قالب وبلاگ

سایت رسمی حسابداری و حسابرسی
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

من تبليغات را نه به عنوان سرگرمي يا نوعي هنر، بلكه به عنوان يك اطلاع‌رساني مي‌بينم. وقتي يك آگهي تبليغاتي را مي‌نويسم، نمي‌خواهم بگوييد كه آن را خلاقانه مي‌بينيد، بلكه دوست دارم آن را آن‌قدر جالب بيابيد كه محصول موردنظر را بخريد.
چه نوع تبليغي موجب فروش مي‌شود؟
فرض كنيد كه كارتان را امروز صبح با حضور در بنگاه تبليغاتي من آغاز كرده‌ايد و در دفتر من لميده‌ايد تا توصيه‌هايي را بشنويد. من با توضيحات كلي دربارة چگونگي انجام دادن كارتان شروع خواهم كرد. در فصل‌هاي بعدي دربارة ساختن تبليغات براي مجلات، روزنامه‌ها، تلويزيون و راديو توصيه‌هاي مشخص‌تري به شما خواهم كرد. مي‌خواهم از شما به خاطر ساده كردن بيش از حد برخي موضوعات بسيار پيچيده و همين‌طور براي تنگ‌نظري در روش خودم و اصرار بر خلاصه كردن، معذرت بخواهم. ما هر دو عجله داريم. اولين چيزي كه بايد بگويم اين است كه شايد شما اهميت تفاوت بين يك آگهي با ديگري را متوجه نشويد. جان كيپلز، سردمدار آگهي‌هاي پاسخ مستقيم، مي‌گويد: "من يك آگهي را ديده‌ام كه نه دو برابر، نه سه برابر بلكه نوزده و نيم برابر ديگري موجب فروش شد. هر دوي اين آگهي‌ها فضاي يكساني را اشغال كرده بودند. هر دو در يك نشريه به چاپ رسيدند. هر دو، مزين به عكس بودند. براي هر دو متن‌هاي دقيقي نوشته شده بود. تفاوت در اين بود كه يكي ابزار درست و ديگري ابزار غلطي را به كار گرفته بود".
تبليغات غلط مي‌تواند عملاً ميزان فروش يك محصول را كاهش دهد. شنيده‌ام كه جرج هي‌براون، كه زماني رئيس تحقيقات بازاريابي در شركت فورد بود، آگهي‌هايي را به طور يكي در ميان در مجله ريدرزدايجست به چاپ رساند. در پايان سال، كساني كه آگهي را نديده بودند نسبت به كساني كه ديده بودند اتومبيل‌هاي فورد بيشتري خريداري كردند. در يك تحقيق ديگر معلوم شد كه مصرف يك نوشيدني خاص در ميان افرادي كه آگهي آن را در ياد داشتند كمتر از افرادي بود كه آن را فراموش كرده بودند. توليدكننده نوشابه ميليون‌ها دلار صرف تبليغاتي كرده بود كه باعث فروش نرفتن آن مي‌شد. من گاهي شگفت‌زده مي‌شوم كه گويي توطئه‌اي تلويحي بين مشتريان، مطبوعات و بنگاه‌هاي تبليغاتي در جريان است تا از چنين تجربه‌ها و آزمون‌هاي جانانه‌اي دوري كنند. همه افراد درگير در امر تبليغات، سهم معيني در تداوم اين افسانه دارند كه همه آگهي‌هاي تبليغاتي، فروش را به نحوي بالا مي‌برند، اما اين‌طور نيست!



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 13143
|
امتیاز مطلب : 38
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

سئوالی که اکثر دوستان میپرسند اینست که هرچند میدانند PayPal چیست اما نمیدانند که واقعا چیست! و چه امکاناتی دارد. در پاسخ به این دوستان اقدام به تهیه این مطلب نمودم و در این رابطه باید بگویم که PayPal یک سرویس واسط برای خریدهای آنلاین است. امروزه حدود 96.2 میلیون نفر در سراسر دنیا از این سرویس برای انتقال پول از طریق ایمیل بین خود استفاده میکنند. این سرویس آنچنان دارای اعتبار و اعتماد شده است که بالغ بر 95 درصد خریداران eBay از آن استفاده میکنند.

