قالب وبلاگ

رفع مشكل مودم هاي DSL از نوع USB در ويندوز XP
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

ا توجه به پيشرفت روز افزون تكنولوژي اينترنت و سخت افزارهاي مرتبط با آن ، همواره مشكلات خاصي نيز در اين ميان در بين كاربران مختلف گزارش شده است. اينترنت پر سرعت امروزه مهمترين بحث در اين حوزه ميباشد كه تكنولوژي هايي نظير DSL ، ADSL ، EDSL و ... را در بر ميگيرد. اكثر كاربران ممكن است به نحوي از اين سيستم هاي ارتباطي استفاده نمايند و امروزه از لحاظ هزينه و ... استفاده از آنها نسبت به خطوط Dialup در بسياري از شركت ها و ... مفيدتر ميباشد. اما ممكن است برخي از كاربران با سخت افزارهاي مرتبط با اين تكنولوژي ها و استفاده از آنها در محيط ويندوز XP دچار اشكال باشند. مقاله امروز من در مورد يكي از همين مشكلات و رفع آن ميباشد.
در اين مقاله قصد دارم راجع به مشكلي صحبت نمايم كه در برخي از مودمهاي كابلي و يا مودمهاي DSL از نوع USB ، در محيط ويندوز XP به وجود مي آيد. در بين كاربراني كه از سيستم DSL يا سيستم كابلي در ارتباط اينترنت خود استفاده مينمايند گزارشاتي ارائه شده است كه نشان ميدهد برخي از مودم هاي USB اين كاربران در هنگام تماس با اينترنت به صورت لحظه اي و در زمان هاي كوتاه دچار قطعي تماس ميشوند و ارتباط آنها با اينترنت قطع ميشود. در اين مقاله به نوع خاصي از مودم ها اشاره نميشود بلكه بحث كاملا جامع ميباشد و اين مشكل ممكن است با هر نوع و مارك مودمي از نوع USB رخ دهد.
راه حل اين مشكل بسيار ساده ميباشد ، زيرا اين رويداد در واقع يك مشكل نميباشد و تنها قابليتي است كه براي مودم هاي USB در ويندوز XP قرار داده شده است و به صورت پيش فرض اين قابليت فعال ميباشد ، به اين شكل كه در ويندوز XP قابليتي قرار دارد كه به سيستم اين امكان را ميدهد تا براي حفظ و ذخيره قدرت و انرژي و كاهش خسارات وارد بر كليه سخت افزارهايي كه از پورت USB استفاده ميكنند ( نه فقط مودم ) ، آنها را خاموش نمايد تا كمترين آسيب در زمان اوج مصرف به آنها وارد گردد. همين امر سبب ميشود كه در اين حالت خاص كه مودم هاي USB مد نظر ميباشند ، اين قابليت باعث خاموش شدن لحظه اي مودم و در نتيجه قطع ارتباط ناخواسته در ويندوز گردد.
بنابراين براي رفع مشكل تنها كافي است كه اين قابليت پيش فرض در ويندوز غير فعال گردد ، البته توصيه من بر اين است كه تا حد امكان و در صورت عدم نياز ضروري ، تا حد امكان از غير فعال نمودن اين قابليت خودداري نماييد. زيرا امروزه اغلب سخت افزارها نظيرانواع مودم ها و پرينترها و اسكنرها و حتي مانيتورها و ... از پورت USB استفاده مينمايند و وجود چنين قابليتي در ويندوز براي آنها بسيار مفيد ميباشد و از بروز خسارات احتمالي در آينده پيش گيري مينمايد. بنابراين اگر مودم شما در ويندوز XP دچار چنين اشكالي بود اين كار را انجام دهيد ، در غير اين صورت از انجام آن خودداري نماييد.
اگر شما دچار چنين مشكلي در مودم هاي USB در ارتباط DSL و يا كابلي ميباشيد ، براي رفع مشكل با ادامه مقاله همراه باشيد. براي رفع مشكل مراحل زير را به ترتيب انجام دهيد :
ابتدا بر روي آيكن My Computer در دسكتاپ ويندوز راست كليك نماييد و گزينه Properties را انتخاب نماييد تا صفحه System Properties براي شما به نمايش در آيد.
وارد شاخه Hardware شده و سپس بر روي دكمه Device Manager كليك نماييد تا صفحه Device Manager ظاهر گردد.
در ليست Device ها به دنبال عبارت Universal Serial Bus controllers بگرديد و بر روي علامت مثبت كنار آن كليك نماييد تا زير مجموعه هاي آن ظاهر گردند.
بر روي عبارت USB Root Hub در اين زير مجموعه دوبار كليك نماييد تا صفحه USB Root Hub Properties ظاهر گردد.
وارد شاخه Power Management شويد و تيك كنار عبارت Allow the computer to turn off the device to save power را غير فعال نماييد و بر روي OK كليك نماييد.
پس از اتمام اين مراحل معمولا نيازي به راه اندازي مجدد سيستم نميباشد ، اما همواره بهتر است براي اعمال تغييرات يك بار سيستم خود را Restart نماييد.
توجه :توجه داشته باشيد كه اگر از چند سخت افزار استفاده نماييد كه از پورت USB استفاده مينمايند ، ممكن است در ليست Device ها و در زير مجموعه ذكر شده چند عبارت USB Root Hub وجود داشته باشد ، در اين قسمت شما ميتوانيد مشخص نماييد كه قابليت براي كدام سخت افزار غير فعال گردد. براي شناسايي اينكه هر يك از USB Root Hub ها مربوط به كدام سخت افزار ميباشد كافي است بر روي هر يك دوبار كليك نماييد و سپس وارد شاخه Power شويد. در اين قسمت اطلاعات كلي راجع به سخت افزار مربوطه ارائه شده است كه به اين ترتيب ميتوانيد آن را شناسايي نماييد و اين قابليت را در مورد موارد دلخواه غير فعال نماييد.
با انجام صحيح اين مراحل مشكل شما برطرف خواهد شد و ديگر شاهد قطع ارتباط ناگهاني و در فواصل كوتاه در استفاده از مودم هاي كابلي يا DSL از نوع USB در ويندوز XP نخواهيد بود.
شاد و پيروز و موفق باشيد.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 956
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

