگین شدن به یاهو مسنجر مدت زمان زیادی طول میکشد تا وارد ID خود شوید. این سرعت کم میتواند سه دلیل داشته باشد : اینترنت شما با پورت 5050 یاهو میانه خوبی ندارد ، فایروال دارید و یا سرعت اینترنت شما کم است. اما هر سه مشکل با یک ترفند کوچک قابل حل است!

 بدین منظور:

1)  کافی است یاهو مسنجر را باز کنید.

2) از منوی Messenger بر روی Preferences کلیک کنید.

3)  دقت کنید Category بر روی Connection باشد.

4)  بر روی No network detection کلیک کنید.

5)  بر روی Ok کلیک کرده و دوباره Sign In کنید.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 709
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

قصد داریم تا ترفندی فوق العاده را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید بدون نصب نرم افزار یاهو مسنجر بتوانید به راحتی به ID خود در یاهو لوگین شوید و به چت کردن با دوستان خود بپردازید. در صورتی که در محل کار شما امکان استفاده از این برنامه نیست و یا یاهو مسنجر بر روی سیستم شما به خوبی اجرا نمیشود این ترفند بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین میتوانید با این ترفند به MSN Messenger و AOL Messenger خود هم لوگین شوید ، بدون نصب این دو نرم افزار!

برای این کار تنها کافی است به سایت http://www.e-messenger.net بروید و در باکس مربوط به هر مسنجر یورز نیم و پسورد خود را تایپ نمایید و بر روی دکمه Login کلیک کنید.

حال میتوانید صفحه یاهو مسنجر خود را ببینید و از تمامی امکانات موجود استفاده کنید.

لازم به ذکر است که از نظر امنیتی ، کاملا این سایت تضمین شده است و اصلا نگران لو رفتن پسورد خود نباشید ، چرا که این سایت به طور کامل از مسنجر یاهو بهره میگیرد



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 707
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()