PayPal بعنوان یک واسط مالی به مردم امکان میدهد تا بدون رویت مشخصات کارت اعتباری یا اطلاعات بانکی یکدیگر نسبت به ارسال پول اقدام نمایند. برای استفاده از سرویس PayPal فقط به یک آدرس ایمیل معتبر و یک کارت اعتباری یا حساب بانکی معتبر نیاز دارید. به دلیل سادگی مصرف، PayPal مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

این سرویس برای خریداران رایگان است و از فروشندگان مبلغی بین 1.9% تا 2.9% انتقالی را طلب میکند. که 2.9% برای مبالغ زیر 3000 دلار امریکاست و برای 3000 تا 10000 دلار میزان 2.5% کسر میگردد و برای 10000 تا 100000 دلار میزان 2.2% و نهایتا برای انتقال بیش از 100000 دلار میزان 1.9% مبلغ را دریافت میکند. بنابراین بعنوان فروشنده بهتر است راهی بیابید که مبلغ انتقالی را افزایش دهید تا پول کمتری بپردازید.

اگر قصد استفاده از eBay را داشته باشید، این موسسه از شما میخواهد تا حسابی در PayPal باز کنید. در ضمن از سرویس PayPal برای انتقال موارد شخصی مانند جمع کردن پول برای گروه، تیم ورزشی و یا حتی خرید و قروشهای شخصی نیز استفاده میشود.

اگر قصد فروش وسایل شخصی خود را دارید، خریدار میتواند از طریق PayPal پول شما را بدهد.

عده ای سئوال میکنند که آیا PayPal امن است؟ در جواب باید بگویم که PayPal به امنیت بانکهای آنلاین است. هرچند که هیچ سیستمی صددرصد امن نیست اما PayPal تا حد ممکن سعی کرده تا جلوی مسائل کلاهبرداری و خطاها را بگیرد. به نظر میرسد که موسسه دیگری همتای PayPal نخواهید یافت.

این سرویس با بهره گیری از بهترین متخصصین در تمام زمینه های کاری خود توانسته جلوی پرداختهای ناخواسته از حساب شما را بگیرد. درضمن خریدهای تا سقف 1000 دلار eBay از طریق PayPal بیمه میشود.

برای شروع بهره برداری از PayPal میتوانید اقدام به باز کردن یک حساب شخصی بنمائید. از این حساب میتوانید اقدام به خرید از eBay کرده و برای ارسال یا دریافت پول از آن استفاده کنید. امکان ارسال وجه از طریق ایمیل برای 55 کشور و منطقه وجود دارد. محدودین این نوع حساب آنست که فقط از حسابهای دیگر PayPal میتواند وجه دریافت کند و قابلیت اخذ وجه از کارت اعتباری یا کارت بانکی را ندارد. این سرویس (باز کردن حساب و نقل و انتقال پول) مجانی است. این حساب محدودیت دریافت ماهانه دارد.

حساب Premier علاوه بر قابلیتهای حساب شخصی، توان دریافت کارت اعتباری، کارت بانکی و حساب بانکی را هم دارد. بعلاوه مشخصه هایی مانند سبد خرید و گزارش پرداخت نیز دارد. داشتن این نوع حساب مشمول پرداخت هزینه است.

نوع دیگر حساب، بیزنسی است و مخصوص افرادی است که کارهای تجاری بزرگتر دارند و یا فروشگاه آنلاین را اداره میکنند. این حساب میتواند تحت نام بیزنس شما باشد. امکانات این سیستم بسیار خوب است. برای استفاده از این حساب هم باید پول پرداخت نمائید.