کاربران اينترنت با استفاده از امکانات مختلف قادر به اتصال به اينترنت و استفاده از منابع موجود می باشند ،خطوط تلفن معمولی یا همان Dial up     اينترنت Wireless ، خطوط DSL و ... نمونه های موجود می باشند.   

 

همانطــور که می دانیم حجم اطلاعات دریافتی (Recieve) در ارتباطات اينتـــرنتي همواره چندين برابر بیش از اطلاعات ارســـالی (Send) می باشد، تکيه بر همين واقعيت است که سرويس دهندگان اينترنت نيز به طرق مختلف سعی بر اضافه کردن پهنای باند دريافت خود داشته باشند. به زبان ساده تر دريافت اطلاعات در خطوط يک طرفه از طرِيق Satellite تامين می گردد لذا با توجه به ســـرعت بسيار بالای دریافت اطلاعات ، شما قادر به استفاده از اينترنت پـــر سرعت ، ده ها برابر سريعتـــر از خطوط Dial up خواهيد بود.

 

دريافت اطلاعات از اين طريق به سرويس های IP Base و Proxy Base تقسیم شده که نوع اول بیشتر برای سرويس دهندگان اينترنت ،ISP ها، موسسات و ادارات استفاده می شود. از جـمله سرويس هايی که اخيـرا طرفـداران زيادی پيدا کـرده سروِيس های Proxy Base می باشـــد.        در اين سرويس ها که به صـورت ماهيانه عرضه می شوند شما میتوانيد ميزان مشخصی دانلود داشته باشيد (مثلا 300 مگابايت ، 500 مگا بايت 800 مگابايت و ... یا حتی نامحدود) از مزايای منحصر به فرد سرويس های اينترنت يک طرفه دانلود رايگان مي باشد بدين معنی که شما قادر         خواهيد بود بدون اتصال به اينترنت و بدون محدوديت حجمی نرم افزار ، Game و ... دانلود کنيد.

 

انواع روش های دیتای ماهواره ای

 

اینترنت آفلاین

 


در سراسر دنیا افراد مختلف از اینترنت ماهواره ای آنلاین در حال استفاده هستند و در حال دانلود فایلهای مختلف هستند و ماهواره برای آنها فایلها را ارسال میکند تا دریافت کنند
. در این روش شما هم می توانید از فرصت استفاده کنید و فایل هایی که آنها در حال دریافت هستند را دریافت کنید. برای اینکار شما احتیاج به سخت افزار اینترنت آنلاین یکطرفه دارید و برای دانلود هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنید.
اینترنت یکطرفه

 


این روش به این دلیل یکطرفه نامیده می شود که شما از طریق دیش خود فقط دریافت اطلاعات دارید و ارسال اطلاعات شما از طریق خط تلفن یا
ADSL و یا ... انجام می شود. در این روش شما علاوه بر خرید تجهیزات اینترنت یکطرفه باید ماهیانه هزینه ای به شرکت تهیه کننده اینترنت ماهواره ای بپردازید که بسته به سرویس شما این هزینه ها متغییر می باشد.