حساب PayPal را میتوان در چند دقیقه باز کرد. کارهای بررسی اعتبار قبلا بوسیله موسسه کارت اعتباری و بانک شما انجام شده است. حال باید به PayPal بگویید که اطلاعات شما را به ایمیلتان وصل کند. اطلاعات شما بصورت محرمانه نزد PayPal میماند و ایمیلتان بعنوان PayPal ID واحد شما مصرف میشود. آدرس ایمیل و آدرس ارسال بسته شما تنها اطلاعاتی است که به رویت در میآید.

میتوانید به PayPal بگویید که فقط در صورت خرید، از حسابتان پول بردارد. در صورت ارسال پول، PayPal فورا پول را میفرستد و بعد از حساب شما برداشت میکند. این روش رایگان است. روش دیگر اینست که پولی به PayPal بفرستید و آنرا در حسابتان نگه دارید. این روش نیز مجانی است. واریز پول به حساب شما نیز از طریق PayPal انجام میشود. چون این انتقال هزینه ای ندارد لذا 8 روز کاری طول میکشد تا پول به حسابتان واریز گردد. روش کار نیز مانند سیستم بانکی آنلاین است.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 969
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

اگر در حال تهیه یک برنامه توسعه بازار یا محصول خودتان هستید ، استفاده از ترافیک پرداخت به ازاء کلیک تقریبا ضروری است .
یک لحظه ! اجازه بدهید دوباره تکرار کنم که ترافیک پرداخت به ازاء کلیک برای امتحان کردن تقریبا ضروری است. خیلی رک بگویم ، این روش از ترافیک برای همه کسب و کارها جواب نمی دهد.
همچنین موفقیت به روش ایجاد ترافیک با سیستم پرداخت به ازاء کلیک ، فقط با درج یک تبلیغات و بلافاصله ارسال ترافیک ممکن نیست .
بستگی به فاکتورهای زیادی از قبیل تبلیغات شما ، بازار رقابت شما ، صفحات شما و بودجه شما برای انجام این کار دارد.
بدیهی است که برای مطرح کردن همه این موارد شاید نیاز به نوشتن یک کتاب باشد ، به هر حال هدف از نوشتن این مقاله ویژه ، بالابردن تخصص شما در این زمینه است که :
چگونه در یک زمان مساوی با پرداخت پول کمتر از رقبایتان، در رتبه بالاتری قرارگیرید ؟
گوگل یک سیستم واحد برای امتیازدهی به تبلیغاتشان دارد که شما را قادر می سازد با پرداخت هزینه کمتر برای هر کلیک در بالاترین رتبه باشید.
چگونه ؟
فقط مطمئن شوید که شما بالاترین نرخ کلیک در تبلیغتان دارید....

دو مسئله مهم نیاز است که مطمئن شوید با کمترین پرداخت در رتبه بالا قرار می گیرید.
1- خیلی قوی شروع کنید – خسیس نباشید، برای شروع، آنچه در توان دارید خرج کنید.
2- مرتبا تبلیغات خود را برای بهبود نرخ کلیک محک بزنید.

شماره 1- شروع قوی
یکی از بزرگترین اشتباهاتی که مردم هنگام راه اندازی یک مبارزه تبلیغاتی مرتکب می شوند این است که آن را ضعیف شروع می کنند و خیلی در راه اندازی آن کند عمل می کنند.
این خیلی اشتباه بزرگی است.

به دو دلیل زیر لازم است خیلی قوی شروع کرده و مثل شیر به سراغ این مبارزه بروید:
الف – اگر استراتژی شما عملی نیست سریعا آن را تغییر دهید و گرنه وقت گرانبهایتان را هدر ندهید.
ب – خیلی مهمتر اینکه ، بیشترین انرژی را برای PER click در شروع کار مصرف کنید.چرا؟
اگر شما در شروع کار بیشترین نیرو را برای per click صرف کنید ( بیشترین هزینه را صرف کنید) ، این تنها راهی است که گوگل را قانع کنید که شما را در رتبه های بالا قرار دهد. شما هیچ رکوردی برای کلیک روی سایتتان ندارید، بنابراین برای بدست آوردن آن باید هزینه بیشتری بپردازید.
با صرف هزینه زیاد برای شروع ، تبلیغات خود را در صفحه اول خواهید دید و سریعتر در معرض دید قرار خواهید گرفت.
با این روش شما به سرعت رکورد کلیک برای خود خواهید ساخت و بلافاصله می توانید هزینه به ازاء هر کلیک یا cost per click خود را بدون از دست دادن محل (رتبه ) خود کاهش دهید .
حال اگر شما با یک cost per click کم شروع کرده بودید شما در صفحات آخر بودید و هیچگونه نشانی از شما نبود و این می توانست هفته ها و چه بسا ماهها طول بکشد بدون اینکه هرگونه نرخ کلیک را برای خود ایجاد کنید.
بنابراین ، درس اول ، سریع شروع کنید – بیشترین بودجه را برای per-click صرف کنید. با قدرت جلو بروید و بهترین نتیجه را خواهید گرفت.

شماره 2- آزمایش ، آزمایش!
بهترین راه بعدی برای افزایش رتبه تبلیغات و کاهش هزینه برای هر کلیک (per-click) این است که همیشه تبلیغات جدید را امتحان کنید.
گوگل امکان اجرای دو بنر تبلیغاتی را در یک زمان برای یک کلمه کلیدی به شما می دهد، آنها بصورت اتومات بنرهای شما را یکی پس از دیگری می چرخانند.
به این وسیله می توانید به آرامی تیترها ، تبلیغات ، نام دامنه وهرچیزی را جابجا کرده و ببینید کدام بهتراست .

همیشه این کار را انجام دهید و کم کم شاهد بالارفتن نرخ کلیک خود خواهید بود ، به همان نسبت که کلیک ها زیاد می شود می توانید cost per click را کاهش دهید بدون اینکه تغییری در محل تبلیغات شما (رتبه ) انجام شود.
بنابراین ، حتی اگر درگیر رقبای زیادی شده اید و می ترسید که کنار گداشته شوید ، هنوز هم می توانید پیروز شوید.
قوی جلو بروید ، سعی کنید تبلیغات (بنرها) خود را بیشتر و سریعتر نمایش دهید و در نتیجه نرخ بالاتری از کلیک ها برای خود درست کنید و سپس سریعا شروع به کاهش هزینه ها برای هر کلیک نمایید.
فقط یک اخطار خیلی سریع ، اگر از این استراتژی استفاده می کنید مرتب حساب adword خود را کنترل کنید. همچنین هزینه محدودی برای هر روز در نظر بگیرید که از عهده آن برآیید.
خیلی شگفت زده خواهید شد از اینکه چگونه Google ی تواند به این سرعت پو*لهای شما را ببلعد !
بسیار خوب ، حالا مجهز به ابزار پیشرفته ای هستید که به سرعت می توانید به بالاترین رتبه درGoogle برسید



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 12942
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

گرچه تبليغات از طريق بنر تنها راهکار تبليغ نيست و اين روش هم مزايا و محدوديتهاي خاص خود را دارد، ولي تجربه نشان مي دهد که استفاده هوشمندانه از بنر بويژه در معرفي نام تجاري (Brand) و پيشبرد فروش بسيار موثراست. بسياري از آگهي دهندگان به شناخت کاملتري از تبليغات بنر (Banner Advertising) نياز دارند تا بتوانند بخوبي از آن استفاده کنند.بر اساس آمار سازمان بين المللي تبليغات (IAB)،‌ در سال 2000 ميلادي، تبليغات از طريق بنر 47٪ کل تبليغات آنلاين را تشکيل داده است. بويژه اگر توجه کنيم که رقم کل تبليغات آنلاين در اين سال 2/8 ميليارد دلار بوده، بيشتر به اهميت اين نوع تبليغات پي مي بريم. بنابراين تبليغات از طريق بنر مي تواند و مي بايست بخشي از استراتژي تبليغاتي شما باشد، به شرط آنکه به اين موارد توجه کنيد:


1- براي بنرهاي خود پيامهاي جذاب و کوتاه تهيه کنيد. بنرهاي تبليغاتي با بيلبوردهاي خياباني قابل مقايسه اند.اين آگهيها بايد نظر بيننده را به مدتي کوتاه جذب کنند. بنرخواه در بالاي صفحه باشد، يا در وسط و کناره هاي آن، بايد با چند کلمه يا تصوير مختصر پيام خود را انتقال دهد. اين آگهيها بخصوص در معرفي نام و مارکهاي تجاري بسيار موفق عمل مي کنند، زيرا نامها يا تصاوير کوتاه بخوبي در ذهن جاي مي گيرند. اگرشرکت کوچکي داريد ومي خواهيد مستقيما به تبليغ کالاو خدمات خود بپردازيد(يعني هدفتان معرفي نام تجاري نيست) باز هم بهتر است همين رويه را در پيش گيريد،يعني کلام و تصويري را انتخاب کنيد که به زيبايي و در کمال اختصار پيام شما را انتقال مي دهد.


2- اطمينان يابيد که بنرها مخاطب را به جاي درستي هدايت مي کنند. اگر از بنر براي معرفي سايت خود استفاده مي کنيد، قابل قبول است که مخاطبان را به صفحه اصلي (home page) سايت بفرستيد. اما بنرهايي که براي پيشبرد فروش و ارائه پيشنهادات خاص طراحي شده اند، ممکن است باهدايت مخاطبان به صفحه اصلي سبب سردرگمي ايشان شوند. در اين موارد، بخصوص اگر پيام يا راهنماي تصويري مناسبي براي هدايت اين بازديد کنندگان در صفحه اصلي پيش بيني نکرده باشيد، احتمالا آنها را از دست خواهيد داد. کريس ماهر، مدير شرکت بازاريابي M2K در آستين تکزاس مي گويد: " اگر کاربر را خسته و سردرگم کنيم، بدون آنکه از ما خريد کند، به سايت ديگري خواهد رفت. اين يکي از خطاهاي مهمي است که آگهي دهندگان مرتکب ميشوند." بنابراين، بجاي آنکه مخاطب را به صفحه اصلي سايت بفرستيم، بهتر است او را مستقيما" به صفحه اي که براي پيشبرد فروش طراحي شده ـ و بنر ها را به آن مرتبط (لينک) کرده ايم – هدايت نمائيم. در اين صفحه بايد محصول يا پيشنهاد خود را به صورت مشروح معرفي کنيم و از مخاطب بخواهيم که با پر کردن فرم محصول را سفارش دهد يا با ما تماس بگيرد. به اين ترتيب اگر مخاطب فرم را هم پر نکند، مطمئن هستيم که پيام ما را دريافت کرده است.


3- تبليغات خود را هدفگيري کنيد. منظور از تبليغات هدفگيري شده، پيام رساني به مخاطباني است که داراي علائق مشترک شغلي، تخصصي، هنري، ورزشي و امثال آن هستند. در تبليغات از طريق بنر اين گروهها را مي توان با دسته بندي سايتهاي نمايش دهنده آگهي از يکديگر تفکيک کرد، بطوريکه هر آگهي براي گروه خاصي از مخاطبان پخش شود. نا گفته پيداست که به اين ترتيب هزينه ها کاهش و بازدهي تبليغات به ميزان درخور توجهي افزايش مي يابد.