اینترنت دو طرفه

 


در این نوع از اینترنت ماهواره ای دریافت و ارسال اطلاعات از طریق دیش انجام می شود به این صورت که اطلاعات شما از طریق LNB مخصوص دریافت می شود و اطلاعات شما از طریق دستگاهی به نام Transmiter به ماهواره ارسال می شود در این روش قیمت تجهیزات سخت افزاری و   نیز هزینه های ماهیانه نسبت به روش اول بسیار گران تر است
.برای دریافت اینترنت یک طرفه از طریق ماهواره شما علاوه بر داشتن DVB Card نیاز به دیش و ال ان بی دارید.نرم افزار های لازم برای اینترنت ماهواره ای
نرم افزار های دانلود آفلاین

 


پس
از نصب درایور های کارت نوبت به نصب نرم افزار های دانلود آفلاین می رسد یکی از بهترین نرم افزار ها SkyGrabber می باشد که شما ابتدا در منوی main گزینه option کارت خود را معرفی می کنید مثلا SkyStar2 و ok را میزنید سپس در نوار بالا زیر منو ها Provider را مشخص می کنید به عنوان مثال OpenSky را انتخاب می کنیم . دیش شما بایستی روی ماهواره سرویس دهنده opensky باشد یعنی باید بطرف ماهواره EuteleSat W3 تنظیم باشد سپس دکمه شبیه play را که همان
Statr Grabbing است را کلیک کنید مشاهده می کنید که لیست فایلهای در حال دانلود در قسمت زیرین دیده می شود وقتی که در صد دانلود رسید به 100 فایل از لیست حذف می شود یعنی این فایل دریافت شده است و می توانید از آن استفاده کنید. به شاخه ای که skyGrabber را نصب کرده اید بروید آنجا شاخه ای به نام ok وجود دارد آن را باز کنید فایل های دانلود شده شما آنجاست که بر اساس نوع فایل در پوشه های مختلف قرار گرفته است.

در اسکای گرابر در منوی Filters می توانید هر آنچه را که دوست دارید دانلود کنید و از دانلود فایل هایی که باب طبع شما نیست خودداری کنید به عنوان مثال اگر فقط مایلید e-book دانلود کنید کافیست پسوند فایلهای دانلودی را pdf انتخاب کنید و یا اگر از موسیقی متنفرید میتوانید تیک MP3 را بردارید تا mp3 دانلود نشود.
سرعت دانلود شما 2 الی 4 مگا بایت در ثانیه است.

 

نرم افزار های اینترنت یکطرفه


برای داشتن اینترنت یک طرفه نرم افزار خاصی نیاز نیست بلکه بایستی یک سری تنظیمات نرم افزاری انجام دهید. روش های مختلفی برای اتصال به اینترنت وجود دارد که ما به یکی از این روش ها می پردازیم.

فرض بر این است که شما سرویس بیسیک OpenSky را خریداری کرده اید و دیش شما اکنون روی ماهواره EuteleSat W3 دقیقا تنظیم است برای این کار پس از دادن مک آدرس کارت خود به اپن اسکای و نیز پرداخت هزینه آنمی باشد اکانت شما پس از چند دقیقه فعال می شود. حال بایستی یک اکانت VPN بسازید و یوزر نیم و پسوردی که opensky به شما داده است را وارد کنید در قسمت آی پی نیز آی پی که pensky به شما داده است را وارد کنید ( آموزش ساخت VPN را میتوانید در بخش دانلودها بصورت فایل PDF دریافت کنید) .اول با Dial Up به اینترنت کانکت شوید وقتی کاملا کانکت شدید با vpn که ساختید کانکت شوید.
سپس یک فایل حجیم از اینترنت دانلود کنید ، مشاهده می کنید که با سرعت 400 کیلو بیت الی 2 مگا بیت در ثانیه یعنی 50 الی 250 کیلو بایت در ثانیه از اینترنت دانلود می کنید که سرعت بالایی است


:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1077
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

جهت ساخت VPN و ارتباط با سرور پروایدر جهت استفاده از خدمات دیتای ماهواره ای، دو روش عمده وجود دارد. اتصال به روش PPTP
اتصال به روش L2TP
روش PPTP بر روی هر نوع خط SEND جواب نمی دهد و فقط با بعضی از ISP ها کار می کند ولی با استفاده از روش L2TP به راحتی می توان از اینترنت ماهواره ای استفاده کرد.
با استفاده از این آموزش شما می توانید نحوه اتصال به سرویس های Opensky را به روش L2TP فرا خواهید گرفت.