4- تبليغات خود را با گروههاي کوچک محک بزنيد. يک وجه امتياز يا زيبايي تبليغات اينترنتي اين است که با هزينه ناچيزي مي توانيد آگهي هاي خود را با گروه کوچکي از مخاطبان بيازمائيد. همچنين مي توانيد بنرهايي با شکلها، رنگها، متنها و اندازه هاي مختلف تهيه و اثر بخشي آنها را با هم مقايسه کنيد. با کمي دقت و حوصله مي توانيد پيشنهاد هاي فروش را بگونه‌اي تنظيم نمائيد که با خصوصيات وعلائق گروهي مخاطبان سازگارتر شده و بيشترين نتيجه را به بار آورد. در ايران متوسط هزينه نمايش 1000 بنر در حدود 1200 تومان است، که رقم بسيار کمي است و امکان هر نوع آزمايشي را فراهم مي کند. اين آزمايشها اطلاعات فراواني به آگهي دهنده مي دهد که ارزش آن دهها و گاه صدها برابر هزينه هاي مربوطه است. حتي مي توانيد هزينه و اثر بخشي تبليغات بنر را، براي کالا يا خدمات مورد نظر، با ساير انواع تبليغات سنتي و اينترنتي مقايسه کنيد. در اين صورت ملاحظه خواهيد کرد که تبليغات بنر در مورد بسياري از محصولات ارزانتر تمام مي ‌شود و نتيجه بهتري دارد.


5- بخشي از استراتژي کلي تبليغات خود را به بنر اختصاص دهيد. تبليغات معمولا وقتي بيشترين نتيجه رابه بار مي آورد که از رسانه ها و روشهاي مختلف براي رساندن پيام به مخاطب استفاده کنيم. سازمانها و شرکتهاي بزرگ و با سابقه اين مطلب را مي دانند و مي کوشند پيامهاي خود را با رسانه هاي مختلف به مخاطبان برسانند. اين شرکتها معمولا" از راديو، تلويزيون، سينما، مطبوعات، تبليغات محيطي‌ (پوستر، بيلبورد، اتوبوس،...) بخوبي استفاده مي کنند و در سالهاي اخير روشهاي مختلف تبليغات آنلاين را هم به اين مجموعه افزوده اند.اگر بودجه شما کفاف تبليغ در رسانه هاي گرانقيمت را نمي دهد، از ساير انواع تبليغات آنلاين استفاده کنيد. درج آگهي در خبرنامه هاي آنلاين و ارسال اي ميلهاي تبليغاتي از نمونه هائي است که درکنار تبليغات بنر مي تواند به شما کمک کند.


6- در طراحي بنر از گرافيک، انيميشن، و ساير جلوه هاي بصري بهره بگيريد. ترکيب بندي، رنگ، نور، حرکت، حروف و خطوط زيبا اثر محسوسي بر جلب توجه بينندگان و موفقيت بنرهاي شما دارد. نثر زيبا و روان ( که پيشتر به آن اشاره شد) نيز در ترکيب با اين عوامل اثرگذارتر ميشود. اين مجموعه ممکن است مدتها در ذهن بيننده بماند و به اهداف آگهي دهنده کمک کند. براي طراحي بنر ها از افراد متخصص و با تجربه استفاده کنيد. هزينه طراحي بنر رقم درخور توجهي نيست اما اثر مهمي بر تبليغات شما دارد.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 11970
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

افراد به ميزان زيادی وقت صرف گشتن در وب سايتها می کنند. اين وب سايتها در رابطه با کار آنها و يا سايتهای عمومی است. در برخی از اين سايتها، به محض ورود، بنا به دلايلی، فورا کليد Back را می زنند و از آن سايت خارج می شوند. برخی دلايل که باعث اين رفتار آنها می شود در زير ليست شده اند.

سايت به روز رسانی نشده است: اگر متوجه شوند سايـتی که وارد آن شده اند نسبت به بازديد قبلیشان به روز رسانی نشده است، فورا خارج می شوند. وب محل قراردادن اطلاعاتی است که ماهيتا متغير و در حال عوض شدن است. در واقع توقع آنها اين است که اطلاعات سايت بايد خيلی به روز باشد.

علائم در حال ساخت: وجود علامت "در حال ساخت" نه تنها نشان می دهد که سايت به روز رسانی نمی شود، بلکه دليل عدم آمادگی سايـت برای شروع حضور در شبکه هم می باشد. به همين دليل آنها فورا از سايت خارج میشوند، هزاران سايت هستند که آماده هستند و افراد به آنها سر خواهند زد.

خطاهای جاوا اسکريپت: جاوا اسکريپت، چنانچه مناسب استفاده شود، خيلی خوب است. هر چند که اغلب سايتها، به نحو مناسب از جاوا اسکريپت استفاده نمی کنند. در واقع، قانون اين است که هر سايتی با يا بدون جاوا اسکريپت بايد درست کار کند. دليل آن اين است که امکان از کار انداختن جاوا اسکريپت در مرورگرها هست و خيلی ها به خاطر اشکالات امنيتی، از اين امکان استفاده می کنند و فقط برخی از سايتها را در ليست سايتهای مطمئن قرار می دهند که جاوا اسکريپت برای آنها فعال بماند.

ActiveX: خوب اگر می خواهيد خيلی سريع مردم را از سايت خود فراری دهيد، از ActiveX استفاده کنيد. هر بار که بازديدکننده سايت شما را می بيند، با پيغام نصب و يا تائيد اجرای ActiveX مواجه می شود. همچنين، اجرای ActiveX ها قابل کنترل توسط مرورگر است و می توان آنها را غير فعال کرد.

تبليغات Popup: هر چند اين نوع تبليغات برای سايتهای تجاری برای کسب درآمد خوب است ولی استفاده مکرر از آنها باعث اذيت بازديدکننده می شود. پيشنهاد می شود که از آنها استفاده نکنيد. ولی اگر مجبور هستيد، کاری کنيد که در هر بار بازديد فقط يکی از آنها باز شود نه برای هر صفحه.

خطاها در نگارش اطلاعات: این مورد،نشان دهنده غير حرفه ای بودن سايت است. وجود چند اشکال اينجا و آنجای سايت قابل تحمل است ولی اگر زياد شوند، نشان دهنده مبتدی بودن شماست. اين موضوع به نوع سايت شما مربوط نيست. حتما از برنامه های کنترل املاء استفاده کنيد.

خطاهای دستور زبان: اين خطاها کمی قابل چشم پوشی هستند. چون همه مردم که استاد صرف و نحو نيستند. ولی زمان مناسب را برای رفع اشکالات احتمالی در دستور زبان سايت خود اختصاص دهيد.

زمان بالا آمدن زياد: بزرگترين خطر برای سايت شما، کند بودن آن است. ممکن است اشکال از سرويسگر و يا حجم گرافيک بالای سايت يا حجم بالای صفحات باشد. هر چه صفحات کندتر بالا بيايند، احتمال فشردن کليد Back بيشتر می شود. در طراحی سایتها توسط تیم ایران مارکت سنتر، سعی بر آن است که کمتر از قالبهای گرافیکی استفاده شود. چرا که گرافیک، حجم سایت را بالا و در نتیجه سرعت آن را کاهش میدهد.

متن چشمک زن: البته از آن زمان که اين جور کارها در سايتها مد بود گذشته است. ولی باز هر از چندگاهی به اينگونه سايتها بر می خوریم. در اين سايتها تقريبا بلافاصله کليد Back را می زنند.

رنگهای پر زرق و برق و تند: بعنوان يک قانون، مردم از زيادی رنگهای تند يا عجيب در وب سايتها خوششان نمی آيد. اگر شما از اين رنگها، مثل صورتی براق يا سبز نئونی در سايت خود استفاده کرده ايد، مطمئن باشيد تعدادی از بازديدکنندگان سايت خود را از دست داده ايد. البته ظاهر سایت امری سلیقه ای است و سازنده سایت، نظر شخصی خود را در طراحی یک سایت اعمال کرده است.