 

مراحل تصویری نصب را بر اساس اشکال زیر دنبال کنید.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1100
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

محققان می‌‏گویند: می‌‏توان از شبكه‌‏های گاز خانگی برای ارسال سیگنال‌‏های فراپهن باند استفاده كرد. به گزارش ایلنا، تصور این كه كاربران اینترنت برای اتصال به شبكه از لوله‌‏های گاز منزل خود استفاده كنند تا حد زیادی عجیب و شاید خنده‌‏دار به نظر می‌‏رسد. اما محققان یك شركت در سانتیاگوی آمریكا به اسم نتركام سرگرم طراحی روشی برای استفاده از سیگنال‌‏های بی‌‏سیم فراپهن باند جهت انتقال داده‌‏ها از طریق لوله‌‏های گاز طبیعی با سرعت پهن باند هستند. محققان شركت نتركام ادعا می‌‏كنند: فناوری جدید این شركت امكان دسترسی به اینترنت با سرعت 100 مگابیت بر ثانیه در خانه‌‏های كاربران را فراهم می‌‏كند، چنین سرعتی امكان دریافت فایل‌‏های صوتی و ویدیویی در زمان خیلی كوتاه را فراهم می‌‏كند. البته كارشناسان می‌‏گویند: هنوز چنین فناوری‌‏ صرفا یك ادعا بوده و عملا به كار گرفته نشده است. اما نحوه عمل فناوری پهن باند از طریق لوله‌‏های گاز چگونه است؟ شركت نتركام از انتقال دهنده‌‏ها و گیرنده‌‏های رادیویی فراپهن باند برای ارسال سیگنال‌‏های بی‌‏سیم از طریق لوله‌‏ها در هنگام جریان گاز استفاده می‌‏كند. فرا پهن باند یا UWB یك فناوری ارتباطی در حال توسعه است كه داده‌‏های شبكه‌‏ای را با سرعت خیلی بالایی ارسال می‌‏كند، اما در سطوح توان بالاتر ممكن است با سیگنال‌‏های بی‌‏سیم تداخل كند. اما این مشكل هنگامی كه سیگنال‌‏های فراپهن باند از طریق لوله‌‏های گاز دفن شده ارسال می‌‏شود پیش نمی‌آید، در نتیجه می‌‏توان بدون آن كه تداخلی ایجاد شود حجم بالایی از داده را از طریق لوله‌‏های گاز منتقل كرد. در حالی كه بسیاری ایده محققان شركت نتركام را خنده‌‏دار می‌‏دانند این محققان همچنان مصمم هستند كه در آینده نه چندان دور طرح خود را عملی كنند. در صورتی كه این فناوری عملی شود و اینترنت پرسرعت از طریق لوله‌‏های گاز به خانه‌‏های كاربران بیاید، می‌‏توان منتظر تحولات اساسی در بازار دسترسی به پهن باند بود.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 967
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