اطلاعات اشتباه: در هر موضوعی، اگر اطلاعاتی بدهيد که درست نيست، بازديدکننده از دست خواهيد داد. وب سايتها بايد اطلاعات صحيح بدهند و از دروغ و شايعه پرهيز کنند.

سبد خريد نامناسب: خيلی پيش آمده که تصميم به خريد از طريق اينترنت داشته اید، ولی امکان سبد خريد آن سايـت آنقدر بد طراحی شده است که از اين کار منصرف شده اید و از آن سايت خارج شده اید. روی امکانات مناسب برای سهولت خريد در سايـت خود، بيشتر وقت صرف کنيد. سبد خرید ایران مارکت سنتر، طی 3 مرحله بسیار ساده، امکان خرید در حداقل زمان را به خریدار خواهد داد.

نبود قيمت کالا: اولين چيز که مورد نياز برای خريد کالاست، قيمت آن است. مخفی کردن قيمت به روشهای مختلف در برخی سايتها اتفاق می افتد. مثلا تا لحظه رسيدن به سبد خريد، قيمت را نشان نمی دهند. می دانيد چه می شود؟ بازدیدکنندگان هيچ وقت به سبد خريد نخواهند رفت، آنها می خواهند همين حالا قيمت را بدانند نه بعدا.


نبود اطلاعات يا تصوير کالا: قبل از خريد، می خواهند کالا را حسابی زير و رو کنند. از زوايای مختلف آنرا ببينند. کاتالوگ آنرا بخوانند و بعد تصميم به خريد بگيرند. قبول، اين امکانات در وب نيست، حداقل عکس آن محصول را می خواهند ببينند. اگر شما اين اطلاعات را ندهيد به سايت ديگری برای خريد می روند. در سایتهای طراحی شده توسط تیم ایران مارکت سنتر، امکان درج حداقل 2 تصویر متفاوت برای محصول وجود دارد. همچنین شما میتوانید به میزان نامحدود در مورد هر محصول، اطلاعات متنی یا تصویری ثبت کنید.

نياز به ثبت نام در سايت برای خريد يا مشاهده: بدترين کار در سايتهای تجاری همين است که اول بازديدکننده را مجبور به ثبت نام کنيد و بعدا او بتواند در سايت شما گشت بزند. ثبت نام برای خريد کالا قابل قبول نيست. چرا بايد فقط برای گشت زدن در سايت شما تمام اطلاعات خود را در اختيار شما قرار دهند؟ ترجيح ميدهند به سايت ديگری بروند.


نبود اطلاعات تماس: شايد نبود اطلاعات تماس برای سايت شخصی يا اطلاع رسانی زياد مهم نباشد. ولی اگر چيزی برای فروش داريد، حتما بايد راهی برای ارتباط با شما در سايت قرار دهيد. مخصوصا برای خريد از شما حتما دنبال شماره تلفن تماس ( نه فقط email ) در سايت شما خواهند بود. همچنين آدرس و ساير اطلاعات تماس. می خواهند بدانند برای پرسيدن سوالاتشان و يا رفع اشکال آنچه خريده اند، با چه کسی بايد صحبت کنند.

نکات فوق چندان پيچيده يا غيرقابل پياده سازی نيستند و با صرف وقت و حوصله مناسب قابل اجرا می باشند و حتما با رعايت آنها، جلوی فشرده شدن کليد Back توسط بازديد کننده سايت شما، گرفته خواهد شد. پس زياد به تعداد بازديد از صفحه اول سايت خود دل خوش نکنيد، ماندگاری بازديدکننده و مراجعه مجدد او و رسيدن به صفحه مورد توجه شما در سايت شما، خيلی مهم تر است.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 829
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()