ابتدا یاد آوری می کنم که ارتباط بین کامپیوتر ها به سه روش ممکن است: ١. از طریق کابل شبکه (RJ-45) که برای این نوع اشتراک به تعدادی از این کابل ها و یک دستگاه تقسیم کننده یا HUB نیاز دارید. تعداد پورت های HUB باید حداقل یکی بیشتر از تعداد کامپیوترهای شما باشد (مگر اینکه از یکی از خود کامپیوترها برای تقسیم اینترنت استفاده کنید). استفاده از این کابل ها بهترین، ارزانترین و پرطرفدارترین روش برای تشکیل شبکه است. اشکال این روش نیاز به سیم کشی است. ٢. روش دوم استفاده از شبکه های بی سیم یا WiFi است که این روزها خیلی ها بجای استفاده از کابل از این سیستم ها استفاده می کنند. برتری این کار عدم نیاز به سیم کشی و امکان حمل و نقل است که به ویژه برای laptop ها احمیت دارد. اشکال آن یکی هزینه بسیار بالای آن (چند صد دلار برای یک شبکه ساده) است و دیگری اینکه مقدار زیادی از قدرت آن بجای افزایش سرعت برای جلوگیری از اشکال در ارتباطات مصرف می شود. ولی با این همه سرعت این سیستم ها خوب است و قیمت بالا اشگال عمده آنها است. ٣. روش دوم استفاده از خط تلفن یا HomePNA است که همانطور که در مقاله ٢٧ توضیح دادم روش خوبی است چون خیلی از سیستمهای بی سیم ارزانتر است و برخلاف شبکه های کابلی نیاز به سیم کشی ندارد. اگر از این روش استفاده می کنید حتما از کارتهای جدیدتر استفاده کنید که سریعتر هستند. سیستم های قدیمی که به HPNA1 مشهور است آرام هستند و ممکن است گاهی دچار قطع ارتباطات شوند. اگر فقط از دو کامپیوتر استفاده می کنید خیلی از شرکتهای ارائه دهنده سرویس به شما اجازی استفاده هر دو کامپیوتر را از طریق HUB می دهند و نیازی به تقسیم اینترنت نخواهید داشت. ولی برای بیشتر از دو کامپیوتر، از هر کدام از روشهای بالا که استفاده کنید سه روش برای تقسیم یک (یا چند) خط اینترنت بین تمام کامپیوترهای شبکه وجود دارد: ١. پر طرفدارترین روش استفاده از دستگاهی بنام Router است که یک خط اینترنت را بین چند کامپیوتر تقسیم می کند. این روش برای استفاده از شبکه های کابلی بخصوص برای تعداد محدودی کامپیوتر بهترین راه است چون اکثر Router ها یک دستگاه HUB در داخل خود دارند و میتوانید مستقیما کامپیوترها را به آنها وصل کنید. بعضی شرکتهای اینترنت به شما امکان این را می دهند که از Router بجای Modem های معمولی که در اختیارتان قرار می دهند استفاده کنید. البته برای این کار باید از Router ویژه ای که شرکتها در اختیارتان قرار می دهند استفاده کنید. متاسفانه فعلا هیچکدام از شرکتهای اصلی در تورنتو این امکان را ندارند ولی برخی شرکتهای جدید DSL بجای اجاره Modem به شما امکان خرید Router یا Modem را می دهند که در این صورت اجازه انتخاب دارید. ویندوز XP و لینوکس کامپیوترها را براحتی برای استفاده از Router تنظیم می کنند. قبل تنظیم کردن کامپیوترها ابتدا آنها را آزامایش کنید زیرا معمولا نیازی به تنظیم آنها نخواهید داشت. اگر کامپیوترها قبلا مستقیما به Modem وصل می شدند باید ابتدا تنظیمات Modem را پاک کنید. ٢. بجای استفاده از Router میتوانید یکی از کامپیوترها را مستقیما به اینترنت وصل کنید تا کامپیوترهای دیگر از اینترنت آن استفاده کنند. خرج این کار کم است، ولی برای اینکه کامپیوترهای دیگر به اینترنت وصل شوند، کامپیوتر اصلی باید همیشه روشن باشد. در ضمن این کامپیوتر نیاز به دو کارت شبکه دارد که یکی به شبکه وصل میشود و دیگری به Modem (مگر اینکه Modem طور دیگری به کامپیوتر وصل شود – مانند USB). برای استفاده از این روش در ویندوز باید از Internet Connection Sharing و در لینوکس از سرویس هایی به همین نام یا مشابه آن (بستگی به پخش لینوکس) استفاده کنید. برای تنظیم کامپیوترهای دیگر کامپیوتر اصلی حکم یک Router را دارد. ۳. روش بهتر ساختن Router خودتان با استفاده از یک کامپیوتر قدیمی است. (همانطور که گفتم اگر از شبکه های کابلی برای تعداد کمتری کامپیوتر استفاده می کنید و هنوز دستگاه HUB تهیه نکرده اید بهتر است بجای آن یک دستگاه Router بخرید، در غیر این این صورت احتمالا این روش سوم بهترین است). برای این کار به یک کامپیوتر قدیمی (مانند 386) با دو کارت شبکه و یک Floppy Drive و یک نرم افزار رایگان (در گوگل جستجو کنید) نیاز دارید. این سیستم بهتر از یک Router پرقدرت و گرانقیمت عمل می کند و برای کاربرای منزل و حتی شرکت های بزرگتر ایده عال است.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 952
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

جهت مشاده و دانلود آخرین نرم افزارهای مربوطه به سایت زیر مراجعه نمایید :
http://www.dvbsupport.net/



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 997
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()